Bosambo 28.12.2015 18:30:35 | |
---|
Shredator: Vanha aihe, mutta aina ajankohtainen... Mietiskelin tuossa, että mitähän tämä Ebayssa usein näkyvä "Global Shipping Program / Import charges" -kohta meinaa? Eli hoitavatko ne tullit+verot puolestani jonkun oman agentin toimesta? Täytyykö minun silti tehdä Tulliin ilmoitus? Tiedän parikin tapausta, joissa Suomen tulli ei ole tiennyt mitään näistä mukamas valmiiksi maksetuista kuluista. Tämä täysin toisen käden tietona, mutta itse kierrän kaukaa moista "palvelua" tarjoavat kauppamiehet. |
Shredator 28.12.2015 21:53:47 | |
---|
Hahhah :D Niin, tässähän on siis kyseessä siis Ebayn oma palvelu (kuten Amazoninkin) eikä mikään kauppamiesten "puuhastelu"... Kysynkin edelleen, onko tästä kokemuksia? Ainakin paljon on positiivistakin luettavissa eri foorumeilta. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=2jqjU-7mLUc |
tender.insanity 28.12.2015 22:07:13 | |
---|
Shredator: Hahhah :D Niin, tässähän on siis kyseessä siis Ebayn oma palvelu (kuten Amazoninkin) eikä mikään kauppamiesten "puuhastelu"... Kysynkin edelleen, onko tästä kokemuksia? Ainakin paljon on positiivistakin luettavissa eri foorumeilta. Muutama ostos tehty missä tuon koko summan maksoin. Ei valittamista. Maksu, paketti matkaan ja suoraan kotiin. Ei sen kummempaa. |
Shredator 28.12.2015 22:17:11 | |
---|
tender.insanity: Muutama ostos tehty missä tuon koko summan maksoin. Ei valittamista. Maksu, paketti matkaan ja suoraan kotiin. Ei sen kummempaa. Jes, näin arvelinkin. Kätevää :) "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
varakeef 29.12.2015 12:45:32 | |
---|
Sanotaanko tuolla jossain, että tulli ja alvi tulisi jotenkin kuitatuksi vain Global shipping -systeemiin osallistumalla? Jos tulisi, niin ostaessani satasen tuotteen viidenkympin kuljetuksella, minun tulisi toimittaa myyjälle myös se noin 25 prossaa ylimääräistä (n. 32,50) - tai myyjän tulisi saada tililleen vastaava määrä vähemmän - joka sitten jotenkin järjestelmän kautta kulkeutuisi Suomen valtion kassaan. Joku paketti tuli perille -argumentti ei kelpaa. Kiinnostaisi, missä vaiheessa verot hoidetaan. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Laulava Kylätohtori 29.12.2015 12:51:50 | |
---|
tender.insanity: Muutama ostos tehty missä tuon koko summan maksoin. Ei valittamista. Maksu, paketti matkaan ja suoraan kotiin. Ei sen kummempaa. Oliko mukana tullin selvitystä verojen maksusta ym? Jos ei, niin luulen vähän, että se olisi tullut yhtälailla ilman noita lisämaksujakin. Kyllähän tulli toimittaa aina toimistaan kuitit asiakkaalle. Eli vaikka ebay olisi tässä kohtaa maksaja, niin kyllä sinulle pitäisi todistukset tulla, että verot ym. on hoidettu... They pass too much electricity. -SRV |
Shredator 29.12.2015 13:42:53 (muokattu 29.12.2015 13:47:07) | |
---|
