Mr. Speed 16.11.2009 23:56:49 | |
---|
Jucciz: Tähän astihan mistään Buddasta ei uskottavaa hevisoundia ole saanutkaan. No mutta nyt voi! :) Mielenkiinnolla odotan miten Peavey meinaa raiskata tuon Buddan brändin. Jotain Kiinassa valmistettuja halpis Buddia Bognerin tapaan, vai mitä? Kenties brändi meni puolivahingossa kiinalaisille VHT:n tapaan? Seuraavaksi Buddan mallistoon ilmaantuu joku moderniin metallimättöön soveltuva hirviö, jossa on enemmän nappuloita ja potikoita kuin Mesan Road Kingissä, ja siitä saa pelkkää middlescooppia! Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
Pluto 16.11.2009 23:59:55 | |
---|
Mutta kuinka käy Buddan tärkeimmän ominaisuuden, eli peräti toimivan mastervolumen? Monissa muissa vahvistimissahan mastervolume tunnetusti EI toimi. Dillon, you son of a bitch! |
Juicy 17.11.2009 00:02:57 | |
---|
Mr. Speed: No mutta nyt voi! :) Mielenkiinnolla odotan miten Peavey meinaa raiskata tuon Buddan brändin. Jotain Kiinassa valmistettuja halpis Buddia Bognerin tapaan, vai mitä? Kenties brändi meni puolivahingossa kiinalaisille VHT:n tapaan? Mitä puolivahinkoa tuossa THV... eikun VHT:n tapauksessa oli? "Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies." |
Satu ja Tuija 17.11.2009 00:17:55 | |
---|
No ei jenkkejä kiinnosta niin kauan ku burgereita ja John Mayereitä riittää... |
SH1THEAD 17.11.2009 00:19:00 | |
---|
Mitä jos oletettua ei käykkään, vaan Budda jatkaa omana brändinään Peaveyn alaisena valmistaen edelleen niitä aikuisten vahvistimia? Samaan tapaan kuin Jackson Fenderin alaisuudessa? Onko nää Peavey-Buddat silti huonompia? www.myspace.com/ctbcband , ctbcband.blogspot.com/ , www.mikseri.net/ctbcband |
Mr. Speed 17.11.2009 00:26:49 | |
---|
Juicy: Mitä puolivahinkoa tuossa THV... eikun VHT:n tapauksessa oli? Joku muu sen osaa varmasti paremmin selittää, mutta muistaakseni homma meni niin, että Steve "herra VHT" Fryette lainasi rahaa kiinalaisilta, ja antoi brändin vakuudeksi. Ei sitten kuitenkaan saanut maksettua velkaa pois, ja kinkit sai VHT:n. Tai no.. Ei ne kinkit kovin joustavia ollu sitten enää, taisivat haluta brändin. :) Millonkohan näitä kiinan VHT:ita alkaa ilmestymään? Musamaailmassakin on vikat VHT:t poistomyynnissä. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
Mr. Speed 17.11.2009 00:29:18 | |
---|
SH1THEAD: Mitä jos oletettua ei käykkään, vaan Budda jatkaa omana brändinään Peaveyn alaisena valmistaen edelleen niitä aikuisten vahvistimia? Samaan tapaan kuin Jackson Fenderin alaisuudessa? Onko nää Peavey-Buddat silti huonompia? No mut ei se kato oo sama, kun aiemmin jo kävi ilmi, että Buddan kaverit muuttaa Peaveyn tiloihin, ja pääsuunnittelija otti loparit. Ei varmasti suunnittelu tule olee samaa. Mutta luulisi, että olemassa olevat mallit pysyy samoina, ja tehdään suurinpiirtein samojen kasaajien toimesta samoilla menetelmillä samoista komponenteista. Tietysti on mahdollista, että Buddalta tulee joku Bogner Alchemistin tyylinen kiinavahvari tyhjätaskuille, joilla ei oo oikeeseen varaa ;) Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
