![]() 30.05.2010 15:02:44 | |
---|---|
p130: Juu, sitähän minä epäilinkin. Tuo "vintage guitar info guy" pitää tekstissään myöhäistä patenttinumeroa parempana kuin varhaista T-toppia, mutta ei selitä eroja sen tarkemmin. Taitaa olla nimenomaan keräilijän näkökulmasta parempi... No, jos oletetaan että ne varhaiset t-topit on tuost 60-luvun puolivälin-jälkipuoliskon kieppeiltä, niin vitaakiahan nekin jo on.. ;) Ja vaikka toisin saattas luulla, kyllä niissä mikeissäkin toisiinsa verrattuna voi olla eroja.. ;) Jos ajatellaan, niin kyllähän 40 vee ikäinen mikki voi olla kokenut kovia, ja magneetti heikentynyt ihan luonnostaan.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 30.05.2010 15:16:07 | |
fox: No, jos oletetaan että ne varhaiset t-topit on tuost 60-luvun puolivälin-jälkipuoliskon kieppeiltä, niin vitaakiahan nekin jo on.. ;) Ja vaikka toisin saattas luulla, kyllä niissä mikeissäkin toisiinsa verrattuna voi olla eroja.. ;) Jos ajatellaan, niin kyllähän 40 vee ikäinen mikki voi olla kokenut kovia, ja magneetti heikentynyt ihan luonnostaan.. ;) Juu, varmasti on eroja. Jäi vain mietityttämään tämä "if you buy a chrome covered Gibson pickup, it's a crap shoot as to what's inside - it could be either a T-bucker or not (but chances are good it will be a T-Top). For this reason I would generally avoid chrome covered Gibson humbuckers (unless they are really inexpensive), as the odds are against you in hopes of finding a non-Ttop." ja nimenomaan sana avoid. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. | |
![]() 30.05.2010 21:19:35 | |
joku muu sikko: Jos haluaa yli 20v Les Paulin joka on VIELÄ normaalin hintainen (tingittynä alle 2k) mutta 10v päästä vintage niin ostaapi 80 lukulaisen. Ostin itse -87 mallisen customin ja olen 100% tyytyväinen, sopivasti vintage fiilistä, puut ei elä enää pätkän vertaa. On ainoa kitarani mitä ei tarvitse jatkuvasti säädellä vuodenaikojen mukaan. Ja työn laatu on vielä hyvää ja on se käsityön maku mitä uusissa ei ole. En missään nimessä vaihtaisi mihinkään 2000 luvun Les Pauleista mitä olen kokeillut ja niitä on paljon. Kun ostaa nyt 70 luvun mallin niin saa maksaa jo nyt ITSE sen vintage hinnan.. Valintojen maailma.. Off Topic mutta kommentoin kuitenkin: itselläni on myös -87 Les Paul Custom ja olen samoista syistä tyytyväinen: paitsi että kitara on hyvä ja säädöt todella pysyvät, siinä yhdistyvät iän mukanaan tuoma mojo ja fiilis sekä varsin nykyaikainen soitettavuus. Ainoa haittapuoli on kitaran paino. Moni on Les Paulin kohdalla sitä mieltä mieltä, että sen pitääkin painaa, itselleni riittäisi vähempikin. Toisaalta Customin ollessa kyseessä, paino on "vain" 4,2 kg. Mikäli nyt toista Les Paulia halajaisin, panostaisin kasariin 70-luvun sijasta jatkossakin. Oli miten oli, näin on! | |
![]() 01.06.2010 15:25:48 | |
Huhhuh alkaa sekoo pää pikkuhiljaa tän homman kans :D Tuli käytyy siellä tukholmassa mutta eiköhän tullu sit semmonen vastaan että tiptopin ovella huomasin sen olevan maanantaisin kiinni että jäi ne kitarat sitte ihan täysin. Täytyy käydä kitarapajalla ajan kanssa kun kerkeää. Nyt on ehdoteltu 70lukua, VOSsia ja 80 lukua. Toivottavasti joku ylempi voima johdattaa mut sen oman kitarani luo. Nyt tuli semmonenki sitten vastaan että pomolla ois joku -67 nashvillessa valmistettu Fenderin puolakustinen 355 tyyppinen kitara jonka saisin nyt lainaan ja kokeiluun kun se meinas että ois valmis sen myymään. En tiedä mallia mutta onko kellään mitään ideaa? Tyypin mukaan niitä ois vaan muutama suomessa. Mutta jos se ei lämmitä ihan käsistä niin Les Paul pysyy mielessä. | |
![]() 01.06.2010 15:31:07 | |
