Mr. Speed 04.07.2010 22:25:58 | |
---|
duc: Texs Heat sopii paremmin compoon, siinä kun on aikas massiivinen alapää, ja se voi olla liikaakin suljetussa kaapissa. En ole kyllä itse testannut suljetussa kaapissa... Suljetun rakenteen soundi on pienempi, ja alakerta tiukempi. Hyvin Texas Heat toimi mulla hyvin 412 Krankissa. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
jussi1976 04.07.2010 22:42:20 | |
---|
Mr. Speed: G12T-75 on tylsä, sirisevä, munaton, pahvinen.. Siitä olen samaa mieltä, että on parempiakin kuin V30, mutta sitä G75T ei ole.. Ainakaan metallitouhuissa. Mikä sitten olisi mielestäsi hyvä? Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
Mr. Speed 04.07.2010 22:45:29 | |
---|
jussi1976: Mikä sitten olisi mielestäsi hyvä? V30 on perusvarma ratkaisu. Itse menisin EMinecen Wizardin kanssa. Oma ehdoton suosikki on Eminece P50E, joka löytyy VHT/Fryette kaapeista. On ehkä monipuolisin kaappi ikinä. Kuitenkin V30 toimii bändin seassa ihan kivasti. Wizard on vähän samanlainen ilman sen suurempia kihinöitä. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
Juicy 04.07.2010 22:49:47 | |
---|
jussi1976: Mikä sitten olisi mielestäsi hyvä? En ole hra. Vauhti, mutta G12K-100, G12H-100, Eminencen Wizard vois olla katsastamisen arvoisia, ja ellen ihan väärin muista niin Antti1 kehui Eminencen Lynch Super V12:sia oikein hyviksi metallitouhuihin. =) Juicylle jallua juotetaan,
sairasauton paareilla kannetaan.
Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä,
Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä |
jussi1976 04.07.2010 22:52:19 | |
---|
Kiitos. Pitääpä käydä heti katsastamassa... Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
koponen 04.07.2010 23:23:57 | |
---|
G12T-75 on hyvä elementti varsinkin suljetussa 412 -kaapissa, mutta vaatii vahvistimen jossa on vahva keskialue. I'm endorsed by Marshall |
Mr. Speed 04.07.2010 23:30:50 | |
---|
koponen: G12T-75 on hyvä elementti varsinkin suljetussa 412 -kaapissa, mutta vaatii vahvistimen jossa on vahva keskialue. Ei se kyllä sillonkaan jos tarvitaan tiukkaa alakerran toistoa. Tai ettei löytyisi sirinöitä ylhäänltä. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
s8na 05.07.2010 12:29:25 (muokattu 05.07.2010 12:37:33) | |
---|
Mr. Speed: Ei se kyllä sillonkaan jos tarvitaan tiukkaa alakerran toistoa. Tai ettei löytyisi sirinöitä ylhäänltä. Toimii munsta esmes just Marshalin (keskiääntä piisaa) kanssa paremmin ku V30. V30 on paksu plörö ja surraa. G12T on taas vähä pahvinen, mutta selkeempi ja napakampi. Joskus sen saa tosin kuulostamaan sellaselta boomyltä ja ylhäältä sirraavalta (sillo ku middlet puuttuu). Noissa g12T:ssä on sellanen piirre et mitä kovempaa soittaa, sen ohuemmaks ne menee, joten pitää sit eq:ta ruuvata sen mukaan. Rokkihommissa siis varmaan toimii toi G12T paremmin ku scooppihevissä. Tekis mieli kokeilla jossain välissä noita ristikkäin yhessä www.mikseri.net/peppiyhtye/ |
Mr. Speed 05.07.2010 14:01:53 | |
---|
s8na: Toimii munsta esmes just Marshalin (keskiääntä piisaa) kanssa paremmin ku V30. V30 on paksu plörö ja surraa. G12T on taas vähä pahvinen, mutta selkeempi ja napakampi. Joskus sen saa tosin kuulostamaan sellaselta boomyltä ja ylhäältä sirraavalta (sillo ku middlet puuttuu). Noissa g12T:ssä on sellanen piirre et mitä kovempaa soittaa, sen ohuemmaks ne menee, joten pitää sit eq:ta ruuvata sen mukaan. Rokkihommissa siis varmaan toimii toi G12T paremmin ku scooppihevissä. Tekis mieli kokeilla jossain välissä noita ristikkäin yhessä Mikä sitten on scooppiheviä? Itelläni on soundissa aika paljon keskialuetta kuitenkin. Tossa G12T75 vaan on musta sirisevä yläkerrasta. ENiten se itseasiassa häiritseen puhtailla ja pikkurosoilla. Alakerta ei ole vaan tiukka. Se ei pysy samalla tavalla kasassa. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978 |
