![]() 06.11.2008 00:45:20 (muokattu 06.11.2008 00:56:16) | |
---|---|
No jos katot herran deani kitaraa ni varmaa päätelet että hän soittaa jotain mutantti heviä jotain ihan hulluu, mis pimpotetaan niin nopee ettei edes kuule mitään. Mutanttihevareita? Mustat vaatteetkin ja kaikkea. http://www.cd1059.com/Portals/50/images/ZZ%20top.jpg Kaveri kysyy aloittelijalle kitaraa. Tuskin se aikoo ensimmäisenä sweap-pickailla yli 17 nauhavälin vai mitä? Luetaan niitä viestejä. Niin ja se, että kepissä on 24 nauhaa ei tee siitä sen kalliimpaa. Siihen vaikuttaa ihan muut asiat. Naike=trolli? Liikaa on tarpeeksi. | |
![]() 06.11.2008 00:57:35 (muokattu 06.11.2008 00:59:03) | |
No jos katot herran deani kitaraa ni varmaa päätelet että hän soittaa jotain mutantti heviä jotain ihan hulluu, mis pimpotetaan niin nopee ettei edes kuule mitään. Ei se soitto mutanttiheviksi muutu, lyödään millainen hevikirves kouraan tahansa. Nileäkin voi soittaa ihan hyvin vaikka lespalla tai vaikka telecasterilla. Kyllä, kitaran ulkonäkö aiheuttaa joitain ennakkokäsityksiä ja mielikuvia musiikkityylistä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä soittamisen helppouden/vaikeuden suhteen mitään genreä kohtaan. Sitäkään en ymmärrä miksi aloittelijalle kitaran pitäisi välttämättä olla 24-nauhainen, itse soittelen jo kolmatta vuotta ja 'bout kerran-pari olisin tarvinnut paria ylempää nauhaa jotain sooloa improvisoidessa omihin tuotoksiini. Eri asia sitten kun soittelee jotain covereita, ja sitäkin varten sen kitaran voi virittaa niin ettei niitä paria nauhaa tarvi. Mutta tuokin on otettu huomioon siinä kun kaikki suosittelee RG321:stä, ainoa oikeasti huono puoli siinä kitarassa on tehdasmikit. Ja halvimmilla pikkucomboilla ei eroa laatumikkeihin edes huomaa, edes pidempään soitelleet. Kaikki muu siitä kitarasta on makuasioita, joista ei kannata kiistellä sen enempää. Naike=trolli? En olisi yhtään yllättynyt. "Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene" | |
![]() 06.11.2008 16:10:47 | |
Ei se soitto mutanttiheviksi muutu, lyödään millainen hevikirves kouraan tahansa. Nileäkin voi soittaa ihan hyvin vaikka lespalla tai vaikka telecasterilla. Kyllä, kitaran ulkonäkö aiheuttaa joitain ennakkokäsityksiä ja mielikuvia musiikkityylistä, mutta sillä ei ole mitään tekemistä soittamisen helppouden/vaikeuden suhteen mitään genreä kohtaan. Sitäkään en ymmärrä miksi aloittelijalle kitaran pitäisi välttämättä olla 24-nauhainen, itse soittelen jo kolmatta vuotta ja 'bout kerran-pari olisin tarvinnut paria ylempää nauhaa jotain sooloa improvisoidessa omihin tuotoksiini. Eri asia sitten kun soittelee jotain covereita, ja sitäkin varten sen kitaran voi virittaa niin ettei niitä paria nauhaa tarvi. Mutta tuokin on otettu huomioon siinä kun kaikki suosittelee RG321:stä, ainoa oikeasti huono puoli siinä kitarassa on tehdasmikit. Ja halvimmilla pikkucomboilla ei eroa laatumikkeihin edes huomaa, edes pidempään soitelleet. Kaikki muu siitä kitarasta on makuasioita, joista ei kannata kiistellä sen enempää. En olisi yhtään yllättynyt. Jos en saa auttaa ni ok. Sanoin vaan että yleensä jengi joka tykkää flying V sun muuista niin soittaa ehkä vähän "kovempaa" musiikkia kun esim joku iron maiden, dio jne. Siitä päätellen hän varmaan haluu soittaa jotain sweeppejä sun muita juttuja, jotka on yleensä aika korkealla, jolloin ainakin jacksonin dinky kitaran bolt-on mötikkä on edessä. Ja minäkö muka tässä oon arvostellu miten paska/hyvä joku on kitaran perusteella? | |
