hallu 28.11.2016 12:35:13 | |
---|
Jucciz: Ei minusta Peterson, ainakaan Strobostomp, ole huippukallis. Pari satkua todella tarkasta, helppokäyttöisestä, riittävän isonäyttöisestä, kestävästä virittimestä, jossa on myös DI-boksi, ei ole paha hinta. Tuon yli voi ajaa autolla, eikä sitä kiinnosta. Tää on siis keikkailevan soittajan näkökulma, pitää muistaa se. Kotikäyttöön löytyy pienempiä, halvempia ja ihan riittävän tarkkoja ja kestäviä vempeleitä muutamalla kympilläkin. Osaa niistä (Bossit ja Korgit) näkee keikkamuusikoidenkin laudoissa kyllä. No kuinka monta parinsadan euron viritintä tiedät? minä en tiedä muita kuin Patersonin. Eikö se silloin ole kallein tarjolla oleva viritin? ainakin se on yli kaksi kertaa kalliimpi kuin Boss TU3 tai Polytune. Minä en väittänyt etteikö se olisi hintansa väärti tai etteikö se olisi hyvä, vaan minä sanoin etten ole käyttänyt sellaista. En myöskään tarkoittanut, että se olisi liian kallis, vaan tarkoitin että se on viritysmittareista kalleimpiin kuuluva. Valitsin varmaan sanani vähän huonosti. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
konehes 28.11.2016 12:47:03 | |
---|
Jucciz: Ei minusta Peterson, ainakaan Strobostomp, ole huippukallis. Pari satkua todella tarkasta, helppokäyttöisestä, riittävän isonäyttöisestä, kestävästä virittimestä, jossa on myös DI-boksi, ei ole paha hinta. Onko tuo Petersonin DI-ominaisuus hyvä? Mulla on ollut akkarikeikoilla käytössä Boss TU-3, josta sitten signaali sellaiseen DI-boksiin, joka keikkapaikalta on sattunut löytymään. Yleensä ne on olleet Behringer-osastoa. DI-boksi virittimessä olisi huomattavasti järkevämpi vaihtoehto, mikäli se on hyvin tehty. cherub with heavy metal machine |
Jucciz 28.11.2016 14:16:54 | |
---|
konehes: Onko tuo Petersonin DI-ominaisuus hyvä? Mulla on ollut akkarikeikoilla käytössä Boss TU-3, josta sitten signaali sellaiseen DI-boksiin, joka keikkapaikalta on sattunut löytymään. Yleensä ne on olleet Behringer-osastoa. DI-boksi virittimessä olisi huomattavasti järkevämpi vaihtoehto, mikäli se on hyvin tehty. Aivan hienosti toimii. Just akkarikeikoille erittäin kätevä kun on yksi mööpeli vähemmän. |
konehes 28.11.2016 15:27:08 | |
---|
Jucciz: Aivan hienosti toimii. Just akkarikeikoille erittäin kätevä kun on yksi mööpeli vähemmän. Hyvä juttu! Täytynee siis jossain vaiheessa päivittää viritysmittariosasto. Sellaisten ostaminen on kyllä samassa sarjassa piuhojen, virtalähteiden ja vastaavien kanssa, eli hankintoja siirtää helposti tuonnemmaksi, kun niiden ostamisessa ei ole mitään erityisen hauskaa. cherub with heavy metal machine |
Laulava Kylätohtori 03.04.2017 16:41:52 | |
---|
Onkohan Mooerin Baby Tuner samaa tasoa TC:n Polytune 2:n kanssa? Less is more. |
FastEddie 03.04.2017 17:34:16 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Onkohan Mooerin Baby Tuner samaa tasoa TC:n Polytune 2:n kanssa? Kyllä Mooerilla virittää, mutta TC on parempi. Ei kannata säästää muutamaa kymppiä tässä... Mulla on molemmat. If you think you are too old to rock n roll, then you are |
Laulava Kylätohtori 03.04.2017 22:05:47 | |
---|
FastEddie: Kyllä Mooerilla virittää, mutta TC on parempi. Ei kannata säästää muutamaa kymppiä tässä... Mulla on molemmat. Thänks, eli just tällaisen vertailun halusinkin kuulla. Eli TC... Less is more. |
