hannlain 04.02.2010 09:18:19 | |
---|
Vladi: Satutko JuSu muistamaan mitä täällä suomenniemellä maksaa moinen? Halvin minkä netistä löysin oli 507e guitarbargains.com:sta mutta kun sinne heitti postikuluarviokenttään suomen, niin luvuks tuli 150e. Seuraavaks halvin olikin sitten DV247 jossa hinta 560e ja ilmainen toimitus. Mä sain omani 560€ Levytukusta. -Hannu |
Vladi 04.02.2010 09:22:24 | |
---|
hannlain: Mä sain omani 560€ Levytukusta. -Hannu Kiitos tästä tiedosta. Muistaakseni Tampereen musiikilla oli kans jotain tekemistä levytukun kanssa, joten sieltä taidan kysellä. Kyllä se siitä. |
hannlain 04.02.2010 10:19:00 | |
---|
Vladi: Kiitos tästä tiedosta. Muistaakseni Tampereen musiikilla oli kans jotain tekemistä levytukun kanssa, joten sieltä taidan kysellä. Oles hyvä vain. Käsittääkseni Levytukku on Mesan maahantuoja, joten Tampereen musiikkikin saanee Mesansa Levytukun kautta. Sitä en tiedä onko muitakin kytköksiä. -Hannu |
kimurantti1 04.02.2010 22:11:55 | |
---|
Vladi: Kiitos tästä tiedosta. Muistaakseni Tampereen musiikilla oli kans jotain tekemistä levytukun kanssa, joten sieltä taidan kysellä. Kuten hannlain sanoi, Levytukku on maahantuoja ja toimittaa Tampereen Musiikille kuten kaikille muillekin vähittäismyyjille Mesat Suomessa. |
Vladi 04.02.2010 22:16:33 | |
---|
kimurantti1: Kuten hannlain sanoi, Levytukku on maahantuoja ja toimittaa Tampereen Musiikille kuten kaikille muillekin vähittäismyyjille Mesat Suomessa. Tampereen musiikilta kysyin, tarjosivat niin halvalla ettei uskalla edes sanoa. No ei, sanon. 490e. Menin vaan unohtamaan sen, että mun piti tilata myös valetut korvatulpat, joten ny joutuu miettimään että mitähän sitä tilais. Kyllä se siitä. |
kimurantti1 04.02.2010 22:23:01 | |
---|
Vladi: Tampereen musiikilta kysyin, tarjosivat niin halvalla ettei uskalla edes sanoa. No ei, sanon. 490e. Menin vaan unohtamaan sen, että mun piti tilata myös valetut korvatulpat, joten ny joutuu miettimään että mitähän sitä tilais. Etkö sä muka oo jo oppinut ettei muualta kannata kysyäkään? :-D |
Vladi 04.02.2010 22:24:27 | |
---|
kimurantti1: Etkö sä muka oo jo oppinut ettei muualta kannata kysyäkään? :-D Opin, opin ja tämä taas vahvisti tätä uskomusta :D Ny pitäis vaan päättää että ostanko kaapin vai valetut tulpat+pedaalilaudan. Entä jos lottoan koko summalla, onko mulla silloin todennäköisyys saada molemmat? Kyllä se siitä. |
Antti1 04.02.2010 22:29:36 | |
---|
Vladi: Opin, opin ja tämä taas vahvisti tätä uskomusta :D Ny pitäis vaan päättää että ostanko kaapin vai valetut tulpat+pedaalilaudan. Entä jos lottoan koko summalla, onko mulla silloin todennäköisyys saada molemmat? Jätä poljinlauta pois, osta tulpat ja rupea säästämään kaappiin. Soundit paranee paljon enempi. :) I like big butts and I can not lie |
Vladi 04.02.2010 22:35:31 | |
---|
Antti1: Jätä poljinlauta pois, osta tulpat ja rupea säästämään kaappiin. Soundit paranee paljon enempi. :) Aivan, voihan sen näinkin tehä! Viisas mies olet! Kyllä se siitä. |
Vladi 14.05.2010 13:38:16 | |
---|
