Aihe: Tesla -mikkien kimppatilaus käynnissä huoneessa 834
1 2 3 4 5 6 7
efunkelist
19.10.2009 09:04:09

tää muusinetti on kyl paljon eriävä yleisistä foorumisoftista lisäksi mulla on vahvoja hypoteeseja ylläpidon ja moderaattoreiden kiinnostuksesta tätä aihetta ja kohtaan. väittäisin että hekin suosivat toiminnan pysymistä huoneissa.
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
karkki
19.10.2009 21:26:05

Minä olen vahvasti sitä mieltä, että kimpat on hyvä pitää huoneissa. Siellä keskusteluihin ottavat osaa ne, jotka kulloinkin avoinna/kehitteillä olevasta kimpasta ja sen tavaroista ovat kiinnostuneita, näillä keskustelualueilla lusikkaansa työntävät soppaan kaikki näppiksen omistajat - noin kärjistetysti.
Sanoma hukkuisi kohinaan, pelkään.

Jos jollekin kimppahuoneeseen liittyminen on liian hankalaa, on varmasti parempi hankkia soittopelit kaupasta.
Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki
Seba
19.10.2009 22:18:35

Jaa tällainen tesla-kimppa tällä kertaa :)

Mä olenkin vaan basisti ja ehkä siksi en ymmärrä että mitä hiton väliä sillä on kuka huoneen "omistaa"?

Tässä nyt on väläytelty kuinka omistajaa ei voi jäähyttää ym ihmeellistä kuin se olisi kovinkin tärkeää?

Yhtälailla kaikki kimppoja vetävät on yleensä varustettu moderaattorin oikeuksilla, ja niitäkään ei voi jäähyttää, ellei sitten omistaja ota siksi aikaa oikeudet pois.

Siinäkö on se suurin merkitys mitä omistajuudella on väliä?

Kuka tahansa kuitenkin voi siellä kimppaa ryhtyä vetämään jos siltä tuntuu.

Tää koko 2 huoneen kiukuttelutouhu on mun mielestä lähinnä koomista, ja sen huoneen omistaja-asian takiahan loppupeleissä tuolle toisellekin huoneelle tuli "tarvetta", ei suinkaan pelkän radix-sopan takia, joka varmaan isoin vaikuttaja asiassa oli kieltämättä.

En ole toiseen huoneeseen koskaan hakenutkaan, ja sitten vielä selvisi etten olisi edes tervetullut, kun olin ollut eri mieltä siitä alkuperäisen huoneen omistajuudesta kun en nähnyt tarvetta vaihtaa omistajaa kun twinkle on mielestäni hommaa ihan hyvin hoitanut.

Kaikkea sitä :)

Sille jos joku haluaa kohteilla koittaa bisnestä tehdä, niin ei mun nähdäkseni ole juurikaan väliä, ainakaan itselleni.
Ehkä joku kama poistuu kimppauksista, ehkä ei.

Jos poistuu, niin ei muuta kun uusia kohteita etsimään, sehän koko homman viehätyskin tässä vähän on?

Tuohon että Twinklen kohteet on valtaosin Sensonicin vanhoja tai pohjustamia kohteita uskallan silti olla vähän eri mieltä kun tuota määrää vilkaisee.

Onko esim Apextone, MoenFX, Elixir, GGG, Lungren, Weber, Earvana ja Biyang kaikki Sensonicin alulle laittamia?

Äkkiseltään muistelisin että yhtä biyangin pedaaleista joskus oli koittamassa, mutta hinta nousi yli 100 euroon kappaleelta, johon homma kosahti, ja joita nyt jo alta 40 saatiin/saadaan parhaillaan.

Eli se valtaosa taitaa rajoittua sittenkin siihen wolffiin, jonka Sensonic itse jätti riitaannuttuaan KHL-tirehtöörin kanssa jostain virittimistä tai jostain muistaakseni, jotka on nyttemmin sieltä päästä kuitenkin lähetetty.

Vai olenko ihan väärässä?

On tietenkin totta että vähän "epäeettisesti" toimittu Radixin kaupallistamissuunnitelman kanssa, mutta vastareaktiokin siihen oli melko hurja jos ajattelee että tuotteita tilataan ainoastaan talkoohengellä.

Reaktiosta päätellen voisi luulla että siinä oltiin vähintään toisen hyvän bisneksen väliin tunkemassa, eikä kimppatilaajien yhteiskivan puolustamisessa?

Tuossakin asiassa kaikki voisi tunkea jo hiljalleen jäitä silinteriin, niellä ylpeytensä ja keskittää tilaukset yhteen paikkaan jos sitä kimppaajien etua tavoitellaan.