![]() 06.11.2008 16:28:34 | |
Jos en saa auttaa ni ok. Sanoin vaan että yleensä jengi joka tykkää flying V sun muuista niin soittaa ehkä vähän "kovempaa" musiikkia kun esim joku iron maiden, dio jne. Siitä päätellen hän varmaan haluu soittaa jotain sweeppejä sun muita juttuja, jotka on yleensä aika korkealla, jolloin ainakin jacksonin dinky kitaran bolt-on mötikkä on edessä. Ja minäkö muka tässä oon arvostellu miten paska/hyvä joku on kitaran perusteella? Jos joku haluaa Laiho signaturella soittaa Laiho sweeppeja, niin senkus. Sama mötikkä niissäkin. Harvoissa ton hintaluokan kitaroissa on pyöristetty se kaulaliitos, niin kuin Ibanezissa. Neck-thruta löytyy vielä vähemmän. Eikä tolla hinnalla kamalan laadukasta hammastikkua saa Lisäksi, jos kirjoittaja on aloittelija, niin sweeppien ei ainakaan vielä pitäisi tulla kysymykseen. Kannattaa eka alottaa perusasioista. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. | |
![]() 06.11.2008 16:46:01 | |
Jos joku haluaa Laiho signaturella soittaa Laiho sweeppeja, niin senkus. Sama mötikkä niissäkin. Harvoissa ton hintaluokan kitaroissa on pyöristetty se kaulaliitos, niin kuin Ibanezissa. Neck-thruta löytyy vielä vähemmän. Eikä tolla hinnalla kamalan laadukasta hammastikkua saa Lisäksi, jos kirjoittaja on aloittelija, niin sweeppien ei ainakaan vielä pitäisi tulla kysymykseen. Kannattaa eka alottaa perusasioista. Totta, mutta en tiedä muista mut ainakin kun kokeilin dinkyä ni siinä oli isompi mötikkä ku esim stratocasterissa. | |
![]() 06.11.2008 16:49:25 | |
Mikä helvetin mötikkä? Minulla on nyt kaksi bolt on neck kitaraa. Ei mitään ongelmia soittaa.. Soittamalla oppii soittamaan. | |
![]() 06.11.2008 17:14:45 | |
Mikä helvetin mötikkä? Minulla on nyt kaksi bolt on neck kitaraa. Ei mitään ongelmia soittaa.. Kaulaliitos, joka kuulemma estää sweeppaamisen... Ihan samalla tavoin se multa luonnistui pulttikaulaisella stratocasterilla ja jollain LTD:n 100-sarjalaisella kuin omalla neck-thru-kepilläkin, mutta enhän mä näistä mitään tiedä, kun en käytä kovin usein niitä maagisia nauhoja 23 ja 24... M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones | |
![]() 06.11.2008 17:26:16 | |
