![]() 19.02.2009 12:18:46 (muokattu 19.02.2009 12:26:23) | |
---|---|
...onkohan Satu ja Tuijalla ja Numbilla unohtunut, että tässä ketjussa haettiin OD:ta nimenomaan AC30:sen kaveriksi? Oma kokemus on osoittanut, että jos kevyenkin roson haluaa hakea vahvistimesta ja sitten pelailla volumepotikalla ja cleanboosteila, on keikkojen syytä olla huomattavasti keskivertorokkiklubia isommilla areenoilla, ja silloinkin miksaajan on syytä olla avarakatseinen lavavolyymien suhteen... AC30 on todella kovaääninen vehje. Alkuperäisestä viestistä olen ymmärtävinäni, että kyseessä ei siis ole mastervolumellinen Custom Classic-versio aiheesta. En ymmärrä. Mut ei oo mitään uutta. Geinokuorma? | |
![]() 19.02.2009 13:45:36 | |
Koet sen ilmeisesti hankalaksi. Esim. Jimi Hendrix ja Ritchie Blackmore ja miljuuna muuta tekivät sitä paljonkin, ja ei ollut meno laiskaa. Mut ei kaikki pysty. Ei oo paljon sen kummempaa kun soittaa ja liikutella jalkoja yhtäaikaisesti. Vähä sama kun sanois, että ei pysty soittamaan samaan aikaan kun on lavalla, ettei meno kärsisi. ;D Joo, koen sen hankalaksi, mikä toisaalta tarkottaa sitä että en vaan osaa. Huomattava on myös kuitenkin että varsinkin em. kitaristit kuuluvat sellaiseen varsinaiseen kitarasankarisuuntaukseen, jossa kitaristin on hyvinkin mahdollista halutessaan laittaa joku pitkä nuotti soimaan ja alkaa hienosäätää säröä volalla sopivaksi. (Kummatkaan soittajat eivät myöskään ole tunnettuja erityisen tiukasta soittotyylistä, pikemminkin päinvastoin.) Mutta kokeilepas ronkkia volumenamiskaa jos tempossa 200 pitää säkeistön kliinistä päästä suoraan kertsiin rosoon ja sieltä takaisin ja lisäksi olet yksin vastuussa bändin säestyksestä... Kyllä siinä ihan oikeesti kiire meinaa tulla. | |
![]() 19.02.2009 13:49:16 | |
Jos volumen hienosäätö käsipelin tuottaa hankaluuksia, niin voihan siihen tarkoitukseen laittaa pedaalinkin. | |
![]() 19.02.2009 14:54:36 | |
En ymmärrä. Mut ei oo mitään uutta. Geinokuorma? Älä esitä tyhmää. Killing internet dragons is serious business! | |
![]() 19.02.2009 14:55:34 | |
TS ei varmasti sovi, kun se värittää huomattavasti sointia. Omista polkimistahan tässä joutuu kehumaan, mutta pakko kun on itse niihin tykästynyt: eli testaapa Vox Valvetone, jos jostain tulee vastaan. Tuo Valvetonehan on tubescreamer, joten tässä on pieni ristiriita. Mutta jos ts-henkistä spedua etsii niin tuo on kyllä ihan hyvä vaihtoehto. | |
![]() 19.02.2009 14:56:31 (muokattu 19.02.2009 14:59:04) | |
Älä esitä tyhmää. No fidu kun en ymmärtäny pointtia niin en. Tässä mistään esittämisestä oo kyse. :) | |
![]() 19.02.2009 15:00:51 | |
Joo, koen sen hankalaksi, mikä toisaalta tarkottaa sitä että en vaan osaa. Mutta kokeilepas ronkkia volumenamiskaa jos tempossa 200 pitää säkeistön kliinistä päästä suoraan kertsiin rosoon ja sieltä takaisin ja lisäksi olet yksin vastuussa bändin säestyksestä... Onhan niitä toki sellaisia paikkoja, joissa miinakentällä pomppiminen on parempi. On noita polkusimia lattialla minullakin :) A waist is a terrible thing to mind. | |
![]() 19.02.2009 15:11:54 (muokattu 19.02.2009 15:12:40) | |
