Aihe: Jäätävät tarjoukset laitteista
1 2 3 4 5 6 7 8
kimurantti1
10.04.2010 15:11:56 (muokattu 10.04.2010 15:42:31)
Twinkle: ihme kun se on noin haluttu mutta siltikään sitä ei ole kukaan vielä ostanut.

Hoho, niinpä. Mutta oikeasti, ysäri-Jemit on ainakin harrastajapiireissä halutumpia kuin 2000-luvun mallit, ja noi muut tarjotut kitarat oli siis kaikki pienempien valmistajien laitteita, joissa ei ole oikein mitään "seksikästä", niin että ne eivät aikamoisella varmuudella menisi ainakaan helpommin kaupaksi. Ainakin ne muutamat mitä mulle tarjottiin on olleet listattuna torilla vielä paljon pitempään. Tori nyt on muutenkin ollut tän laman takia niin kuollut, ettei oikein mikään vähänkään kalliimpi mene kovin helposti kaupaksi vaikka hinnat olisikin kohdillaan. Ja samapa se mulle on, en mä ole tuota kuitenkaan selkä seinää vasten myymässä, niin ei tarvi halvemmalla luopua. No mitäpä mä tässä selittelen, mutta kyllä mä oon aika varma siitä ettei Jemit ole ainakaan siiinä vähemmän halutussa puoliskossa. :-)
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Twinkle
10.04.2010 15:59:12
kimurantti1: Hoho, niinpä. Mutta oikeasti, ysäri-Jemit on ainakin harrastajapiireissä halutumpia kuin 2000-luvun mallit, ja noi muut tarjotut kitarat oli siis kaikki pienempien valmistajien laitteita, joissa ei ole oikein mitään "seksikästä", niin että ne eivät aikamoisella varmuudella menisi ainakaan helpommin kaupaksi. Ainakin ne muutamat mitä mulle tarjottiin on olleet listattuna torilla vielä paljon pitempään. Tori nyt on muutenkin ollut tän laman takia niin kuollut, ettei oikein mikään vähänkään kalliimpi mene kovin helposti kaupaksi vaikka hinnat olisikin kohdillaan. Ja samapa se mulle on, en mä ole tuota kuitenkaan selkä seinää vasten myymässä, niin ei tarvi halvemmalla luopua. No mitäpä mä tässä selittelen, mutta kyllä mä oon aika varma siitä ettei Jemit ole ainakaan siiinä vähemmän halutussa puoliskossa. :-)

Joo, siis en minä ymmärrä miksei se käy kaupaksi, luulisi tuollaisen tilujemin olevan kysyttykin ritsa ja hintakin taitaa olla ihan kohallaan. Tohmanni myy uutta 2450 eurolla ja ilmeisesti tuo vanhempi on vielä "parempi".
tender.insanity
10.04.2010 16:16:41 (muokattu 10.04.2010 16:19:06)
Twinkle: ihme kun se on noin haluttu mutta siltikään sitä ei ole kukaan vielä ostanut.

Eipä kukaan noita 7VWH:ita oikein halua. Niitä tulee joka kulmassa vastaan. Sitten kun on myynnissä 77LNG, 2KDNA, UVMC, 77PMC, 77PMC tms, niin ostajia kyllä löytyy. Ja hintakin on 3000e ja siitä ylöspäin.

EDIT: Minttikuntoiset 2KDNA:t liikkuvat siinä $7000-8000 hinnoissa.
kiriminni
10.04.2010 16:17:23
Tinkaajien paratiisi m.net.Olen tuossa muutaman kerran laittanut kitaraa myyntiin täysin uutta ja takuulla.Ovh.795€ ja puolet tosta on ollut hintana,ei ketään kiinnosta.
Täytyykin pyytää paria m.nettiläistä ostamaan mulle asunto alle puoleen hintaan pyynnistä.Se on hyvä lähtökohta täällä.Tingataan aina puolet pyynnistä pois.
Ei täällä voi kauppaa käydä.JEMeistä kyllä pyydetään aina sen 1500€ siihen ei päde tuo puolet hinnasta pois.Ostajalle tää foorumi toimii,mutta ei myyjälle.
tender.insanity
10.04.2010 16:21:16
kiriminni: Ostajalle tää foorumi toimii,mutta ei myyjälle.