HeavyMachinery 05.07.2010 14:28:19 | |
---|
Mr. Speed: Mikä sitten on scooppiheviä? Itelläni on soundissa aika paljon keskialuetta kuitenkin. Tossa G12T75 vaan on musta sirisevä yläkerrasta. ENiten se itseasiassa häiritseen puhtailla ja pikkurosoilla. Alakerta ei ole vaan tiukka. Se ei pysy samalla tavalla kasassa. speedillä on asiaa puheessaan. Useimmin kaapeissa/elementeissä/vahvistimissa metalli käytössä on ongelma tuo yläpää. Botnen kanssa on helppo elää tehdä sille asioita mutta ampiaista soundista on vaikeampi ottaa pois. Esim Jensenit on juurikin olleet kelvottomia metalliin kun niiden yläpää on sirisevä mutta hyvät puhtaan ja liidi soundin niillä saa. Makuja on varmasti monia mutta kyllä kaikki v30 johdannaiset on ollut itsestä aina toimivimpia. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
s8na 05.07.2010 15:14:44 (muokattu 05.07.2010 15:42:40) | |
---|
Mr. Speed: Mikä sitten on scooppiheviä? Itelläni on soundissa aika paljon keskialuetta kuitenkin. Tossa G12T75 vaan on musta sirisevä yläkerrasta. ENiten se itseasiassa häiritseen puhtailla ja pikkurosoilla. Alakerta ei ole vaan tiukka. Se ei pysy samalla tavalla kasassa. Niinhän se tekee ja musta V30 pieree sieltä keskiäänistä niin paljon että oksettaa. En vaan saanu niitä ruuvattua kohalleen koskaan. Laitoin takas orginaalit kajarit ja tajusin miks marshali on noi tohon vahvariin lyöny. Ei ne parhaat ole mut toimii vaan paremmin tolla osastolla, ainaki tollasessa rajummassa rokkitsoundissa vaikka kolkot ovatkin. Nojoo makuasioita. Vahvarit, setupit ja kaikki vaikuttaa. Mäyriksen kivet jne. Editointi. www.mikseri.net/peppiyhtye/ |
Space_Ace 06.07.2010 11:20:39 | |
---|
HEI!!! Onko kellään mitään tietoo että myydäänkö Texas Heattia missään Tampereella? Ei tarvis niitä postikulutoimitusmaksuja maksaan. Ja siis onko missään tolla Uraltonehinnalla (69.57e)? Jätkät hei! Mitä jos tähän kohtaan tuliski tälläne? -liian metallicaa... |
mvirta 06.07.2010 22:33:24 | |
---|
koponen: G12T-75 on hyvä elementti varsinkin suljetussa 412 -kaapissa, mutta vaatii vahvistimen jossa on vahva keskialue. Hm, myös mun mielestä G12T-75 on ihan hyvä elementti, kunhan vaan on perinpohjin sisäänsoitettu. Mulla on 80-luvun kaappeja missä ne soi jo oikein leppoisasti. Uudemmasta JCM900 -kaapista vaihdoin ne aikoinaan pois, en mukamas ollut täysin tyytyväinen. Varmaan kun olisi soittanut vaan eikä ruvennut höristelemään suotta niin täydestä olisivat kuitenkin menneet hetken päästä. Shut Up 'n Play Yer Guitar |
Simo78 07.07.2010 10:46:41 | |
---|
s8na: Rokkihommissa siis varmaan toimii toi G12T paremmin ku scooppihevissä. Tekis mieli kokeilla jossain välissä noita ristikkäin yhessä Mun mielestä toimivat hyvin yhdessä, tosin ei ole mulla ristissä, vaan toisessa kaapissa toiset ja toisessa toiset. Jos vaan yhet pitäis valita, niin kyllä mä ottaisin v30. Joo ja sanokaa rumpalille, että keskittyy vaan paukuttelemaan taimissa;-) |
s8na 07.07.2010 12:04:46 (muokattu 07.07.2010 12:06:49) | |
---|
Simo78: Mun mielestä toimivat hyvin yhdessä, tosin ei ole mulla ristissä, vaan toisessa kaapissa toiset ja toisessa toiset. Jos vaan yhet pitäis valita, niin kyllä mä ottaisin v30. Joo ja sanokaa rumpalille, että keskittyy vaan paukuttelemaan taimissa;-) Mun G12T:t on kaikki 80-luvulta. Onhan noissa tässä ketjussa kuvattuja ongelmia. Kumiseva bassopää, kihisevä yläpää, pahvisuus voi sieltä löytyä. Varmaan jollain muulla vahvarilla ottaisin V30:set. Marsusta voi nyt kääntää middleruuvia kovemmalle ilman surrausta ja ätäkki säilyy. Mulla G12T:tä puoltaa vielä se että ne vähä kevyemmät ja 3 dB hiljasemmat. G12H-100 kandee kokeilla jos sellasia jostain saa, mulla oli 1kpl vaan valitettavasti ja möin pois. www.mikseri.net/peppiyhtye/ |