yleensä jengi joka tykkää flying V sun muuista niin soittaa ehkä vähän "kovempaa" musiikkia kun esim joku iron maiden, dio jne. Öp! Taitaa kunnon flygareilla soittavat veivailla ihan muuta kuin niitä "kovempia" metalleja. Henkat, Scorpionsit ym. tulee minulla ensin mieleen. Hox: RR on asia erikseen ja miettiessäsi, kenenkä nimestä nekin kirjaimet tulevat voit suunnata katseesi johonkin muualle. Siitä päätellen hän varmaan haluu soittaa jotain sweeppejä sun muita juttuja, jotka on yleensä aika korkealla, jolloin ainakin jacksonin dinky kitaran bolt-on mötikkä on edessä. Omista näpeistä se on pääosin kiinni. Toisille se kaulaliitos voi olla kuitenkin hankala. Ja minäkö muka tässä oon arvostellu miten paska/hyvä joku on kitaran perusteella? Sanotaanko, ettet ilmaise näemmä itseäsi sopivalla tavalla. Having enough rock n roll probably kills you. | |
![]() 06.11.2008 17:35:58 | |
Tässä nyt taidetaan yrittää olla niinkuin isot ja viisaat pojat vaikka mitään ei tiedetä eikä karvojakaan vielä löydy. (Tai sitten trollataan taidolla.) Aloittajalle! Kitaraksi kannattaa tosiaan katsoa tuota rg321 vaikka budjetti ei meinaisikaan kestää, sillä nimittäin kehtaa soittaa pidempäänkin. (nimim. paskan ensimmäisen kitaran ostanut.) Ja Cubet on aika Varma ratkaisu. "Aina on hyvä hetki pilkata 'tallicaa. | |
![]() 06.11.2008 17:48:00 | |
Hahhahaaa, nyt on menossa laadukas thread :D Melkein vois pysyväksi laittaa tuohon sivun alkuun, niin vois käydä helposti lukemassa totuudet täältä :D Kaulaliitos, joka kuulemma estää sweeppaamisen... Ihan samalla tavoin se multa luonnistui pulttikaulaisella stratocasterilla ja jollain LTD:n 100-sarjalaisella kuin omalla neck-thru-kepilläkin, mutta enhän mä näistä mitään tiedä, kun en käytä kovin usein niitä maagisia nauhoja 23 ja 24... Tuollanen sweeppamisen estävä kaulaliitos pitäs olla pakollinen jokaisen aloittelijan kitarassa. Jotenkin ollaan menty perse edellä puuhun, kun tilutetaan niin perkeleesti ja vedetään 6 kielen sweeppejä, mutta kun pyytää soittamaan C#m7:n, niin ihmetellään, että mites ne sormet pitäs laittaa. Kommentti perustuu tositapahtumiin. :D Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. | |
![]() 06.11.2008 18:00:45 | |
Onks meiän pakko alkaa näsäviistastelee. Esim sanoin yleensä en kaikki, plus että en oo puhunu mistään että KAIKKI boltonit on perseesta ja on hirvee mötikkä, puhuin jacksonin dinky sarjasta. | |
![]() 06.11.2008 18:09:50 (muokattu 06.11.2008 18:10:25) | |
Onks meiän pakko alkaa näsäviistastelee. Esim sanoin yleensä en kaikki, plus että en oo puhunu mistään että KAIKKI boltonit on perseesta ja on hirvee mötikkä, puhuin jacksonin dinky sarjasta. Ei dinkyssa ole mitenkään poikkeuksellisen isoa pätkää puuta siinä kaulaliitoksessa. Ei ainakaan perus stratocasteria isompi. Ei estä mun soittelua, mitä nyt oon 12 vuotta moisen kepakon omistanut. Ei kannata puhua lööperiä, niin pojat jättävät puuttumatta pieniin asiavirheisiin. Ja sit perään vielä se "Juccizen perus puheenaihe" tekstistä... Suurin osa varmaan tietää mitä tarkoitan, sä voit selvittää lukemalla tämän kaltaisia ketjuja. :) Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 | |
![]() 06.11.2008 18:13:38 | |
