Confidentum 24.10.2009 21:13:17 (muokattu 24.10.2009 21:17:25) | |
---|
Miikathebest: Kyllä se voi olla ihan paska, mutta silloin se menee takuuseen. Mieti nyt paljonko tuo maksaa? Onko se hyvä ostos? Se on henkilökohtainen mielipide, onko tuo hyvä ostos. Minusta se ei ole hyvä ostos. Mutta tämä olikin vain henkilökohtainen mielipiteeni. Älkää ny herranjestas enää noita käytettyjä tyrkyttäkö, kun kysyjä on jo tehnyt moneen kertaan selväksi, että uusi ostetaan. Ei siitä ole nyt apua kysyjälle, jos me kinastellaan että käytettynä saisi parempaa. Uusi ostetaan ja piste. Sitä mieltä olen, että 1000€lla saat varmasti sellaisen kitaran, jolla soittelet pitkään. Ainahan nämä ostokset on verrattuna edelliseen, eli varmasti saat paremman kepin kuin aiemmat ovat olleet. Tonnin hintaluokkaiset ovat laadultaan varmasti parempia kuin aiempi Ibanezisi. Ostatpa tonnilla (tai +/-) Fenderin, Gibsonin, Iban, Jacksonin, Charvelin, niin kyllä ne on GRG170DX:n jälkeen hunajaa kaikki. Se on minusta se olennainen juttu ja kun kerran on harvinainen tapaus, jossa "artisti ei maksa" niin ei muuta kuin kauppaan ja kassan kautta treenikämpille. EDIT: Eikä tämä ollut Miikathebestille henk. koht tarkoitettu vaan yleislainaukseksi tarkoitettu. Me, joilla on jo kolmas tai neljäs(kymmenes) kitara menossa niin tuota skittavertailua voimme tehdä, mutta vanhemmilla ei tätä kokemusta ole ja hyvää he tarkoittavat. Munkkilatinaa sano mummo nuoteista |
Mr. Speed 24.10.2009 21:16:21 | |
---|
blithe6x: Loppu ongelmaksi muodustuu tuo kokeilu. He eivät usko tähän hyväkuntoisuuten, eivätkä viitsi ajella sinne ja takaisin. Mutta, täytyypi kai yrittää puhua järkeä... Kannattaa ihan oikeasti yrittää suhtautua eri tavalla käytettyihin. Jos itse yhtään katsoo mitä ostaa, ja vähän miettii minkälaisen myyjän kanssa on tekemisissä. 1000 eurolla saa ehdottomasti käytettynä NIIN paljon parempaa kuin mitä nuo Japanin Jacksonit ovat. Nyt ei kannata tuijottaa mitä lukee paperilla. Jos SL3 on leppää, siinä on olisi OFR(on FRT), ja mikit olisivat EMG:t, ja jos SL2H Jenkki soloisti olisi samoilla spekseillä, olisivatko ne täysin identtiset kepit? No eivätpä olisi. Luultavasti työnjälki ja laatu olisi tuossa jenkissä huomattavasti paremmat. Käytännössähän tämä tarkoittaisi paremmin soivia puita, sitä että actionin saisi mahdollisesti paljon alemmaksi ilman särinöitä yms. Mikä esim. Miikathebestilta tuntuu puuttuvan on se, että hän tuntuu tuijottavan vain sitä mikä paperilla lukee. Kitarassa puut ovat oikeasti ne jotka tekevät siitä laadukkaan. Kaiken muunhan voi vaihtaa. Oma ratkaisu olisi ehdottomasti käytetty, sillä 1500 eurolla voi saada parasta mitä voi "liukuhihnakitaroista" saada.Omaan kätöseen juurikin Jenkkijaskat ovat sitä. Törkeän nätisti soivia pelejä. Johan tohon hintaan saisi Baritoni Amfisoundin torilta, ja se on jo suomalaista käsityötä! Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
s8na 24.10.2009 21:19:45 | |
---|
