Mando 23.06.2009 11:43:54 | |
---|
|
kloppis 28.06.2009 13:25:03 (muokattu 28.06.2009 13:25:45) | |
---|
Olen nyt vähän kahden vaiheilla. Joko ostaa tämä http://www.dv247.com/invt/40945/ ja käyttää aika paljon rahaa siihen, mutta sitten ei ainakaan kitaran huonous tulisi vastaan ainakaan pitkään aikaan. No eihän nyt alle 700e kitarasta ole edes vielä toisaalta ollenkaan paljoa. Vai pitäisikö kuitenkin melko aloittelijan tyytyä esim. Classic Vibe Stratoon... |
Icy-Sun 28.06.2009 16:31:56 | |
---|
kloppis:Vai pitäisikö kuitenkin melko aloittelijan tyytyä esim. Classic Vibe Stratoon... Höpö höpö, tämä on Telecaster-ketju ;) |
latuska90 28.06.2009 21:10:46 | |
---|
Kun rupesin viime päivinä tutkimaan tarkemmin tätä suomalaista kitaranvalmistajaa Ruokangasta, niin silmääni osui tämännäköinen malli: http://www.ruokangas.com/hi_res/blues.jpg Ruokangas Mojo Blues. Varmaan monelle tuttu soittopeli, että on tästä aiemmin kuullut tai jopa omistaa kyseisen sarjan mallin, mutta mä sain kertalaakista kokea valtavan GAS-ilmiön. Enpähän ole nähnyt Ruokankaan kitaroista kuin ainoastaan täyden kympin arvosteluita. Ruokangas Mojo Blues sopis just meikäläiselle kuin nappi otsaan. Harmi vaan kun nämä Ruokankaat eivät ole ihan halvimmasta päästä. :P "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
Simo78 28.06.2009 21:18:09 | |
---|
latuska90: Kun rupesin viime päivinä tutkimaan tarkemmin tätä suomalaista kitaranvalmistajaa Ruokangasta, niin silmääni osui tämännäköinen malli: http://www.ruokangas.com/hi_res/blues.jpg Ruokangas Mojo Blues. Varmaan monelle tuttu soittopeli, että on tästä aiemmin kuullut tai jopa omistaa kyseisen sarjan mallin, mutta mä sain kertalaakista kokea valtavan GAS-ilmiön. Enpähän ole nähnyt Ruokankaan kitaroista kuin ainoastaan täyden kympin arvosteluita. Ruokangas Mojo Blues sopis just meikäläiselle kuin nappi otsaan. Harmi vaan kun nämä Ruokankaat eivät ole ihan halvimmasta päästä. :P Loistava kitara. Jokusen kerran oon tuota testannut. Hinta ei se ihan halvin, minkä takia päädyin toiseen suomalaiseen kitaranrakentajaan. Jos sitä joskus ostaisi oman kylän pojan kitaran(?) |
Joees 28.06.2009 23:01:35 | |
---|
latuska90: Ruokangas Mojo Blues sopis just meikäläiselle kuin nappi otsaan. Harmi vaan kun nämä Ruokankaat eivät ole ihan halvimmasta päästä. :P Vaan jos se mukana pysyy ja on käytössä niin eipä se kallis hinta ole tuosta. Ostat moisen, soittelet sillä vaikka kymmenen vuotta niin ei oo hinta kauheen paha per kuukausi ;-) Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia! |
jussimus 28.06.2009 23:47:16 | |
---|
Mä oon edelleen vakaasti sitä mieltä, että Classic Vibe tele on paras kepukka jonka oon koskaan omistanut. Se vaan on aivan käsittämättömän miellyttävä tuntumaltaan, ja helpposoittoinen kuin mikä. Ja soundipolitiikka vasta käsittämätöntä vasta onkin; orkkismikit toimivat soundaavat törkeen hyvälle musassa kuin musassa. Nykyisessä pändissäni veivataan raskasta grunge/altsu/hardrock-junttaa, ja vastoin kaikkia odotuksia, tähän matskuun tele toimi huomattavasti paremmin kuin äsken hommaamani Esp Ltd Viper 1000 duncan :) On se vaan kova peli, ihan helvetin kova. |
Joees 28.06.2009 23:53:04 | |