Ei dinkyssa ole mitenkään poikkeuksellisen isoa pätkää puuta siinä kaulaliitoksessa. Ei ainakaan perus stratocasteria isompi. Ei estä mun soittelua, mitä nyt oon 12 vuotta moisen kepakon omistanut. Ei kannata puhua lööperiä, niin pojat jättävät puuttumatta pieniin asiavirheisiin. Ja sit perään vielä se "Juccizen perus puheenaihe" tekstistä... Suurin osa varmaan tietää mitä tarkoitan, sä voit selvittää lukemalla tämän kaltaisia ketjuja. :) Oletko esim kokeillut jacksonin soloistia? Sitten tiedät mitä tarkoitan. Mutta en nyt jaksa enää tätä, siirrytään aiheeseen? | |
![]() 06.11.2008 18:17:48 (muokattu 06.11.2008 18:19:08) | |
Oletko esim kokeillut jacksonin soloistia? Sitten tiedät mitä tarkoitan. Kyllä olen kokeillut ja tiedän mikä on sulava kaulaliitos. Sitä mä en kuitenkaan ymmärrä, että dinkyn liitos estäisi minkään jutun soittelut. Ehkä se voi olla aavistuksen helpompaa vaikka sillä neckthru soloistilla, muttei ero loppupeleissä ole juuri kummoinenkaan. Mäkin luulin joskus, että kaulaliitos on se ratkaiseva tekijä paskaan soittoon. Siitä on nyt monta vuotta aikaa ja nykyään on ihan yks hailee millanen sieltä löytyy. Kaikilla liitostyypeillä ja liitoksien muodoilla on onnistuneet/epäonnistuneet samat jutut. Mutta en nyt jaksa enää tätä, siirrytään aiheeseen? Turha toivo. :D Btw. kannatan kyllä offarikeskusteluakin, jos pysyy asialinjalla. Ihan yhtälailla tässä tulee aiheeseen liittyvää informaatiota ja erilaisia näkökulmia ilmi. Hyödyllistä tietoa siis, oli sitä alunperin haettu, tai ei. Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 | |
![]() 06.11.2008 18:41:27 | |
Palasin lukemaan aihetta. Nauroin. Asiaan: Säästä lisää ja osta se rg321 sekä microcube. Ja tähän yhtyy aika moni tältä foorumilta. Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... | |
![]() 06.11.2008 18:43:42 | |
Ja tähän yhtyy aika moni tältä foorumilta. Tosin, vähintään puolet niistä suosittelijoista ei oo varmaan testanneetkaan edes moisia, luulen... :) Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775 | |
![]() 06.11.2008 18:56:42 | |
Mnetissä hyväksytty-leimalla olevia tuotteita, niin kaikkihan niitä suosittelee. Ei siinä mitään, tuollahan tuo omakin Cube pönöttää, eikä ole lähdössä. Having enough rock n roll probably kills you. | |
![]() 06.11.2008 19:02:21 | |
Ja popcornit esiin. Viihdyttävin threadi aikoihin. Trollataankohan tässä nyt oikein olan takaa?? Jos näin on, niin paras ikinä. | |
![]() 06.11.2008 19:03:08 | |
Asiaan: Säästä lisää ja osta se rg321 sekä microcube. Ja tähän yhtyy aika moni tältä foorumilta. Komp. Ja kyllä, on kokeiltu, ihan hyvejä ovat. | |
![]() 06.11.2008 19:05:02 | |
Sanoin vaan että yleensä jengi joka tykkää flying V sun muuista niin soittaa ehkä vähän "kovempaa" musiikkia kun esim joku iron maiden, dio jne. No, kyllä sillä V:llä soitellaan paljon muutakin kun heviä: Albert King: http://www.kevinreynolds.co.uk/kevi … s/new/uploads/MUSIC1~1/ALBERT~1.JPG Jimi Hendrix: http://www.e-shot.com/portfolio/images/Picture%20001.jpg Lonnie Mack: http://www.gibson.com/Files/aaFeaturesImages/lonniemack.JPG Niinno, onhan Blues oikeesti ihan helvetin kovaa musaa, ei siinä, mutta luulen, että tarkotit jotain muuta. "Laughter is loud when he tells nigger jokes
with his mouth full of banana" | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)