Puavali 23.06.2010 19:42:26 | |
---|
vänkylä: ..ja näin saatiin Voxista marsu eli mentiin ojasta allikkoon.. Särö oli hyvä ja puhdas oli hyvä, kelpasi kyllä. :) Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
tommiot 23.06.2010 20:25:13 | |
---|
SirElwood: No kyl vaan se heikkenee. Perinteisellä keinokuormalla häviää yläpää, VVR poistaa sitten alapään ja soundista tulee ohut. Toki VVR tai power scaling toimii paremmin kuin tavalliset keinokuormat, mutta mikään graalin malja se ei silti ole. Pitäis tehdä vertailu niin et on kaks normalisoitua clippiä mielellään vielä sama soitto reampattuna... Ehkä mä joskus teenkin jos jaksan laittaa VVR:n tohon koneeseen. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
aristoteles666 23.06.2010 22:25:10 | |
---|
SirElwood: No kyl vaan se heikkenee. Perinteisellä keinokuormalla häviää yläpää, VVR poistaa sitten alapään ja soundista tulee ohut. Toki VVR tai power scaling toimii paremmin kuin tavalliset keinokuormat, mutta mikään graalin malja se ei silti ole. no niin laitetaan kumpikin samaan, eiku sit se on middle boost |
Åboensis 25.06.2010 14:18:21 | |
---|
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
Väsykäsi 25.06.2010 14:33:20 (muokattu 25.06.2010 14:39:50) | |
---|
Åboensis: Löytyisikö tästä aiemmasta aihetta sivuavasta keskustelusta lisävaihtoehtoja ketjun aloittajalle? http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=173311&o=0 Kiitti tästä linkistä. =) Tässä oon ajatellu että vois hankkia kokeiluun ainakin Hot cake-kloonin ja sitten vaikka Ocd:n. Mulla on rippijuhlat sunnuntaina, joten tarjokkaas pikaviestillä jos haluat luopua omastasi. Myös mr. Vexin Distortron kiinnostaa. Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä |
Väsykäsi 26.06.2010 12:37:45 | |
---|
Tuli eilen vähän soiteltua taas Voxilla. Tultu enimmäkseen soiteltua Stratolla, mutta nyt tuli käytettyä Firebirdiä. Huomasin että sillähän Voxin etuaste menee murolle suht hiljasilla volilla kohtuu ruudikkaiden mikkien ansiosta. Tähän kun löin Rangemasterin kylkeen, niin johan lähti hyvää soundia. Tänään pitäis mennä kämpille testaan, että onko se hiljaa bändin jätkille. Säröpedaalirintamalla on tultu mietittyä Z.Vex Distortronia ja Hot Cakea. Distortronista näyttäis klippien perusteella irtoavan monipuolista soundia aina siisteistä reunasäröistä aina reippaaseen "these go to eleven" -soundiin. Tiedossa toki on että se "mallintaa" Marsun JTM45:ttä, mutta uskoisin että menee yleisölle täydestä, kunhan lavalla on Vox. ;) Hot cake taas vaan tuntuu hyväsoundiselta ja transparentilta overdriveltä, jonka soundista tosin en pidä, kun mennään drive-potikan viimeiselle kolmannekselle. Soundista tulee liian saturoitunut(?) ja futsimainen. Mutta miedommista od:stä pidän kovasti. Vahvarin aito soundi tosiaan paistaa läpi kuin arska kesäisellä taivaalla. Nettiklippien perusteella tämäkin juttu. Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä |
Väsykäsi 05.07.2010 23:42:03 | |
---|
Kerron nyt täälläkin, että Hot Cakesta löytyi ratkaisu. Soundi on Voxin kanssa suoraan taivaista. Totta tosiaan soundi vastaa todella hyvin Voxia huudatettuna täysiä ja volatkin pysyvät riittävän alhaisina soittokavereille. Tokihan aito on aito, mutta Kakku on kyllä ehdottomasti käytännöllisin ajatellen bändi- ja kotisoittoakin. VVR olisi toki voinut olla vaihtoehto, mutta päädyin siihen että HC soundaa riittävän hyvältä bändin kanssa. Studiossa voi sitten jos ja kun sinne joutuu huudatta levylle täböillä soundia from the 7th. heaven. =) Tulossa on vielä T-Rexin Mudhoney testiin. Saapi nähdä, jos siitä saisi vähän rososempia soundeja kuin sinänsä smoothista Keikistä. Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä |
Freewheeler 06.07.2010 11:01:47 | |
---|
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
Grugi 06.07.2010 11:23:57 | |
---|
SDMF |
Volle 06.07.2010 13:32:43 | |
---|
Mä soittelin hevi/hardcorebändin reenejä tuossa taannoin tovin 70-luvun lopun AC30:llä. Voxihan ei varsinaisesti ollut omimmillaan tuollaisessa möykässä etenkään ilman ulkoisia säristimiä ja siinä tuli sitten testailtua muutamaa käsillä ollutta purnukkaa. Muistaakseni tuli käytyä läpi ainakin ibanez cm5, Marshall Shredmaster, Proco Rat, boss bluesdriver ja Boss Hm2. Ehkä muitakin, joita en muista. Kitarana oli kaksi stratoa, toinen vakimikityksellä ja toisessa tallassa humbuckeri. Shredmaster toimi noista parhaiten siinä genressä ja noilla kitaroilla. Ei noista mikään ollut tosin totaalisen huono (toki hm-2 on aika .. hmm.. persoonallinen), joten sikäli en oikein tiedä mitä mieltä olla väittämästä, että ac30 on kranttu särkijän suhteen. |