No eikös täällä pidä päteä kaupankäynnin salat? Eli, jos tahdot kitarastasi 1200e, niin pistät hinnaksi 1400e. Sitten kun olet myynyt sen 1200e:lla, olet tyytyväinen siihen mitä sait ja ostaja on onnellinen kun sai tingittyä sen 200e.
Jebe-
10.04.2010 16:21:50
kiriminni: Tinkaajien paratiisi m.net.Olen tuossa muutaman kerran laittanut kitaraa myyntiin täysin uutta ja takuulla.Ovh.795€ ja puolet tosta on ollut hintana,ei ketään kiinnosta.
Täytyykin pyytää paria m.nettiläistä ostamaan mulle asunto alle puoleen hintaan pyynnistä.Se on hyvä lähtökohta täällä.Tingataan aina puolet pyynnistä pois.
Ei täällä voi kauppaa käydä.JEMeistä kyllä pyydetään aina sen 1500€ siihen ei päde tuo puolet hinnasta pois.Ostajalle tää foorumi toimii,mutta ei myyjälle.

Onhan se ihan luonnollista, että osassa tuotteista hintaa ei laske yhtä rajusti kuin muissa kamoissa. Itsellä on mennyt kyllä kaikki myytävät kamat kaupaksi vaikka onkin kaikenlaista rojua tullut myytyä, mutta minkäs sille mahtaa jos hinta tai kysyntä ei vastaa kenenkään mahdollisen ostajan toiveita...
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
kimurantti1
10.04.2010 16:57:44 (muokattu 10.04.2010 16:58:42)
tender.insanity: Eipä kukaan noita 7VWH:ita oikein halua. Niitä tulee joka kulmassa vastaan. Sitten kun on myynnissä 77LNG, 2KDNA, UVMC, 77PMC, 77PMC tms, niin ostajia kyllä löytyy. Ja hintakin on 3000e ja siitä ylöspäin.

Ok, kiitti tiedosta ettei noita kukaan halua. Btw, 1400 ja 3000+ euroa on aika eri asia. ;-D
s8na
10.04.2010 17:00:47

kiriminni: Tinkaajien paratiisi m.net.Olen tuossa muutaman kerran laittanut kitaraa myyntiin täysin uutta ja takuulla.Ovh.795€ ja puolet tosta on ollut hintana,ei ketään kiinnosta.

Ovh oli 795e mutta mitä tuo makso esim DV247 verkkokaupassa uutena, takuulla ja 30 päivän palautusoikeudella?

Mulla tuli kerran huvittava tarjous Ibanez ruoskasta. Olin tuota kitaraa viritellyt ja siinä oli EMG S S + 81 aktiivimikkisetti ja aito Kaherin rullatalla. Kaveri tarjos hienosti et "Pitäis saada kummipojalle joku kitaranritsa, tuun satasella huomenna hakemaan." Keskustelu jatku mun osalta "Etpä muuten tule". Keppi meni sitten parikuukautta myöhemin 220 eurolla jollekkin nuorelle artistille :)
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
tender.insanity
10.04.2010 17:04:29
kimurantti1: Ok, kiitti tiedosta ettei noita kukaan halua. Btw, 1400 ja 3000+ euroa on aika eri asia. ;-D

On, kuten on noi mainitsemani jemimallit 7vwh:n verrattuna. Se nyt on vain valitettavaa, että on mennyt ostamaan ylihintaisen kitaran josta ei saa sen verran mitä on hintapyynti.

Olisit sen 2KDNA:n ostanut, niin saisit miltei tuplaten rahaa takaisin siitä ja ostajia löytyy.
kimurantti1
10.04.2010 17:12:59 (muokattu 10.04.2010 17:41:43)
tender.insanity: On, kuten on noi mainitsemani jemimallit 7vwh:n verrattuna. Se nyt on vain valitettavaa, että on mennyt ostamaan ylihintaisen kitaran josta ei saa sen verran mitä on hintapyynti.

Olisit sen 2KDNA:n ostanut, niin saisit miltei tuplaten rahaa takaisin siitä ja ostajia löytyy.

