Aihe: Flaxwood
1 2 3 4 5 6
LaMotta
16.12.2010 11:35:09 (muokattu 16.12.2010 13:33:21)

FAQ: Are different spring sizes used in Schaller tremolos?

Answer: No. The spring sizes on our tremolo systems are optimized and, in general, fit precisely. Please vary the number of springs used in order to obtain the required spring tension.

http://guitar-tremolo.com/hp14774/Tremolo-LP-4200.htm

Jousikauppaan, jousikauppaan, DIY, DIY.

EDIT: Yksi tapa lisätä jousten vetovoimaa tietenkin on vielä se, että niitä lyhentää hiukan. Eli tilanne voidaan korjata joko a) vaihtamalla jouset jäykempiin tai b) lyhentämällä nykyisiä jousia, koska insinööritieteiden nojalla tiedetään jousivoiman kasvavan jousta venytettäessä. Tähänhän se 'tyypillinen' jousivoiman säätökin tremolossa perustuu.

No, tulevaisuuden kannalta olisi tietenkin kätevintä, että olisi eri jousisatseja varastossa jos haluaa vaihdella kielten paksuuksia. Eräs järjettömyys tuossa LP-tremolossa vielä on se, ettei niitä jousiakaan pysty muokkaamaan muuten kuin purkamalla tremolo irti kitarasta.

Innovatiiviset ratkaisut olkoot kyseenalaisia niin kauan ennen kuin niistä on pitkän ajan kokemuksia.
La Motta
Tiku35
16.12.2010 12:16:58
horseface: Kävin tuolla Flaxwoodin sivuilla ja erityisesti tuo Äijä-malli näytti reteeltä. Tekstissä mainittiin hinnan olevan "entry level price" eli vissiin jotain muuta mallia halvempi. Sivuilta en kuitenkaan hintoja löytänyt enkä ko. mallille myöskään DLX:n siviulta. Tietääkö kukaan, mikä tuollaisen Äijän ovh on?

Kiinteällä tallalla Äijän ovh taisi olla ~1500e kun kysyin DLX:stä

Soita vaikka tonne DLX kauppaan ni varmasti kertovat tämän hetken tiukan hinnan

Tiku
Flaxwood
horseface
16.12.2010 14:32:11
Tiku35: Kiinteällä tallalla Äijän ovh taisi olla ~1500e kun kysyin DLX:stä

Soita vaikka tonne DLX kauppaan ni varmasti kertovat tämän hetken tiukan hinnan

Tiku

ok, tänks.
Oli miten oli, näin on!
TTV
09.02.2011 13:15:08
Oma kiinteällä tallalla varustettu ÄIJÄ lähti just äsken tilaukseen. Flaxwoodin Äijä-varasto on kuulemma nollilla, eli tulee ihka uudesta erästä toi mun skitta :-) Hintakin jäi mukavasti alle 1,5k€. Toimitusaika noin 3 viikkoa.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Arttu_Ace
09.02.2011 13:37:34

Quill: Ei kait se auta kuin käydä kokeilemassa. Pitää tehä joku reissu pääkaupunkiimme ja käydä Kitarapajalla testaamassa Gibson, PRS ja sitten DLX:ssä Flaxwood.

Jos satut spottaamaan PRS McCarty Korinan (oli ainakin viime kesänä DLX:ssä) niin anna sillekin mahdollisuus. Ehkä rikassoundisin kitara mihin olen koskaan käsiäni sotkenut. Vieläkin harmittaa etten ostanut...
Rock and roll and blues and jazz - kiss my ass.
LaMotta
12.02.2011 21:38:33

Sen verran täytyy aiempia kirjoituksia oikaista, että Flaxwoodiin pystyy sittenkin vaihtamaan jouset ilman tallan irroitusta. Tarvitsee näemmä ottaa vain takakannen resonaattorikansi pois ja sitä kautta pääsee jousiin käsiksi.
Ostan VOX AC15!
Tiku35
13.02.2011 10:55:37
TTV: Oma kiinteällä tallalla varustettu ÄIJÄ lähti just äsken tilaukseen. Flaxwoodin Äijä-varasto on kuulemma nollilla, eli tulee ihka uudesta erästä toi mun skitta :-) Hintakin jäi mukavasti alle 1,5k€. Toimitusaika noin 3 viikkoa.