Tande 06.07.2010 13:40:17 | |
---|
Väsykäsi: Kerron nyt täälläkin, että Hot Cakesta löytyi ratkaisu. Soundi on Voxin kanssa suoraan taivaista. Totta tosiaan soundi vastaa todella hyvin Voxia huudatettuna täysiä ja volatkin pysyvät riittävän alhaisina soittokavereille. Tokihan aito on aito, mutta Kakku on kyllä ehdottomasti käytännöllisin ajatellen bändi- ja kotisoittoakin. VVR olisi toki voinut olla vaihtoehto, mutta päädyin siihen että HC soundaa riittävän hyvältä bändin kanssa. Studiossa voi sitten jos ja kun sinne joutuu huudatta levylle täböillä soundia from the 7th. heaven. =) Tulossa on vielä T-Rexin Mudhoney testiin. Saapi nähdä, jos siitä saisi vähän rososempia soundeja kuin sinänsä smoothista Keikistä. Kuulisin mielelläni jotain klippiä ko. yhdistelmästä. Soundi lienee taivaallinen. Anteeksi. |
HeavyMachinery 06.07.2010 14:44:32 (muokattu 06.07.2010 14:46:06) | |
---|
Freddy fuzz ? Mulla on Björnisen Freddystä kloonattu kappale ja se on ainut purkki joka on säilynyt vaikka kaikki muu on mennyt. Ehkä dynaamisin särö mitä on tullut kokeilutua. Lisäksi gaini toimii oikeasti ja pedaali tottelee myös kitaran vola potikkaa kunnolla. http://www.youtube.com/watch?v=OexsaYsEFtYPardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
rtepeg 26.07.2010 10:52:01 | |
---|
Hei, en tiedä, onko asia enää ajankohtainen, mutta ajattelin mainita täällä jo kertaalleen ehdotetun Emerald Green Distortion Machinen. Olen itse paininut saman ongelman kanssa eli Voxissa on ISO ääni ja jopa vaimentimen kanssa (kohtuullisilla vaimennuksilla) säröillä soitto voi joissakin olosuhteissa aiheuttaa ns. sosiaalista kitkaa. Olen melkolailla aktiivisesti testaillut eri pedaaleja (lähinnä säröjä) tuon Voxin (-65 AC30 top boost) kanssa ja osa ei ole soveltunut yhtään, jotkut olleet ihan OK, mutta EGDM:n saundi boosterina ja särönä on järkyttävän hyvä ja ehdottomasti kovaa ajettua Voxia itseään. Saatavuus näillä EGDM:llä lienee haaste. Lisäksi (ja varsinkin Voxin kanssa) on tärkeää, että tuon pedaalin trimmaa. Siellä pedaalin sisällä on trimmeri, jolla haetaan sweet spotti aiotulle vahvistin/kaiutinyhdistelmälle. Tuon trimmerin vaikutusalue ääriasennoissa on todella merkittävä. Kun se on kohdallaan omalle yhdistelmälle, ei sitä tarvitse ruuvailla. Tapahtuu esim. siten, että selvittää, kumpaan suuntaan käännettäessä ääni tummenee, sitten sieltä tummimmasta päästä alkaa säätämään kirkkaammaksi pedaalin gainin ja bodyn ollessa minimissä (volumea mielellään riittävästi). Kun saundi alkaa aukeamaan (varsinkin keskialue ja yläkielet), olen lisännyt gainia ja avannut sitä body/tone-potikkaa noin klo 9:ään ja kääntänyt trimmeriä hiukan sinne tummempaan suuntaan; oman maun mukaan. Sen kuulee, kun on balanssissa! Saundi tavallaan lähtee lentoon... Muutenkin ovat samanlaisia tuo pedaali ja Vox; molemmissa on pelottavan paljon reserviä volumessa... P |
georges 27.07.2010 15:57:52 | |
---|
Tässä ketjua lueskelleena aloin miettimään, että miten Voxin ac15 pelittää säröjen kanssa. Sellainen olisi nimittäin ostoslistan kärkipäässä. Itsellä on lähinnä fuzz-osasto edustettuna, ja mietin millainen od pitäisi tuohon eteen hommata, buustaamaan jne. Hyvää hintalaatusuhdetta tavoitellaan, halpana vielä pitäisi löytyä kyseisen purkin. G |
Freewheeler 27.07.2010 19:17:05 | |
---|
georges: Tässä ketjua lueskelleena aloin miettimään, että miten Voxin ac15 pelittää säröjen kanssa. Sellainen olisi nimittäin ostoslistan kärkipäässä. Itsellä on lähinnä fuzz-osasto edustettuna, ja mietin millainen od pitäisi tuohon eteen hommata, buustaamaan jne. Hyvää hintalaatusuhdetta tavoitellaan, halpana vielä pitäisi löytyä kyseisen purkin. G Digitech Bad Monkey. Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos. |
georges 27.07.2010 19:24:52 | |
---|
Freewheeler: Digitech Bad Monkey. Mutta eikö toi just ole middlekäs pedaali middlekkäälle vahvistimelle? Onko SD mistään kotoisin ac15 kanssa? G |
Jay75 28.07.2010 08:29:56 | |
---|
Varsinaisesti tämä ei ole säröpedaali mutta ajaa Voxin kivasti ruvelle ja myös monen muun brittihenkisen vaffarin. Omat kokemukset liittyy Vox Night Trainiin NOS putkilla ja Strato. Voin kyllä suositella jos perinteinen käsintehdyn trebleboosterin soundi kiinnostaa. http://www.flynnamps.co.uk/classic%20oc44.html |