Psst, mä maksanut tuosta ainakaan pyyntiäni enempää. Noi mainitsemasi Jem-mallit on arvokkaampia harvinaisuutensa vuoksi, ei siksi että ne olisi soittimina aivan eri tasoa. En mä ole näiden suhteen ihan ummikko, eli voit säästää väitteesi jollekin toiselle. :-)

Mutta eiköhän tää Jem-juttu ole tässä. Mun puolestani ketju jatkukoon alkuperäisessä aiheessaan.
tender.insanity
10.04.2010 17:29:47 (muokattu 10.04.2010 17:30:22)
kimurantti1: Psst, mä maksanut tuosta ainakaan pyyntiäni enempää. Noi mainitsemasi Jem-mallit on arvokkaampia harvinaisuutensa vuoksi, ei siksi että ne olisi soittimina aivan eri tasoa. En mä ole näiden suhteen ihan ummikko, eli voit säästää väitteesi jollekin toiselle. :-)

Kyllä ne 80-luvun lopun ja 90-luvun alun jemit ovat vain parempia. Kaikki muut jemit nyt tietenkin ovat harvinaisempia, koska muita ei ole tehyt 17v putkeen. Esim. 77FP:tä tehtiin 11v ja niissä hinnat on nousussa. Jopa reippaasti kärsineet yksilöt menevät sillä 1300-1400e hinnalla.

EDIT:

Mutta eiköhän tää Jem-juttu ole tässä. Mun puolestani ketju jatkukoon alkuperäisessä aiheessaan.

Joo, olkoot vain.
hapan
10.04.2010 17:37:32
Gibson SG Customista tarjottiin 350 euroa, koska siinä oli niin paljon naarmuja.
oiva tumpeloinen
10.04.2010 18:01:24

Just just. Kyllä mulla tavara liikkuu molempiin suuntiin torin kautta. Mut mä en ostaessa, enkä myydessä, katsokaan mitään ovh-taulukoita, vaan sitä, mihin hintaan tavara liikkuu käytettynä. Noilla ovh-numeroilla ei ole mitään merkitystä myynnin kannalta. Jos jotain tavaraa liikkuu paljon käytettynä, eikä se ole haluttua, sen myyntihinta on todella kaukana uudesta. Joissain tavaroissa taas käytetty saattaa olla kalliimpi kuin uusi, koska uutta ei joko saa, tai sitten sen odotusaika on liian pitkä.
Twinkle
10.04.2010 18:13:50 (muokattu 10.04.2010 19:01:11)
oiva tumpeloinen: Just just. Kyllä mulla tavara liikkuu molempiin suuntiin torin kautta. Mut mä en ostaessa, enkä myydessä, katsokaan mitään ovh-taulukoita, vaan sitä, mihin hintaan tavara liikkuu käytettynä. Noilla ovh-numeroilla ei ole mitään merkitystä myynnin kannalta.

Nimenomaan, OVH:lla ei tunnu olevan mitään merkitystä edes kaupasta ostettaessa. kun kattoo thomannilla rojun RRP:tä niin ne on järjestään enemmän kuin oikeat myyntihinnat.
Silppuri
10.04.2010 18:34:18

Mutta kun tuohon kaupantekoprosessiin liittyy paljon muutakin kun pelkkä hinta. Aivan varmasti myyn kitaravahvistimen pari kymppiä halvemmalla, jos joku tulee sen kotoa hakemaan eikä tarvi lähteä mihinkään matkahuoltoon raahaamaan kesken työpäivän. Toinen seikka on myös ajankohta. Eli "tuun huomenna hakemaan" -tyyppiset tarjoukset tekevät kaupankäynnin miellyttäväksi, kun saa heti rahat taskuun eikä tarvi alkaa kuukautta odottelemaan, että "seuraavana palkkapäivänä" ostaja ehkä saa rahaa (vai onko ostaja muuttanut jo mielensä koko kaupoista).