niilopi: pomolla ois joku -67 nashvillessa valmistettu Fenderin puolakustinen 355 tyyppinen kitara jonka saisin nyt lainaan ja kokeiluun kun se meinas että ois valmis sen myymään. En tiedä mallia mutta onko kellään mitään ideaa? Tyypin mukaan niitä ois vaan muutama suomessa. Mutta jos se ei lämmitä ihan käsistä niin Les Paul pysyy mielessä. Kumminkin se on tehty Fullertonissa, tuolla Kaliforniassa.. ;) Äkkiseltään en noista vanhoista Fenkuista puolakustista muista ku Coronadot. Ja toki sitten Starcasterin.. Jos se kovin harvinainen on, niin se on Coronado Antigua, ja sun pomos on Järvisen J. alkujaan Tampereelta.. =)
![]() 01.06.2010 15:51:07 (muokattu 01.06.2010 15:51:47) | |
niilopi: Toivottavasti joku ylempi voima johdattaa mut sen oman kitarani luo. Juujuu, tässähän olisi sopivan kulahtanut '79 Custom: http://davesguitar.com/gibson/les-paul-custom-79-10964.asp Ja hintakin on kohdillaan. | |
![]() 01.06.2010 16:26:26 | |
Kuha: Juujuu, tässähän olisi sopivan kulahtanut '79 Custom: Saattaisi olla kova peli, mutta ainakin omaan silmään nuo missä kannen saumat (tai yksihän siinä pitäisi olla) eivät ole nätisti keskellä vaikuttavat todella sekundalta. Yök. | |
![]() 01.06.2010 16:36:24 | |
Kalm: Saattaisi olla kova peli, mutta ainakin omaan silmään nuo missä kannen saumat (tai yksihän siinä pitäisi olla) eivät ole nätisti keskellä vaikuttavat todella sekundalta. Yök. Eipä se sauma aina uusissa Historic-kepeissäkään ole keskellä: http://www.wildwoodguitars.com/elec … cs/gibson/55_series/50156/50156.php | |
![]() 01.06.2010 16:52:22 | |
Kalm: Saattaisi olla kova peli, mutta ainakin omaan silmään nuo missä kannen saumat (tai yksihän siinä pitäisi olla) eivät ole nätisti keskellä vaikuttavat todella sekundalta. Aika tyypillistä -70 luvun kansissa. Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö | |
![]() 01.06.2010 17:27:14 | |
Kuha: Juujuu, tässähän olisi sopivan kulahtanut '79 Custom: http://davesguitar.com/gibson/les-paul-custom-79-10964.asp Ja hintakin on kohdillaan. Harmi vaan et se on tuol rapakon toisella puolen mistä tulee tullit jos sen sais tänne tilattuukin. Kitaran hinnasta ja laadusta tulee kysymysmerkki | |
![]() 01.06.2010 17:34:17 | |
Ois 1980 Les Paul Pro tarjolla.. P90. onks kellään kokemusta? Eroaako muuten? | |
![]() 01.06.2010 17:59:22 | |
niilopi: Ois 1980 Les Paul Pro tarjolla.. P90. onks kellään kokemusta? Eroaako muuten? Aika vähän noista on tietoa, mutta tietty P90 on ihan eri laitos kuin humppari. Painavia ovat kuulemma, '50-luvun kaula, vaahterakaula eebenlaudalla, eli sointi pitäisi olla reilusti perus-stankkua tai customia kirkkaampi. Että jos sitä perinteistä LP-soundia on hakemassa, niin ei taida Pro:sta lähteä. Mutta tään on vain mutua, kun en ole edes yhtä koskaan käpistellyt .) Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö | |
![]() 01.06.2010 18:11:40 | |
Kuha: Eipä se sauma aina uusissa Historic-kepeissäkään ole keskellä: http://www.wildwoodguitars.com/elec … cs/gibson/55_series/50156/50156.php Eipä tuollaista kitaraa ole vuonna viiskeetviis tehtaalta lähtenytkään. Tuohan imitoi maaleistaan riisuttua goldtoppia, mikä sinällään on oikeastaan varsin hauska idea ja osoittaa Gibsonilta erittäin raikasta markkinointi-ideointia :) Vieläkin koomisempaa/surullisempaa tästä tekee se, että ainakin allekirjoittanut kokee kovaa hinkua omistaa yksi tuollainen. | |
![]() 01.06.2010 22:13:56 | |
Kuha: Eipä se sauma aina uusissa Historic-kepeissäkään ole keskellä: http://www.wildwoodguitars.com/elec … cs/gibson/55_series/50156/50156.php Mutta, kuten Haanpää sanoi, toihan on todella autenttinen.. Ite oon onnistunu näkemään pari tuollasta "gold-topista -> burstiksi" kitaraa, ja tuollasia ne just oli.. Ei siellä sentään aina oo komia loimukansi sen kulta/pronssimaalin alla.. ;) (ja on niitä 3 palan kannellakin..)