---|
jussimus: Mä oon edelleen vakaasti sitä mieltä, että Classic Vibe tele on paras kepukka jonka oon koskaan omistanut. Se vaan on aivan käsittämättömän miellyttävä tuntumaltaan, ja helpposoittoinen kuin mikä. Ja soundipolitiikka vasta käsittämätöntä vasta onkin; orkkismikit toimivat soundaavat törkeen hyvälle musassa kuin musassa. Nykyisessä pändissäni veivataan raskasta grunge/altsu/hardrock-junttaa, ja vastoin kaikkia odotuksia, tähän matskuun tele toimi huomattavasti paremmin kuin äsken hommaamani Esp Ltd Viper 1000 duncan :) On se vaan kova peli, ihan helvetin kova. Jos mulla olis CV:n verran ylimääräistä vielä niin paukauttaisin moisen kyllä. Täräyttäisin johonkin avoimeen vireeseen ja kiskosin menemään. Loafers
Vaseliinia! |
jussimus 28.06.2009 23:59:52 | |
---|
Methis: Jos mulla olis CV:n verran ylimääräistä vielä niin paukauttaisin moisen kyllä. Täräyttäisin johonkin avoimeen vireeseen ja kiskosin menemään. Osta ihmeessä jos vain suinkin voit! Tekisi melkein mieli ostaa itelle toinen mokoma ihan vaan kaiken varalta :) |
Joees 29.06.2009 00:01:55 | |
---|
jussimus: Osta ihmeessä jos vain suinkin voit! Tekisi melkein mieli ostaa itelle toinen mokoma ihan vaan kaiken varalta :) Ei kyl kykene. Vahvistin vei aikalailla meikäläisen fyrkat joilla oli tarkotus elää hyvin pitkälle syksyyn... :-D Loafers
Vaseliinia! |
kloppis 29.06.2009 13:36:19 | |
---|
Onko se Classic Vibe niin loistava, että pesee ainakin Meksikon halvimmat mallit? |
Jaakko Hyvärinen 29.06.2009 13:48:48 | |
---|
Nyt miulle iski ennenkokematon fiilis, että tämä peli on saatava http://www.dv247.com/invt/41074/ Onko ihmisillä kokemuksia tai mietteitä kyseisetä kepistä? Itse mietin että riittääkö tallassa säätövara .11 tai .12 setille? Tarkoittaako tuo Bound top tuota reunalistaa, joka on ihan keleen siisti? Saako vastaavanlaista laadukasta teleä sitten yhtään tuon halvemmalla? Raha kun ei kasva puissa ja tuohon kitaraan päätyminen tietäisi pitkää säästöputkea. Eli onko american standart sarja merkittävästi huonompi vai kannattaako suunnata okulaarit kohti japania? Speksejä jotka haluaisin kitaran pitävän sisällään on sunburst ja ruusupuuotelauta, mielellään ns. moderni talla ja mediumjumbo-nauhoja saisi olla mielellään se 22. Vähemmälläkin pärjää. Saa laittaa ehdotuksia, enkä karsasta käytettyjäkään pelejä. Hintakattona ehdottomasti n.1000€. Ehkä pari sataa voin liukua. Voitteko vetää jätkät jotenkin...Kliinimmin -rumpali |
Bluesmies 29.06.2009 14:11:58 | |
---|
Jaakko Hyvärinen: Nyt miulle iski ennenkokematon fiilis, että tämä peli on saatava http://www.dv247.com/invt/41074/ Onko ihmisillä kokemuksia tai mietteitä kyseisetä kepistä? Itse mietin että riittääkö tallassa säätövara .11 tai .12 setille? Tarkoittaako tuo Bound top tuota reunalistaa, joka on ihan keleen siisti? Saako vastaavanlaista laadukasta teleä sitten yhtään tuon halvemmalla? Raha kun ei kasva puissa ja tuohon kitaraan päätyminen tietäisi pitkää säästöputkea. Eli onko american standart sarja merkittävästi huonompi vai kannattaako suunnata okulaarit kohti japania? Speksejä jotka haluaisin kitaran pitävän sisällään on sunburst ja ruusupuuotelauta, mielellään ns. moderni talla ja mediumjumbo-nauhoja saisi olla mielellään se 22. Vähemmälläkin pärjää. Saa laittaa ehdotuksia, enkä karsasta käytettyjäkään pelejä. Hintakattona ehdottomasti n.1000€. Ehkä pari sataa voin liukua. Mun omassakuvassa olevan telen (se sunburst) saattaisin myydä, ostin uutena vuonna 2002. American Series tele siis kyseessä. |
