johnny-boy 14.08.2009 08:34:32 | |
---|
Kiitoksia linkeistä:) Tuo on vissiin aika uus kampe, tuo ahb-2 kun niin vähän löytyy juttua tuosta? Aika vaikea myös löytää myytäviä kappaleita, toistaiseks löytäny vaan thooomannillta Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta |
Ben_D 14.08.2009 08:49:03 | |
---|
johnny-boy: Kiitoksia linkeistä:) Tuo on vissiin aika uus kampe, tuo ahb-2 kun niin vähän löytyy juttua tuosta? Aika vaikea myös löytää myytäviä kappaleita, toistaiseks löytäny vaan thooomannillta En tosta uudesta mallista tiedä, mutta se vanhempi versio jyrää ainakin mahtavasti....soittelen ENGL Savagella. Fleshred New EP Streaming@http://www.myspace.com/fleshred |
pekurides 15.08.2009 00:23:23 | |
---|
johnny-boy: Kiitoksia linkeistä:) Tuo on vissiin aika uus kampe, tuo ahb-2 kun niin vähän löytyy juttua tuosta? Aika vaikea myös löytää myytäviä kappaleita, toistaiseks löytäny vaan thooomannillta juu, aika nyy. mulla oli/on kummatkin ahb-1 ja ahb-2 ja itse tykkäsin huomattavasti enemmän tästä 2 versiosta. Nää on aika erilaisia keskenään, ahb-2 metal tuuppaa paljon enemmän keskiauletta ja alapään munaakkelia ja tuo 1 oli enemmän sirisevämpi . Pistin vaihteksi emg85 tallaan ja ei sitä voi edes verrata näihin... melkein kuin olisi kaulamikillä soitellu=) makuasioita mutta minä ainakin suosittelen ehdottomasti ahb-2 metal versiota jos munakkasta saundista tykkää, siinä tuntu olevan tonea joka aluella enemmän kuiin ykkösdessä... mutta makuasioita nä vain. Tunteella päin vittua. |
Gizzy 15.08.2009 15:56:13 | |
---|
mites toi vaihto onnistuu onks tossa 81 mikissä ja ahb-2:ssa saman laiset easy-clipit?? R.I.P. Rhoads & Dimebag |
pekurides 15.08.2009 19:47:26 | |
---|
Gizzy: mites toi vaihto onnistuu onks tossa 81 mikissä ja ahb-2:ssa saman laiset easy-clipit?? joo........................................................ on. Tunteella päin vittua. |
H.Corruption 16.08.2009 15:59:40 | |
---|
pekurides: juu, aika nyy. mulla oli/on kummatkin ahb-1 ja ahb-2 ja itse tykkäsin huomattavasti enemmän tästä 2 versiosta. Nää on aika erilaisia keskenään, ahb-2 metal tuuppaa paljon enemmän keskiauletta ja alapään munaakkelia ja tuo 1 oli enemmän sirisevämpi . Pistin vaihteksi emg85 tallaan ja ei sitä voi edes verrata näihin... melkein kuin olisi kaulamikillä soitellu=) makuasioita mutta minä ainakin suosittelen ehdottomasti ahb-2 metal versiota jos munakkasta saundista tykkää, siinä tuntu olevan tonea joka aluella enemmän kuiin ykkösdessä... mutta makuasioita nä vain. Mä oon edelleen sitä mieltä, että AHB-1:ssä on enemmän alapäätä kuin AHB-2:ssa. Johtunee varmaan uuden mallin keskiäänivoittosuudesta ja soundillisesti on erittäin lähellä EMG81:stä. Myös Blackoutsien painoero on yllättävän suuri, vanhemmassa tuntuisi olevan enemmän "rautaa" ja kuulostaa luonnollisemmalta kuin uudempi malli, joka on kuulostaa hyvin samalta kuin 81. AHB-2:n hi out-moodi on oikeastaan hyvin lähelle 81+pa-2 yhdistelmää, ilman gain säätöä. Olen Pekun kanssa samaa mieltä siitä, että nää on hyvin pitkälle makuasioita. Mulla toi AHB-1 toimii paremmin Recton kanssa kuin AHB-2, joka soundas hyvin samalta kuin samanlainen kitara 81:llä. |
