Zeeboo 12.12.2008 15:52:51 (muokattu 12.12.2008 15:56:44) | |
---|
No sen verran oli apua että noissa mikeissä on sellaset magneettinavat (magnet pole pieces) joita ei pysty säätään. Eli pitää sitten suosista laskee mikkejä ja kärsii soundin menetyksestä.. Itse olen joskus säätänyt myös noita magneettipaloja. Elikkä mikki penkkiin, jos tappi on istutettu liimalla, niin vähän lämpöä & kevyttä naputtelua nylonisen tuurnan kanssa. Lämpöä noihin tuskin voi sen magneetin kannalta liikaa laittaa (niin, siis ihan takuulla saa, mutta se mikki ei sitten ole enää mikki), sillä Curie-piste alnicolla on jossain 850 asteen hujakoilla. Pieksämällähän magneettisuuden saa myös häviämään. Nylon tuurna just sen takia, ettei iskut olis liian teräviä. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Insane Kane 12.12.2008 16:17:21 | |
---|
Itse olen joskus säätänyt myös noita magneettipaloja. Elikkä mikki penkkiin, jos tappi on istutettu liimalla, niin vähän lämpöä & kevyttä naputtelua nylonisen tuurnan kanssa. Lämpöä noihin tuskin voi sen magneetin kannalta liikaa laittaa (niin, siis ihan takuulla saa, mutta se mikki ei sitten ole enää mikki), sillä Curie-piste alnicolla on jossain 850 asteen hujakoilla. Pieksämällähän magneettisuuden saa myös häviämään. Nylon tuurna just sen takia, ettei iskut olis liian teräviä. Juu, Onnistuuhan se noinkin, mutta voi tapahtua myös 2 muuta vaihtoehtoa; 1) Käämi katkeaa vedon johdosta. 2) Lämmittämällä käämin eriste sulaa ja homma on reisillä. |
Zeeboo 12.12.2008 16:37:31 (muokattu 12.12.2008 16:42:40) | |
---|
Juu, Onnistuuhan se noinkin, mutta voi tapahtua myös 2 muuta vaihtoehtoa; 1) Käämi katkeaa vedon johdosta. 2) Lämmittämällä käämin eriste sulaa ja homma on reisillä. Totta kumpikin. Mikkien käämityksessä käytetyn kuparilangan eriste on (muistaakseni) polyvinyyliasetaattia tai polyuretaania, jonka sulamispiste on (edelleen muistaakseni) jossain 150 asteen paikkeilla. Joten ei näitä ihan punahehkulla voi käsitellä. Tätä mä just tarkoitin sillä, ettei mikki ole enää mikki. Onnistuu se. Ajatus vaan täytyy olla mukana. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
JoeHans 11.05.2009 15:07:34 | |
---|
Löytykö tähän probleemaan ratkasua? Itsellä parissakin kitarassa ollut hieman g-kielen kanssa samallaisia ongelmia, kun vaihtanut paksumpaan settiin ja madaltanut virettä sävelaskelen. "It's not about win or lose, it's about how drunk you get!" |
Bentley 12.05.2009 08:47:44 (muokattu 12.05.2009 08:49:10) | |
---|
Suat: Löytykö tähän probleemaan ratkasua? Itsellä parissakin kitarassa ollut hieman g-kielen kanssa samallaisia ongelmia, kun vaihtanut paksumpaan settiin ja madaltanut virettä sävelaskelen. Joo. Kyselin myös Seymour Duncanilta ni ne sano et mikki aiheuttaa sitä pärinää. Jouduin asettaa mikit alas ja pärinä loppu siihen. Ei kovin optimaalinen soundin säädön suhteen eli kompromissia täytyy tehdä. Ne magneettinavat on eri korkusia niissä mikeissä enkä tiä si miks siihen on päädytty jos sillä noin iso vaikutus on mikkien korkeuteen. Joissaki mikeissähän niitä napoja voi säätää. For those who can't be without the music! |
pekurides 12.05.2009 13:42:54 (muokattu 12.05.2009 13:44:52) | |
---|
Muistaakseni salo kertoili kun samaa ihmettelin että B-kieli jostain syystä soi kovempaa niin sen takia varsinin noisa yksikelaisissa sen napapala lyhyempi. ihan loogista, mutta tuo G-kielen pärinä kyllä erittäin ärsyttävää... saundia kun ei halua uhrata jne. Toinen ongelma on tuo punomattoman G-kielen koko, paksummat ei oikein tahdo soida yli.20 ainaskin.... aika vaikeita ja kuolee nopeasti. Aktiivimikillä muistaakseni ei niin paha kun niissä pitäisi olla valmiiksi suht perus megneettikenttä jotai sitten esivahvistimella boostattu verrattuna hyvin vahvoihin passiiveihin jossa magneettikenttä hurjempi. Sitä etumikkiä myös olen yrittänyt pitää alempana kun ei sitä paljoa tule edes käytettyä niin hiukan vähentyisi veto. Tunteella päin vittua. |