Menee vähän ohi aiheen mutta onko vahvistinpuoli nyt varmasti kunnossa? jos sulla on mahkuja laittaa jopa 1500 e kitaraan niin katsoisin ekana onko vahvari ok. Toisinsanoen mun mielestä 600e eurolla saa sellasia kitaroita (etenkin käytettynä) joilla pystyy heviä veivaamaan hyvin tyylikkäästi kunhan panee 900 euroa vahvariin. All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver |
Miikathebest 24.10.2009 21:20:17 (muokattu 24.10.2009 21:23:13) | |
---|
Confidentum: Älkää ny herranjestas enää noita käytettyjä tyrkyttäkö, kun kysyjä on jo tehnyt moneen kertaan selväksi, että uusi ostetaan. En viitannut mitenkään käytettyyn... Tonnin hintaluokkaiset ovat laadultaan varmasti parempia kuin aiempi Ibanezisi. Entäs kun tonnin kitarasta on säädöt pielessä, floikka kulunut eikä pidä virettä, paristot loppu... Gio-Ibanez pelittää täysin moitteettomasti ja on usein soitettavuudeltaan ja soinniltaan HYVÄ kitara. s8na: Menee vähän ohi aiheen mutta onko vahvistinpuoli nyt varmasti kunnossa? jos sulla on mahkuja laittaa jopa 1500 e kitaraan niin katsoisin ekana onko vahvari ok. Toisinsanoen mun mielestä 600e eurolla saa sellasia kitaroita (etenkin käytettynä) joilla pystyy heviä veivaamaan hyvin tyylikkäästi kunhan panee 900 euroa vahvariin. Kyllä. Hevissähän kitaralla soitetaan vaan sitä vahvistinta. Liikaa säröä! |
Confidentum 24.10.2009 21:24:25 | |
---|
s8na: Menee vähän ohi aiheen mutta onko vahvistinpuoli nyt varmasti kunnossa? jos sulla on mahkuja laittaa jopa 1500 e kitaraan niin katsoisin ekana onko vahvari ok. Toisinsanoen mun mielestä 600e eurolla saa sellasia kitaroita (etenkin käytettynä) joilla pystyy heviä veivaamaan hyvin tyylikkäästi kunhan panee 900 euroa vahvariin. Komppailen kovasti tätä rakentavaa ehdotusta. Mieluummin käännyttäsin sponsoreita tämän vaihtoehdon taakse - uusi vahvari, uusi kitara Munkkilatinaa sano mummo nuoteista |
blithe6x 24.10.2009 21:24:46 | |
---|
s8na: Menee vähän ohi aiheen mutta onko vahvistinpuoli nyt varmasti kunnossa? jos sulla on mahkuja laittaa jopa 1500 e kitaraan niin katsoisin ekana onko vahvari ok. Toisinsanoen mun mielestä 600e eurolla saa sellasia kitaroita (etenkin käytettynä) joilla pystyy heviä veivaamaan hyvin tyylikkäästi kunhan panee 900 euroa vahvariin. Vahvarina on Fenderin Stage 112SE 150W, en ole oikein löytänyt tuota mistään myynnistä googlen kautta, joten vertailua ei ole oikein tapahunut, onko teillä kokemuksia kyseisestä vahvarista? |
Confidentum 24.10.2009 21:30:47 | |
---|
Miikathebest: En viitannut mitenkään käytettyyn... SORRY, my mistake, lainasin vahingossa tekstisi lähtölainaukseksi Entäs kun tonnin kitarasta on säädöt pielessä, floikka kulunut eikä pidä virettä, paristot loppu... Viedään luthierille korjuulle kurja kepakko Munkkilatinaa sano mummo nuoteista |
Mandarax 24.10.2009 21:32:00 | |
---|
