Terry Pantheras 05.02.2010 20:02:13 | |
---|
aristoteles666: valakaa te korviinne vaikka mehiläisvahaa, mä yritin jeesaa mikä on ongelma mut ei käy, no, pitäkää tunkkinne edit. ihan sama paljon pistätte rahaa kiinni ilman tulppia kuulostaa paremmalta, älkääkä ihmetelkö kun yleisö seisoo kaukana.. tehän vaan yritätte saada muutkin tunkemaan tamponeja korviin kun se teistä on muka rock. Hih! Sie oot kyl ihan yköshahmo! einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
Vladi 11.02.2010 17:01:36 | |
---|
Raportoidaan tänne, että tänään kävin Tampereella Kuomedissä ottamassa valokset. Ainakin asiakaspalvelu oli ystävällistä ja asiantuntevaa, toimitusajaksi arvioivat 1-4 viikkoa. Mielenkiinnolla odottelen. Olipas muuten huvittavaa huomata, kuinka erilainen vasemman korvan rakenne on. Sen kanssa on aina ollut ongelmia, ei meinaa kuulokkeet, tulpat tai oikeen mitkään jutut pysyä kunnolla. Nyt saa vihdoinkin kunnon suojauksen kuulolle. Kyllä se siitä. |
Boltsa 11.02.2010 22:27:02 | |
---|
Ite ostin pari vuotta takaperin Finfonicilta tulpat, enkä ole katunut päivääkään. Uskomattoman suuri se ero, mikä on näillä tavallisilla keltaisilla tulpilla ja näillä. Pitäisi käydä ostamassa noihin ne 9db:n vaimennuksella olevat suodattimet. Treeneissä ja kun keikoilla on katsomassa ne 15 vaimennukset on hyvät, mutta kun ite soittaa keikalla niin oon kaivannut niitä 9 db:n vaimennuksia. Tuntuu vain, että ottaa liikaa soundista pois. Että mun suositus on, jos vain paalua löytyy niin osta nuo molemmat. Boltsa |
lotjauuno 12.02.2010 02:37:47 (muokattu 12.02.2010 02:52:29) | |
---|
Teettäkää kunnon tulpat.Mä oon soittanut 70-luvun alusta ja opettanut rumpu-paavoja toistakymmentä vuotta.Korvat viheltää niin w...sti öisin ja nykyään päivisinkin.Skidinä on hyvä meininki ja kuolematon ,nyt saamarin sireenit vinkuu tasasta ulvontaa taukoomatta. Mullakin on ne teetetyt suojat(15 ja 25db) ollu siitä lähtien kun tuli markkinoille,mut ei viitti pitää viikkoa täysiä duunipäiviä päässä,alkaa vaivata korvissa. Soitto volaan noi kaikenlaiset suojat vaikuttaa yleisvolan kasvulla,onhan todistettavissa että hyvät fiilari-tasot on reippaasti yli 85db:n,no saadaksesi viboja on ylitettävä vielä suojainten rajoituksetkin ja yleisö tykkää.Oli ton yhden hemmon kirjotuksessa(joku666tms) perääkin,että kun itselle on mukavat(lue terveelliset) volat,niin on yleisöllekkin.Koskee tietysti kuppiloita ei stadikoita. Laittakaa ainakin treenikämpillä tulpat nuppiin.Rumpaleita syytetään useimmiten kovaa soitostosta,mutta putkivermeistäkin paras rouhe irtoo yleensä potikat etelä-kaakossa. |
Vladi 19.02.2010 14:47:23 | |
---|
Noniin, koskettava tarinani sai päätöksen tänään kun kävin hakemassa valmiit tulpat. Ei mennyt kuin viikko, suurkiitokset liikkeelle siitä. Tulppia testattu sen verran että laitoin ne päähän ja morsiameni yritti huutaa niin kovaa kuin pystyy. Voin todeta, että siinä käytössä ainakin toimivat mainiosti. Päätän raporttini tähän. Kyllä se siitä. |
Kivijalka 19.02.2010 14:52:10 | |
---|
Vladi: laitoin ne päähän ja morsiameni yritti huutaa niin kovaa kuin pystyy. Eli käyttöarvoa löytyy myös arkielämässä. Pitäisiköhän hommata itsellekin pari (ei tosin soittohommiin?) :) Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Antti1 19.02.2010 14:53:59 | |