Tämä operatiooni sai tänään päätöksen, kun noudin matkahuollosta kotimaisen Bluetonen mittatilauksena teetetyn 1x12-kaapin. Hemmetin hieno ulkonäöllisesti ja mätsätty vieläpä Mark-comboni kanssa, kyllä kelpaa. Nyt tarvitsisin kuitenkin hieman asennusapua. Ihan ensimmäiseks, onko väliä mihin kytkee punaisen ja mihin mustan piuhan? Olikos punainen plussa ja musta miinus? Toinen kysymys on, kuinka kytkeä sekä combon oma kajari että tuo kaappi. Kaapissa on tuommoinen thru-liitäntä eli ensin varmaankin combosta kaappiin ja kaappista johdan sitten combon omaan elementtiin thru-liitintä käyttäen? Mites noi ohmit menee, vahvarista löytyy 2x 4ohmin liitännät, yks 8ohmin liitäntä. Kumpikin elementti 8ohm. Tänks! Kyllä se siitä. |
Metalrock 14.05.2010 14:19:53 | |
---|
Vladi: Tämä operatiooni sai tänään päätöksen, kun noudin matkahuollosta kotimaisen Bluetonen mittatilauksena teetetyn 1x12-kaapin. Hemmetin hieno ulkonäöllisesti ja mätsätty vieläpä Mark-comboni kanssa, kyllä kelpaa. Nyt tarvitsisin kuitenkin hieman asennusapua. Ihan ensimmäiseks, onko väliä mihin kytkee punaisen ja mihin mustan piuhan? Olikos punainen plussa ja musta miinus? Toinen kysymys on, kuinka kytkeä sekä combon oma kajari että tuo kaappi. Kaapissa on tuommoinen thru-liitäntä eli ensin varmaankin combosta kaappiin ja kaappista johdan sitten combon omaan elementtiin thru-liitintä käyttäen? Mites noi ohmit menee, vahvarista löytyy 2x 4ohmin liitännät, yks 8ohmin liitäntä. Kumpikin elementti 8ohm. Tänks! Punainen plussa ja musta on miinus,,kokeile laitta tonne jos saisit nopeampi vastaus! http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=31 |
Vladi 14.05.2010 15:12:15 | |
---|
Dodiin, sain kytkettyä kaapin oikein ja ensitestit vedetty. Ensimmäisenä kiinnitin huomiota siihen, kuinka paljon tuo combon oma elementti jyrää lisäkaapin V30:sen. Piti alussa oikein tarkistaa, että onhan se lisäkaappi toiminnassa ja kaikki kunnossa(laitoin pelkän lisäkaapin kiinni). Voiko elementit olla niin erilaisia ulostulon suhteen että näin kotivolumella testattuna tuntuu kuin kuuluisi vain tuo EVM vai mikä se nyt tuossa combossa onkaan? Itse kaapista ei pahaa sanottavaa, Bluetonen Harry osaa asiansa. Ulkoisesti kaappi on hieno kuin mikä, rakenne vaikuttaa kestävältä ja pelkän lisäkaapin läpi soitettuna soundi oli varsin mainio. Jos kaipaat hyvää peruskaappia vahvistimelle, niin ei muuta kun Bluetonen asioille, hinnat ovat nimittäin erittäin kilpailukykyiset. Kyllä se siitä. |
Antti1 14.05.2010 16:35:03 | |
---|
Kyllähän elementtien taajuusvaste ja herkkyys tietyllä taajuusalueella vaikuttaa siihen kuultuun äänenvoimakkuuteen huomattavasti. Sä nyt kuitenkin varmaan pistit sen combon uuden kaapin päälle, eikö? Kokeiles laittaa rinnakkain ja kuuntele uudestaan, tai lisäkaappi combon päälle. Tilanne voi kääntyä päälaelleen, tai ainakin tasoittua. Kitarakäytössä useimmat elementit ovat tolla perinteisellä kotelorakenteella niin suuntaavia, että se pieni korkeusero vaikuttaa suuresti kuuluvuuteen. "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel |
Vladi 14.05.2010 17:22:56 | |
---|