varakeef: Sanotaanko tuolla jossain, että tulli ja alvi tulisi jotenkin kuitatuksi vain Global shipping -systeemiin osallistumalla? Jos tulisi, niin ostaessani satasen tuotteen viidenkympin kuljetuksella, minun tulisi toimittaa myyjälle myös se noin 25 prossaa ylimääräistä (n. 32,50) - tai myyjän tulisi saada tililleen vastaava määrä vähemmän - joka sitten jotenkin järjestelmän kautta kulkeutuisi Suomen valtion kassaan. Joku paketti tuli perille -argumentti ei kelpaa. Kiinnostaisi, missä vaiheessa verot hoidetaan. http://pages.ebay.com/help/buy/shipping-globally.html#countries Tämän perusteella Ebay hoitaa. Eli kassalla kokonaisummaan lisätään tulli+ALV jonka pulitat Ebaylle ja heidän pitäisi hoitaa se Tullille. Myyjä saa puolestaan tavaran arvon+postikulut. Laskin tuossa justiinsa eräästä tuotteesta kassalla ja summat näkyvät pitävän paikkansa. Nyt sitten vain odotellaan :) "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
martti.k 04.01.2016 09:04:40 | |
---|
Kerran olen kitaran ostanut ebayn kautta USA:sta. Olin aluksi yhteydessä myyjään , että kitara on varmasti vielä saatavilla jne. maksoin paypalin kautta. Kaupat tehtiin perjantaina, Seuraavan viikon torstaina tuli tullilta kirjettä , että maahantuontiverot pitäisi maksaa.. Maksoin ja kitara oli perjantaina seinäjoella. ÄLLISTYTTÄVÄN nopeaa toimintaa oli kyllä minun kohdalla tuo homma! Kitara oli loistavasti pakattu ja kaikin puolin sitä mitä pitikin olla. Olin suht. luottavainen tilaamaan kun kyseessä oli yritys, mutta voisi olla, että miettisin enemmän jos tilaisin kitaraa yksityishenkilöltä. Ebayssä nyt kuitenkin on se money-back-quarantee niin en usko, että kauhean riskialtista on kuitenkaan. |
tender.insanity 04.01.2016 09:13:27 (muokattu 04.01.2016 09:15:05) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Oliko mukana tullin selvitystä verojen maksusta ym? Jos ei, niin luulen vähän, että se olisi tullut yhtälailla ilman noita lisämaksujakin. Kyllähän tulli toimittaa aina toimistaan kuitit asiakkaalle. Eli vaikka ebay olisi tässä kohtaa maksaja, niin kyllä sinulle pitäisi todistukset tulla, että verot ym. on hoidettu... En muista miten meni yksityiskohtaisesti. Viimeisimmästä tuollaisesta tilauksesta kuitenkin varmaan 1,5v aikaa. Kuitenkin niin meni, ettei mitään ongelmia ollut. EDIT: Jos en muuten ihan väärin muista niin olikos niin että jos myyjä tarjoaa tuota GSP:tä, niin sillä on sitten ostettava. Jos ei kelpaa, niin etsii myyjän joka ei sitä käytä. |
darrell 04.01.2016 10:05:14 (muokattu 04.01.2016 10:07:16) | |
---|
Kun tässä nyt aloin miettimään, niin olen ostanut kitaran eBayn kautta, jossa myyjä on ollut Jenkeistä, Englannista, Saksasta ja Japanista (peräti 3 krt). Joka kerta itse ostotapahtuma ja toimitus ilman mitään ongelmia. Maksan ainoastaan PayPalin kautta. Yhtä kauppaaa kommentoin jo aikaisemmin tässä ketjussa, mutta mainittakoon vielä. Saksasta tuli reklamaatiocase, kun meillä oli liian erilainen käsitys jazz-lootan "concert ready" kunnosta. Asiallisen vastineen jälkeen myyjä palautti PayPal tililleni puolet ammattimaisesta soitinhuollosta (Lottonen) aiheutuneista kuluista. Eli oikein hyvin menee, kunhan katsoo, että myyjällä on edes kitarakamoihin sopivaa myyntihistoriaa ja käyttäjäpalautetta hyvästä kommunikaatiosta, pakkauksesta ja nopeasta toimituksesta. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Laulava Kylätohtori 04.01.2016 10:07:01 | |