Tai sitten ei.
efunkelist
19.10.2009 23:49:55

Asiaa.
Edellisestä listasta puuttuu kysymys, onko sensonicilla sitten oikeutettu yksinoikeus tesloihin vai saako sinne muut vapaasti järjestää kimppaa?
Seba
19.10.2009 23:54:06

efunkelist: Asiaa.
Edellisestä listasta puuttuu kysymys, onko sensonicilla sitten oikeutettu yksinoikeus tesloihin vai saako sinne muut vapaasti järjestää kimppaa?

No Sensonicin omista sanoista voisi ymmärtää että voi, jos niillä ei suunnitella bisnestä.

Tosin jotenkin musta tuntuu että jos vaikka Twinkle sinne päähän ottaisi yhteyttä, olisi edessä vuosisadan spektaakkeli alta sekunnin.
efunkelist
20.10.2009 00:19:37

Seba:
Eli se valtaosa taitaa rajoittua sittenkin siihen wolffiin, jonka Sensonic itse jätti riitaannuttuaan KHL-tirehtöörin kanssa jostain virittimistä tai jostain muistaakseni, jotka on nyttemmin sieltä päästä kuitenkin lähetetty.

Itseasiassa, noiden virittimien suhteen Sensonic käänsi täysin selkänsä kimppatilaajia kohtaan koska itse sain virittimeni loppujen lopuksi Twinkleltä, hän hoiti asian loppuun. Missään vaiheessa en mitään virittimistä kuullut sensonicin puolelta, en edes sitä että niitä saisi Twinkleltä.

Siitä iso kiitos T:lle ja iso miinus S:lle.
Toisaalta, orkkisvirittimet on toiminu virheettömästi... ja onpa muuten wolfeissa laatu ajan mittaan vain parantunut josta lienee kiitosta asiakaspuolen tuotekehittelylle ja pitkäjänteisyydelle kuin muutenkin sopimusneuvottelulle että maksuja suoritetaan kahdessa erässä ja vastineiksi odotetaan kattavia kuvia tuotteista jne

ilmeisesti sen kimblen kanssa pystyy tekemään bisnestä vaikkei voi kaveerata
fox
20.10.2009 00:30:50

efunkelist:
ilmeisesti sen kimblen kanssa pystyy tekemään bisnestä vaikkei voi kaveerata

No, eiks se oo kauppasuhteissa tärkeempää, että homma toimii, virheistä on jonkinmoinen vastuu ja se toimitettu kama on kuranttia, kuin, että olis joku "kalakaveri" jolle ei sitte voi antaa palautetta, ettei sille tuu paha mieli.. ;)

Ja tottapa turiset, kyllä tuntuma on sellainen, että "laatu on parantunut", näyttää nuo pikku kosmetiikkaongelmatkin vähentyneen.. Peruskamahan on ollut toki sellasta "hyvää keskimääräistä tasoa" aina. Itsehän tosin olin vasta 2. tilauksessa mukana.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
oiva tumpeloinen
20.10.2009 01:04:57
Seba: En ole toiseen huoneeseen koskaan hakenutkaan, ja sitten vielä selvisi etten olisi edes tervetullut, kun olin ollut eri mieltä siitä alkuperäisen huoneen omistajuudesta kun en nähnyt tarvetta vaihtaa omistajaa kun twinkle on mielestäni hommaa ihan hyvin hoitanut.

Tuossakin asiassa kaikki voisi tunkea jo hiljalleen jäitä silinteriin, niellä ylpeytensä ja keskittää tilaukset yhteen paikkaan jos sitä kimppaajien etua tavoitellaan.

Tässä varmaan kaikki oleellisimmat. On tietenkin helppo huudella sivusta, kun todennäköisesti sitä ollaan itsekin sillä samalla "mustalla listalla", mistä tässä puhutaan. Siitä oli jossain vaiheessa tuon riidan aikana puhetta, ja silloin siihen mahtui 6 henkilöä. Tiedä sitten, kuinka moni siihen menee tänä päivänä.

Ja efun kysymykseen näkisin vastaukseksi, ettei kenelläkään ole yksinoikeutta mihinkään ennen kuin on siitä sopinut toimittajan kanssa. Ja jos puhutaan siitä moraalisesti oikeasta vaihtoehdosta, niin en ymmärrä sitä moraalia, missä mainostetaan julkisella puolella, ja osalle sanotaan sitten kylmästi, ettei tarvi tulla mukaan. Vaikka kyse ei olisi mitenkään suoranaisesti tilaukseen liittyvä. Ainoastaan henkilökemiaan.