Juicy 17.11.2009 00:31:41 | |
---|
Mr. Speed: Joku muu sen osaa varmasti paremmin selittää, mutta muistaakseni homma meni niin, että Steve "herra VHT" Fryette lainasi rahaa kiinalaisilta, ja antoi brändin vakuudeksi. Ei sitten kuitenkaan saanut maksettua velkaa pois, ja kinkit sai VHT:n. Tai no.. Ei ne kinkit kovin joustavia ollu sitten enää, taisivat haluta brändin. :) Millonkohan näitä kiinan VHT:ita alkaa ilmestymään? Musamaailmassakin on vikat VHT:t poistomyynnissä. Hjaaa, tuohan selvensi paljonkin. Ihmettelinkin, että mitä järkeä oli suurella vaivalla ja vuosien panostuksella luodun brändin myymisestä kinuskeille, jos heti perään aloittaa "tyhjästä" uudella nimellä. "Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies." |
eetu- 17.11.2009 02:43:39 | |
---|
don't you ever ever ever trust my mercy |
Mr. Speed 17.11.2009 02:53:47 | |
---|
eetu-: Jaa-a.. Kyse on siitä pitääkö hyvästä vai paskasta hevisoundista.. Budda Superdrive 80 löytynee -> http://www.youtube.com/watch?v=Rb7Oj3vaCdA http://www.youtube.com/watch?v=kpiCZOlkEvA Suomessahan on myös kuulemma Budda #1 erään menestyneen tuottajan studion nurkissa.. Jucciz taitaa olla asiasta sun kanssas samaa mieltä. Te molemmat ootte todella vakuuttuneita siitä, että Buddalla vetelee hevimedelit loistavasti. Hevit kyllä, mutta jos ns. moderniampaa metallia pitää veivata, niin eipä oo ainakaan Juccizen clipit vakuuttanut aiheessa. Ehkä jollain boosterilla... Eikä nyt moderni tarkota midscooppia. Itse en kyllä tuotetulta levyltä lähtisi soundeja tuijottelemaan. Se on kuitenkin niin eri juttu masteroinnin, tuplausten yms jälkeen, ettei kamalasti kannata tuijottaa niitä minkään vahvarin kohdalla. Enemmän annan painoarvoa Juccizen klipeille, eivätkä ne vakuuta. Johonkin vanhempaan heviin, tyyliin Judas Priest tms. sopii kyllä.. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
Jucciz 17.11.2009 02:55:01 (muokattu 17.11.2009 03:46:58) | |
---|
Sarkasmianturit ylös. :) Mä oon kuullut todella murhaavia Budda-hevisoundeja: kyllä niillä koneilla soittaa vaikka minkälaista mörkömusiikkia, jos tahtoo. Olikohan se Superdrive 45 vai mikä, jossa oli oikeinkin brutaalia zöyndiä tarjolla... vaikka toisaalta, ranteestahan se lähtee. Mulla on Superdrive 30, ja se ei sellaisenaan (ainakaan mun kitaroilla) tarjoile kaikkien modernimetallistien suosikkisoundia. Mulla on testaamatta, mitä kaikkea boostereilla, lisäkaapilla ja tuhdeilla mikeillä saisi tuolla vehkeellä aikaan - mutta oon kyllä Buddan sivuilta ja YouTubesta kuullut semmosta Budda-ärjyntää, ettei se jättänyt millään tavalla toivomisen varaa modernillakaan raskaalla sektorilla. Varmaan suurin syy, mikseivät pätkäni vakuuta Mr. Speed:iä nykymetalliosastolla, johtuu siitä, ettei mulla ole yhtään "nykymetallikitaraa", enkä ole edes yrittänyt soittaa niillä nykymetallia - yksikään pätkä ei siis edes yritä demota soveltuvuutta sillä puolella. Joku voisi nyt tulla superkuuman Jaskansa/ESP:nsä/Ibanezinsa/whatever