Raist 11.01.2010 23:41:22 (muokattu 11.01.2010 23:42:09) | |
---|
Älkää ny viittikö takertua. :/ Pointtina se, että olen soittanut Epiphonea ja Vintagea. Toinen oli 200€ kitara, jolla soittelin reilun vuoden. Toinen 500€ Epi, jota soittelin jonkun muutaman tunnin (säädetty tosin sekin, ei liikkeessä). Vintage tuntui noin miljardi kertaa paremmalta omaan käteen. Kyseessä SG vs LP. Vintagessa paremmat mikit, elektroniikasta piti korjata plugi ja yks poti kiinnittää paremmin. Tän jälkeen ei ongelmia kitaran kanssa. Epissä nauhat rämis, vaikka kaula nähdäkseni oli säädetty ihan mukavaan kuosiin, ja mikeistä nyt en menis paljoakaan sanomaan.. Makuasioita :) Itse vain ostaisin, jos halvalla pitäis valita, niin jonkun Vintagen SGn. Koska niistä on hyviä kokemuksia. Jos kalliimmalla, niin kattelisin ehkä Carvinia. Epiphonet ei herätä positiivisia mielikuvia, kiinteätallaisia LTDtä en ole testannut. Tokait ihan jees, mutta niitä Jaappanin LP:tä harvemmasta paikkaa löytyy ja ne kannattaa pääsääntöisesti testata ennenkun ostaa :/ En toki sano, ettei Koreassa myös tehtäisi ihan soitettavia. |
Les Fender 12.01.2010 01:02:33 | |
---|
noin miljardi kertaa paremmalta Pesutulokset senkun paranoo, ajansaatossa;) Noh, ei voi kun nöyrtyä miljardi kertaa paremman, Englannissa suunnitellun kitaran edessä. "Living is easy with eyes closed!" |
fox 12.01.2010 01:08:27 | |
---|
Les Fender: Pesutulokset senkun paranoo, ajansaatossa;) Noh, ei voi kun nöyrtyä miljardi kertaa paremman, Englannissa suunnitellun kitaran edessä. Ne on ne brittiveljet! Gordon Smithia tuos ei-kovin-kauaa sitte soittelin, vallan hauska oli se. Tosin yhtävähän sitä voi verrata Les Pauliin kuin SG:täkään. Pesutuloksia ei tullu arvioitua, eikä teurastuksia. =) |
McLeach 12.01.2010 14:47:54 | |
---|
hammet12: mitäs jos.... keräisit rahaa ja ostaisit kalliimman les paulin ja laadukkaan aina parempi;)sitä ei sit tarvii vaihtaa jos on laadukas ku kestää ja soi hyvin ja on muutenkin laadukas;D mitäs jos sitä tarvii nyt, eikä suuria rahoja näy ;) |
Raist 12.01.2010 15:20:33 | |
---|
Les Fender: Pesutulokset senkun paranoo, ajansaatossa;) Noh, ei voi kun nöyrtyä miljardi kertaa paremman, Englannissa suunnitellun kitaran edessä. No anteeks. Mä kysyn sit sulta seuraavalla kerralla luvan kun meinaan kirjottaa foorumille omasta näkemyksestäni jonkin suhteen. |
Dinorocker 12.01.2010 18:34:23 | |
---|
Noniin... Mähän sitten menin ja ostin sen Vintagen Peter Green "lookaliken", kun sain hinnan ns.sopivaksi. Taitaa Vietnamista tulla kitara, siis body ja kaula ja brittilässä sitten laitetaan mikit ja muut raudat. Vaihtelua Gibsonin Flyingiin hain. Ja en sano että sain Veen tasoisen kitaran, mutta body ja kaulan resonoinnista päätellen ovat vähintäänkin hyvää OK tasoa, puut siis, ja ihan oikeata puuta tuo kauttaaltaan on, mahonki body kahesta siivusta, kuten maple top tietty myös. Mikit, eivät nyt mitään high-endia ole, saundi hyvä silti, tosin ensiasennuskielet voi heittää roskiin. Säädin mikit, kielet mieleiseksini. Kelpaa mulle. Ja onhan se keskiasennon saundi aikast jees. Plus, potikat ja konehuone on Gibsonin tavaraa, saattaa vaikuttaa sekin, eli konehuone by Gibson tässä Vintagessa. Turbo!!! |
fox 12.01.2010 18:39:49 | |
---|
