Aihe: Vahvistinta ostamassa
1 2 3
jussi1976
30.05.2010 01:00:28
:o) Kyllä se pysyy. Noita sivukamoja vain lisää!
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
Antti1
30.05.2010 01:05:43 (muokattu 30.05.2010 01:06:15)
jussi1976: Antti, ihan oikea pointti.
Syy on hyvin, hyvin yksinkertainen: Kuvittelin, että täällä saa otsikon "kitarakamat" mukaisesti keskustella kitarakamoista ja siitä, mitä milloinkin liikkuu ja testailee, saa kysyä jne. Ei näköjään saa. Pitäisi laittaa otsikoksi "Kitarakamat ja miten ne vaikuttaa ja liittyy mun ihmisarvooni?"

Niin, sitä se on. Mutta sosiaalisessa ympäristössä on liikuttava sen normien ja kirjoittamattomien säännösten rajoissa. Sulle on nyt vaan lyöty ikävä leima otsaan, mutta kyllä se siitä asiallisen käytöksen ja ajan kanssa karisee varmasti pois. Jahka pahin kohkaaminen laantuu aiheen ympäriltä, niin kyllä se taas alkaa rullaamaan ilman syvempiä psykoanalyysejakin.
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Ziggy Bubba
30.05.2010 01:07:54

Jeh. Nyt kaikki tuntuu hakevan jussin jutuista erityisen tarkasti jotain häikkää... Siihen kun lisätään herran herkähkö hipiä, niin sanasota on valmis.
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
jussi1976
30.05.2010 01:18:40
Heh, no. Kokemuksesta voin sanoa, että niitä leimaajia ja kyyläreitä löytyy aina, tekeepä mitä tahansa. Ja usein ne ryssii säännöllisesti just siinä, että eivät lue sana - ja ajatustarkasti, mitä sanotaan, ja tarttuvat siihen. Itseäni lähinnä huvittaa kokonaisuudessaan - isketään kiinni tyylikysymyksiin, kun yritetään keskittyä asiaan. Se kertoo ihan omaa kieltä ihmisistä ja ratkaisee myös sen, mikä arvo - tai arvottomuus siinä on.
"Rautalankasoittajat soittaa Fenderillä, rautakankimiehet Marshallilla!"
novo
30.05.2010 06:01:49
jussi1976: Heh, no. Kokemuksesta voin sanoa, että niitä leimaajia ja kyyläreitä löytyy aina, tekeepä mitä tahansa. Ja usein ne ryssii säännöllisesti just siinä, että eivät lue sana - ja ajatustarkasti, mitä sanotaan, ja tarttuvat siihen. Itseäni lähinnä huvittaa kokonaisuudessaan - isketään kiinni tyylikysymyksiin, kun yritetään keskittyä asiaan. Se kertoo ihan omaa kieltä ihmisistä ja ratkaisee myös sen, mikä arvo - tai arvottomuus siinä on.

Mä nyt syyllistyn offtopicointiin pahemman kerran, mutta josko tuo arvolässytys vois loppua? Jos yrittää pysyä mahdollisimman anonyyminä keskustelupalstalla niin ei siinä paljon mitään "arvoja" kannata odottaa toisilta keskustelijoilta, varsinkin jos oma osuus keskusteluissa on sitä tasoa, ettei voi tietää onko kyseessä rölli vai ei. Ylipitkät virkkeet pois ja tajunnanvirtaa vähemmälle niin se teksti on myös helpompi lukea ja ymmärtää sanatarkasti.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
jussi1976
30.05.2010 10:57:05 (muokattu 30.05.2010 11:05:18)
Juu juu. Totta. Tuon Antin ja Sixin mainioista kommenteista johtuen laadin itselleni uuden allekirjoituksen, jossa on automaattisesti vastaus kaikkeen poskensoittoon, niin ei tartte itse kuitata, vaan keskittyä olennaiseen :o) Päivitellään sitten osuvammaksi jos tarvetta...
Ja rotta sanoi: "Sä haluat kehittää, kyseenalaistaa, tutkia, tietää enemmän, kehittyä kaikin mahdollisin tavoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä teen niinkuin muut sanoo ja ne vie mua siksi kuin pässiä narussa ja mua oikeesti hävettää mun pelkuruu
jussi1976
30.05.2010 11:06:02
jussi1976: Juu juu. Totta. Tuon Antin ja Sixin mainioista kommenteista johtuen laadin itselleni uuden allekirjoituksen, jossa on automaattisesti vastaus kaikkeen poskensoittoon, niin ei tartte itse kuitata, vaan keskittyä olennaiseen :o) Päivitellään sitten osuvammaksi jos tarvetta...

