Aihe: Fender classic player baja telecaster
1 2 3 4 5 6 7
Kuha
03.09.2013 21:19:23

hallu: No voi perkele, jätkä veti semmoisen pläjäyksen että ei mun tartte itse enää kitraa soittaa.... mähän voin kuunnella sua;-)

Höpöhöpö, se on baja joka soi.
Old Fenders never die
gator
04.09.2013 17:08:51
Kuha: Roots-henkiseen nypläykseen ne on mun mielestä oikein hyvät:

http://maihinnousu.net/s/20050

Olipa hyvää saundia, kiitti tästä.
Onko joku nauhotellu rokimpaa osastoo?
Puavali
05.09.2013 21:41:33
Kuha: Höpöhöpö, se on baja joka soi.

Joo, mutta se miten se baja soi voi olla soittajasta kiinni.
Andy Six
06.09.2013 13:25:39
Puavali: Joo, mutta se miten se baja soi voi olla soittajasta kiinni.

Kuunneltuani Kuhan esityksen,olen täsmälleen samaa mieltä...
gator
07.09.2013 03:16:48
Tää saattaa olla paras tele ikinä...Orangen AD30+4x12"-skobe ärähti jo himavolakallakin vakuuttavasti. Pisteitä vaan....
Harvassa kepissä on noin hyvät mikitkin heittämällä.
von spets
07.09.2013 08:11:22
Mun Bajan tallamikki on ryhtynyt kiertoherkäksi eli mikrofoniseksi. Mites se pelastetaan?
www.facebook.com/thebadcaseband
ReBeat
07.09.2013 12:45:38

von spets: Mun Bajan tallamikki on ryhtynyt kiertoherkäksi eli mikrofoniseksi. Mites se pelastetaan?

Ehkä vahaamalla?

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;t=204138&o=0&#p10227087
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=31&t=58962&o=0&co=120
von spets
08.09.2013 20:09:38
www.facebook.com/thebadcaseband
Midrange
08.09.2013 20:49:05
Kuha: Höpöhöpö, se on baja joka soi.

No nyt ainakin tiedän millasta musaa varten hankin Telen, sitten joskus jos hevihommat ei jaksa enää kiinnostaa. Erinomaisesti vedetty ja soundi hunajaa!
20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä
H-Diddy
08.09.2013 22:35:27
von spets: Mun Bajan tallamikki on ryhtynyt kiertoherkäksi eli mikrofoniseksi. Mites se pelastetaan?
Mä liimasin sen pohjalevyn kunnolla mikin runkoon ihan vaan pikaliimalla ja vaihdoin kumia korotusjousten tilalle. Ihan muistaaksen sähköjohdon kuorta ja autto. Kantsii ehkä kokeilla noi ekana+kiristää kaikki ruuvit tallasta. Se peltihässäkkä saattaa aiheuttaa kiertoa kans.
rrroope
10.09.2013 13:12:39
jos tallamikin pohjalevy ei oo kiinni, niin häiriöitä tulee. sehän pysyy ihan niiden magneettien voimallakin siinä, mutta se ei riitä. yleensä mikkien vahaus hoitaa ton homman mut aina se ei oo tehty hyvin.

oman ongelman hoidin kuntoon silleen, että pohjalevy irti, valutin kynttilästä steariinia väliin ja sit varovasti lämmittelin kolvilla sen pohjalevyn takasin kiinni siihen. varovasti siksi, koska ne magneetit ei kai tykkää liian kuumasta.
Laulava Kylätohtori
10.09.2013 13:23:23
Itseä kiinnostaisi Bajan ja japanilaisen Tokain ATE-55:n erot? Onko jollain ollut molemmat? Eilen tuli soiteltua taas ATE:lla, on se vaan loistava kitara. Vaikea uskoa, että Baja voisi olla ainakaan merkittävästi parempi...
Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
mattim
10.09.2013 13:43:51 (muokattu 10.09.2013 13:44:17)

Laulava Kylätohtori: Itseä kiinnostaisi Bajan ja japanilaisen Tokain ATE-55:n erot? Onko jollain ollut molemmat? Eilen tuli soiteltua taas ATE:lla, on se vaan loistava kitara. Vaikea uskoa, että Baja voisi olla ainakaan merkittävästi parempi...