Yksi huone olisi kyllä kaikista paras, varsinkin kun sinne pääsee kaikki halukkaat. Tai toisena vaihtoehtona en näe kyllä yhtäkään estettä kenenkään tilailla sieltä haluamiaan tavaroitaan, mikäli vain sieltä suostutaan tavaraa tänne lähettämään. Toisen huoneen omistaja kuitenkin evää mahdollisuuden joiltakin kimppaamiseen, niin mikäs estää silloin toisia tekemästä sitä tilausta....
Miikathebest
20.10.2009 01:10:27

efunkelist: Itseasiassa, noiden virittimien suhteen Sensonic käänsi täysin selkänsä kimppatilaajia kohtaan koska itse sain virittimeni loppujen lopuksi Twinkleltä, hän hoiti asian loppuun. Missään vaiheessa en mitään virittimistä kuullut sensonicin puolelta, en edes sitä että niitä saisi Twinkleltä.
Niiden virittimien osalta on jo peli menetetty.
Tällä kertaa kävi näin.
Twinklellä on niitä läjä. Joidenkin kitaroista niitä puuttuu.
Virittimiä kaipailevat osaavat varmaan toimia jos lukevat tämän.
Liikaa säröä!
hapan
20.10.2009 01:29:04
Saakohan niitä muovikuorisia Tesloja sitten minkä värisenä hyvänsä vai määrääkö suurin suosio värin?
Sensonic
20.10.2009 07:10:53
Seba: Tää koko 2 huoneen kiukuttelutouhu on mun mielestä lähinnä koomista, ja sen huoneen omistaja-asian takiahan loppupeleissä tuolle toisellekin huoneelle tuli "tarvetta", ei suinkaan pelkän radix-sopan takia, joka varmaan isoin vaikuttaja asiassa oli kieltämättä.

No jos yritetään toisten selän takana tehdä yksinoikeussopimusta kohteeseen, jonka joku toinen on etsinyt, löytänyt ja neuvotellut ja vieläpä aikomuksena kaupallistaa toiminta, joka on alunperin tarkoitettu m.nettiläisten kimppatilaajien hyväksi, niin kyllähän siitä herne nenään menee, niin kuin Borlag tuossa aikaisemmin totesi.

Sille jos joku haluaa kohteilla koittaa bisnestä tehdä, niin ei mun nähdäkseni ole juurikaan väliä, ainakaan itselleni.
Ehkä joku kama poistuu kimppauksista, ehkä ei.

Jos poistuu, niin ei muuta kun uusia kohteita etsimään, sehän koko homman viehätyskin tässä vähän on?

Eli oman edun ajattelu menee yhteisön (eli tässä tapauksessa tilaajien) edun yli? Niin, ihmisethän ovat itsekkäitä... Ilmeisesti joillain henkilöillä on "suuri unelma" saada elantonsa soitinbisneksestä, kun tuota asiaa on jopa kehuttu?

Tuohon että Twinklen kohteet on valtaosin Sensonicin vanhoja tai pohjustamia kohteita uskallan silti olla vähän eri mieltä kun tuota määrää vilkaisee.

Onko esim Apextone, MoenFX, Elixir, GGG, Lungren, Weber, Earvana ja Biyang kaikki Sensonicin alulle laittamia?

Äkkiseltään muistelisin että yhtä biyangin pedaaleista joskus oli koittamassa, mutta hinta nousi yli 100 euroon kappaleelta, johon homma kosahti, ja joita nyt jo alta 40 saatiin/saadaan parhaillaan.

Totta, mutta minä tuon Biyangin alunperin etsin ja löysin, kun silmiini sattui tuo OTD-100. Mutta mielenkiinto ei riittänyt niin pitkälle, että olisi alkanut vetämään kimppaa tuonne päin, joten laitoin vain linkin tuonne kimppatilaushuoneeseen ja kysyin, että kiinnostaisiko ketään. Näissä nykyisissä kimppakohteissa on ihan tarpeeksi tekemistä. Ja itse mainitsin muuten aikaisemmin Kauko-Idän kohteet. Ovatko Elixir, GGG, Lungren, Weber ja Earvana Kauko-Idän kohteita?

Vai olenko ihan väärässä?

Wolfin (tai siis KHL:n) tapauksessa kimppoja on vetänyt sinne päin useampikin henkilö, mutta kukaan ei ole yrittänyt omia itselleen yksinoikeutta moiseen touhuun ja kaupallistaa toimintaansa niin, että se olisi mahdollisesti pois kimppatilaushuoneen tilaajilta.

On tietenkin totta että vähän "epäeettisesti" toimittu Radixin kaupallistamissuunnitelman kanssa, mutta vastareaktiokin siihen oli melko hurja jos ajattelee että tuotteita tilataan ainoastaan talkoohengellä.

Reaktiosta päätellen voisi luulla että siinä oltiin vähintään toisen hyvän bisneksen väliin tunkemassa, eikä kimppatilaajien yhteiskivan puolustamisessa?

Totta kai vastareaktio on ollut "hurja". Toiset nimittäin ilmeisesti kuvittelevat, että oman edun nimissä voi tehdä ihan mitä huvittaa, vaikka loppupelissä se on tilaajilta pois.

