Aihe: Rokahtava nuppi metalliin
1 2 3
Vapour
24.04.2009 17:48:34
HeavyMachinery: Pakko huomauttaa että onko tiedossaisi se että nyt on vissiin menossa jo viides malli VH100R:stä. Sitä on tehty jossain vaiheessa Pintaliitos komponeitella ja ilman rengas sydän muuntajia.

VH100r on loistava valinta jos haluaa päästä halvalla. Ei se rakenteellisesti susi ole mutta ei se ole kyllä viimeisen päälle rakennettukaan.

Rokahtavaa niin Invader toki mutta halvempi on Screamer. Orangesta ei suoraan perus metalli irto jos sitä haetaan. No ei oikein Laneystakaan sen ollessa Perin Britti henkinen. (puhun nyt siitä M.netin "yleisestä" metalli soundista eli Sikamaisesta mid scoopista sirkkeli gainilla)

Noi uudemmat on kyllä olleet kai varsin luotettavia. Ja mitä tohon metalliin tulee. niin oma kokemukseni on, että hyvä eq luupissa riittää ja tarvittaessa buusteri etusen eteen, jos muuten ei saa riittävää kuoppaa aikaiseksi. Sekä Orangessa, että Lanikassa. Sitä vastoin tuollaisesta valmiiksi kiristetystä sirkkelivahvarista on huomattavasti vaikeampaa saada pyöreää rokki/bluessoundia irti.

Tosin itse vedän suoraan piuhalla vahvariin ilman lisäeq:ta ja diggailen sitä luonnollista soundia, mutta tavat on monet. Kyllä mullakin on hakusessa joku kiva ja simppeli parametrinen eq -kytkis tuon nupin kaveriksi.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
kimurantti1
24.04.2009 21:41:05 (muokattu 24.04.2009 23:20:20)
HeavyMachinery: Pakko huomauttaa että onko tiedossaisi se että nyt on vissiin menossa jo viides malli VH100R:stä. Sitä on tehty jossain vaiheessa Pintaliitos komponeitella ja ilman rengas sydän muuntajia.

VH100r on loistava valinta jos haluaa päästä halvalla. Ei se rakenteellisesti susi ole mutta ei se ole kyllä viimeisen päälle rakennettukaan.

Juu, on tiedoissa. Mutta etkös sä kuitenkin ostanut sen uutena Tampereen Musiikista, kuten mä myös vähän aikaisemmin. Jos mun laitteeni näyttää ihan hyvin rakennetulta, niin ei kai Laney sen jälkeen möhlinyt sitä suunnittelua, niin että se teikäläisen laite olisi ollut sitten huonommin tehty? Toki se on ominaisuuksiinsa nähden halpa peli, ja jos se oltaisiin kasattu käsin, käytetty Switchcraftin jakkeja yms, niin hinta olisi aivan toisenlainen. Oot muutamaankin otteeseen maininnut, että se on kehnosti rakennettu vempain, muttet sen kummemmin kertonut, että miksi näin on. Siispä se mua nimenomaan kiinnostaisi kuulla, että mitkä jutut sun mielestä kielii huonosta rakenteesta, tai mitä siellä olisi pitänyt tehdä erilailla?

Se meikäläisen aiempi ongelma kanavanvaihdossa johtui muuten hapettuneesta kytkimestä, jota en ollut yksinkertaisesti käyttänyt varmaan vuoteen, kun aina oli footswitch, relekytkin tms ollut kiinni.
pekurides
26.04.2009 01:37:42

kimurantti1:
Se meikäläisen aiempi ongelma kanavanvaihdossa johtui muuten hapettuneesta kytkimestä, jota en ollut yksinkertaisesti käyttänyt varmaan vuoteen, kun aina oli footswitch, relekytkin tms ollut kiinni.

ei kyllä anna kauhian mairitteleva kuvaa yleislaadusta komponenttien suhteen jos yksi kytkin hapettuu vuodessa.

jossain laitteissa ne kytkimet kestää vuosikymmeniä..... niin ja ei luulisi muutaman jakin investointi swichcrafteihin montaa kymppiä hintaa nostavan:)

jos kpl. alle kympin kuitenkin puhutaan ja määrätilauksissa varmaan lähelle yhtä euroa....

no, aika paljon feelua kuullut noissa olevan selvittämättömistä sulakkeen käryämisistä lähtien... olisikohan sittenkin syynä epäonnnistunut suunnittelu?

