Aihe: GT-10 ja karvas pettymys
1 2 3
Ukko
09.05.2009 10:38:31

Lennu: Ei vaan sä puolustelet semmoista, mitä et itse kuule.

Paha sanoa vastaan.
COVS jäsen nro 6
Evilson
09.05.2009 10:54:48
trunkki: Jos nyt olet edes vähän Toneportin ostoaikeissa, niin osta POD Studio. Se on vain päivitetty malli toneporteista, itselleni tuli juuri tänään kotiin POD Studio UX1 ja sen mukana kolme ohjelmaa, tärkeimpänä POD Farm jolla saa jo jos jonkinlaista, ainakin minun suht amatöörikorvaa miellyttävää soundia.

Hieman offtopiccina:

Mitäs eroa on POD Farmin ja Gearboxin soundeissa? Niissähän kuitenkin on ne samat vahvari-, kaappi- ja efektimallinnokset.
wiggy
09.05.2009 11:03:42

Mitäs eroa on POD Farmin ja Gearboxin soundeissa? Niissähän kuitenkin on ne samat vahvari-, kaappi- ja efektimallinnokset.

Minun mielestä ei soundillisesti mitään eroa. Gearbox-pluginiä en tosin ole kokeillut, standalonea vaan.
Se on synkkä yö, kun Ynkkä syö.
Lennu
09.05.2009 12:00:51

Mun mielestä aivan suunnaton ero, Farmin hyväksi. Ei ole samanlaista narinaa ne soundit.
Evilson
09.05.2009 14:24:45
Lennu: Mun mielestä aivan suunnaton ero, Farmin hyväksi. Ei ole samanlaista narinaa ne soundit.

Okei, mun korvaan ne on aika samanlaisilta kuulostanut. Pitääpä vertailla tarkemmin.
Lennu
09.05.2009 14:55:41

Evilson: Okei, mun korvaan ne on aika samanlaisilta kuulostanut. Pitääpä vertailla tarkemmin.

Siis voi johtua presettien paremmuudesta tai jotain, mutta mun mielestä niissä soundeissa on selkee parannus.
sihvoh
12.05.2009 22:51:10
Lennu: Siis voi johtua presettien paremmuudesta tai jotain, mutta mun mielestä niissä soundeissa on selkee parannus.

Olen käyttänyt Guitarporttia vuosikausia sen Guitarport softalla, Gearboxilla ja nyt tänään tämän luettuani piti testata myös tällä PODfarmilla ja kyllä vaan tämä vimonen tuntuu soundillisesti parhaalta. Mutta aika lyhyt on vielä kokeilu. Presetit on ainakin parempia.
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Antti1
12.05.2009 23:04:47
sihvoh: Presetit on ainakin parempia.

Kannattaa toki verrata niitä täysin samoilla säädöilläkin olevia soundeja, eikä arvioida (huonojen) presettien paremmuutta. ;)

Kyllä se farmi voi vähän erilaiselta kuulostaa, ainakin X3:n ja sen välillä tuntui olevan vähän eroa. Tosin ihan hintsusti vaan ja se nyt saattoi johtua melkein mistä tahansa. Paremmuuteen en ota kantaa.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
saastara
13.05.2009 09:41:48 (muokattu 13.05.2009 09:44:37)
Lennu: Pod Farmin saa ladattua ilmaseks myös Toneportteihin. Ja se myös kannattaa.

Mites muuten, tuli tässä vaan mieleen, että kun nuo mallinnetut vahvarit ovat lähes identtiset akselilla Gearbox vs Pod Farm, niin mitäs tuolla farmilla voittaa Gearboxiin nähdeen, jos pois lasketaan sellaiset ihanuudet kuin ärsyttävä käyttis ja raskas graafinen ilme..?

Tarkoitin siis lähinnä sitä, että onko nuo mallinnukset samat kuin Gearboxissa vai onkos tässä nyt jotain Gearbox (POD 2.0 / Pod Xt), Pod Farm (Pod Xt / Pod X3)-läppää takana..? Eli soundaako Pod Farm sitten yhtään erilaiselta kuin Gearbox..?

E: Prkl, hidas olen.

E II: Pod farmista ei siis kokemuksia.
"It's not enough to know which notes to play. You got to know why they need to be played."
s8na
13.05.2009 12:41:57 (muokattu 13.05.2009 12:43:12)

saastara: Mites muuten, tuli tässä vaan mieleen, että kun nuo mallinnetut vahvarit ovat lähes identtiset akselilla Gearbox vs Pod Farm, niin mitäs tuolla farmilla voittaa Gearboxiin nähdeen, jos pois lasketaan sellaiset ihanuudet kuin ärsyttävä käyttis ja raskas graafinen ilme..?

Tarkoitin siis lähinnä sitä, että onko nuo mallinnukset samat kuin Gearboxissa vai onkos tässä nyt jotain Gearbox (POD 2.0 / Pod Xt), Pod Farm (Pod Xt / Pod X3)-läppää takana..? Eli soundaako Pod Farm sitten yhtään erilaiselta kuin Gearbox..?

E: Prkl, hidas olen.

E II: Pod farmista ei siis kokemuksia.

Viritysmittaria ei muistaakseni gearboxissa ollu. Farmissa on. Mulle tuli aikanaan sellanen fiilis että farmiin vaihdettuani soundit parani. Mutta nyt jälkeenpäin sitä rassatessa se kuulostaa siltä samalta sirinältä niinku aina.

Hevimallit toimii paremmin, mutta kaikensortin välimallinsäröjä en saa vaan millään kuulostamaan hyvältä. Esimerkkinä "Citrus"-vahvarimallinnos, joka nimestä ja grafiikoista päätellen jäljittelee orangea. Karmean kuulonen.

Mulla on hardiksena siis toneport ux1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)