blithe6x: Loppu ongelmaksi muodustuu tuo kokeilu. He eivät usko tähän hyväkuntoisuuten, eivätkä viitsi ajella sinne ja takaisin. Mutta, täytyypi kai yrittää puhua järkeä... Kyllä mä toisaalta ymmärrän noita vanhempiasi - jos ei ole juurikaan mitään hajua kitaroista, niin eipä sitä varmasti osaa myöskään todeta käytetyn kepin käyttökelpoisuutta/-kelvottomuutta. Kyllähän sitä itsekin osti aikanaan pari ensimmäistä kitaraansa uutena, kun ei niistä mitään tiennyt. Enää ei tulisi mieleenkään haaskata rahaa sillä tavoin täysin hukkaan..! Ei se SL3 ole huono keppi, vertailukohtana oleva kandidaatti tekee vain arvioinnista suorastaan epäreilun tuota SL3:sta kohtaan... O(s)ta pois vain! Ja sitten kun tulee aikanaan tarve päivittää kalustoa, niin ainahan sen voi myydä 650 euroon pois ja säästää vähän lisää jenkkijaskaan...heh. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
Trendkeel 24.10.2009 21:41:46 | |
---|
Raahaat vanhempasi tämän topikin ääreen ja kehotat heitä lukemaan sen huolella. Sen enempää me täällä ruudun toisella puolella ei voida auttaa. Mut kapinahenkee, hei! Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. -Antti1 |
Miikathebest 24.10.2009 21:43:14 | |
---|
Trendkeel: Raahaat vanhempasi tämän topikin ääreen ja kehotat heitä lukemaan sen huolella. Sen enempää me täällä ruudun toisella puolella ei voida auttaa. Mut kapinahenkee, hei! Sitten ne takertuu heti tuohon kirjoittamaani "alle 500€" vaihtoehtoon :D Liikaa säröä! |
Osteri 24.10.2009 21:44:52 | |
---|
pekurides: Puhu ihmeessä sponsoreillesi järkeä päähän käytetyn ostosta, saman rahaan saa torilta puolet paremman kitaran mitä uutena ostaisit . Olen samaa mieltä tuossa kirjoitetun kanssa. Lukeeko muuten sun sponsorit tätä keskustelua ? Kannattaisiko ainakin ehdottaa kerran vilkaisemaan ? Lähetän samalla terveiset :) Olen kyllä sitä mieltä, että kannattaa katsastaa muutama vaihtoehto käytetyistä. Jos nauhat on ilman uria kielien kohdalla, niin taidetaan olla voiton puolella. Kitaroita joissa nauhat kunnossa ja nappulat toimii, eikä ärsyttäviä kolhuja ole, on riittävästi mnetissäkin myynnissä. Myynnin syy on pääosin muu kuin huonoksi mennyt kunto. Mun kokemukseni perusteella näin uskon. |
blithe6x 24.10.2009 21:45:11 (muokattu 24.10.2009 21:48:31) | |
---|
Miikathebest: Sitten ne takertuu heti tuohon kirjoittamaani "alle 500€" vaihtoehtoon :D Joo, olet hyvin oikeassa tuossa asiassa ;D EDIT; sponsorini eivät luultavasti tule lukemaan tätä keskustelua. Jos soloistin omistaja pystyy lähettämään kitaran kokeiluun, niin voi olla että ostan sen hyvinkin. Jos ei suostu, niin se on toomannilta uus kitara. Eli siis, vaikka tuota soloistia ei ikinä olisi ollutkaan torilla / en löytäisi käytettyjä, tai siis jätetään ne käytetyt nyt pois laskuista, niin olisiko tuo SL3MG hyvä? |
Trendkeel 24.10.2009 21:46:51 | |
---|
Toisella viidellä saturaisella sitten vahvaria. Vink vink vaan sinnekin päin.. Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. -Antti1 |
Miikathebest 24.10.2009 21:47:00 (muokattu 24.10.2009 21:47:37) | |
---|