Tuosta sinun mainitsemastasi bisnes -ideasta olenkin kuullut juttuja, joita joku nimeltä mainitsematon taho on levittänyt kimppatavaroiden hakutilaisuudessa vailla mitään todisteita. Itse voisin aivan hyvin levittää samanlaisia juttuja eräistä muista tahoista, mutta kun ei ole todistusaineistoa, niin enpä sitä tee. Ja tuskin on tuolla toisella osapuolellakaan... Kimppatilaushuoneessa 611 joku esitti aikanaan ehdotuksen, jonka mukaan kaikki kimppatilauksiin liittyvä dokumentaatio laitettaisiin julkisesti esille, jotta kenellekään ei tulisi mielikuvaa siitä, että joku vetää välistä. Minä olin valmis tuohon hommaan, mutta kaikki eivät kuitenkaan olleet...

Edelleen haluaisin painottaa asiaa, että meikäläisellä on ihan säännölliset ansiotulot mukavasta päivätyöstä, kun tuolla "bisnesidea" -juttujen levittäjällä taas ei ole. Siinä voi sitten hypoteettisesti miettiä, että kuka sitä lisätienestiä oikein kaipaisikaan...

Kuten sanottiin aikaisemmin, se vaatii sovittelua tai sovintoa. Kimppatilaushuoneen omistajan vaihtaminen ratkaisi sen asian, koska silloin puolueeton huoneen omistaja voisi laittaa kahdesta riitapukarista jäähylle sen, joka heittää ensimmäisen vittuilu/besserwisser -viestin johonkin keskusteluketjuun. Näin ollen huoneen keskustelun taso parantuisi, eivätkä keskusteluketjut täyttyisi "juupas-eipäs" -viesteistä. Mielestäni huoneen nykyisellä omistajalla ei tässä olisi mitään menetettävää, vaan kimppojen veto jatkuisi kuten ennenkin. Vai onko tämä niin kova arvovaltakysymys hänelle, että ei voi luopua symbolisesta asemastaan? Hmm, silloin tulisi samalla mieleen yksi pääministeri...

Minä en ole omasta mielestäni tehnyt mitään, mikä olisi eettisesti tai moraalisesti kimppatilausperiaatteiden vastaista. Mutta ajatus siitä, että aiemmin 350-400 euroa maksaneesta haluamastani vasurikitarasta joutuisin tulevaisuudessa mahdollisesti pulittamaan ~800 euroa hemmolle, joka ei edes ole itse löytänyt kyseistä kohdetta, saa minut tietysti vetämään herneitä nenään kyseisestä asiasta. Ja varmaan myös muutkin kyseisen kitaramerkin tilaajat. Aivan sama kuin joku sanoisi kimppatilaushuoneessa, että Wolfien hinnat ovatkin nyt nousseet 200 eurosta 400-500 euroon, ota tai jätä. Tuskin kovin moni ottaisi sitä uutista vastaan ihan avosylin. Tai sitten valtaosa miettisi vain "aikansa kutakin", ja siirtyisi takaisin T-kaupan tai jonkun muun halvemman musiikkikaupan asiakkaaksi ja unohtaisi kimppatouhut. Onneksi m.netissä ei kuitenkaan saa harjoittaa kaupallista toimintaa, ja sehän riittää jo kaupalliseen toimintaan, että kimppatilauksia vetävällä henkilöllä on käytössään Y-tunnuksen omaava firma.

Sitten vielä noista virittimistä, kun niistäkin alettiin keskustella: KHL Corporation ei lähetä mitään reklamaatioita jälkitoimituksena, kuten ei myöskään suurin osa noista Kauko-Idän kimppatilauskohteista, vaan sitä varten kohteeseen on tehtävä uusi tilaus. Tällä mentaliteetilla he mahdollistavat sen, että bisnes kulkee tavalla tai toisella, eikä tarvitse itse maksaa rekkulatavaran postituskuluja Suomeen. Tämä oli myös tapaus tuon III:n Wolf -kimpan osalta, joihin tuli väärät virittimet.

Kimpan kulun moni varmaan muistaakin, eli soittimien lähetyspäivämäärä oli hakusessa kohteen yhteyshenkilöllä, joka sitten asiaa häneltä tivattuani valehteli minulle asiasta 4-5 kertaa, kun ei ilmeisesti voinut sanoa asiaa "en tiedä". Vaikka Kauko-Idän ja meidän välillämme on selviä kulttuurieroja, minä en ainakaan siedä sitä, että tavarantoimittaja valehtelee minulle nuo kerrat ja jää vielä siitä kiinni. Loppuen lopuksi kyseinen henkilö sitten kirjoitti mulle, että "älä enää tilaa täältä mitään", joten homma tuli varsin selväksi. Tosin em. taho on kuitenkin yrittänyt viime aikoina kosiskella uudestaan tilaajaksi, mutta pitäkööt tunkkinsa.