ja suosikkiboosterinsa kanssa visiitille ja testaamaan, mitä tuosta koneesta irtoaa nykypäivän heviesalle. Kytketään se vaikka suljettuun kaappiin, combo kun on. Äänitetään vaikka pätkät talteen ja arvioidaan sitten, mihin Superdrive 30 taipuu. Superdrive 45 on valmistajan mukaan selvästi aggressiivisempi kone ja sen pääteaste on KT66-putkilla, kun 18- ja 30-wattisissa on EL84:t. Aivan eri kone. Itse en ole päässyt moista soittamaan, kiinnostaisi kyllä. Superdrive 80:lla luulisi jyrähtävän sitten taas astetta tykimmin, jäsen Methiksellähän semmoinen on. Päivän mietelause: "Jucciz soittaa bluesrockjazzfuusiohörhöilyä"-pätkät eivät kerro mistään vahvistimesta koko totuutta, ja oikein hyvä niin. |
eetu- 17.11.2009 03:26:57 | |
---|
Itse en kyllä tuotetulta levyltä lähtisi soundeja tuijottelemaan. Se on kuitenkin niin eri juttu masteroinnin, tuplausten yms jälkeen, ettei kamalasti kannata tuijottaa niitä minkään vahvarin kohdalla. No nii sehän oli se tuottaminen, masterointi ja tuplailut niin joo.. Unohdin mokomat.. ne onkin jänniä juttuja.. don't you ever ever ever trust my mercy |
Mr. Speed 17.11.2009 12:47:34 (muokattu 17.11.2009 12:50:05) | |
---|
Jucciz: Sarkasmianturit ylös. :) Mä oon kuullut todella murhaavia Budda-hevisoundeja: kyllä niillä koneilla soittaa vaikka minkälaista mörkömusiikkia, jos tahtoo. Olikohan se Superdrive 45 vai mikä, jossa oli oikeinkin brutaalia zöyndiä tarjolla... vaikka toisaalta, ranteestahan se lähtee. Mulla on Superdrive 30, ja se ei sellaisenaan (ainakaan mun kitaroilla) tarjoile kaikkien modernimetallistien suosikkisoundia. Mulla on testaamatta, mitä kaikkea boostereilla, lisäkaapilla ja tuhdeilla mikeillä saisi tuolla vehkeellä aikaan - mutta oon kyllä Buddan sivuilta ja YouTubesta kuullut semmosta Budda-ärjyntää, ettei se jättänyt millään tavalla toivomisen varaa modernillakaan raskaalla sektorilla. Varmaan suurin syy, mikseivät pätkäni vakuuta Mr. Speed:iä nykymetalliosastolla, johtuu siitä, ettei mulla ole yhtään "nykymetallikitaraa", enkä ole edes yrittänyt soittaa niillä nykymetallia - yksikään pätkä ei siis edes yritä demota soveltuvuutta sillä puolella. Joku voisi nyt tulla superkuuman Jaskansa/ESP:nsä/Ibanezinsa/whatever ja suosikkiboosterinsa kanssa visiitille ja testaamaan, mitä tuosta koneesta irtoaa nykypäivän heviesalle. Kytketään se vaikka suljettuun kaappiin, combo kun on. Äänitetään vaikka pätkät talteen ja arvioidaan sitten, mihin Superdrive 30 taipuu. Superdrive 45 on valmistajan mukaan selvästi aggressiivisempi kone ja sen pääteaste on KT66-putkilla, kun 18- ja 30-wattisissa on EL84:t. Aivan eri kone. Itse en ole päässyt moista soittamaan, kiinnostaisi kyllä. Superdrive 80:lla luulisi jyrähtävän sitten taas astetta tykimmin, jäsen Methiksellähän semmoinen on. Päivän mietelause: "Jucciz soittaa bluesrockjazzfuusiohörhöilyä"-pätkät eivät kerro mistään vahvistimesta koko totuutta, ja oikein hyvä niin. Tämä olisi kyllä mielenkiintoista toteuttaa, ja päästä toteamaan itse! Itse kun en mitään