---|
Kivijalka: Eli käyttöarvoa löytyy myös arkielämässä. Pitäisiköhän hommata itsellekin pari (ei tosin soittohommiin?) :) Mahdollisimman sitkeätä materiaalia olevat raksatulpat ajaa paremmin asiansa vaimokkeen ignooraamisessa. Mut älä Vladi vielä toki lopeta raportointia, vaan pistä sitten vähän käyttökokemusta jakoon. Oman mielipiteeni oon jo vuosien saatossa ehtinyt toki muodostaa, mutta kiinnostaa muiden näkemykset aiheesta. I like big butts and I can not lie |
Kivijalka 19.02.2010 15:03:46 | |
---|
Antti1: Mahdollisimman sitkeätä materiaalia olevat raksatulpat ajaa paremmin asiansa vaimokkeen ignooraamisessa. Mut älä Vladi vielä toki lopeta raportointia, vaan pistä sitten vähän käyttökokemusta jakoon. Oman mielipiteeni oon jo vuosien saatossa ehtinyt toki muodostaa, mutta kiinnostaa muiden näkemykset aiheesta. Peltorit päähän aina kotona hengatessa. ;) Mutta samaa mieltä jatkoraportoinnista, itseäkin moisten tulppien hankinta on kiinnostanut jo jonkin aikaa. Omat korvakäytävät ovat semmoisilla mutkilla että kuusitulpat eivät toimi millään tasolla, vaan soitettaessa joutuu käyttämään kertakäyttöisiä vaahtomuovitulppia. Myyn kaiken, myyn myös huomisen! A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Terry Pantheras 19.02.2010 16:02:43 | |
---|
Antti1: Mut älä Vladi vielä toki lopeta raportointia, vaan pistä sitten vähän käyttökokemusta jakoon. Ei se kuule enää... :) einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
lavaamo 19.02.2010 20:25:11 | |
---|
Vladi: Noniin, koskettava tarinani sai päätöksen tänään kun kävin hakemassa valmiit tulpat. Ei mennyt kuin viikko, suurkiitokset liikkeelle siitä. Tulppia testattu sen verran että laitoin ne päähän ja morsiameni yritti huutaa niin kovaa kuin pystyy. Voin todeta, että siinä käytössä ainakin toimivat mainiosti. Päätän raporttini tähän. Kävitkös putsauttamassa korvat ennen muottien valua vai menitkö suoraan valuun? Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Vladi 19.02.2010 21:09:26 | |
---|
lavaamo: Kävitkös putsauttamassa korvat ennen muottien valua vai menitkö suoraan valuun? Mulla oli kotona semmoista apteekista saatavaa putsausainetta, jolla tuli hyvää jälkeä. Sainpa oikein erityismaininnan puhtaudesta. Ainakin tuolla Kuomedissä niillä oli samaa ainetta hollilla vaikkukorvaisia asiakkaita varten ;) Kyllä se siitä. |
Vladi 19.02.2010 21:10:42 | |
---|
Nii ja raportoin sitten ku pääsen bändillä testaamaan :) Kyllä se siitä. |
oiva tumpeloinen 19.02.2010 21:11:50 | |
---|
lavaamo: Kävitkös putsauttamassa korvat ennen muottien valua vai menitkö suoraan valuun? Sinne voi mennä suoriltaan. Mä kysyin omien tulppien hankinta-aikaan Finfonicin ukolta, että pitääkö korvia käydä putsauttamassa terveyskeskuksessa, kuten aina palstoilla kuulee. Vastauksena sain, että 99% ei tarvitse sitä. Sanoi vielä senkin, että se viimeinen prosentti kyllä tietää poikkeuksetta tarvitsevansa sen jo siitä, että jos tavara kovettuu korvaan niin kovaa, ettei se lähde tuon valun mukana, niin korvia saa käydä putsauttamassa vähän väliä, jos meinaa kuullakin jotain. Meidän valussa ei kukaan sitten tainnut käydä etukäteen putsauttamassa korviaan. Noi tulpat on nyt ollut useamman vuoden ilman mitään ongelmia. |