Antti1 07.07.2010 12:15:22 (muokattu 07.07.2010 12:17:34) | |
---|
Juicy: En ole hra. Vauhti, mutta G12K-100, G12H-100, Eminencen Wizard vois olla katsastamisen arvoisia, ja ellen ihan väärin muista niin Antti1 kehui Eminencen Lynch Super V12:sia oikein hyviksi metallitouhuihin. =) Muistat sä sen verran vinoon, etten mä erityisesti metalliin kehunut, vaan noinniinku yleisestiottaen. Jonkun mielestä voi olla vähän liian "lämmin ja pehmeä" yläpää hewymeduliin, mutta makuasiat, perseenreiät jne. Noissahan rupeaa yläpää leikkautumaan melko matalalta ja hifin sijaan ne on ihan hillittömät basso- ja keskiäänitykit. Jos mun pitäis joku komootti iskeä Screameriin, niin se olisi jotakuinkin tuo varmaan. ENGLin ominaissoundin täydellinen vastakohta, joskin pysyy tiukkana ja kestää pirusti tehoa. E: Mä oon ennenkin yrittänyt luonnehtia tuota, mutta se on vähän hankalaa. Nykyään sanoisin sen olevan alapäästä turboahdettu V30 reilummalla keskiäänellä ja ilman ylempien keskiäänien vittumaisuuksia vähän pehmeämmällä yläpäällä. "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel |
Terry Pantheras 07.07.2010 15:26:26 | |
---|
Antti1: Muistat sä sen verran vinoon, etten mä erityisesti metalliin kehunut, vaan noinniinku yleisestiottaen. Jonkun mielestä voi olla vähän liian "lämmin ja pehmeä" yläpää hewymeduliin, mutta makuasiat, perseenreiät jne. Noissahan rupeaa yläpää leikkautumaan melko matalalta ja hifin sijaan ne on ihan hillittömät basso- ja keskiäänitykit. Jos mun pitäis joku komootti iskeä Screameriin, niin se olisi jotakuinkin tuo varmaan. ENGLin ominaissoundin täydellinen vastakohta, joskin pysyy tiukkana ja kestää pirusti tehoa. E: Mä oon ennenkin yrittänyt luonnehtia tuota, mutta se on vähän hankalaa. Nykyään sanoisin sen olevan alapäästä turboahdettu V30 reilummalla keskiäänellä ja ilman ylempien keskiäänien vittumaisuuksia vähän pehmeämmällä yläpäällä. No uittu, tuohan kuulostaa melkeinpä just semmoselta mitä itekin haen. Onko sulla Lynchistä vertailupohjaa Legend V12A:han? Nekin on aikast huvat. |
Antti1 07.07.2010 18:37:35 | |
---|
Terry Pantheras: No uittu, tuohan kuulostaa melkeinpä just semmoselta mitä itekin haen. Onko sulla Lynchistä vertailupohjaa Legend V12A:han? Nekin on aikast huvat. Toi on vähän vieraampaa maaperää, joten en uskalla arvailla mitään. Nää Lynchit vaikuttaa vähän sellaiselta, ettei toimi ihan kaikilla vahvareilla alkuunkaan. Värittävät sointia todella vahvasti juuri näiden komoottien suuntaan, joka ei mua hevi ja rokkitouhuissani ainakaan haittaa yhtään kohtuullisen kirkkaalla EL34-vahvarilla. Joku kolmoisrectumi ja nämä ylisuuressa 4x12" lootassa voisi sit taas olla aika tuomiopäivän mutinayhdistelmä. :) "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel |
HeavyMachinery 07.07.2010 20:02:47 | |
---|
Antti1: Joku kolmoisrectumi ja nämä ylisuuressa 4x12" lootassa voisi sit taas olla aika tuomiopäivän mutinayhdistelmä. :) Eli soundi ois kuin sankollinen mutapaskaa naamalle... On hauska huomata miten pikku hiljaa monet palaa siihen V30:sen tuttuun soundiin :D Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Terry Pantheras 07.07.2010 21:01:50 (muokattu 07.07.2010 21:03:20) | |
---|
Antti1: Toi on vähän vieraampaa maaperää, joten en uskalla arvailla mitään. Nää Lynchit vaikuttaa vähän sellaiselta, ettei toimi ihan kaikilla vahvareilla alkuunkaan. Värittävät sointia todella vahvasti juuri näiden komoottien suuntaan, joka ei mua hevi ja rokkitouhuissani ainakaan haittaa yhtään kohtuullisen kirkkaalla EL34-vahvarilla. Joku kolmoisrectumi ja nämä ylisuuressa 4x12" lootassa voisi sit taas olla aika tuomiopäivän mutinayhdistelmä. :) Komoottien? Onhan nuo nyt varmaan kuitenkin tyypattava... E: voe vidu, mulla on kyllä hauska, mutta kallis harrastus... :D |