.ihan mageet liidipöhinät nuista vhr100 lanikoista olen itse saanutm kompeista en sitten tykännyt.
Tunteella päin vittua.
Terry Pantheras
26.04.2009 01:49:36
Yamaha T100. Period.
MASTEROID ~~ stoner - doom - heavy metal - sludge ~~
kimurantti1
26.04.2009 01:52:56 (muokattu 26.04.2009 02:11:05)
pekurides: ei kyllä anna kauhian mairitteleva kuvaa yleislaadusta komponenttien suhteen jos yksi kytkin hapettuu vuodessa.

jossain laitteissa ne kytkimet kestää vuosikymmeniä..... niin ja ei luulisi muutaman jakin investointi swichcrafteihin montaa kymppiä hintaa nostavan:)

Niin että jos yhden vahvistimen yksi kytkin hapettui vuodessa, niin se kielii huonosta yleislaadusta? :-D Kyllähän noi kytkimet on monissakin laitteissa hapettuneet, jos on olleet vuoden aivan koskematta, ainakin mä tiedän montakin tapausta.

Toi Switchchraft-juttu oli vaan yksi esimerkki, jolla sitä laatua saa parannettua. Jakkeja VH100R:ssä on äkkiseltään laskettuna 16. Jos laitteen joka ikinen komponentti korvattaisiin samalla meiningillä, niin kyllähän se hinta nousisi, ihan kuten kaikissa muissakin laitteissa. Eikös se sulakkeen kärtsäämisongelmakin ole korjattu 2003 (en ole vuosiluvusta ihan varma) ja sitä uudemmissa laitteissa? Ts. ainakaan tässä mun laitteessani, eikä HeavyMachineryn Laneyssa pitäisi moista enää olla.
HeavyMachinery
26.04.2009 13:12:10

kimurantti1: Juu, on tiedoissa. Mutta etkös sä kuitenkin ostanut sen uutena Tampereen Musiikista, kuten mä myös vähän aikaisemmin. Jos mun laitteeni näyttää ihan hyvin rakennetulta, niin ei kai Laney sen jälkeen möhlinyt sitä suunnittelua, niin että se teikäläisen laite olisi ollut sitten huonommin tehty? Toki se on ominaisuuksiinsa nähden halpa peli, ja jos se oltaisiin kasattu käsin, käytetty Switchcraftin jakkeja yms, niin hinta olisi aivan toisenlainen. Oot muutamaankin otteeseen maininnut, että se on kehnosti rakennettu vempain, muttet sen kummemmin kertonut, että miksi näin on. Siispä se mua nimenomaan kiinnostaisi kuulla, että mitkä jutut sun mielestä kielii huonosta rakenteesta, tai mitä siellä olisi pitänyt tehdä erilailla?

Mulla oli melkein kaikki putken kannat vinnossa. Jakit sai kiristellä uusiksi yhden ainakin kolvasin uusiksi myös. Sisälle katsottuna se työn jälki ei ollut kovin kaksisen oloista, ei siihen mitä itse on tottunut. Ja kyllä mulla paukkui kerran sulake mutta se nyt ei ole mitn ihmeellistä.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Dropped C
26.04.2009 17:02:52 (muokattu 26.04.2009 17:03:05)
Vanhemmat VH100R:t kajauttelee mahdollisesti sulakkeita, uudemmat nähdäkseni ei. Kaverilla ainakin kärähti aika monta kertaa. Ja oli vanhempi malli.