blithe6x: Joo, olet hyvin oikeassa tuossa asiassa ;D Sinäkin olisit pitkässä juoksussa onnellisempi. Trendkeel: Toisella viidellä saturaisella sitten vahvaria. Vink vink vaan sinnekin päin.. Itsehän ostin juuri putkinupin ja kaapin yhteishintaan 415€ :D Liikaa säröä! |
blithe6x 24.10.2009 21:49:18 | |
---|
Onko teillä mitään kommentoitavaa tuosta Fender Stage 112SE vahvarista? |
Trendkeel 24.10.2009 21:55:27 | |
---|
Ei. Jos sä tykkäät, erittäin hyvä. Vähän sama kun mä kysyisin teidän mielipidettä hernekeitosta, että kannattaiskohan mun nyt kuitenkaan syödä sitä kun just ostin kolme purkkia ja sain kattilallisen keitettyä. Tuoksuu hyvältä mutten nyt kuitenkaan ennenku.. Mut jotenkin musta tuntuu, että parempaakin on. Ja nyt en puhu 2000 euron hintaluokasta, tai edes tonnin hintaluokasta. Eiku nyt mä tajusin. Vähän niinku Kelju K. Kojootti --> Trendi K. Iilimato. Eli oot iilis tästälähtien. -Antti1 |
blithe6x 24.10.2009 21:59:56 | |
---|
Niin, mutta hernekeitto esimerkissä me molemmat tiedämme jo kyseisen tuotteen, ja vaihtoehdot. Olen sen verran aloittelija kitarakamoissa että minulla ei ole mitään mihin verrata, toisin sanoen, en tiedä mikä on hyvä vahvari verrattuna tuohon Fenderiin, ja että onko tuo Fenderi hyvä. Nimim. Ainoastaan elämässäni soittanu Roland microcubella, Spider 2 75W:llä, ja tällä Fenderillä. |
Miikathebest 24.10.2009 22:02:22 | |
---|
blithe6x: Niin, mutta hernekeitto esimerkissä me molemmat tiedämme jo kyseisen tuotteen, ja vaihtoehdot. Olen sen verran aloittelija kitarakamoissa että minulla ei ole mitään mihin verrata, toisin sanoen, en tiedä mikä on hyvä vahvari verrattuna tuohon Fenderiin, ja että onko tuo Fenderi hyvä. Nimim. Ainoastaan elämässäni soittanu Roland microcubella, Spider 2 75W:llä, ja tällä Fenderillä. Siinä tapauksessahan se on sinusta todella hyvä vahvistin? Ja hernekeitto on hyvää! Liikaa säröä! |
Confidentum 24.10.2009 22:02:40 (muokattu 24.10.2009 22:03:00) | |
---|
blithe6x: Onko teillä mitään kommentoitavaa tuosta Fender Stage 112SE vahvarista? Ei oo tuosta kokemuksia, mutta veikkaisin, että jollain muulla saat uudesta kitarastasikin ominaisuudet paremmin käyttöön. Uskaltaisinkohan enää tässä vaiheessa ehdottaa käytettyä putkivahvistinta M-netistä ;) Munkkilatinaa sano mummo nuoteista |
blithe6x 24.10.2009 22:07:35 | |
---|
Miikathebest: Siinä tapauksessahan se on sinusta todella hyvä vahvistin? Ja hernekeitto on hyvää! Hernekeitto on hyvää, vahvistimeni on kuin täysin mauton hernekeitto, tiedä sitten onko hyvää vai ei. Confidentum: Ei oo tuosta kokemuksia, mutta veikkaisin, että jollain muulla saat uudesta kitarastasikin ominaisuudet paremmin käyttöön. Uskaltaisinkohan enää tässä vaiheessa ehdottaa käytettyä putkivahvistinta M-netistä ;) Aina saa ehdottaa, mutta enpä nyt sitten oikein tiedä käytännöstä :P Jos ostan sitten tuon SL3MG:n, niin minun pitäisi luultavasti alkaa säästämään nuppiin ja kaappiin? Vai johonkin putkikomboon? Onkohan tuo Grunge + EMG setti hieman yliampuvaa särön suhteen? Jääkö minulle sitten ylimääräinen grunge pyörimään nurkkiin? |