Aihe: Putkivahvisin max. 1300e.
1 2 3
Punisher
19.05.2009 17:48:14

Tämä menee taas vähän omien kamojen kehumiseksi, mutta menköön :P

No täältä lähtee ääni H&Kn Trilogylle. Pitäisi löytyä kaivelemisen alta tuollaiseen tonttuun hyvinkin. Onhan se yleissoundiltaan "moderni" joka kanavallansa, mutta oman maun mukaan maustepurkkeja sopivasti vilauttaen sillä voi saada aikaan vaikka mitä. Todella monipuolinen masiina ainakin omasta mielestäni.
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
Antti1
19.05.2009 19:41:57 (muokattu 19.05.2009 19:42:24)
sikki-six: Jaa. Mä näkisin taas niin, että Rockerverb on ihan parhaiten hiljaa soivia ns. isoja putkimyllyjä. En silti kiistä etteikö laite eri tavalla soisi isommalla.

Niin, mikä on kenellekin hiljaa... Joillekin se on just tasan sen verran, kun laitteesta minimissään ulos tulee ja toisille hiljaa on lujempaa, kuin isoäidinaikainen pölynimuri. Mun pointti oli lähinnä siinä mitä sä tuossa jälkimmäisessä lauseessa sanoit: se soi isommalla eri tavalla ja isoa nuppia hommatessa se on todennäköisesti juuri se metelin taso, joka niistä kannattaa testata.
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
Moyhiss
19.05.2009 20:24:26

sikki-six: Tässä meikäläisen klippejä Rockerverbillä, volyymitaso on varsin pieni, kerrostalossa soitettu nämä:

http://maihinnousu.net/a/?artist_id=830

Kiva että ääninäytteitä heitit, mutta jos nyt totta puhutaan niin ei noi nyt iha 100% vakuuttanut. Mun makuun liian kirkas ja vähä tota yläpäätä pitäis jotenki saada pois. Vähä sirinä fiilis tuli noista.

Tykkään enemmän tän videon saundeista http://www.youtube.com/watch?v=ICvPHr2nN54&feature=channel_page Tohon kun heitetään viel kunnon kasari delayt nii NAM :D

Punisher: No täältä lähtee ääni H&Kn Trilogylle. Pitäisi löytyä kaivelemisen alta tuollaiseen tonttuun hyvinkin. Onhan se yleissoundiltaan "moderni" joka kanavallansa, mutta oman maun mukaan maustepurkkeja sopivasti vilauttaen sillä voi saada aikaan vaikka mitä. Todella monipuolinen masiina ainakin omasta mielestäni.

Tuostakin kattelin Youtube klippejä. En tiedä onko tuo se ihan "Mun juttu". Jotenkin liian hevi. En osaa sanoo. Muute katoin tuolt Tammerpianon nettisivuilt nii siellä pitäis tota Trilogya löytyä. Kaippa senkin sitten testaan.
Ziggy Bubba
19.05.2009 21:23:59 (muokattu 19.05.2009 21:25:12)

Tom Raww: Kiva että ääninäytteitä heitit, mutta jos nyt totta puhutaan niin ei noi nyt iha 100% vakuuttanut. Mun makuun liian kirkas ja vähä tota yläpäätä pitäis jotenki saada pois. Vähä sirinä fiilis tuli noista.

Tykkään enemmän tän videon saundeista http://www.youtube.com/watch?v=ICvPHr2nN54&feature=channel_page Tohon kun heitetään viel kunnon kasari delayt nii NAM :D

Juu, no nämähän on aivan täysin makuasioita. En osannut arvailla EQ-säätöjä teikäläisen makuun, varsinkin kun klipit on jo jonniin aikaa sitten soiteltu :)

Yläpäätä tuosta Rockerverbistä saa pois ihan treble-numiskaa kääntämällä, tossa hevipätkässä se oli vähän turhan isolla, kuten myös siinä rockimmassa klipissä. Lähinnä tuommosta hyvin erottuvaa komppisoundia tuossa hain, en niinkään laulavaa liidiä.

Omaan korvaan tuo RV50 on harvinaisen vähän sirisevä vahvari, siis siinä negatiivisessa mielessä. On vaan hauska skulailla välillä vähän överikirkkaalla soundilla, niin ettei sirinä ala v#tuttamaan, tuolla vehkeellä kun se on mahdollista.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Agathon79
21.05.2009 14:54:04

Craten Blue Voodoo on myös kokeilemisen arvoinen. Perushyvä 2-kanavainen täysputkivahvistin, löytyy 60 W:n ja 120 W:n tehoisena. Niitä seikkailee välillä käytettynä Suomessa, tuota 60 W:n nuppia muistan nähneeni myynnissä hintahaarukassa 400-500 €. 120 W:n tietenkin on sitten snadisti kalliimpi.

Tuohon kaveriksi sopii mainiosti esim. H&K:n Statesman 2x12" (jos ei halua spräädäillä 4x12":lla), jota löytyy uutena esim. Helsingin Soitin Huttuselta hintaan 539 €. Samainen skobe 4:llä ämyrillä kustantaa uutena 790 €.

Frendillä oli aikoinaan hevahtavaa glamrockia soittaessaan tuollainen styrkkari. Itsekin siitä tykkäsin. Terve clean ja rouhea särö.
Paska on paskaa eikä muuksi muutu.
Esp
21.05.2009 15:06:22

Tom Raww: Huom! Olet kirjoittamassa yli 130 päivää vanhaan ketjuun!

