![]() 16.01.2013 14:39:28 | |
---|---|
Jyväskylän JaSeSoi:n AP Paasoselle. Ei oikeastaan muita vaihtoehtoja lähellä ollut ja kun kerran vakuutus korvasi niin hintakaan ei kirpaise niin pahasti. :) | |
![]() 20.01.2013 10:52:57 | |
Tätä lukiessani mieleeni tuli oma nuoruusvuosien Gibbons SG, jonka pojat rikkoivat treeniksellä "keskikaljan huuruisissa jazz-jameissa". Kaula siis lavan juuresta poikki. Tämä korjattiin ja sama sattui vielä myöhemmin itsellenikin ja taas korjattiin. Kai siitä kalua tuli, muttajonnekin sen hukkasin. Se mikä tässä jäi nyt askarruttamaan asian tultua mieleen, oli tämä Gibsonini malli. Osaattekohan te vanhemmat ja viisaammat sanoa asiaan jotain, koska en oikein netistä löytänyt kaipaamaani tietoa. Kitarasta muistan siis seuraavaa: Ostin sen käytettynä 80-luvun lopussa. Kitara oli pähkinän ruskea ja myös headstock oli samaa ruskeutta. Gibson-teksti oli ikäänkuin "polttomerkitty" lapaan ja oli siis mustalla ja ikäänkuin jyrsittynä upotuksena. Kitaran lakkaus ei ollut kiiltävä vaan ennemminkin joku satin-tyyppinen. Enpä tästä yöuniani menetä, mutta jos jokkuu sattuu jotain tästä muistamaan, niin miellyttävää. Kiitokset. | |
![]() 20.01.2013 10:58:38 (muokattu 20.01.2013 11:02:33) | |
Antsa Lipsanen: Tätä lukiessani mieleeni tuli oma nuoruusvuosien Gibbons SG, jonka pojat rikkoivat treeniksellä "keskikaljan huuruisissa jazz-jameissa". Kaula siis lavan juuresta poikki. Tämä korjattiin ja sama sattui vielä myöhemmin itsellenikin ja taas korjattiin. Kai siitä kalua tuli, muttajonnekin sen hukkasin. Se mikä tässä jäi nyt askarruttamaan asian tultua mieleen, oli tämä Gibsonini malli. Osaattekohan te vanhemmat ja viisaammat sanoa asiaan jotain, koska en oikein netistä löytänyt kaipaamaani tietoa. Kitarasta muistan siis seuraavaa: Ostin sen käytettynä 80-luvun lopussa. Kitara oli pähkinän ruskea ja myös headstock oli samaa ruskeutta. Gibson-teksti oli ikäänkuin "polttomerkitty" lapaan ja oli siis mustalla ja ikäänkuin jyrsittynä upotuksena. Kitaran lakkaus ei ollut kiiltävä vaan ennemminkin joku satin-tyyppinen. Enpä tästä yöuniani menetä, mutta jos jokkuu sattuu jotain tästä muistamaan, niin miellyttävää. Kiitokset. Varmaankin tällainen siis: http://www.everythingsg.com/index.php/firebrand.html P.S. Sulla on muuten mun unelmieni Firebird VII. Äärimmäisen namu vempele. JCM: Jätkä on kyllä vähän semmoinen elävä vihan katedraali. Karvamammutti: Sie oot kyllä mystinen mehiläinen. | |
![]() 20.01.2013 13:53:12 | |
Kitaravirtuaali: Varmaankin tällainen siis: http://www.everythingsg.com/index.php/firebrand.html P.S. Sulla on muuten mun unelmieni Firebird VII. Äärimmäisen namu vempele. Tattista salapoliisityöstä! Minä arvasin, että kun itseään viisaammilta kysyy, niin silloin onnistuu:) Ei mulla mitään hyviä muistoja tuosta SG:stä jäänyt, mutta malli jäi vaivaamaan. Nyt saan nukkua yöni siis rauhassa. Kiitos. Kiitoksia Firebird-kehuista. Oikeastaanhan se on poikani (7v) kitara, koska sinä päivänä kun hän syntyi, niin tuon kitaran löysin sattumalta. Vaimo oli "kieltänyt" raahaamasta kotiin lisää soittimia, joten pojalle siis meni syntymäpäivälahjaksi. Se on ollut mulla lainassa, mutta palautuu kyllä omistajalleen heti, kunhan käsien pituus riittää. Siinä vaiheessa, kun seuraava lapsi syntyi, niin vaimo kysäisi pari päivää h-hetken jälkeen, että onko muuten tytölle kitara hommattu? Ilokseni pystyin vastaamaan, että samana päivän lähti tilaus Gold Topista vetämään:) Siihen loppui rahat. Firebird on loistava, joskin totuttelua laativa laitos. Soittotuntuma on aika jännä, koska omassa yksilössäni kaula on aika leveä, mutta ohut. Kunhan siihen LesPaulien jälkeen tottui, on sillä ilo kyllä vetää ja soundi on rock. Kaulapainoisuus on pullataikinakäsien höpötystä... Kiitokset! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)