Hyvä valinta! Itse olen ollut erittäin tyytyväinen tohon vuoden vanhaan Äijään. Ja sopii Gigmasterin kaveriksi todella hyvin
Flaxwood
TTV
13.02.2011 11:24:57
Tiku35: Hyvä valinta! Itse olen ollut erittäin tyytyväinen tohon vuoden vanhaan Äijään. Ja sopii Gigmasterin kaveriksi todella hyvin

Harvinaisen yhtenäiseltähän nää meidän kamat alkaa osittain vaikuttamaan :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Tiku35
13.02.2011 11:52:05 (muokattu 13.02.2011 11:55:08)
TTV: Harvinaisen yhtenäiseltähän nää meidän kamat alkaa osittain vaikuttamaan :-)

Jep, kun vielä saan hommattua sen 2x12" Framuksen :). On vaan noi uudet työt vieny kaikki mehut eikä ole jääny energiaa soittamiseen yhtään...

edit: Kerro sitten ihmeessä sun omat suosikki asetukset Gigmaster+Äijä yhdistelmässä...
Flaxwood
TTV
01.03.2011 19:52:12
TTV: Oma kiinteällä tallalla varustettu ÄIJÄ lähti just äsken tilaukseen. Flaxwoodin Äijä-varasto on kuulemma nollilla, eli tulee ihka uudesta erästä toi mun skitta :-) Hintakin jäi mukavasti alle 1,5k€. Toimitusaika noin 3 viikkoa.

Jee, huomenna pitäis saada Äijä hyppysiin :-)
LaXu
01.03.2011 20:19:17

Tästä tulikin mieleeni kysymys, eli onko eri valmistuserien soundissa tai tuntumassa eroja? Näissähän voi olla reseptiä hieman säädelty tehtaalla. Ainakin nämä nykyiset mallit tuntuvat parempisoundisilta kuin ne ihan ensimmäiset.
inkognito
02.03.2011 15:50:39 (muokattu 02.03.2011 15:51:57)
LaXu: Tästä tulikin mieleeni kysymys, eli onko eri valmistuserien soundissa tai tuntumassa eroja? Näissähän voi olla reseptiä hieman säädelty tehtaalla. Ainakin nämä nykyiset mallit tuntuvat parempisoundisilta kuin ne ihan ensimmäiset.

Enpäs tiedä, meikäläisellä on vuonna 2003 valmistunut Rautia, enkä ainakaan soundeissa ole huomannut mitään eroa uudempiin Rautioihin, joita olen testannut. Jotenkin tuntuu, että Flaxwoodeissa muutenkin valmistuserien erot ovat aivan minimaaliset moneen muuhun merkkiin verrattuna, valmistustavasta ja etenkin materiaalista johtuen. Tasaisen laadukasta jälkeä siis :)
TTV
02.03.2011 18:59:47 (muokattu 02.03.2011 19:36:49)
Tänään sain oma Äijän ja ihan soivasta taikinasta tämä ainakin on muotoiltu :-) Todella laadukas kitara on hän, nauhapäät ovat jopa paremmin viimeistelyt kuin Custom Amfisoundissani, eli aika hemmetin hyvin. Pahalle tuo kitara ainakin haisee, liekkö sitten syynä se materiaali? Toivottavasti haju hieman heikkenee, kun saa pinta saa happea. Tosin, pitäähän tosi Äijän välillä haistakin.

Saundillisesti (akustinen) tämä yksilö on selkeästi parempi kuin se mitä 2 vuotta sitten testasin DLX:ssä. EMG:t otimii todella hyvin ENGL GigMasterin kanssa, kuin myös AMT etusten ja 11R:n kanssa. Soittotatsi on helvetin hyvä tuon siron bodyn ansiosta ja kitara suorastaan sulaa kiinni ruhooni. Kaula on myös todella miellyttävä profiililtaan.