Vladi 22.02.2010 21:50:13 | |
---|
Tänään testailin samalla kun olin Juccizksen luona vahvareita fiilistelemässä. Nää tulpat on ihan eri maailmasta kuin kuusitulpat tai vaahtomuovitulpat. Lisäksi nää tuntuu jotenkin dynaamisilta, eri kun vahvarit ei soi puhe kuuluu selvästi, mutta kun isompi mökä alkaa niin vaimennus voimistuu ja kuulo säilyy. Varsin hieno hankinta siis. :) Kyllä se siitä. |
Jucciz 22.02.2010 22:12:32 (muokattu 22.02.2010 22:13:25) | |
---|
Jaha jaha, pitäisköhän sitä itekin investoida kunnon tulppiin nyt kun vielä kuulo on tallella eivätkä korvat soi... yleensä oon yltiövarovainen ja -varmisteleva soittokalustoni suhteen, joten miksenpä myös kuulokaluston? Tai oonhan mää: en suostu olemaan kovassa melussa pitkiä aikoja, jos ollenkaan. Kuitenkin: styrkkareita saa kaupasta, kuuloa ei... sitä paitsi luultavasti -15 dB tulpat saattavat syödä soundiakin vähemmän kuin -15 dB keinokuorma. ;) Vaan mitenköhän on kimppatilauksen laita? Säästääkö siinä ja löytyisiköhän Tampesterin seudulta muitakin kiinnostuneita? |
oiva tumpeloinen 22.02.2010 22:34:08 | |
---|
Jucciz: Jaha jaha, pitäisköhän sitä itekin investoida kunnon tulppiin nyt kun vielä kuulo on tallella eivätkä korvat soi... yleensä oon yltiövarovainen ja -varmisteleva soittokalustoni suhteen, joten miksenpä myös kuulokaluston? Tai oonhan mää: en suostu olemaan kovassa melussa pitkiä aikoja, jos ollenkaan. Kuitenkin: styrkkareita saa kaupasta, kuuloa ei... sitä paitsi luultavasti -15 dB tulpat saattavat syödä soundiakin vähemmän kuin -15 dB keinokuorma. ;) Vaan mitenköhän on kimppatilauksen laita? Säästääkö siinä ja löytyisiköhän Tampesterin seudulta muitakin kiinnostuneita? Kymmenen tilaajan kohdalla taitaa säästö olla 20%, viiden kohdalla 10%. Näin ainakin aikanaan. |
Jucciz 22.02.2010 22:35:01 | |
---|
oiva tumpeloinen: Kymmenen tilaajan kohdalla taitaa säästö olla 20%, viiden kohdalla 10%. Näin ainakin aikanaan. Tuo 20% kuulostaa jo ihan varteenotettavalta. Oisko kimppatilauksen paikka? |
Begemoth 22.02.2010 22:49:02 | |
---|
Jucciz: Tuo 20% kuulostaa jo ihan varteenotettavalta. Oisko kimppatilauksen paikka? Mä oon mukana. Tartten tuollaiset. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
F_Lame 23.02.2010 11:08:33 | |
---|
Itelle tuli vuodenvaihteessa finfonicin tulpat ja oon kyllä ollu ehdottoman tyytyväinen. Aikasemmin en yleensä jaksanut keikoilla (soittaessa tai kuunnellessa) pitää tulppia koska huonot tulpat jättää pelkkää bassoa jäljelle ja pilaa fiiliksen muutenkin. Nyt taas on tulpat aina päässä. Mulla tulpat on 15dB filttereillä. On se kieltämättä vähän hassua, jos ensin pistetään tuhansia euroja kitaroihin ja vahvistimiin, ja sen jälkeen pari sataa euroa kuulonsuojaukseen tuntuu liian pahalta. "When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen |
Andy J. 23.02.2010 16:04:57 | |
---|
Jucciz: Tuo 20% kuulostaa jo ihan varteenotettavalta. Oisko kimppatilauksen paikka? Mites tää Hälssingin suunta, onko riittävästi kiinnostuneita? Edellinen kimppa näistä tais olla reilu vuosi sitten, oiskos nyt jo lisää jengiä tulppia vailla? |