![]() 02.06.2010 05:55:38 | |
En kyllä ihan ymmärrä tuon kitaran ideaa, tai sen "juhlistamista". Vähän sama kuin alettaisi tekemään 1967 -mallisia flying V kitaroita joissa on Vibrola, mutta raiskattuna Tune O Maticin rei_illä, tai toisinpäin. Niitä on harmittavan paljon... | |
![]() 03.06.2010 19:41:37 | |
joku muu sikko: Jos haluaa yli 20v Les Paulin joka on VIELÄ normaalin hintainen (tingittynä alle 2k) mutta 10v päästä vintage niin ostaapi 80 lukulaisen. Ostin itse -87 mallisen customin ja olen 100% tyytyväinen, sopivasti vintage fiilistä, puut ei elä enää pätkän vertaa. On ainoa kitarani mitä ei tarvitse jatkuvasti säädellä vuodenaikojen mukaan. Mulla on muutamia Gibsoneita ja Fendereitä 70-, 80-, 90- ja 00 -luvuilta, kyseisten kepuloitten vintage-statuksesta en juurikaan osaa sanoa sen enempää. Puut elää noissa kaikissa edelleenkin aivan sen mukaisesti, miten käyttö- tai säilytysolosuhteet muuttuvat, mutta eipä siitä suurempaa haittaa ole ollut ; normaalia kitaroiden käyttöön kuuluvaa säätelyä | |
![]() 03.06.2010 22:26:39 | |
niilopi: Tuli käytyy siellä tukholmassa mutta eiköhän tullu sit semmonen vastaan että tiptopin ovella huomasin sen olevan maanantaisin kiinni että jäi ne kitarat sitte ihan täysin. . Tää ei sit ole mtn jälki-viisastelua; mun piti ihan oikeasti 'varoittaa' et kandee tsekata liikkeiden aukioloajat etukäteen,mut v*tut mä sit mtn muistanu kun nyt vasta kun tämän luin...sooorryy. - terveisin nimimerkillä "itsekin käyny kaks kertaa raapimassa Tip-Top'in oven takana.." - " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " | |
![]() 21.06.2010 15:12:31 | |
Voivoivoiv oon ettiny jo niin kauan eikä oo tullu oikeestaan yhtäkään sopivaa vastaan. Vaikeeta tällaselle kärsimättömälle ihmiselle. Menin varaamaan kitarapajaltakin jo välissä ton -74 Gold Top deluxen mihin on vaihettu t-topit.. tajusin hetken päästä onneks että tässä vaiheessa kannattaa olla kärsivällinen. Pyyntin on sama kun orkkis kuntosissa saman vuoden kitaroissa ja tosta oli tosiaan mikkireiät kolottu ja kaula katkennut ja korjattu. Jos jollain on tarjota tai sattuu näkemään jossain jonkun mielenkiintoisen vehkeen nii pistäkää infoo! | |
![]() 21.06.2010 19:12:10 (muokattu 21.06.2010 19:15:47) | |
Nyt tarjottiin erikoista vehjettä. -75 Gibson Les Paul "All Gold" . Eli koko body on maalattu kullalla (myös takaa) myös kaula ja lapa on kullaksi maalattu. Serial no. on printattu lavan taakse mustalla ja alkaa 99 xxxxxx . Ei lue Made in USA eikä mitään. Myyjällä ois tosin antaa gibsonilta erikseen pyydetty aitouslausunto. Grover Deluxe muovihattuset virittimet. Mielenkiinto heräs mutta tarviin varmistuksia jo ennen kuin lähen kattomaan. | |
![]() 21.06.2010 20:52:04 | |
niilopi: Nyt tarjottiin erikoista vehjettä. -75 Gibson Les Paul "All Gold" . Eli koko body on maalattu kullalla (myös takaa) myös kaula ja lapa on kullaksi maalattu. Serial no. on printattu lavan taakse mustalla ja alkaa 99 xxxxxx . Ei lue Made in USA eikä mitään. Myyjällä ois tosin antaa gibsonilta erikseen pyydetty aitouslausunto. Grover Deluxe muovihattuset virittimet. Mielenkiinto heräs mutta tarviin varmistuksia jo ennen kuin lähen kattomaan. Suomesta? Mee katsomaan vaan, kyllä tuosta on juttua ollu (jopa) täälläkin. =)
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)