Jos joku muu tulee tuon KHL:n yhteyshenkilön kanssa toimeen, niin hyvä. Netistäkin voi löytää muutaman tapauksen, jossa KHL:n tavaroiden tilaaja on hiiltynyt firman yhteyshenkilöön tämän saamattomuuden takia, joten en sitten ilmeisesti ole ainoa. Minun mielestäni asiat pitää hoitaa jämptisti ja rehellisesti ilman suurenmoista oman edun tavoittelua. Sama pätee mielestäni myös kimppatilaushuoneeseen ja siellä kimppoja vetäviin henkilöihin.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Radix Saint Radix Deluxe 7 Radix Deluxe Broken Wings, Landola F6/Cut
Sensonic
20.10.2009 07:13:28
hapan: Saakohan niitä muovikuorisia Tesloja sitten minkä värisenä hyvänsä vai määrääkö suurin suosio värin?

Hyvä kysymys. Niitä saa tilata niissä väreissä, jotka löytyvät Tesla Pickupsin nettisivuilta.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Radix Saint Radix Deluxe 7 Radix Deluxe Broken Wings, Landola F6/Cut
Vladi
20.10.2009 09:34:24 (muokattu 20.10.2009 09:36:48)
Sensonic:
Eli oman edun ajattelu menee yhteisön (eli tässä tapauksessa tilaajien) edun yli? Niin, ihmisethän ovat itsekkäitä... Ilmeisesti joillain henkilöillä on "suuri unelma" saada elantonsa soitinbisneksestä, kun tuota asiaa on jopa kehuttu?

Totta kai vastareaktio on ollut "hurja". Toiset nimittäin ilmeisesti kuvittelevat, että oman edun nimissä voi tehdä ihan mitä huvittaa, vaikka loppupelissä se on tilaajilta pois.

Edelleen haluaisin painottaa asiaa, että meikäläisellä on ihan säännölliset ansiotulot mukavasta päivätyöstä, kun tuolla "bisnesidea" -juttujen levittäjällä taas ei ole. Siinä voi sitten hypoteettisesti miettiä, että kuka sitä lisätienestiä oikein kaipaisikaan...

Nyt on pakko kommentoida tähän väliin, että alat liikkua liian henkilökohtaisella alueella. Toisen työttyömyyden kuittailu on todella halpamaista. Jos sulla on se hyvä päivätyö niin kuinka paljon sulta olis oikeasti pois se, että joku toinen sais oikeaa työtä noista kitaroista? Tottakai työttömänä etsii kaikki mahdolliset keinot tehdä jotain muuta kuin istua kotona. Et kuitenkaan tilaile niitä kymmenittäin viikossa eikä käsittääkseni noilla ole muutenkaan ollut mitään Wolfien kaltaista kimppatilausmenestystä. Twinkle kenties toimi väärin sopiessaan yksinoikeusjutuista, mutta sä teet tästä liian ison asian ja menet liian henkilökohtaiselle tasolle.

Kuten tuolla jo joku mainitsi, että ei muuta kun uusia tilauskohteita etsimään, maailma ei kaadu yhteen hiton kitaravalmistajaan.

Sitäpaitsi tekstissäsi esiintyy niin paljon "ehkä", "mahdollisesti" ja "todennäköisesti"-sanoja, että itseni on ainakin vaikea uskoa teikäläisen väitteitä.

Sori tämä avautuminen, mutta tiedän miten paskaa on olla työttömänä vailla järkevää tekemistä.
Kyllä se siitä.
Twinkle
20.10.2009 09:52:27
Sensonic: Kimppatilaushuoneessa 611 joku esitti aikanaan ehdotuksen, jonka mukaan kaikki kimppatilauksiin liittyvä dokumentaatio laitettaisiin julkisesti esille, jotta kenellekään ei tulisi mielikuvaa siitä, että joku vetää välistä. Minä olin valmis tuohon hommaan, mutta kaikki eivät kuitenkaan olleet...

... koska huoneessa kimppoja vetävät jäsenet sitä toteutti. Minä laitoin sen selkkauksen jälkeen ostokuitit sekä GGG:stä että kummastakin biyangista näkyviin. Sittemmin ei ole valmistunut kuin yksi biyang, siitä en laittanut kun ne aikaisemmat ei tuntunut kiinnostavan ketään sen vertaa, että niissä tapahtunut laskutusvirhe minun tappiokseni olisi tullut ilmi.

Se puuttuva biyangi on toki tallessa, laitan sen sitten kun pääsen takaisin himaan, kuten myös apextonen, elixir-tilauksen ja moenfx:n. Jos niitä vaikka joku TÄLLÄ KERTAA lukisi.
Karhukoira74
20.10.2009 10:12:24

En ole aiemmin näitä suoraan sanoen jankkauksia viittinyt edes kommentoida, mutta tänään on hyvä aamu =) Totaalisen offaria tämä sitten.