Nyt on tullu tuettua kotimaista kitarateollisuutta n. 4k€ edestä kuluneen 3kk sisällä, joten osaltani kitarakamat ovat hetkellisesti ostokiellossa :-)

... ja Tikulle tiedoksi, että edellisistä vahvistinasetuksistani olen muuttanut molemmat gainit noin klo 15:30 kaikilla kitaroillani ja samat toimii myös tän Äijän kanssa.
LaXu
02.03.2011 19:42:58
TTV: Tänään sain oma Äijän ja ihan soivasta taikinasta tämä ainakin on muotoiltu :-) Todella laadukas kitara on hän, nauhapäät ovat jopa paremmin viimeistelyt kuin Custom Amfisoundissani, eli aika hemmetin hyvin. Pahalle tuo kitara ainakin haisee, liekkö sitten syynä se materiaali? Toivottavasti haju hieman heikkenee, kun saa pinta saa happea. Tosin, pitäähän tosi Äijän välillä haistakin.

Taitaa olla samanlainen juttu kuin uusissa autoissa, jotkut liuottimet tms haisee. Oma Flaxwoodini ei ainakaan tuoksu yhtään miltään.
TTV
02.03.2011 19:50:53
LaXu: Taitaa olla samanlainen juttu kuin uusissa autoissa, jotkut liuottimet tms haisee.
Samaa epäilen ja toivon myös itse :-) Laatukitara joka tapauksessa.
Hanok
03.03.2011 13:52:18
LaXu: Oma Flaxwoodini ei ainakaan tuoksu yhtään miltään.

Sama täällä. Enpä kyllä muista että se olisi uutenakaan haissut. Sillä on jo ikää joku viitisen vuotta, joten materiaalissa voi olla jotain eroa, sikäli kuin yllä olevat arvailut pitävät paikkansa.
Tiku35
25.03.2011 08:06:37
Todella myöhänen vastaus, mutta oma Äijäni haisi kans uutena tosi pahalle. Mutta joko olen tottunut siihen tai sitten haju on vuoden aikana hävinnyt
Flaxwood
TTV
23.08.2015 09:36:32
Jahas, taas nostaa Flaxwood ostohinkua, tällä kertaa Hybridin muodossa. Onko tuo Hybridin runko saman kokoinen ja muotoinen kuin nuo komposiittirungot normi-Flaxeissa? Jos ei, niin mikä runko olisi kooltaan lähinnä Hybridiä?
JaaGeRMaisTeR
23.08.2015 18:33:04
TTV: Jahas, taas nostaa Flaxwood ostohinkua, tällä kertaa Hybridin muodossa. Onko tuo Hybridin runko saman kokoinen ja muotoinen kuin nuo komposiittirungot normi-Flaxeissa? Jos ei, niin mikä runko olisi kooltaan lähinnä Hybridiä?

Aika lähellä fenkkua oli tuo hybridi mikä on Kemin musiikissa myynnissä, ehkä jopa hiukka isompi. Kovasti odotin tuon testaamista ja petyin kaulaan. Nyt olen varma, ettei tätä merkkiä tulla meikällä näkemään juurikin tuon kaulan istuvuuden ja toinen on huonon asiakaspalvelun vuoksi. Flaxwoodilta paljoa viitsitä kyselyihin vastata.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
TTV
23.08.2015 19:12:07
JaaGeRMaisTeR: Aika lähellä fenkkua oli tuo hybridi mikä on Kemin musiikissa myynnissä, ehkä jopa hiukka isompi. Kovasti odotin tuon testaamista ja petyin kaulaan. Nyt olen varma, ettei tätä merkkiä tulla meikällä näkemään juurikin tuon kaulan istuvuuden ja toinen on huonon asiakaspalvelun vuoksi. Flaxwoodilta paljoa viitsitä kyselyihin vastata.

Tänx. Hidasta on kyllä puljun vastailu kyselyihin. Eipä tuo Hybrid enää niin kuumota, jos tuo perä on kerran sellainen strato-hahlo eikä normi-Flaxwoodin kaltainen... Ite tykkään tuosta Flaxin tatsista, oma Äijä on aina ilo ottaa hyppysiin, vaikkakin se ihan liian vähän soittotunteja onkin saanut viime vuosina.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)