(Testaa uutta sigua, mahtuuko se ruutuun nyt?)
Rotta sano: -Sä haluat kyseenalaistaa, tutkia, tietää enemmän, kehittyä kaikin tavoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä: Mä alennun muiden kieroihin arvoihin ja tyylikysymyksiin. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua."
baba o riley
30.05.2010 12:17:57
jussi1976: (Testaa uutta sigua, mahtuuko se ruutuun nyt?)

Ettei nyt ala menee jo vähän överiksi...
Mr. Speed
30.05.2010 13:01:09
baba o riley: Ettei nyt ala menee jo vähän överiksi...

Antaa miehen vastustaa "valtavirtaa". Siihenhän se punk perustuu "oikeasti". Vastustetaan kaikkea, ja hyvän punk bändin määritelmä on paskat soundit ja epäsuosio. Muuhan on kaupallista paskaa. Tästä lienee siis nytkin kysymys.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
jussi1976
30.05.2010 13:49:35
No kuolleet kalathan kulkee virran aina mukana...

Eihän se nyt liian pitkälle mene. "Liian pitkälle" toteamus vedetään esiin aina silloin, kun jäädään kiinni...
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Ziggy Bubba
30.05.2010 14:25:56

Mr. Speed: Antaa miehen vastustaa "valtavirtaa". Siihenhän se punk perustuu "oikeasti". Vastustetaan kaikkea, ja hyvän punk bändin määritelmä on paskat soundit ja epäsuosio. Muuhan on kaupallista paskaa. Tästä lienee siis nytkin kysymys.

Erikoinen näkemys punkista, lienet huumorilla liikenteessä.
aristoteles666
31.05.2010 08:44:44 (muokattu 31.05.2010 08:45:49)

kyllä noi "oikeat" punkkarit ts. puristit (eli käytännössä nuoret) mihin törmäilen jatkuvasti on tuollaisia että jos bändi alkaa saavuttaa mitään suosiota se muuttuu paskaksi, tai kun yksi kitaristi/laulaja monen punk bändin moottorina ilmoitti käyvänsä töissä kun istuttiin tiskillä, muut punkkarit siinä haukkui sen täysin lyttyyn itsensä myymisestä.

eli ei toi niin outo näkemys punkista ole.
baba o riley
31.05.2010 11:04:44
Joo ei toi niin kaukana todellisuudesta ole. Kaikki maailman wannabee punkkarit pyörittämässä kapitalistisia poppunklättyjä. Harva niistä edes osaa mainita yhtään hard mod, suedehead tai skinhead bändiä. Saati sitten että olis kuunnellut Oi!ta tai olis ylipäätään mitään käsitystä punkista. Toi käsitys paskoista soundeista yleisestä punk käsitteestä kuuluu kyllä toiseen punkaaltoon.
Mr. Speed
31.05.2010 12:31:57
baba o riley: Joo ei toi niin kaukana todellisuudesta ole. Kaikki maailman wannabee punkkarit pyörittämässä kapitalistisia poppunklättyjä. Harva niistä edes osaa mainita yhtään hard mod, suedehead tai skinhead bändiä. Saati sitten että olis kuunnellut Oi!ta tai olis ylipäätään mitään käsitystä punkista. Toi käsitys paskoista soundeista yleisestä punk käsitteestä kuuluu kyllä toiseen punkaaltoon.

Eikö huonot soundit yleensä kulje käsi kädessä tämän UG meiningin kanssa? Elikkä mitään tuottamista ei sallita.

Vähän huumorinkukkaahan tuossa oli, mutta kyllä nää eniten tr00 punkkarit on juuri sitä mieltä, että jos joku punk bändi saa suosiota, se muuttuu automaattisesti paskaksi. Jopa ne vanhat biisit.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
Simo78
31.05.2010 13:49:45
jcm800 on kyllä sillon huomattavasti moipuolisempi

Mun mielestä ei paljoa yksipuolisempaa vahvaria voi olla kuin tuo. Ihan hyvä se on siinnä omassa hommassaan, ei siinnä mitään. Just yhen soittaja kaverin kanssa juteltiin näistä marsuista, "toimiikohan ne säätimet ees":-D. Sinänsä toi oli hyvä keikoilla, kun ei tarvinnut juuri säätää, ehkä vähän bassoa ylös tai alas...
Ziggy Bubba
31.05.2010 19:39:44 (muokattu 31.05.2010 19:42:48)

Mr. Speed: Eikö huonot soundit yleensä kulje käsi kädessä tämän UG meiningin kanssa? Elikkä mitään tuottamista ei sallita.

