Aihe: Uutta mikkiä hankkimassa, mutta minkä?
1 2 3
KingOfTibet
09.06.2010 20:32:53
Varmaan Burstbuckeri ;D
Joo...
Mandarax
09.06.2010 22:49:33
fox: ..... Josta sitten tulee kyllä mieleen, että jos tuolla sun kaverilla oli koko mikki turhan lähellä kieliä, ja se koko sointi tuosta nimenomaisesta magneettikentän voimakkuudesta johtuen "kuoli" ennenaikasesti.. Muita syitä tuohon ponnettomuuteen toki voi, kuten ensin tuolla arvelin, siinä sähköpuolessa. Vastavaihe, rinnankytkentä sarjaankytkennän asemesta tms.

Tuopa se olikin hämmästyksen aihe kun odotti X2N:ltä melkoista tehoa ja ärhäkkää potkua. Taisi mennä konehuone tosin melkolailla uusiksi luutussa kun siihen tuli tuon jälkeen aktiivit, joten hyvinkin mahdollista että ponnettomuus johtui jostain sähköpuolenkin fibasta. Jäänee mysteeriksi tuo...
Kiitokset kuitenkin aiheen valaisusta..!
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Tinippa84
22.06.2010 09:46:35

Lainaan vähän ketjua... Tarkoituksena olis kokeilla 81:n tilalle jotain passiivimikkiä. Semmonen perinteinen hevisaundi olis ajatuksena. Ite tuumin tuota Duncanin Jeff Beck mallia, ei varmaan mene kauheesti vikaan?
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Estranged
22.06.2010 12:49:01
Tinippa84: Lainaan vähän ketjua... Tarkoituksena olis kokeilla 81:n tilalle jotain passiivimikkiä. Semmonen perinteinen hevisaundi olis ajatuksena. Ite tuumin tuota Duncanin Jeff Beck mallia, ei varmaan mene kauheesti vikaan?

Eipä JB:llä kamalasti vikaan voi mennä. Onhan se varmasti kyllä vähän kireä yms, mutta toimiva perusmikki. Ehkä joku Marzion Super Distortion vois olla myös varteenotettava vaihtoehto? Taikka tietysti BKP:n tuotanto jos budjetti yltää sinne, esim VHII.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Mr. Speed
22.06.2010 12:55:41
Tinippa84: Lainaan vähän ketjua... Tarkoituksena olis kokeilla 81:n tilalle jotain passiivimikkiä. Semmonen perinteinen hevisaundi olis ajatuksena. Ite tuumin tuota Duncanin Jeff Beck mallia, ei varmaan mene kauheesti vikaan?

Jos perinteinen hevisoundi on paljon keskialuetta, niin BKP Painkilleri torilta.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
jussi1976
22.06.2010 14:47:34 (muokattu 22.06.2010 14:53:26)
Muuten, yksi huomio: Kokeiltuani useita erilaisia kaulamikkejä kantani on yhä, että Tone Zone pitää paikkaansa. Testailin sitä vielä puhtailla (ja tietysti säröä) perusteellisesti, ja ainakin minun on todettava, että TZ:ssä on kaulapaikalle asennettuna poikkeuksellinen kyky reagoida plektraniskujen voimakkuuteen. Sen saa hipaisulla toimimaan tosi hiljaa, ja sitten napakammin vetästäessä siitä lähtee todella ääntä ja paljon. Itse asiassa tota voisi modata mittatilausmikeillä vielä siten, että saundien sävyt pysyisi mahd. samoina, mutta EQ alue muutetaan (vakio TZ:ssä se on muistaakseni B8 M8 T5) muotoon B9 M9 T5, jolloin alapäätä ja keskialuetta tulee vielä aste lisää, ja nythän tossa on luokkaa 17k, voisi olla luokkaa 19-20. Takamikkinä sitten samantyyppinen kuin Nailbomb, mutta 23-26k ja jälleen bassoa +2 ja middleä +1 lisää. Tämä settinki toimisi hyvin putkivahvarin kanssa, jossa erottelukyky ja saundi kirkastuu (luonnollisesti) kun vola nousee esim. 20-25%:een. Ihan minimivolalla noi ei soisi luultavasti kaksisestikaan, koska taka - ja etumikin sävyero diskantissa ja bassossa on suuri, mutta vahvistin (tässä tapauksessa siis JVM) muuttaa asian heti, kun volamäärä nousee hieman ylemmäs. N4:sen ominaissaundi on erittäin erotteleva ja melko kirkas, joten sitä saundia voisi näillä kohentaa ainakin tämäntyyppisessä kitarassa mielestäni em. suuntaan.
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Tinippa84
22.06.2010 16:42:06

Estranged: Eipä JB:llä kamalasti vikaan voi mennä. Onhan se varmasti kyllä vähän kireä yms, mutta toimiva perusmikki. Ehkä joku Marzion Super Distortion vois olla myös varteenotettava vaihtoehto? Taikka tietysti BKP:n tuotanto jos budjetti yltää sinne, esim VHII.

Joo, no kaippa tuota nyt vois tarkentaa, että "metallisaundia" siis ehkä enemmän. Mikä sen nyt määrittää sitten :)
Mulla on käsitys, että tuo 81:nen on suhteellisen kireä mikki. Yltääköhän JB tuossa vielä ohi?
Mr. Speed
22.06.2010 17:24:24
Tinippa84: Joo, no kaippa tuota nyt vois tarkentaa, että "metallisaundia" siis ehkä enemmän. Mikä sen nyt määrittää sitten :)
Mulla on käsitys, että tuo 81:nen on suhteellisen kireä mikki. Yltääköhän JB tuossa vielä ohi?

Lue mun ylempi kirjoitus. On kireetä keskialuetta ja ulostulos tuossa Bare Knucklessa tarjolla.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
Tinippa84
24.06.2010 09:37:12

Mr. Speed: Lue mun ylempi kirjoitus. On kireetä keskialuetta ja ulostulos tuossa Bare Knucklessa tarjolla.

Kävin BKP:n sivuilta luumuilemassa nuita sampleja. Nailbomb kuulosti niiden perusteella minusta parhaalta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)