No fidu kun en ymmärtäny pointtia niin en. Tässä mistään esittämisestä oo kyse. :) Selvennetään; keskikokoisessa rokkiklubissa kun väännät AC30:n volumenamiskan siihen asentoon, että soundi alkaa olla sopivasti murolla, on volume lavalla sitä luokkaa, että siellä lavalla ei kuulu mikään muu... Tässä vaiheessa mahdollinen miksaajakin on jo poistunut kiroillen paikalta. Eli jos muroa haetaan styrkkarista, niin että saa pelata volapotikan ja kliinibuustien kanssa, niin sit tarvitaan just geinokuormaa. Alkuperäiseen kysymykseen ehdotan Tim/Timmyä, ja jos raha tai aika eivät taivu sellaisen ostoon/odotteluun, niin Danelectron Transparent Overdrivella päästäneen vähällä rahalla vastaavanlaiseen tulokseen. | |
![]() 19.02.2009 15:15:45 (muokattu 19.02.2009 15:16:59) | |
Eli jos muroa haetaan styrkkarista, niin että saa pelata volapotikan ja kliinibuustien kanssa, niin sit tarvitaan just geinokuormaa. No sithän mä melkein ymmärsin. Siksi ehdotin geinokuormaa ratkaisuksi, kun ei noi AC30:t mitään ihan hiljasia vehkeitä tosiaankaan ole. :) | |
![]() 19.02.2009 15:28:13 | |
Alkuperäiseen kysymykseen ehdotan Tim/Timmyä, ja jos raha tai aika eivät taivu sellaisen ostoon/odotteluun, niin Danelectron Transparent Overdrivella päästäneen vähällä rahalla vastaavanlaiseen tulokseen. Komppaan tätä, Tim/Timmy pelaa erinomaisesti Voxin kanssa. Molempien EQ:ssa riittää vielä tosi hyvin säätövaraa. Eikä väritä soundia, ellei sitä halua. | |
![]() 19.02.2009 19:16:42 | |
Silläkin uhalla että retrovintagepoint-to-pointboutique-efekti -experttejä ;D naurattaa, kehotan tsekkaamaan myös Bossin BD-2 Bluesdriverin. Edullinen peruspedaali ja hyvä ominaissoundi. Luotettava ja kestävä. Toimi ainakin itselläni mainiosti AC30:n kanssa (toimii edelleen Carvinin edessä), myös avoimilla soinnuilla kompatessa. E: Niin, ja ensisijainen kitara on P90:llä ladattu Lespari, mutta BD-2 pelittää mainiosti myös humpparien kanssa :D. Suosittelen kanssa testaamaan tuota BD-2 lootaa, saa irti hyvän lämpösen särön. | |
![]() 19.02.2009 19:47:08 | |
JMutta kokeilepas ronkkia volumenamiskaa jos tempossa 200 pitää säkeistön kliinistä päästä suoraan kertsiin rosoon ja sieltä takaisin ja lisäksi olet yksin vastuussa bändin säestyksestä... Kyllä siinä ihan oikeesti kiire meinaa tulla. Hmm. jotenkin mulla ei tuommoinen biisi ja sen mukanaan tuoma mielikuva musiikkityylistä kohtaa (ac30 + lowgain overdrive) valintaa soittovekottimiksi... Mutta mistäpä minä mitään... Mä tykkään itse tuosta volapotikalla peuhaamisesta. Mulla on yleensä volyymipoljin viimeisenä ennen vahvistinta ( säröt tulee siis polkimista). Kitaran volyymillä säädellään särön määrää ja volapolkimella "kokonaisvolyymiä" ja vahvistimen kyykkäystä... Toimii minulla, mutta ei liity alkuperäiseen kysymykseen mitenkään -tsori!! En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 19.02.2009 20:14:55 | |
Tuo Valvetonehan on tubescreamer, joten tässä on pieni ristiriita. Mutta jos ts-henkistä spedua etsii niin tuo on kyllä ihan hyvä vaihtoehto. Sillä erolla että TS tekee sinne ylä-keskialueelle semmosen "hono" värittymän, Valvetone on huomattavasti neutraalimpi. IMO. Myytävänä BOSS SD-1 modaamaton - torilta tiedot | |
![]() 19.02.2009 21:45:24 | |