Dinorocker: Plus, potikat ja konehuone on Gibsonin tavaraa, saattaa vaikuttaa sekin, eli konehuone by Gibson tässä Vintagessa. Eli sulle on laitettu CTS:n potikat ja Switchcraftin kilkkeet sinne? Ei siinä "Peter Greenissä" mitä itse taannoin laittelin, ollu kun vakio itämaan minipotikat ynnä muuta.. Onko potikoitten kannessa oikeen "Gibson"?? |
Raist 12.01.2010 18:47:30 (muokattu 12.01.2010 18:48:26) | |
---|
fox: Eli sulle on laitettu CTS:n potikat ja Switchcraftin kilkkeet sinne? Ei siinä "Peter Greenissä" mitä itse taannoin laittelin, ollu kun vakio itämaan minipotikat ynnä muuta.. Onko potikoitten kannessa oikeen "Gibson"?? Onks aina pakko provota? Eihän tuota kukaan jaksa pitemmän päälle. |
Dinorocker 12.01.2010 18:49:36 (muokattu 12.01.2010 18:54:40) | |
---|
fox: Eli sulle on laitettu CTS:n potikat ja Switchcraftin kilkkeet sinne? Ei siinä "Peter Greenissä" mitä itse taannoin laittelin, ollu kun vakio itämaan minipotikat ynnä muuta.. Onko potikoitten kannessa oikeen "Gibson"?? Noh, Switchcraftin ainakin on, en kerennyt loppu"asennusta" seuraamaan. Mutta Gibsonin Les Paul Standardista(2006) nuo on otettu, kun pajalla oli tarjolla... Sinne siis vaihdettiin kamat, tämä selvennyksänä.. Turbo!!! |
fox 12.01.2010 19:10:06 | |
---|
Raist: Onks aina pakko provota? Eihän tuota kukaan jaksa pitemmän päälle. No voi hellanlettas, ja kyynel... Ethän sää tiedä mitä kaikkee mä täällä oon tehny.. Oot sen verran hiljakkoin tullu tänne sivustoille.. 8) Ja muuten, noin niinku infoksi, ei kannata parkua provosta jos on ihan ite sen kuoriämpärin ensin kaatanu.. (no, äiteelle voit valittaa, että "kettu ja noi muut kiusii kun en erottanu SG:tä LP-mallisesta") Dinon tunnen jo aikojen päästä, sillä tuota kysyin. Sua en. Eikä ilmeisesti sillä oo väliikään. |
vänkylä 12.01.2010 19:44:24 | |
---|
Elekkee suututtoo Kettua,tuollaista tietämystä kitaroista on harvoilla. |
Vemmy 12.01.2010 19:44:52 | |
---|
Raist: Onks aina pakko provota? Eihän tuota kukaan jaksa pitemmän päälle. Nyt tuli kyllä parhaat naurut moneen vuoteen... Banaania ketulle ja äkkiä, poies tollaset kiusaamasta m.netin uusia tulokkaita iänikuisella kaikkitietävyydellään, vaikka se perustuukin kokemukseen ja oikeaan tietoon. Täällä kuuluu olla liikkeellä vain ja ainoastaan mutu-tuntumalla. Ja tähän perään sellainen lukijan sopivaksi katsoma hymiö. Ketä kiinnostaa. |
Umas 12.01.2010 19:49:10 | |
---|
vänkylä: Elekkee suututtoo Kettua,tuollaista tietämystä kitaroista on harvoilla. Niin noista wolfin parin satkun ritsoista vai? Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related |
Progorava 12.01.2010 20:17:52 | |
---|
Umas: Niin noista wolfin parin satkun ritsoista vai? Umas on oikeessa. On raivostuttavaa, että foxin kaltaiset aloittelijat tulee tänne pätemään kolmen wolfin kokemuksella. Tuskin on koskaan pitänyt kädessään muun merkkistä kitaraa, saati sitten keikalla käynyt. Kuuntelemassa. Hyi! Blues puhdistakoon sielusi,
Hevillä niskaa heiluttele,
Jatsista tulkoon tatsi,
Kovasta elämästä kuuluvat soinnut |
Umas 12.01.2010 20:21:44 (muokattu 12.01.2010 20:22:11) | |
---|