Bajassa kaula merkittävästi paksumpi, mikit paremmat.
.
Laulava Kylätohtori
10.09.2013 13:54:15
mattim: Bajassa kaula merkittävästi paksumpi, mikit paremmat.

Tokaissa ei tosiaan mikään halko ole. Ei nyt mikään tikkukaan, mutta kyllä esim. Tokain AST-50G:n soft-V on paksumpi...
Kuha
10.09.2013 14:12:55

Laulava Kylätohtori: Vaikea uskoa, että Baja voisi olla ainakaan merkittävästi parempi...

Ne on erilaisia, ei kai se välttämättä parempi olekaan.
Old Fenders never die
hallu
10.09.2013 23:57:09
Laulava Kylätohtori: Itseä kiinnostaisi Bajan ja japanilaisen Tokain ATE-55:n erot? Onko jollain ollut molemmat? Eilen tuli soiteltua taas ATE:lla, on se vaan loistava kitara. Vaikea uskoa, että Baja voisi olla ainakaan merkittävästi parempi...

No hei, hyvyyshän on ihan vaan määrittelykysymys. Itse en uskaltaisi väittää bajaa mitään kitaraa paremmaksi. Mitä se nyt olsi. minusta baja in ihana, mutta tämä on tämmöistä rakastuneen miehen joutavaa jorinaa, jätä se omaan arvoonsa;-).

mitä Tokaihin tulee, niin niistä en ole kuullut pahaa sanottavaa ja ne muutamat yksilöt joita olen hyppysissäni pitänyt, ovat olleet ihan vakuuttavia. Jos minulla olisi ollut Tokai ATE-55, niin tuskin olisin kaivannut bajaa. Nyt kun mulla on baja niin en ole kaipaillut Tokaita, siinä se.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
H-Diddy
13.09.2013 01:40:50

Miksei liima käy, himpusti helpompaa? En näe mitään syytä miksi sitä levyä tarvis ikinä irrottaa, mut joo toi on useimmiten ongelma noissa telen tallamikeissä. Toinen on jo mainitsemani jouset jolla korkeutta säädetään.
Laulava Kylätohtori
13.09.2013 10:33:08
Kirjoitinpa vähän sekavasti, sorry. Tarkoitus ei ollut laittaa Bajaa ja Toksua vastakkain, vaan enemmin pohdiskella niiden eroja. Hyvyys on katsojan silmässä jne.

Mutta oikeastaan se vastaus löytyikin jo rivien välistä ja muutenkin. Kaula ja mikit taitaa olla se konkreettisin ero ja loput on mojoa, mieltymystä, fiilistä, kuvitelmia, ennakkoasenteita, tapoja ja tottumuksia....

Oman telen suurin ongelma on kaula- ja tallamikin tummuusero. Kaula on liian tumma verrattuna tallaan. Tähän tulikin jo aikoinaan hyviä vinkkejä, nyt kun vaan olisi aikaa tehdä asialle jotain. Tuossa Tokaissa on kyllä todella hyvä kaula, joten olisi siinä mielessä mukava saada se aktiivisempaan käyttöön.

Baja on myös kiinnostava, pitäisi joskus hakeutua johonkin testailemaan sitä...
vkl
14.09.2013 09:27:07
Laulava Kylätohtori:

Baja on myös kiinnostava, pitäisi joskus hakeutua johonkin testailemaan sitä...

Suosittelen.
mattim
17.03.2014 16:45:05

Mulla loppu hermot Bajan S1 katkasijan johdotusten hurinan ja muiden häiriöiden kanssa. Normaalit maadotusparantelut eivät häiriöihin purreet. Poistin mokoman kokonaan häiritsemästä ja Baja on yhtä hiljainen kuin muutkin Teleni. Onko muilla vastaavia kokemuksia ?
.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)