![]() 13.03.2009 14:52:09 | |
---|---|
Riippuu mitä soittaa.. mä ottaisin JVM410C:n metalliin ja 2266C:n kevyempään musiikkiin. Juurikin näin. Kokeile. Osta. Soita. Myy/pidä. Toista tarvittaessa toisella (marsulla ;). Lisäisin vielä, että JVM:llä hoitaa ehkä paremmin sen ihan kevyen pään ja jatsailun, ja tosiaan metallin. VintageModernit (2266C) on aina vähän rutussa, mahtava rokkivahvistin. JVM toimii myös tuossa mid-gain osastolla, vähän eri tavalla vain. VintageModern ja JVM (sekä listan muut) on ihan eri elukoita noin käytön kannalta. VintageModern on periaatteessa yksikanavainen ja vaatii kitaran volan ja tonen käyttöä särön määrän, tuntuman etc. muuttamiseksi. JVM puolestaan on monikanavainen. Näin multihärdellipedaalien digiaikana tuo kitaran volan ja tonen käyttö tuntuu olevan katoava käsityötaito. Tuo pitää opetella, jos aikoo saada VintageModernista sävyjä irti. Vaikka on sillä mageeta vaan runtatakin! Itse ottaisin (ja otin ;) monipuolisimman ja omaan soittotyyliini sopivan vaihtoehdon eli JVM410. Jos vielä toisen saisi niin se olisi VintageModern tai 1987X, samaa henkeä, aitoutta. JVM on overkill makuuhuoneeseen ja sängynlaitasoittoon, mutta toimii sielläkin, oikeasti. Treenikämpällä taas ei voi lakata hymyilemästä, sitä vain löllöttää tyytyväisyydessään sen crunch-patjan päällä tai nojaa soolosoundiinsa. TSL-sarjassa on sellainen hämäävä ominaisuus, että 60W:lla ja 100W:lla on enemmän eroa kuin pelkkä teho. Pakko testata ennenkuin tilaa sokkona. Itse en loppujen loppuksi tykännyt TSL602:sesta, liian tummasoundinen, crunch ei kruntsannut. Tuntui kirkastuvan ja selkeytyvän vasta, kun gainia ja säröä oli makuuni liikaa. Joku sanoi tuota jopa marsun näkemykseksi mesasoundista... Niin ja testasin kyllä huolella, omistin puoli vuotta tuon TSL602:sen. Makuasioita. Kai joku mesastakin tykkää (jos on varaa, hih). Ehkä kirjoituksestani paistaa läpi, että olen tyytyväinen JVM410-valintaani. Huomasin kuitenkin saman kuin joku muukin kaupassa testatessaan: kaikki moodit kliinin jälkeen tuntuivat liiankin säröisiltä. Tähän tarjoaisin selitykseksi väärää ja tarkistamatonta biasointia (ei olisi eka kerta tai mikään ihme, vrt. musafasun fenkut säätöineen tai oikeastaan ilman säätöjä). Eihän se etuastesäröä vähennä, mutta oikein biasoituna JVM on lämmin ja reilusti kylmäksi biasoituna kirskuva. Myös makuuhuonevolalla. Ja varokaa lapset JVM:n OD-kanavien gainia! ;) Tämmöiselle tumpelolle niinkuin minä tuntuu siltä kuin honda-monkeyn kone olisi vaihdetty hayabusaan. Tarkoitan, että tässä on oikeasti tarjolla liikaakin gainia, jota pitäisi kai osata käyttää. Muuten vain vinkuu ja kiertää, ja soundi on epätarkka muhju. Gain klo 10 tienoilla piisaa, ei ainakaan kaakkoon. | |
![]() 13.03.2009 15:04:21 | |
Ja varokaa lapset JVM:n OD-kanavien gainia! ;) Tämmöiselle tumpelolle niinkuin minä tuntuu siltä kuin honda-monkeyn kone olisi vaihdetty hayabusaan. Tarkoitan, että tässä on oikeasti tarjolla liikaakin gainia, jota pitäisi kai osata käyttää. Muuten vain vinkuu ja kiertää, ja soundi on epätarkka muhju. Gain klo 10 tienoilla piisaa, ei ainakaan kaakkoon. OD2 red modella alkaa jo klo 9 gainia riittää. OD1 orange modella klo 10 gainia, kevyt buustaus Maxonilla ja siinä on taivaallinen liidi soundi. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)