Jaakko Hyvärinen 29.06.2009 14:15:38 | |
---|
Bluesmies: Mun omassakuvassa olevan telen (se sunburst) saattaisin myydä, ostin uutena vuonna 2002. American Series tele siis kyseessä. Mie vasta kartotan tarjontaa, hintoja ja malleja. Rahnaa ei ole vielä juuri laisinkaan laittaa kitaraan, eli osto ei ole ajankohtainen tämän vuoden puolella ellen voita lotossa. Laita vaikka pikaviestinä tai tähänkin että millä hinnalla olisit valmis tuosta luopumaan. Voitteko vetää jätkät jotenkin...Kliinimmin -rumpali |
Quill 29.06.2009 14:19:41 | |
---|
Onko tuo Squierin Classic Vibe telecaster nyt muka niin kova? Esim. verrattuna Fender Baja telecasteriin? |
jussimus 29.06.2009 14:46:41 | |
---|
Quill: Onko tuo Squierin Classic Vibe telecaster nyt muka niin kova? Esim. verrattuna Fender Baja telecasteriin? On se ihan saatanan kova. Mulla on ollut omistuksessani yli kakskyt kitaraa, ja Classic Vibe tele on miellyttänyt itseäni eniten, sekä soittotuntuman että soundien osalta. Ja tämähän on vaan sit MUN mielipide. Bajaa en oo päässyt vielä kokeilemaan, mutta yhessä vaiheessa mulla oli tällanen Mehiko-tele: http://www.thomann.de/fi/fender_72_telecaster_custom_mn_bk.htm Toi on kuiteski yli kaks kertaa kalliimpi kuin Classic Vibe tele, ja Classic Vibe tele pyyhki tolla lattiaa ihan 6-0. |
Quill 29.06.2009 15:07:19 (muokattu 29.06.2009 15:16:18) | |
---|
Mikäs siitä sitten tekee niin kovan? Kerta tuo on niin kova, voisin sitä Britanniassa testata. Pienimuotoinen GAS syntyi kyllä nyt. |
BigPapa 29.06.2009 15:34:40 (muokattu 29.06.2009 15:35:45) | |
---|
Classic Vibe tele pyyhki tolla lattiaa ihan 6-0. Tälläsii pitäs täällä kuulemma nykyään vältellä...ne ei kuullemma voi pitää paikkaansa... They say everything can be replaced
Yet every distance is not near
So I remember every face
Of every man who put me here.
I shall be released. |
jran 29.06.2009 15:38:46 | |
---|
Quill: Onko tuo Squierin Classic Vibe telecaster nyt muka niin kova? Esim. verrattuna Fender Baja telecasteriin? Kaiken hehkutuksen pohjalta innostuin lähteen kauppaan oikein koittaan, niin ei se minusta kyllä ollut. Edullinen silti, ei voi kieltää. Yksilöjuttuja, mutta kyllä Baja sopii paremmin omaan käteen. CV:n mikeistäkään en osaa sanoa, mutta Bajassa ne on minusta ainakin erittäinkin kelvolliset (CS:in Twisted Tele/Broadcaster). |
jussimus 29.06.2009 15:43:47 | |
---|
Quill: Mikäs siitä sitten tekee niin kovan? Kerta tuo on niin kova, voisin sitä Britanniassa testata. Pienimuotoinen GAS syntyi kyllä nyt. Kuten sanoin, soittotuntuma sekä soundit, eli ne oleellisemmat. Lisäksi viimeistely on virheetöntä ja osat ainakin mun mielestä laadukkaita. Virekin pysyy uskomattoman hyvin. En vaan yksinkertaisesti keksi tuosta mitään huonoa sanottavaa...koska MUN mielestä se nyt vaan on kitaraksi täys napakymppi joka suhteessa. Ja aivan naurettavan halpa tasoonsa nähden ;) |