---|
tender.insanity: En muista miten meni yksityiskohtaisesti. Viimeisimmästä tuollaisesta tilauksesta kuitenkin varmaan 1,5v aikaa. Kuitenkin niin meni, ettei mitään ongelmia ollut. EDIT: Jos en muuten ihan väärin muista niin olikos niin että jos myyjä tarjoaa tuota GSP:tä, niin sillä on sitten ostettava. Jos ei kelpaa, niin etsii myyjän joka ei sitä käytä. Ok, eli siis toimii. Hyvä tietää... They pass too much electricity. -SRV |
tender.insanity 04.01.2016 10:35:41 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ok, eli siis toimii. Hyvä tietää... Ja kyllä sieltä jotain aiheeseen liittyviä lappusia tuli, kun ostamani Fishman Triple Play oli viallinen, niin siitä tehtiin selvitykset, että tullit on jo kertaalleen maksettu jne. kun lähti matkaan takaisin. Epäilijät epäilee. |
artal 04.01.2016 12:55:28 | |
---|
On tullut kamaa sekä Ebay. GSP:n kautta että ilman. GSP:ssä tullit + verot tosiaan maksetaan jo ostaessa ja kama tulee suoraan kotiin, mutta on tuo itse tullaaminenkin netinkäyttötaitoiselle ns. pala kakkua. Suoraan saa senkin nettipankissa maksaa, kun tullin laput tulevat. Ylipäätään EBay + PayPal luottokorttiin yhdistettynä -yhdistelmällä kusetetuksi joutuminen ilman että saisi kompensaatiota on jo aika hankalaa. On sekä Ebayn, PayPalin että luottokorttifirman ostosuojat turvana. Eipä ole kyllä koskaan kukaan yrittänytkään huijata tuolla. Yksi Singaporen-tilaus kerran jäi saapumatta, ja jo ajattelin, että nytkö napsui, mutta yhteydenoton jälkeen myyjä kiltisti lähetti uuden vastaavan tuotteen. Muuten on kaikki tullut vaivatta kotiin, vain kotimaan kuriirien haamukäynnit ovella ovat joskus olleet riesana. |
tender.insanity 04.01.2016 13:09:18 | |
---|
artal: mutta on tuo itse tullaaminenkin netinkäyttötaitoiselle ns. pala kakkua. Mulla kun lähti viallinen tuote takaisin jenkkeihin, niin se nyt ei ollutkaan niin pala kakkua. Tehtiin selvitys yhdessä tullivirkailijan kanssa puhelimen välityksellä ja siihen meni noin kolme varttia. Kaiken lisäksi että sai hoidettua tuon, piti olla osoite jenkeissä, että takuuehdot täyttyivät. Oli aikamoinen ruljanssi :) |
artal 04.01.2016 15:27:44 | |
---|
tender.insanity: Mulla kun lähti viallinen tuote takaisin jenkkeihin, niin se nyt ei ollutkaan niin pala kakkua. Tehtiin selvitys yhdessä tullivirkailijan kanssa puhelimen välityksellä ja siihen meni noin kolme varttia. Kaiken lisäksi että sai hoidettua tuon, piti olla osoite jenkeissä, että takuuehdot täyttyivät. Oli aikamoinen ruljanssi :) No juu, palautuksia en ole joutunut tekemään - siinä varmasti on kommervenkkinsä. |
Shredator 11.01.2016 11:55:15 | |
---|
No niin, kitara kotiutui viimein suoraan kotiovelle ilman sen kummempia säätelyitä. Eipähän jäänyt pahaa sanottavaa. Tuo Global Shipping Program toimii todella hyvin. GSP-lysti kustansi jotain 10e, jonka pulitan tyytyväisenä siitä ilosta, ettei tarvitse Tullin tädin kanssa asioida...Pieni miinus UPS:n pakettisekoilusta, mutta se ei ole taas Ebayn vika. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."