velipekka 05.04.2017 20:00:31 | |
---|
Ilmeisen tarkka, tosin hintava viritin, taitaa olla myös Sonic Research ST-200 tai ST-300... |
iku13 25.06.2017 16:30:30 | |
---|
Onko kokemuksia PolyTune 3:sta? - Built-in, high quality BonaFide Buffer - Selectable True Bypass / True Buffer modes - "Always On" tuning mode Joko kannattaa päivittää Korg DT-10 uudempaan? :) http://www.tcelectronic.com/polytune-3/ |
sound of blues 27.06.2017 18:36:52 | |
---|
iku13: Onko kokemuksia PolyTune 3:sta? - Built-in, high quality BonaFide Buffer - Selectable True Bypass / True Buffer modes - "Always On" tuning mode Joko kannattaa päivittää Korg DT-10 uudempaan? :) http://www.tcelectronic.com/polytune-3/ ....kokemuksia ei vielä ole, mutta tuollainen on tilauksessa ja juurikin DT-10 on tarkoitus sillä korvata =) "You don't find a style...a style finds you. - Keith Richards" |
Guitarfreak 27.06.2017 19:55:14 | |
---|
Henk. koht. oon ollu Korgin pitchblackkiin hyvin tyytyväinen jo tovin. Taisin ostaa het ku sai Suomen Lahesta aikanaan. Tarkkuus riittää hyvin mun vaatimuksiin ja yleensä ei tartte virittää ollenkaan :P kitara ei kuitenkaan soi viereisesti joka kohdalta kaulaa nii se 0.000001 ero tarkkuudessa ei niin hajota virittimessä :) Seuraava steppi on kyl itsellä toi Peterson mutta en näe sitä ajankohtaisena ennenkö alkaa soittelemaan aktiivisesti rokkipoliiseille x) Lelut kallistuu - äijät rapistuu |
Kefiiri 28.06.2017 08:03:29 | |
---|
Guitarfreak: kitara ei kuitenkaan soi viereisesti joka kohdalta kaulaa nii se 0.000001 ero tarkkuudessa ei niin hajota virittimessä :) Todellakin näin, en ymmärrä ollenkaan sitä vauhkoamista joistain tarkkuuspromilleista. En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 28.06.2017 10:01:35 | |
---|
Guitarfreak: Henk. koht. oon ollu Korgin pitchblackkiin hyvin tyytyväinen jo tovin. Taisin ostaa het ku sai Suomen Lahesta aikanaan. Tarkkuus riittää hyvin mun vaatimuksiin ja yleensä ei tartte virittää ollenkaan :P kitara ei kuitenkaan soi viereisesti joka kohdalta kaulaa nii se 0.000001 ero tarkkuudessa ei niin hajota virittimessä :) Seuraava steppi on kyl itsellä toi Peterson mutta en näe sitä ajankohtaisena ennenkö alkaa soittelemaan aktiivisesti rokkipoliiseille x) Kun soitetaan rokkipoliiseille, pitää pari kieltä vääntää tahallaan epävireeseen ja katsoa, miten se vääntää rokkipoliisien naamat solmuun... More is less. |
Iiwana-80 28.06.2017 12:27:47 | |
---|
|
Juzpe 29.06.2017 23:10:27 | |
---|
Töissä "Minusta kitaristilla ei tarvitse olla rytmitajua, sehän on koko kitaran soittamisen tarkoituskin. Mutta ei siitä haittaakaan ole." - Krice |
hallu 30.06.2017 16:44:55 | |
---|
Kefiiri: Todellakin näin, en ymmärrä ollenkaan sitä vauhkoamista joistain tarkkuuspromilleista. Minulla on vähän kahtiajakoinen suhde noihin tarkkuuspromilleihin. Muna mielestä viritinmittarin tärkein ominaisuus on käyttömukavuus eli se viisari tai strobo tai mikä siinä onkaan, käyttäytyisi niin rauhallisesti että sitä on helppo seurata. Tässä viisarin rauhallisuudessa esimerkiksi Polytune vie Boss TU3 pedaalia. Itse arvostan myös suuren näytön selkeyttä, mikä oman valintani myös johti polytuneen. Onhan kitaran vire kompromissi (sen on myöntänyt kapitalistinenkin tiedemies) joten