Tinkaaminen kuuluu aina kaupantekoon. Jos jotain mesan kaappia on myynnissä niin yleensä ei hirveästi tarvitse siimaa antaa kun tietää, että kysyntää piisaa. Jostain marginaalilaitteista taas joutuu enemmän kuuntelemaan tarjouksia ja tulemaan usein enemmän vastaankin.
"Tätä ja tätä ja tätä ja tätä..."
kiriminni
10.04.2010 19:06:24
oiva tumpeloinen: Noilla ovh-numeroilla ei ole mitään merkitystä myynnin kannalta.
No se nyt on tullut jo selväksi kymmenien myyntiyritysten kautta.
Vaikka täällä olisi ovh.5000€ tavaraa myymässä juuri ostettua niin täällä se ei mene
kaupaksi 2000€lla tän verran täällä on oppinut.
Tolla hinnalla menis missä muussa massa tahansa kaupaksi.
"Ai teillä on toi OVH hinta tossa 1500€ mä maksan siitä tasan tontun".
Nää myyntitouhut täällä on sama kuin turkkilaisella torilla.
Ja vitun LTD ESP WASHBURN-paskaa tori täynnä joista mä voin maksaa peräti €/kpl.
Edelleen ostaminen kannattaa myyminen ei missään tapauksessa(tää koskee siis
vain mun kaupankäyntiä täällä).
Juicy
10.04.2010 19:25:47 (muokattu 10.04.2010 19:28:15)

kiriminni: No se nyt on tullut jo selväksi kymmenien myyntiyritysten kautta.
Vaikka täällä olisi ovh.5000€ tavaraa myymässä juuri ostettua niin täällä se ei mene
Ja vitun LTD ESP WASHBURN-paskaa tori täynnä joista mä voin maksaa peräti €/kpl.

Kukaan ei pakota myymään torilla. Pistät ebayhin kansainväliseen myyntiin, ei tarvi nillittää suomalaisista ostajista.

Ehkä joku ugandalainen miljoonääri ja kuninkaan ainut perillinen maksaa just sen mitä pyydät...
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
tender.insanity
10.04.2010 19:31:41
Juicy:
Ehkä joku ugandalainen miljoonääri ja kuninkaan ainut perillinen maksaa just sen mitä pyydät...

Ja saa vielä kamelin kaupan päälle.
kiriminni
10.04.2010 19:32:51
tender.insanity: Eipä kukaan noita 7VWH:ita oikein halua. Niitä tulee joka kulmassa vastaan. Sitten kun on myynnissä 77LNG, 2KDNA, UVMC, 77PMC, 77PMC tms, niin ostajia kyllä löytyy. Ja hintakin on 3000e ja siitä ylöspäin.
EDIT: Minttikuntoiset 2KDNA:t liikkuvat siinä $7000-8000 hinnoissa.

M.netissä 2000-3000€.Kannattaa Kimurantin ottaa se Jemi pois myynnistä.
Ei mene täällä tolla hinnalla 1000 menis mut ei mitään järkeä myydä.
Mä pystyisin sen ostamaan,mutta en ikinä kattelis noita vitun kukkakuvioita saisin
niistä 5minuutissa migreenin.
Mandarax
10.04.2010 19:47:06
kiriminni: No se nyt on tullut jo selväksi kymmenien myyntiyritysten kautta.

Kuulostaisi vähän siltä, että sä olet vaan koittanut myydä liian kalliilla...heh.

Kuten tuossa Oiva ja moni muukin jo totesi, niin oikeastaan sillä OVH:lla - tai edes sillä mihin hintaan olet sen kapistuksen aikanaan ostanut - ei ole mitään merkitystä mihin hintaan sen saat eteenpäin myytyä. Ennemmin vaikkapa yleinen taloustilanne antaa parempaa osviittaa käytettyjenkin romujen markkinoiden suhteen. Esimerkiksi nyt, kun tuo talouden kelkka on vielä kokolailla siellä laakson pohjalla (tai ehkäpä vielä matkalla sinne..) niin kalliimmissa tuotteissa onkin ihan selvästi ostajan markkinat. Tavara ei liiku niin paljoa, ihmiset myyvät arvovempeleitä ehkäpä jopa alihintaan ja tarjontaa on ylipäätänsä enemmän kuin ostajia. Siinä on ihan turha räknäillä laskimen kanssa jotain "seitkyt pinnaa OVH:sta"...

Ja eip siin mitään jos kerran "missä muussa maassa tahansa" menisi paremmin kaupaksi, niin eikun sinne iibeihin vaan tyrkylle, niin siellähän se on - muussa maassa. Vaan eipä ne ainakaan itselläni mene sielläkään kaupaksi ylihintaan...
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)