Näkisin ennemmin, että semmonen siloteltu ja ylituotettu soundi on pannassa. Räkäiset ja räyhäkkäät soundit ei ole sama kuin paskat.

Tuota samaa luupäistä tr00-menoa löytyy kyllä kaikista genreistä, varsinkin nuorimpien harrastajien saralla. Menkää vaikka juttelemaan aloittelevien bläkkis-bändien kanssa - aika yhtä rankasti ollaan yksnappisia. On tommosessa omistautumisessa puolensa, mutta muuttuhan se väsyneeksi äkkiä.

Onko Sex Pistols punkkia? Niillä on ainakin pirun rapeat rokkisoundit sillä hittilevyllään. Sama pätee myös mm. Clashiin. 80-luvun HC-osasto on sitten aika kellarimenoa "tuotannon" puolesta.

Nykyaikaiselle pro tools -sliippailulle on hyvä olla olemassa vastavoimia. Kovasti odottelen milloin rupi palaa rockiin myös mainstream-kamassa.
Dropped C
31.05.2010 19:47:26
sikki-six: Näkisin ennemmin, että semmonen siloteltu ja ylituotettu soundi on pannassa. Räkäiset ja räyhäkkäät soundit ei ole sama kuin paskat.

Juurikin näin. Ja pätee myös moneen hevinkin genreen, eikä pelkälteen punkkiin. Esim. Doom tuotetulla jenkkimetallisaundilla -> Todella iso Faux Pas / tyylirikko. Ja siis pikku rapa ja räkä ei tod. tarkoita paskoja saundeja, IMO.
jussi1976
31.05.2010 22:09:37 (muokattu 31.05.2010 22:15:20)
No pitää nyt sanoa vielä oma mielipide (huom.) saundista. Ainakin mulla jotkut ylikliiniset ja huippuerottelevat särösaundit on permanently out. Puhdas pitää olla tarkka, täsmällinen, erotteleva, iskevä, selkeä, luonnollinen. (Matchlessistä irtosi viimeksi aika ikimuistettava. Siitä on 10 vuotta aikaa ja silti...)
Mut sitten säröt onkin vähän toinen juttu mun maulleni. Mesa tuppaa olemaan yleisluonnoltaan - vaikka onkin siis hyvä vahvari - vähän turhan kliininen, Bogner taas iskevä, EVH MK III taas särkee ikävästi sooloissa, 5150 on ihan ok, mutta puhtaat ei toimi, ja särö on vähän liian lähellä EVH MK III:sta. EQ aika köykäinen. Soldano HR 50+ on hengetön, yksipuolinen pikkuboostattu perusmarsu, SLO taas on todella potentiaalinen (ihan tajuttoman kuuloinen laites, kokeillut en vielä ole, keskiäänisyys ja se syvyys on kyllä ihan omaa luokkaansa) Fenkku on säröpuolelta tosilussu (ei kyllä särövahvariksi ole keskeisesti suunniteltukaan.)

Mun mielestä särön pitää olla just sopivan töhryinen, ei mikään ultratarkka, eikä mikään mössö, vaan sellainen, jolla voi soittaa ja joka seuraa soittoa niin, että se ei kyylää jokaista virhettä, vaan joka antaa hieman löysää mutta tottelee silti erittäin hyvin, kun aletaan oikein paukuttamaan. Saundin ei myöskään saisi säröytyä silloin, kun pikataan yksi nuotti kieleltä. Sen pitää laulaa.

Mut siis nää on näitä. Jokaisella on ihan oma makunsa ja näkemyksensä ja tarpeensa, ja se on hyvä juttu - se erottaa muusikot toisistaan; Kehittyvä kitaristi vääntää saundinsa kanssa, ja osaa vielä sovittaa sen muiden soittoon siten, että kokonaisuus erottuu kokonaisuutena erityisesti.
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
aristoteles666
01.06.2010 02:17:37

sikki-six: Tuota samaa luupäistä tr00-menoa löytyy kyllä kaikista genreistä, varsinkin nuorimpien harrastajien saralla. Menkää vaikka juttelemaan aloittelevien bläkkis-bändien kanssa - aika yhtä rankasti ollaan yksnappisia. On tommosessa omistautumisessa puolensa, mutta muuttuhan se väsyneeksi äkkiä..

niin mutta hienointa noissa punkkareissa on juuri se että ei ne arvostelijat soita itse mitään, vaan ovat vain se yleisö.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)