Nyt on tässä taas tultu ajateltua ja uusin ehdokas tällä hetkellä Orange Rockerverb 50. Kyseisestä laitteesta on löytynyt netista tosi hyvää juttua. Varsinkin Harmony Centralissa. Youtubessa löytyy http://www.youtube.com/user/RobChappers tosi hyviä videoita hyvän saundin kanssa. Tuossa on oikeastaan juuri sellainen särö soundi mistä oon digannu. Sellanen sopivan smooth eika mikään liian mättö. Ja kuuleman perusteella hyvä kristalli/jazz cleani ja blues rosot ja rokkisäröt pitäis lähtee.

Tosiaan tällä hetkellä budjetti noussut 1500e. Keskiviikkona meen tsekkaan Tre musaliikkeet jos tuota löytyis jostai. Ja jos ei löydy nii varmaa pitää mennä Hesaan Musamaailmaan. Tottakai Keskiviikkona pitää testata kaikki ehdokkaat eikä kaikkea heittää tuon Orangen varaan.

Jos kiinnostaa, niin mulla on tollainen Orangen RV100 myynnissä, itse haen tällä hetkellä taas jotain ENGL:n suuntaista soundia ja Orange saa lähteä, vaikka mainio vahvari onkin.
Täh?!?
Juicy
21.05.2009 15:11:56

Esp: Jos kiinnostaa, niin mulla on tollainen Orangen RV100 myynnissä, itse haen tällä hetkellä taas jotain ENGL:n suuntaista soundia ja Orange saa lähteä, vaikka mainio vahvari onkin.

Voe mahoton, olin jo tipahtaa tuolilta kun luin ilmoituksesta vain sen otsikon ja sitte hinnan: 400e

:P
"I go where I please, and I please where I go"
Esp
21.05.2009 15:15:37

Juicy: Voe mahoton, olin jo tipahtaa tuolilta kun luin ilmoituksesta vain sen otsikon ja sitte hinnan: 400e

:P

Hahaa :D Ei ihan siihen hintaan Orange lähde kuitenkaan :D
Täh?!?
lavaamo
21.05.2009 21:01:48
Punisher: No täältä lähtee ääni H&Kn Trilogylle. Pitäisi löytyä kaivelemisen alta tuollaiseen tonttuun hyvinkin. Onhan se yleissoundiltaan "moderni" joka kanavallansa, mutta oman maun mukaan maustepurkkeja sopivasti vilauttaen sillä voi saada aikaan vaikka mitä. Todella monipuolinen masiina ainakin omasta mielestäni.

Tästä Trilogystä olis kyllä kiva kuulla clippejä, ei tahdo netistä löytyä juuri minkäänlaista näytettä, ja täällä pyörivillä tuntuu ainakin muutamilta kyseinen laite löytyvän.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Räbbänä
21.05.2009 21:27:00
lavaamo: Tästä Trilogystä olis kyllä kiva kuulla clippejä, ei tahdo netistä löytyä juuri minkäänlaista näytettä, ja täällä pyörivillä tuntuu ainakin muutamilta kyseinen laite löytyvän.

Guitar Worldin sivuilta ainakin löytyy lyhyt demovideo.

http://www.guitarworld.com/article/hughes_kettner_trilogy_half_stack
ballfish: Strato putkikoneessa kiinni ja Deep Purplea ilmoille ni johan tietää miksi seiskakasikieliset muniinpuhaltelu örrinmörrinhewi homostelijat ovat täysin hakuteillä oikeasta menosta ja rankkuudesta
jussimus
21.05.2009 21:33:22 (muokattu 22.05.2009 12:32:37)
lavaamo: Tästä Trilogystä olis kyllä kiva kuulla clippejä, ei tahdo netistä löytyä juuri minkäänlaista näytettä, ja täällä pyörivillä tuntuu ainakin muutamilta kyseinen laite löytyvän.

http://www.myspace.com/jamrod

Tuolta löytyy mun entisen pändin matskua, tyyliltään poppirokkialtsua tms.
Satellite ja Prison Of Mind -piisien kaikki kitarat on nauhotettu Trilogyllä. Kaappina toimi Marsun 1936, jossa oli elementteinä Celestionin G12H & V30. Kitaroina toimi Fender Jaguar HH jossa oli tallassa Duncanin Custom, sekä Gibson SG Standard orkkismikeillä.

Toki lähtösoundia on käsitelty erilaisilla plugareilla jonkin verran, mutta kyllä noi piisit kuitenkin antaa jotain kuvaa Trilogyn tarjoamasta soundipaletista.

EDIT: Korostettakoon nyt vielä, että noissa ääninäytteissä ei Trilogyn upeat soundit todellakaan pääse oikeuksiinsa. Jälkikäsittelyn tuloksena kitarasoundit ovat lyttääntyneet aika hengettömiksi ja munattomiksi. Livenä Trilogy soundasi paaaljon paremmalta.
Punisher
22.05.2009 00:47:17 (muokattu 22.05.2009 00:55:30)

No mä ostin vehkeen marraskuussa 2008 ja joulukuussa jo ruvettiin laittelemaan paskaa purkkin, joten jäi vehkeen monimuotoisuus aika pitkälle käyttämätä siihen mennessä, mutta jotain osviittaa antanee oman jyrnyytysjoukkueen thrash-politiikka: www.myspace.com/abysmalia ja sieltä nuo "parempisoundiset" biisit, Sons of Perdition taitaa hyödyntää kaikkia kanavia jossain määrin.
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)