Aihe: Kunnon hifi kulokkeet
1 2 3
Räbbänä
30.01.2010 14:48:49
Evergrey: En mä kyllä löydä tästä ketjusta kuin yhden antti-nimisen itkupotkuraivarityypin joka muuten myös aloitti henkilökohtaisuudet...

Nyt on jollain jäänyt palkokasvi pakaroiden väliin...

Itse aiheeseen. Viime keväänä useamman viikon vietin pähkäillen omiin tarpeisiini sopivia kuulokkeita noin 100 euron hintaluokassa. Verkkokauppa.comissa viettelin sen muutaman tovin kuulokkeita koeajamassa ja päädyin Sennheiserin HD 555-malliin, koska yleissaundi miellytti muita testikavereita enemmän. Tietenkin testi jäi hiukan vajaaksi, kun paria katselemistani luureista ei varastosta löytynyt.
9 kuukauden aktiivisen käytön jälkeen olen edelleen tyytyväinen ostokseeni. Musiikkia kuunnellen, elokuvia yömyöhällä katsellen ja Pod studion kanssa kitaraa soitellen on luureja rääkätty keskimäärin 5-10 tuntia päivässä.
Kyseiset luurit ovat kylläkin puoliavointa mallia, jolloin taustamelu kuuluu turhankin hyvin läpi, lisäksi luurit vuotavat aika paljon. Näillä näkymin tulenkin luurit vaihtamaan vedon loputtua, mitä luultavammin, kalliimpiin saman valmistajan luureihin. Suljettuihin jos vain mahdollista. Itse asiassa olin jo näitä nykyisiä Senkkuja ostaessani vähällä polttaa rahaa sen 70 euroa enemmän niihin kalliimpiin malleihin, mutta puhelimen hankinta oli kuitenkin tärkeämpi ostos kuin astetta kalliimmat luurit.

Vaikka nämä eivät ole sitä, mitä aloittaja ylipäätään hakee, niin turisempa muuten vain niitä näitä. Jos jollekin vaikka hyötyä sattuisi olemaan. Omat korvat kuitenkin lopulta kertovat sen itselle mieluisimman vaihtoehdon. Luurit vaan korville ja ääntä kuuluviin.
Painajaismainen: Tätä keskustelua ei sitten käyty.
Juicy
30.01.2010 15:40:11 (muokattu 30.01.2010 15:43:29)

Ihte hommasin heinäkuussa armon vuonna 2007 Beyerdynamicin DT-770 M-kuulokkeet, johon vaihdoin ensimmäistä kertaa pehmusteet viime elokuussa. Nuo luurit on kuitenkin sinä aikana olleet likimain päivittäin käytössä, tunnista useampaan. On ollut reeniksellä äänityksissä, kotona miksatessa, musiikin kuuntelussa, pelatessa ja leffoja katsellessa. Alunperin hommasin nuo rumpujen soittelussa taustojen kuunteluun, oli nuo siinäkin käytössä varmaan sen puoli vuotta (kunnes siirryin kitaran varteen).

Oikeastaan hieman yllätyin, että niitä uusia pehmusteita oli niinkin helposti saatavilla, ja suht. edulliseen hintaan (15€ pari). Olin varautunut etsimään kissojen ja koirien kanssa jostain hinkuintian webbikaupasta, koska kulutuselektroniikka yleensä tuppaa vanhenemaan ja poistumaan markkinoilta jo muutamassa vuodessa. Eikä mitä, vieläkin noita samoja luureja on vieläkin saatavilla T-kaupasta, eikä hinnatkaan ole juuri laskeneet. Jos omani päättäisin myydä, ei tarvitsisi ihan puoli-ilmaiseksikaan lahjoittaa. =)

E: Pitääkin laittaa vielä pari-kolme settiä noita pehmusteita ostoslistalle, ihan varmuuden vuoksi.
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)