Hmm. jotenkin mulla ei tuommoinen biisi ja sen mukanaan tuoma mielikuva musiikkityylistä kohtaa (ac30 + lowgain overdrive) valintaa soittovekottimiksi... Mutta mistäpä minä mitään... Hähähähä, tää on kyllä hyvä, pedaalisuosituksen kysyjälle kerrot että vahvistin on väärä :D Kitaristi pystyy kyllä netissä melkoisiin suorituksiin (minä varmasti muiden muakana). | |
![]() 19.02.2009 22:04:22 | |
Hähähähä, tää on kyllä hyvä, pedaalisuosituksen kysyjälle kerrot että vahvistin on väärä :D Kitaristi pystyy kyllä netissä melkoisiin suorituksiin (minä varmasti muiden muakana). Eihän se kertonut että vahvistin on väärä. Vaan että mielikuva ei vaan osunut kohdilleen. | |
![]() 20.02.2009 09:26:06 | |
Eihän se kertonut että vahvistin on väärä. Vaan että mielikuva ei vaan osunut kohdilleen. Joo totta, mä vähän kärjistin. :) | |
![]() 20.02.2009 13:09:17 | |
Mä suosittelen taas kerran etsimään käsiisi 70-luvun electro harmonixin hot tubesin. Se on pedaali josta ei paljon puhuta, niitä tehtiin vaan muutaman vuoden ajan. Mutta mielestäni yksi monivivahteisimmista overdrivesta mitä olen käyttänyt. Unohda tube screamer, ehkä mailman yliarvostetuin pedaali :) Näitä hot tubeseja liikkuu silloin tällöin, oman hommasin aikoinani englannista, mutta olen suomessakin nähnyt pari myynnissä. Hinnat tuppaa olemaan siinä satasen paikkeilla. Tätä ei tule sekoittamaan uuteen hot tubesiin jossa on putket. Komppia, se vanha Hot tubes on meikäläisenkin mielestä todella hyvänkuuloinen purkki. Soundia voisi kuvata sanalla mureahko. Ei kyllä ts-808:ssakaan mitään vikaa ole. Itse näen sen tosin enemmänkin keskialueen luonteen muuttajana kuin varsinaisena särönä. Niiden hinnat on kyllä nousseet aika hämmentäviin summiin, mutta on se kyllä hyvä siinä mitä se tekee. AC30 säröytyy kyllä itsekin aika mukavasti, keinokuorma ja kitaran volumenappi on myös hyvä ratkaisu. | |
![]() 20.02.2009 14:35:10 | |
Omien kokemusten perusteella voin suositella seuraavia: Marshall Bluesbreaker, vanhempi musta laatikko. Erinomainen mieto overdrive. Vox Valve-tone, samat sanat kuin edellä, luulisi toimivan Voxin kanssa. Hot Cake, siitä saa sitten tarvittaessa enemmänkin pörinää. Musiikki on kuin ruoka. | |
![]() 20.02.2009 16:11:23 (muokattu 20.02.2009 16:17:43) | |
...jokohan tämä mainittiin? LovePedal COT 50 (Church of Tone). On todella hyvä ja simppeli. Sillä pärjää tosi hyvin ihan yksinkin. Cleani ja särö säädetään kitaran volapotikalla pedaalin ollessa aika kovalla esim. jossain kello kahden ja kolmen välillä. Tosin spedun ollessa minimissäkin äänen saa kivan rapeaksi. Kuuntele ääninäytteitä. Kitarapajassa on sellainen näköjään myynnissäkin. Custom Soundista ovat vissiin myyty loppuun. http://www.lovepedal.com/cot50redbg.htm http://www.kitarapaja.com/pics/fxlpcot_800_600.JPG You've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk? | |
![]() 20.02.2009 16:24:31 | |
Hei, kukaan ei ole maininnut vielä MP:n sky blue overdrivea... sitä kannattaa kuunnella/testata myös. Voisi olla juuri haetun kaltainen tai sitten olen taas väärässä. Itse pidän tuosta tosi paljon juuri cleaniksi viritetyn vahvistimen edessä. Se niin kuin "laulaa", tarvittaessa. Se särö/dynamiikka kuulostaa siltä, kun on saanut potkut, vaimo on jättänyt ja sitten ajaa täysillä (120km/h) haulikko etupenkillä tapaamaan päävelallista...vihaiselta ja melankoliselta. P. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)