mynok: Umas on oikeessa. On raivostuttavaa, että foxin kaltaiset aloittelijat tulee tänne pätemään kolmen wolfin kokemuksella. Tuskin on koskaan pitänyt kädessään muun merkkistä kitaraa, saati sitten keikalla käynyt. Kuuntelemassa. Hyi! Niin. Pelkkiä kopio keppien kuvia profiili täynnä. Ei yhtään oikeeta kunnon kitaraa. Kuten ESP LTD, nehän on niitä erikoismalleja koska LTD tulee sanasta Limited. Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related |
Simo78 12.01.2010 21:18:15 (muokattu 12.01.2010 21:20:08) | |
---|
Makuasioita :) Itse vain ostaisin, jos halvalla pitäis valita, niin jonkun Vintagen SGn. Koska niistä on hyviä kokemuksia Mä en ostaisi. Testasin ja mun käteen ei sopinut lainkaan, niinkuin ei sopinut gibsonin sg:kään. Onhan tässä ketjussa jo paljon vaihtoehtoja. Suosittelen testaamaan LTD:n ec-sarjaa, mulla eli EC400 ja ainakin se kappale oli hyvä kitara ja harmittaa, että piti siitä luopua uutta ostaessani. E: en sitten tiedä lähteekö 400:sta 400€:llä käytettynä--> joku aika sitten musamaailmasta sai uutena about tohon hintaan poistomyynnistä... |
vänkylä 12.01.2010 21:26:20 | |
---|
Umas: Niin noista wolfin parin satkun ritsoista vai? ..eikäkö ku kettu eikä sus... |
Raist 12.01.2010 23:19:36 (muokattu 12.01.2010 23:47:45) | |
---|
fox: No voi hellanlettas, ja kyynel... Ethän sää tiedä mitä kaikkee mä täällä oon tehny.. Oot sen verran hiljakkoin tullu tänne sivustoille.. 8) Ja muuten, noin niinku infoksi, ei kannata parkua provosta jos on ihan ite sen kuoriämpärin ensin kaatanu.. (no, äiteelle voit valittaa, että "kettu ja noi muut kiusii kun en erottanu SG:tä LP-mallisesta") Dinon tunnen jo aikojen päästä, sillä tuota kysyin. Sua en. Eikä ilmeisesti sillä oo väliikään. No kyllä mä enemmän arvostan henkilöä käytöksen perusteella kuin sen, miten pitkä e-pippeli on. Ei mun ehkä tarvii tietää mitä kaikkee sä oot täällä mnetissä tehny, tuskinpa se mun elämään mitään suurempaa sisältöä tuo. |
Umas 13.01.2010 01:32:18 | |
---|
Raist: No kyllä mä enemmän arvostan henkilöä käytöksen perusteella kuin sen, miten pitkä e-pippeli on. Ei mun ehkä tarvii tietää mitä kaikkee sä oot täällä mnetissä tehny, tuskinpa se mun elämään mitään suurempaa sisältöä tuo. Täh? Mitä? Mnethän ON elämä. Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related |
fox 13.01.2010 01:51:48 | |
---|
Raist: No kyllä mä enemmän arvostan henkilöä käytöksen perusteella kuin sen, miten pitkä e-pippeli on. Ei mun ehkä tarvii tietää mitä kaikkee sä oot täällä mnetissä tehny, tuskinpa se mun elämään mitään suurempaa sisältöä tuo. Noh noh.. ;) Mitä pahaa mä sulle olen tehny, kun noin kovin käyt henkilökohtaisuuksiin? Tosin, kyllä ne edelliset, muokkaamattomat kirjoitukset oli verrattomasti hupaisempia.. =) Ja todella, saman lailla minä arvostan henkilöitä käytöksen, myös tämän nettikäytöksen, perusteella. Kyllähän se on helppoa nimettömänä nikin takaa huudella, eikö? Mitä tulee noihin jo poistettuihin kirjoituksiin, minulla ei oo ollut, ei ole ja tuskin tulee olemaankaan 50's Gold Toppia. Ei oo vaan mun juttu. Sen sijaan minulla on kyllä Epiphonen Les Paul Standard. Kyllä se vaan on ihan kitara. Jotenkin en oo noihin vietnamilaisiin "brittiveljiin" niin kiintynyt, ei sillä, etteikö muuten niilläkin varsin hyvin juttuun tulisi. Jos nyt kumminkin hakisit vaikka kalakukon tai pari ja vähän rauhoittuisit, en minä sun kanssas oikein mitään suurempaa vihaa viitti pitää. Olethan vaan "joku heebo netistä". Ei yhtään sen enempää. ;p |