Ok, ehkä mahdollisesti todennäköisesti *wirn* Twinkle olisi voinut Radixien ollessa kyseellä toimia aavistuksen tahdikkaammin Sensonicin suuntaan. Mutta tuossa nyt oikeastaan on ainoa "rikos" jonka hän on tehnyt. Eihän jumalauta tämän päivän markkinataloudessa kukaan voi ottaa yksinoikeutta johonkin tällaiseen kimppatuotteeseen....jonkun tehtaan tuotteeseen jota esim. KHL:kin "huoraa" kuka vaan haluaa ja on rahaa tilata. En usko että joku Radix eroaa yhtään tuosta. Jos mie ottaisin sinne yhteyttä ja sanoisin että pistä tulemaan kitaroita parillä isolla kympillä tänne päin, niin ei ne Sensoniciltakaan kyselis mitä tehdä ja suuttuukohan ne 12 kimppatilaajaa. Kitarat tulis vittuilematta. Ja markkinatalous kun vaan nykyisin toimii noin. Jossain tuossa itänaapurissa oli aikoinaan tapa, että ideoitakaan ei saanut ottaa ja suuren mahtavan varpaille astua, mutta sekin tais kaatua joku aika sitten omaan mahdottomuuteensa. Tuollahan tuo yhteisön etu meni aina yksilön edun edelle. Heh...ja kuka siinä rikastu...se kuka istu siellä ylimmällä pallilla ;)

Enkä ihan ymmärrä tuota, mikä vika on siinä jos on se "suuri unelma" saada elanto soitinbisneksestä??? Eikös musaliikeet...Fasu, Musamaailma yritä tehdä tätä ja käsittääkseni ihan hyvin vielä? Mieluummin miekin saisin elantoni pitämällä vaikka soitinliikettä, ja keikkailemalla kesät festarilavoilla...mutta ei näillä pääomilla ja soittotaidoilla ja yrittämisen haluttomuudella (joka aina orastelee ajoittain kuitenkin). Eihän tuolla perusteella sais mitään tehdä. Jossain oli helevetin hyvä se maitovertaus. Kuka sen keksi, niin pitäskö sen saada pitää se vaan omana ajatuksenaan....ja jokainen litra täytyy hakea suoraan tilalta (mikä on lähiruuan kannattajana kaunis ajatus) ja boikotoida Valion tuotteita. Kun sen saa halvemmalla eli on ostajalleen parempi?

Entä sitten, jos Radixin hinta nousee 700 euroon tai Wolfin 400 euroon jos joku tuo maahan ja myy firman nimissä??? Mukaan astuu tuotevastuut, takuut, maahantuojan oma kontrolli ja raakkaus laadun suhteen.....Saahan kimpassa halvemmalla joo, mutta kaikki paskat kärsit sitten nahoissasi. Mulla kävi Radixien suhteen hyvä tuuri, kepit oli hyviä...mutta kaikilla ei käyny noin. Kitarat oli hyviä soittaa, nättiäänisiä ja hyvin viimeisteltyjä...mutta jotenkin mun silmään ja tuntumaan kuitenkin mauttomia ja hajuttomia, siksi niistä luovuin. Ja jos kompensoinnin saat vain tekemällä uuden tilauksen...niin hei, palaahan siinä se satku ainakin. Jos ostaa "liikkeestä" Wolfin tai Radixin, niin kitaran voi palauttaa myyjälle ja vaatia myyjää korjaamaan/korvaamaan viat joita siinä ilmenee. Tai vaihtamaan tuotteen uuteen vastaavaan samanlaiseen ilman ylimääräisiä satkuja. Ja useimmiten tuo reklamointiin reagointiaikataulu ja korvausaika on oleellisesti lyhyempi kuin yhteys suoraan ensin kauko-itään...esim. tuo viritinseikkailu. Jotkut haluavat maksaa myös näistä asioista, Sensonic ei halua ja se on ihan OK yhtälailla. Siksi hän on katellu ja varmaan kattelee koko ajan mitä kaikkea markkinoilla on tarjottavanaan.

Ja on se ihan ymmärrettävää, että jos joutuu tuollaista vastuuta ylläpitämään...niin ei sitä kukaan ilmaiseksi tee. Ei kukaan myy "ilmaiseksi" tuota maitokaan eikä vaikka hissejä, jokainen niistä liksansa haluaa. Ja jos vaihtoehtona on työttömyys niin totta helvetissä mie kannatan ainakin enemmän sitte yrittämistä ja työn tekoa kuin sosiaalituen imemistä yhteiskunnalta. Päinvastoin, kannustaa tuohon pitäis jos haluais leipänsä tienata itse. Oli se sitten soitinliike, maidonmyynti tai mikä tahansa. Ja yleensäkin yritystoiminnasta, tuskin, haluan ainakin uskoa, että kaikki perustuisi vain pyhälle kusettamiselle.

On tässä kimppahommassa oma riskinsä nimenomaan myös tuo, että jos sieltä löytyy hyvä tuote kuten Radixit ja Wolfit...niin se alkaa varmasti houkuttamaan monia tuossa bisnesmielessä. Se joku voi olla ihan ulkopuolelta tämän foruminkin...saa jostain vihiä, näkee kitaroita soittajilla jne. Ottaa ite selvää ja tekee diilit tietämättä mistään kimppajutuista. Onko se sitte hyväksyttävämpää kuin jos joku täältä rupeaa miettimään samaa asiaa?