Ja mitä tässä on kavereitten kamaräpläämistä seurannut ja kuunnellut, niin hintaansa nähdenhän tuo on varmaan paras peli mitä on olemassa. Tosin näitä vielä halvempia Putkilanikoita (GH50L, GH100L, GH100TI) en ole päässyt livenä kuulemaan. Sieltä voi sitten löytyä vielä parempaa hinta/laatusuhdetta soundin puolesta. Soundi tosin makuasia, jonkun mielestä noi lanikat voivat taas ehkä kuulostaa surkealta, omaan korvaan on kuulostanut todella hyvältä, varsinkin kun on ollut osaava soittaja puikoissa (eli en siis itse).
Vapour
26.04.2009 18:06:13
Dropped C: Vanhemmat VH100R:t kajauttelee mahdollisesti sulakkeita, uudemmat nähdäkseni ei. Kaverilla ainakin kärähti aika monta kertaa. Ja oli vanhempi malli.

Ja mitä tässä on kavereitten kamaräpläämistä seurannut ja kuunnellut, niin hintaansa nähdenhän tuo on varmaan paras peli mitä on olemassa. Tosin näitä vielä halvempia Putkilanikoita (GH50L, GH100L, GH100TI) en ole päässyt livenä kuulemaan. Sieltä voi sitten löytyä vielä parempaa hinta/laatusuhdetta soundin puolesta. Soundi tosin makuasia, jonkun mielestä noi lanikat voivat taas ehkä kuulostaa surkealta, omaan korvaan on kuulostanut todella hyvältä, varsinkin kun on ollut osaava soittaja puikoissa (eli en siis itse).

GH:t on yleisesti rennompia rokkikoneita, eli vähemmän tiukkoja soundiltaan. Toki nuokin saa vedettyä ihan hyvälle hevanderiosastolle, mutta VH on astetta jyhkeämpi. GH:t ovat pakasta vedettyinä myös hiukan sirisevämpiä, mitä tulee särösoundeihin.

Tällähekellä GH100:n ja VH100n välinen hintaero on sen verran pieni, että ellen olisi juurikin hakemassa sitä GH:n soundia ja yksikanvaisen simppeliä meininkiä, niin menisin suoraan VH -osastolle.

BTW hinnat on taas Suomessa kilpailukykyisiä, kun ainakin DV247.com hilasi Lanikoita ylöspäin. VH100r on nyt siinä 900 Euroa, kun se taisi halvimmillaan irrota 700:lla. Hinta Suomen maahantuojalla oli viimeksi kun katoin 1050.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
kimurantti1
27.04.2009 13:50:21 (muokattu 27.04.2009 13:54:48)
HeavyMachinery: Mulla oli melkein kaikki putken kannat vinnossa. Jakit sai kiristellä uusiksi yhden ainakin kolvasin uusiksi myös. Sisälle katsottuna se työn jälki ei ollut kovin kaksisen oloista, ei siihen mitä itse on tottunut. Ja kyllä mulla paukkui kerran sulake mutta se nyt ei ole mitn ihmeellistä.

Jees. Ihme juttu, mulla ei taas mitään tollasia ollut, vaan eipä noihin ole paljon vastaan sanomista.
Juzpe
27.04.2009 14:40:13

Onkos Marsun JMP mark 2/JCM 800 jo ehdotettu?

Perusnuppi perusrokkarille. Leveliboostilla saa sitten lisää ruttuun. Yksinkertainen, tehokas, hyvä soundi ja perinteinen. Volapotikalla ja treble bleed modilla sitten puhtaat. Taittuu kaikki rokkimusiikki eaglesista slayeriin. Niin... ja katu-uskottavuus kohdillaan.
Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi
battery
27.04.2009 14:48:00
Itsellä mesan stiletto deuce vanhempi malli ja puhtaat ja raskaat rokkisaundit toimii kovastikkin.. Aika kirkas on kyllä, mutta tuota kompensoi JJ'n putkilla.
kimmokel
29.04.2009 07:36:03

Ei muuta kun Laneyn Pro-Tubea/AOR:ää torilta mettästämään. Ei tarvinne kun sen 300e köyhtyä ja soundi on rock. Overdrive eteen niin soundi tiukkenee vielä huomattavasti.
Siinä sitte ku join aamupalaa...
Victor Helldriver
29.04.2009 16:32:44
joo mul on marsun 2203 jolla taittuu hyvin hommat ku hommat...en oo katunu
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)