Antti1: Kyllähän elementtien taajuusvaste ja herkkyys tietyllä taajuusalueella vaikuttaa siihen kuultuun äänenvoimakkuuteen huomattavasti. Sä nyt kuitenkin varmaan pistit sen combon uuden kaapin päälle, eikö? Kokeiles laittaa rinnakkain ja kuuntele uudestaan, tai lisäkaappi combon päälle. Tilanne voi kääntyä päälaelleen, tai ainakin tasoittua. Kitarakäytössä useimmat elementit ovat tolla perinteisellä kotelorakenteella niin suuntaavia, että se pieni korkeusero vaikuttaa suuresti kuuluvuuteen. Jeps, testailin niin, että istuskelin lattialla ja lisäkaappi oli mua kohti suunnattu. Sitten testailin vielä pelkällä lisäkaapillakin, pelkällä lisäkaapilla sai kyllä vääntää volumea tuntuvasti isommalle että saadaan sama äänenpaine pihalle. Tämmöinen fiilis ainakin jäi. Tässä on kyllä vielä monta vaihtoehtoa testattavana, voi tosiaan pinota noi toisinpäin, laittaa vierekkäin tai vaikka vaihtaa elementtejä keskenään. Paljon hauskaa siis tiedossa ;) Kyllä se siitä. |
Antti1 14.05.2010 17:27:21 | |
---|
Vladi: Paljon hauskaa siis tiedossa ;) No... Kuka saa kiksinsä mistäkin tälleen perjantai-illan ajanviettoa varten. :D Tietämättä tarkempaa mallia siitä toisesta elementistä ei pysty sanomaan oikein mitään, mutta mä kuitenkin epäilen sen olevan hiukan tuota V30 herkempi. Vaikka jo 3dB herkkyysero kuulon kannalta oleellisella alueella voi olla aika draamaattinen ero kuuluvuudessa kahden elementin välillä. "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel |
jannek 14.05.2010 17:44:20 | |
---|
olisko kuvia siitä kaapista? :) ------------ |
Vladi 14.05.2010 18:15:47 | |
---|
Antti1: No... Kuka saa kiksinsä mistäkin tälleen perjantai-illan ajanviettoa varten. :D Noh, ehkä mä en sitä just tänään tee :D Tietämättä tarkempaa mallia siitä toisesta elementistä ei pysty sanomaan oikein mitään, mutta mä kuitenkin epäilen sen olevan hiukan tuota V30 herkempi. Vaikka jo 3dB herkkyysero kuulon kannalta oleellisella alueella voi olla aika draamaattinen ero kuuluvuudessa kahden elementin välillä. EVM se on, tarkistin asian. Muistaakseni tuota eivät ole kauheasti kehuneet enkä itsekkään voi sitä mitenkään ylistää. "Tunkkainen" olis hyvä sana kuvaamaan sitä. Pitää säätää vielä, jos ei homma pelaa niin vois koittaa vaihtaa elementtien paikkaa tai hankkia vaikka toisen V30:sen. Kyllä se siitä. |
aristoteles666 14.05.2010 18:22:09 (muokattu 14.05.2010 18:23:05) | |
---|
Vladi: Opin, opin ja tämä taas vahvisti tätä uskomusta :D Ny pitäis vaan päättää että ostanko kaapin vai valetut tulpat+pedaalilaudan. Entä jos lottoan koko summalla, onko mulla silloin todennäköisyys saada molemmat? ei ole, veikkauksella ei ole yhtään kaappeja ja tulpatkin on valamattomia. edit, lautoja saa, tikuilla tai ilman. |
Jii-Gee 14.05.2010 19:59:15 | |
---|
Antti1: No... Kuka saa kiksinsä mistäkin tälleen perjantai-illan ajanviettoa varten. :D No niinpä,älä muuta sano !! Ja jotkut viel kuulemma viettää jopa koko pe illan & yön netissä luuhaten... ;-D " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
kimurantti1 15.05.2010 13:29:19 (muokattu 15.05.2010 13:32:48) | |
---|
Vladi: EVM se on, tarkistin asian. Muistaakseni tuota eivät ole kauheasti kehuneet enkä itsekkään voi sitä mitenkään ylistää. "Tunkkainen" olis hyvä sana kuvaamaan sitä. Pitää säätää vielä, jos ei homma pelaa niin vois koittaa vaihtaa elementtien paikkaa tai hankkia vaikka toisen V30:sen. Laita siihen Markiin V30, toimii takuuvarmasti Markin kanssa. On oikeastaan ollut paras elementti kaikille kokeilemilleni Mesoille, ja mun mielestäni aika monille muillekkin vahvistimille. Yksinään saattaa kuulostaa joidenkin mielestä pistävältä yläkeskiäänillä, mutta bändin seassa toimii älyttömän hyvin. Nimim. ostin toisen 2x12 Recto -kaapin.. |