Mattimies 13.09.2009 13:12:42 | |
---|
Miltäs toi BO AHB-1 kaulamikki kuulostas puolituksella? Ku ei oikeen missään pysty testaa? Kerran vielä. |
TTV 13.09.2009 14:13:47 | |
---|
Mattimies: Miltäs toi BO AHB-1 kaulamikki kuulostas puolituksella? Ku ei oikeen missään pysty testaa? AHB-0.5? Tukeeko AHB-1 yleensäkkään väkivallatonta puolitusta? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
Spike 13.09.2009 20:14:07 | |
---|
Mattimies: Miltäs toi BO AHB-1 kaulamikki kuulostas puolituksella? Ku ei oikeen missään pysty testaa? Ei oo puolituksia... On se sitä tallaa elävämpi ja pörisevämpi saundiltaan. Talla on himskutan tiukka... Leppärunkoisessa King V:ssä mulla. Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart! |
pekurides 13.09.2009 21:18:03 | |
---|
Spike: Ei oo puolituksia... On se sitä tallaa elävämpi ja pörisevämpi saundiltaan. Talla on himskutan tiukka... Leppärunkoisessa King V:ssä mulla. Sen pari viikkoa mitä tuli kaulaversiotakin testittyä niin muistaakseni yllättävän asiallinen saundi oli aktiivimikiksi kaulassa. Mielestäni oli orgaanisempi kuin EMG vastaavat jne. blaa,blaa. Tunteella päin vittua. |
Mattimies 22.09.2009 15:50:11 | |
---|
Se on kolmepinninen, joten sen kyllä pystyy puolittaa. Kerran vielä. |
pekurides 22.09.2009 19:05:02 | |
---|
Mattimies: Se on kolmepinninen, joten sen kyllä pystyy puolittaa. Se kolmas pinni on etuvahvistimelle voima. mun käsittääkseni puolitukseen pitäisi olla viisi pinniä(piuhaa)? pitäähän ne humpparin käämit erottaa keskenään. They see me rollin, they hatin. |
TTV 22.09.2009 19:31:30 | |
---|
pekurides: Se kolmas pinni on etuvahvistimelle voima. mun käsittääkseni puolitukseen pitäisi olla viisi pinniä(piuhaa)? pitäähän ne humpparin käämit erottaa keskenään. Ei ei ei ei Peku, ne neljä piuhaa ja paljas takoittaa, että mikin voi jakaa neljäsosiin? No vitsi vitsinä, yleensä asia menee noin kuin Peku kertoi, että puolitettavissa mikeissä kaikki käämien päät ovat vapaasti kytkettävissä. Taitaa olla myös joitain malleja, joissa piuhoja on vain 3 (paljas suojamaa niiden lisäksi) ja tällöin kyseessä ovat sarjaankytkettyjen käämien tulo ja lähtö sekä käämien yhdistyspiste. Aktiivimikeissä, kuten noi Blackoutsit, 3 piuhaa meinaa esivahvistimen + ja - käyttöjännitetasot ja output. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
K3babi 25.09.2009 21:44:21 | |
---|
mistä johtuu kun soitin joskus washburnin kitaralla, joka surisi vaikka siinä oli emg-aktiivit? voiko johtua huonosta instrumentti piuhasta? |
johnny-boy 29.09.2009 11:41:35 (muokattu 29.09.2009 11:41:59) | |
---|
jeh tuli tänään blackout postissa. Nyt ois vaihto edessä sitten, eikä ole hallussa tuo asia oikein:D Voiko tuota saada rikki väärin kytkemällä? mulla on tuossa nyt emg81 tallassa ja kaulassa, blackout pitäs tallaan riipasta, nythän ei siis tarvi potikkaa vaihtaa, ainakin mitä lueskellut niin molemmille kelpaa 25k? E: siis ahb-1 versiosta kyse Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta |
Decadetroll 29.09.2009 13:13:22 | |
---|
Molemmissa mikeissähän on se pikaliitin? Eihän sitä tarvitse kuin riipaista emg pois tallasta, piuha kiinni duncaniin ja mikki paikoilleen.. jos väärinpäin liitin, niin ei se oikein pelitä kunnolla. Huomaat kyllä. Eikä mulla ainakaan ole mennyt rikki ikinä moisesta mikki. Paskaa settiä jo vuodesta 87! |
johnny-boy 29.09.2009 13:32:49 | |
---|
Decadetroll: Molemmissa mikeissähän on se pikaliitin? Eihän sitä tarvitse kuin riipaista emg pois tallasta, piuha kiinni duncaniin ja mikki paikoilleen.. jos väärinpäin liitin, niin ei se oikein pelitä kunnolla. Huomaat kyllä. Eikä mulla ainakaan ole mennyt rikki ikinä moisesta mikki. tuossa mun espissä ei mahda olla nitä pikaliittimiä, ikää kuitenni about. 7 vuotta Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta |
pekurides 29.09.2009 18:23:41 | |
---|
johnny-boy: tuossa mun espissä ei mahda olla nitä pikaliittimiä, ikää kuitenni about. 7 vuotta todennäköisesti ei.... mulla oli kyllä siinä omassa ahb-1 setissä muistakseni ihan peruspiuhat ilman pikaliittimiä... siinä ahb-2 oli sitten pikaliittimet. Eihä'n siinä mitään ihmeellistä, kolvi käteen ja ohjeiden mukaan vaan touhuilemaan. kaksi narua joudut kolvaamaan ja melkein kannattaisi myös se patterille menevä kolvata siihen vanhaan piuhaan kiinni kunhan ensin sen katkaiset sopivasta kohdasta. selvät ohjeethan noissa mukana , ei voi mokata. ja jos siinä kuitenkin pikaliitin niin kyllä silloinkin pitäisi ne piuhatkin setistä löytyä ja eiku kolvaat vaan samalla tavalla kiinni. They see me rollin, they hatin. |
johnny-boy 29.09.2009 19:36:31 | |
---|
pekurides: todennäköisesti ei.... mulla oli kyllä siinä omassa ahb-1 setissä muistakseni ihan peruspiuhat ilman pikaliittimiä... siinä ahb-2 oli sitten pikaliittimet. Eihä'n siinä mitään ihmeellistä, kolvi käteen ja ohjeiden mukaan vaan touhuilemaan. kaksi narua joudut kolvaamaan ja melkein kannattaisi myös se patterille menevä kolvata siihen vanhaan piuhaan kiinni kunhan ensin sen katkaiset sopivasta kohdasta. selvät ohjeethan noissa mukana , ei voi mokata. ja jos siinä kuitenkin pikaliitin niin kyllä silloinkin pitäisi ne piuhatkin setistä löytyä ja eiku kolvaat vaan samalla tavalla kiinni. Jep kyllä tos kitarassa olikin jo pikaliittimet ja mikissä oli molemmat, eli homma onnistu näppärästi Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta |
Spike 30.09.2009 21:08:47 (muokattu 30.09.2009 21:11:49) | |
---|
Jaaha, kumpaakahan sitä testaisi, emg81 vai metal blackouts? Blackouts1:n talla on vähän turhan sirisevä ja botnea vaikka muille jakaa. Outputtiakin tuntuu jo olevan liikaakin 6505:n kanssa, täytyy tuupata ens kerralla testit normal gain-jakista. e: ja torilla ois lundgrenin m6 kans... Mites toi toimii? Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart! |