kitara on lopultakin viritettävä korvan ja mittarin yhteispelillä. Itse nimittäin olen tottunut virittämään korvakuulolta ja äänirauta on ihan kurantti apu, mutta käytän mielelläni nykyisin mittaria sen käytännöllisyyden takia. Kuitenkin mittarivirityksen jälekeen tulee tarkastettua kriittisimmät intervallit ja tarvittaessa vielä vähän korjata virettä ja sitten vielä mittarilla tarkistaa, että korjaus pysyy suunnilleen oikealla hehtaarilla. Livetilanteessa tietenkin pitää luottaa vaan että mittari antaa riittävän tarkan vireen ja ei se mun musaskenessä livetilanteessa olekaan ihan millipeliä, mutta tietenkään keskinkertaisena soittajana ei haluaisi antaa tasoitusta vireen muodossa :-). Silti en voi olla ihmettelemättä, että aina kun viritysmittareista puhutaan niin ainoa kriteeri on tarkkuus (hei kamoon täähän on kitara saatana :-D ). Käytännöllisyys, käyttömukavuus, kestävyys, häiriöherkkyys, etc. asioista ei puhu kukaan. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
hallu 30.06.2017 16:47:49 | |
---|
Juzpe: https://www.thomann.de/fi/peterson_stomp_classic.htm Onks kellään? Onks hyvä? Näyttää ainakin hyvältä. Jos tuon näyttö olisi riittävän kirkas ja iso ja jos sen viisari käyttäytyy riittävän rauhallisesti, niin minun tekisi kovasti mieleni ostaa tuollainen. Voisin antaa tuon nykyisen Polytuneni vaikka meidän toiselle kitaristille. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Ahti Tuumiainen 09.05.2018 05:50:34 | |
---|
Olisiko tällainen klipsiviritin mistään kotoisin? https://www.f-musiikki.fi/kitarat-j … e-krom-klipsiviritin-musta-pwct17bk Alhainen hinta houkuttaa. Tässä ei mainita mitään piezo-ominaisuudesta, enkä tiedä mitä se tarkoittaakaan. Mutta pääasia että saisi kitaran vireeseen. Minulla ei korvakuulo ole tarpeeksi hyvä, joten ostamastani ääniraudasta ei ole paljon apua. |
Jeszse 09.05.2018 06:01:54 | |
---|
Ahti Tuumiainen: Olisiko tällainen klipsiviritin mistään kotoisin? https://www.f-musiikki.fi/kitarat-j … e-krom-klipsiviritin-musta-pwct17bk Alhainen hinta houkuttaa. Tässä ei mainita mitään piezo-ominaisuudesta, enkä tiedä mitä se tarkoittaakaan. Mutta pääasia että saisi kitaran vireeseen. Minulla ei korvakuulo ole tarpeeksi hyvä, joten ostamastani ääniraudasta ei ole paljon apua. Planet wavesina myydään ja daddarion logoo kuvassa, mua ei jotenkin onnistu koskaan vakuuttaan sellanen että kahdella brändillä mennään päällekkäin. Voi olla hyväkin toki, mutta ittellä oli vuosikausia tää käytössä ja ei pettäny lain ennenku bänditoveri unohti sen bäkkärille rovaniemelle. http://www.korg.com/us/products/tuners/pitchclip/ Rahka pulla
Sinkki kuume mittari |
Pinewood 09.05.2018 06:40:52 | |
---|
Ahti Tuumiainen: Olisiko tällainen klipsiviritin mistään kotoisin? https://www.f-musiikki.fi/kitarat-j … e-krom-klipsiviritin-musta-pwct17bk Alhainen hinta houkuttaa. Tässä ei mainita mitään piezo-ominaisuudesta, enkä tiedä mitä se tarkoittaakaan. Mutta pääasia että saisi kitaran vireeseen. Minulla ei korvakuulo ole tarpeeksi hyvä, joten ostamastani ääniraudasta ei ole paljon apua. Juuri tuota en ole kokeillut, mutta eiköhän tuolla kitaran saa ihan asialliseen vireeseen, sen verran dAddariokin omalla sivullaan kehuu... Nopeana apuna voit ladata puhelimeesi jonkin ilmaisen appin. |