En tiiä mitä näitten kahen veljeksen pitäs tehä....ottaa natsat pois ja mennä nurkan taakse turpiinlyöntikilpailuun vai mitä. Ehkä tämä on ihan hyvä järjestely, että molemmilla on omat hiekkalaatikot missä vetää noita "omia" kimppojaan. Jos kaverit ei tuu toimeen niin ei tuu, sellaista se vaan on. Ihan täällä IRL:ssakin. On mullakin tyyppejä, joiden jokainen kirjoitus saa karvat nousemaan....mutta annan niitten olla. Joskus luen ne mielenkiinnosta ja joskus en edes vilkaise kun tiedän että alkaa vituttamaan. Paskaa jos pöyhii niin sitä yleensä tarttuu käsiinkin.

Rauhaa veljet!
-So many assholes, so few bullets-
oiva tumpeloinen
20.10.2009 10:45:10
Sensonic: Eli oman edun ajattelu menee yhteisön (eli tässä tapauksessa tilaajien) edun yli? Niin, ihmisethän ovat itsekkäitä... Ilmeisesti joillain henkilöillä on "suuri unelma" saada elantonsa soitinbisneksestä, kun tuota asiaa on jopa kehuttu?

En nyt enempiä puutu, mutta eikös tämä mene jo vähän jeesustelun puolelle? Sä olet itsekin selvästi sanonut ottavasi vaivanpalkan tilauksista (mikä on ihan ok), ja ettet tee tilauksia pelkästään yhteisestä hyvästä, vaan ainoastaan silloin kun sulla nimenomaan on tarvetta sille. Saman asian voisi kysyä noista sun vetämistä tilauksista huoneessa, mihin ei kaikki pääse. Onko niiden tavaroiden kimppaaminen toisessa huoneessa sun mielestä väärin? Siihen et vielä vastannut.
dropD
20.10.2009 11:31:10

Oliskoha aika perustaa kolmas kimppatilaushuone otsikolla "kimppatilauksien etiikka, moraali ja raadollisuus"... Siellä vois sitten pohtia noita syntyjä syviä. Säästyis palstatilaa itse asialle.
vain banjo puuttuu...
Karhukoira74
20.10.2009 11:33:27

dropD: Oliskoha aika perustaa kolmas kimppatilaushuone otsikolla "kimppatilauksien etiikka, moraali ja raadollisuus"... Siellä vois sitten pohtia noita syntyjä syviä. Säästyis palstatilaa itse asialle.

Ei huono.... =)
-So many assholes, so few bullets-
J.Hollström
20.10.2009 11:42:53
dropD: Oliskoha aika perustaa kolmas kimppatilaushuone otsikolla "kimppatilauksien etiikka, moraali ja raadollisuus"... Siellä vois sitten pohtia noita syntyjä syviä. Säästyis palstatilaa itse asialle.

Helpointa ois kun osapuolet haistattas vitut toisilleen ja lopettas ton monta sivua kestävän julkisen jaarittelun aiheesta, jota oli jo kohtuu riittävästi tuolla huoneen puolella.

Oikeesti, ketä muita kiinnostaa?
efunkelist
20.10.2009 12:00:53

Sensonic:
Eli oman edun ajattelu menee yhteisön (eli tässä tapauksessa tilaajien) edun yli?

No olethan itsekin sen myöntänyt aiemmin kimpoissas rajoittamalla teslan muovikuorien värivalikoimaa tai tekemällä muita rajoitteita vain sillä perusteella että se helpottaa sun elämää. Eikä siinä mitään väärää ole. Ihminen on luonnostaan itsekäs eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Ja tässäkin on pätenyt tilaajille "ota tai jätä"-periaate eikä se ole estänyt kimppoja ja kauppoja toteutumasta.

Totta, mutta minä tuon Biyangin alunperin etsin ja löysin, kun silmiini sattui tuo OTD-100. Mutta mielenkiinto ei riittänyt niin pitkälle, että olisi alkanut vetämään kimppaa tuonne päin, joten laitoin vain linkin tuonne kimppatilaushuoneeseen ja kysyin, että kiinnostaisiko ketään. Näissä nykyisissä kimppakohteissa on ihan tarpeeksi tekemistä. Ja itse mainitsin muuten aikaisemmin Kauko-Idän kohteet. Ovatko Elixir, GGG, Lungren, Weber ja Earvana Kauko-Idän kohteita?
Ööö... Kyselithän sinäkin mexicon fenkkujen perään eikä ne ole kauko-idässä? Onko tuo länsirintama sitten Twinklen tonttia? Ja biyang taisi kaatua siihenkin että hintaa oli roimasti enemmän jonka Twinkle neuvotteli alemmas. Kiitos siitä että löysit sen, kiitos Twinklelle että toteutti kimpat.
Ja ne kuitit todella oli näkyvillä eikä niitä kukaan tarkistanut, tai ei ainakaan ääneen sanonut että niissä laskuissa oli virhe millä Twinkle otti isosti takkiin.