boostereita harrasta, ja Duncanin JB on kuumin mikki mikä omista kitaroista löytyy. Nuo isommat Buddat KT66 päättäreillä voisivatkin olla jo jotain siihen suuntaan, ja tosiaan. Ihan oikeassa olet, että combon avoin rakenne ei ainakaan tiukan heviesan soundimieltymyksiä kutkuttele. Tässä vaiheessa pitää todeta, ettei se särön määrä, vaan sen laatu ennemmin. Tuo Juccizen Budda vaan kuulostaa liian rockilta moderniin menoon. Vähän sama tahtoo olla Marsujen kanssa, jonka takia en niille oikein lämpene. Mutta tosiaan.. Joku suljettu kaappi jollain kunnollisilla tötteröillä, tuo KT66 pääte Budda, ja tarvittaessa joku OD eteen. Turha sitä soundia olisi EMG:illä raiskata. Menee vaan ohkasempaan päin niillä. Itse olen ainakin huomannut, ettei mitään überkuumia mikkejä tarvi jos nuppi alun alkaen tuottaa tarpeeksi säröä, eikä sitä tarvitse mitenkään tiukentaa. Niin joo.. Kyllä se masterointi, equtus, tuplailu ja tuottaminen on jänniä juttuja, kun kaiken maailman Mesa Rectoista tulee ihan omaan korvaan kelvollista tavaraa narulle, muttei livenä sitten ollenkaan. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
Joees 17.11.2009 16:58:34 | |
---|
Jos Jucciz moisen testailun joskus saa aikaseksi duunattua niin multa saa kasikymppisen lainaan kyllä. Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia! |
HeavyMachinery 17.11.2009 20:03:25 | |
---|
Jucciz: Päivän mietelause: "Jucciz soittaa bluesrockjazzfuusiohörhöilyä"-pätkät eivät kerro mistään vahvistimesta koko totuutta, ja oikein hyvä niin. Mä kun luulin olleen niiden niitä aikuistenoikeillavahvistimillaaikuistenoikeastisoittamaaaikuistenoikeita-pätkiä Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Jucciz 17.11.2009 20:42:48 | |
---|
HeavyMachinery: Mä kun luulin olleen niiden niitä aikuistenoikeillavahvistimillaaikuistenoikeastisoittamaaaikuistenoikeita-pätkiä Voihan siinä totuuden häivähdys olla tuossakin. :) |
issue 17.11.2009 21:11:08 (muokattu 17.11.2009 21:15:57) | |
---|
Eikö kukaan ole huolissaan/innoissaan siitä, miten Peaveyn käy tässä "fuusiossa"?! No joo... "I don't wear a watch because I want my arms to weigh the same." Mitch Hedberg, RIP |
zuppermuhle 17.11.2009 21:25:51 | |
---|
vvga: Eikö kukaan ole huolissaan/innoissaan siitä, miten Peaveyn käy tässä "fuusiossa"?! No joo... Ostakaa minun Bandit. Se on aito pre-Budda laitos. Ei ole boutique fiilistä siinä häiritsemässä. On vielä Made in USA Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php |
Confidentum 17.11.2009 21:34:41 (muokattu 17.11.2009 21:34:58) | |
---|
veri_heavy: Ostakaa minun Bandit. Se on aito pre-Budda laitos. Ei ole boutique fiilistä siinä häiritsemässä. On vielä Made in USA Heh, ja vielä kun löytäisi 2x12 Deucen jostaki, mahtaa mennä liian akateemiseksi tuon Puttan oston jälkeen Piivin touhu - alkavat hifistelemään - verstaassa jätkät juoksee point-to-point kolvi kourassa - tai jospa ne pistää Puttat halpennukseen niikö Vintsorinki ;) Munkkilatinaa sano mummo nuoteista |
Jucciz 17.11.2009 21:35:43 | |
---|
|