Tähän minäkin sanon "hyi" nimittäin sullehan nää on lisätienestiä, siivua leivän päälle, kun Twinklelle ne voisi olla ihan sitä leipää ilman siivuja...

Kimppatilaushuoneen omistajan vaihtaminen ratkaisi sen asian
Enpä usko mutta mun puolesta voidaan kokeillakin...

Btw, ei Twinkle pelkästään besserwisseröi vaan myös wisses besser joissain asioissa. Esim kaikissa verotukseen liittyvissä asioissa se on selvästi tsekannu asiat ja esittäny vankkoja argumentteja ja esittänyt lähdemateriaalikseen ihan veroviraston virkailijat. Ei nää verokiekurat mullekaan täysin outoja ole vaikka en ole niihin perusteellisesti syventynyt. Y-tunnuksesta ym kohta lisää

ajatus siitä, että aiemmin 350-400 euroa maksaneesta haluamastani vasurikitarasta joutuisin tulevaisuudessa mahdollisesti pulittamaan ~800 euroa hemmolle
mun käsitys hinnoittelusta oli ainakin saturaisen verran vähemmän mutta pitäähän asioita aina paisutella jotta saadaan viesti vahvemmin vietyä perille.

Aivan sama kuin joku sanoisi kimppatilaushuoneessa, että Wolfien hinnat ovatkin nyt nousseet 200 eurosta 400-500 euroon, ota tai jätä. Tuskin kovin moni ottaisi sitä uutista vastaan ihan avosylin.
Well... Bensan hinta on aina noussut ja se on "ota tai jätä" ja siitä nuristaan mutta silti elämä jatkuu ja oktaanikaravaanit kulkee

Onneksi m.netissä ei kuitenkaan saa harjoittaa kaupallista toimintaa, ja sehän riittää jo kaupalliseen toimintaan, että kimppatilauksia vetävällä henkilöllä on käytössään Y-tunnuksen omaava firma.
Tämä ei pidä paikkansa. Y-tunnusta ei tarvita tienestin tuottamiseen, se tarvitaan vain jos haluaa liittyä kaupparekisteriin tai yhtiöidyttää liiketoiminnan tai muuta vastaavaa laajenpaa. Yksityishenkilö voi edelleen ostaa ja myydä tavaraa ja niistä saatu VOITTO tulisi ilmoittaa verotuksessa.
Lisäksi mnetissä ON JO suoritettu kaupallista toimintaa ennenkin myymällä tavaroiden sijaan vaikkapa palveluita (soitinkorjaukset, soitonopetus, keikat) joten en tiedä mistä tuo argumentti on peräisin että mnetissä ei saisi harjoittaa kaupallista toimintaa? Se ei ole lainvastaista ja mnet toimii suomen lain puitteissa.

Sitten vielä noista virittimistä, kun niistäkin alettiin keskustella: KHL Corporation ei lähetä mitään reklamaatioita jälkitoimituksena, kuten ei myöskään suurin osa noista Kauko-Idän kimppatilauskohteista, vaan sitä varten kohteeseen on tehtävä uusi tilaus.
Näin on. Kuitenkin Twinkle mainitsi että hänen kimpassa ne virittimet sitten tulevat uuden kuorman mukana. Et kuitenkaan toimittanut Twinklelle hänen pyytämiä toimitusosoitteita tai henkilöitä joille niitä virittimiä voisi sitten toimittaa. Se homma jäi tilaajien oman aktiivisuuden varaan. Että se siitä "talkoohengestä" ja "tilaajista välittämisestä" ja mun mielestä se vei myös pohjaa noista sun puheista "itsekkyydestä"

Eihän sun ois tarvinnu pistää kuin yksi pikaviesti Twinklelle niistä virittimistä ja porukka ois saanu ne...

Jos joku muu tulee tuon KHL:n yhteyshenkilön kanssa toimeen, niin hyvä. Netistäkin voi löytää muutaman tapauksen, jossa KHL:n tavaroiden tilaaja on hiiltynyt firman yhteyshenkilöön tämän saamattomuuden takia, joten en sitten ilmeisesti ole ainoa. Minun mielestäni asiat pitää hoitaa jämptisti ja rehellisesti ilman suurenmoista oman edun tavoittelua. Sama pätee mielestäni myös kimppatilaushuoneeseen ja siellä kimppoja vetäviin henkilöihin.
Nyt puhut asiaa mutta em. esimerkkien valoissa et itse kuitenkaan noudata tuota ihannetta itse.
Onko tämä sitä "tee niinkuin sanon eikä niinkuin minä teen"-valistusta?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)