Aihe: fuusio-henkiset distortion/overdrive -pedaalit
1 2 3 4
Jucciz
12.10.2008 01:04:11 (muokattu 12.10.2008 01:28:16)
Ainakin selvisi, että keskustelua on turha jatkaa, vaikka aiheessa sinänsä ei ole vikaa. Sympatiat kimurantti1:n suuntaan. Oli pakko käyttää vielä pari minuuttia kallista aikaani siihen, että kaivoin pari lainausta muutamasta viime sivun kirjoituksesta:

"Suosittelen kuitenkin perehtymään asiaan hieman syvemmin."
"Eli nuo klippisi eivät kerro käytännössä yhtään mitään..."
"Kyllä se sieltä aukenee sinullekin."
"Fakta on se, että..."
"Et ole tainnut koskaan kokeilla oikein kunnon vahvistinta tai et ole osannut sitä käyttää/soittaa."

Yritän silti muistaa, että minä olen "kokematon, ylimielinen ja narsistinen jäsen". Pakkohan se on uskoa noin nöyrän, vaatimattoman ja selväsitkin asiansa tuntevan kaverin suusta kuultuna.
kimurantti1
12.10.2008 01:28:44 (muokattu 12.10.2008 01:29:23)
Ainakin selvisi, että keskustelua on turha jatkaa, vaikka aiheessa sinänsä ei ole vikaa. Sympatiat kimurantti1:n suuntaan. Oli pakko käyttää vielä pari minuuttia kallista aikaani siihen, että kaivoin muutaman lainauksen muutamasta viime sivun kirjoituksestasi:

"Suosittelen kuitenkin perehtymään asiaan hieman syvemmin."
"Eli nuo klippisi eivät kerro käytännössä yhtään mitään..."
"Kyllä se sieltä aukenee sinullekin."
"Fakta on se, että..."
"Et ole tainnut koskaan kokeilla oikein kunnon vahvistinta tai et ole osannut sitä käyttää/soittaa."

Yritän silti muistaa, että minä olen "kokematon, ylimielinen ja narsistinen jäsen". Pakkohan se on uskoa noin nöyrän, vaatimattoman ja selväsitkin asiansa tuntevan kaverin suusta kuultuna.

Käys Jucciz katsomassa herran kamalistaus, joka kummasti vaihtui taistelun tiimellyksessä LTD:n Alexi Signaturesta, Metal Zonesta ja Tiny Terrorista astetta kovempaan kaliiberiin. Kuten myös "Laiho, Hammet" -henkinen idolilistaus vaihtui vähän toisenlaiseen genreen. :-D
Jucciz
12.10.2008 01:31:35 (muokattu 12.10.2008 01:31:55)
Käys Jucciz katsomassa herran kamalistaus, joka kummasti vaihtui taistelun tiimellyksessä LTD:n Alexi Signaturesta, Metal Zonesta ja Tiny Terrorista astetta kovempaan kaliiberiin. Kuten myös "Laiho, Hammet" -henkinen idolilistaus vaihtui vähän toisenlaiseen genreen. :-D

Tein muuten saman havainnon - tai siis, yllätyin kun katsoin tuota profiilia: hifi-kitaroita, hifi-vahvistimia, hifi-pedaaleja ja suosikkikitaristien listalla hifi-kitaristeja (osa taitaviakin ja omiakin suosikkeja). Eihän profiili vielä äsken tuolta näyttänyt. :)

No oikeastaan ihan sama, mulla ei ole kauheasti lisättävää enää, mähän olen kokematon enkä ole edes koskaan soittanut kunnon vahvistimella, saati että tietäisin, mitä kompura tekee.
efunkelist
12.10.2008 01:31:55

anteeksi mutta olen nyt kyllä vähän vahingoniloinen tästä trollauksesta :D
"Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008)
Jucciz
12.10.2008 01:32:20
anteeksi mutta olen nyt kyllä vähän vahingoniloinen tästä trollauksesta :D

Trollaisi edes hyvin jos kerran meinaa. ;)
kimurantti1
12.10.2008 01:33:38 (muokattu 12.10.2008 01:34:12)
Trollaisi edes hyvin jos kerran meinaa. ;)

Kyllähän se nyt aika hyvin trollasi, ainakin meidät molemmat sai aluksi lankaan. :-)

E: Tai siis, sai parin ensimmäisen viestin ajan kunnes juttu karkasi lapasesta.
Jucciz
12.10.2008 01:34:49 (muokattu 12.10.2008 01:35:22)
Kyllähän se nyt aika hyvin trollasi, ainakin meidät molemmat sai aluksi lankaan. :-)

Tarkoitan, että trollaisi sen verran hyvin, että itselle syntyisi edes hetkeksi olo, että "hmm.. oonkohan nyt ite ihan kujalla ja toi kaverihan taitaakin tietää homman oikean laidan". Nyt lähinnä alkoi harmittamaan, ettei kukaan voi olla noin tyhmä ja ylimielinen yhtä aikaa - yleensä ne on vaan jompaa kumpaa. ;)
kimurantti1
12.10.2008 01:37:56
Tarkoitan, että trollaisi sen verran hyvin, että itselle syntyisi edes hetkeksi olo, että "hmm.. oonkohan nyt ite ihan kujalla ja toi kaverihan taitaakin tietää homman oikean laidan". Nyt lähinnä alkoi harmittamaan, ettei kukaan voi olla noin tyhmä ja ylimielinen yhtä aikaa - yleensä ne on vaan jompaa kumpaa. ;)

Jep. Noh, onneksi mä voinkin sitten tyhmänä ja tietämättömänä keskittyä parantamaan sillä Maxonin kompuralla virheitä tästä mun 90-lukulaisesta VHT Pittbullistani, joka gtrheadin mukaan on niin super dynaaminen, ja loihtimaan 5 centin olohuoneputkisoundia Sparkle Drivella.
Jucciz
12.10.2008 01:40:09 (muokattu 12.10.2008 01:44:26)
Jep. Noh, onneksi mä voinkin sitten tyhmänä ja tietämättömänä keskittyä parantamaan sillä Maxonin kompuralla virheitä tästä mun 90-lukulaisesta VHT Pittbullistani, joka gtrheadin mukaan on niin super dynaaminen, ja loihtimaan 5 centin olohuoneputkisoundia Sparkle Drivella.

Kuulostaa suunnitelmalta. Mä puolestaan jatkan kiroiluani, kun Buddasta puuttuu dynamiikka. Voiskohan sen ladata siihen vaikka netistä?

P.S. Pitkään kaveri jaksoi pidätellä: rekisteröityä nyt tänne trollatakseen vasta melkein kolmen vuoden jäsenyyden jälkeen.
gtrhead
12.10.2008 09:05:56
Heippa,

Aivan ensiksi pahoittelut kirjoituksen aloittajalle. Pojilta on näköjään viime yönä karannut mopo käsistä ja keskustelu ei liippaa läheltäkään keskusteluketjun aihetta.

Poijat (Juzzits, Kimurantti1) käyttävät näköjään vanhaa myyntimiehen taktiikkaa; "if you cant' convince - confuse". Tässä tapauksessa en usko kyseessä olevan niinkään tietoinen ja kokemukseen perustuva taktinen veto, vaan puhtaasti narsistinen oireyhtymä.

Kimurantti1,

Suosittelen, että huollat VHT:si kuntoon. Siitä paljon enemmän iloa niin. Pittbullit polttavat pääteputket aika nopeasti (verrattuna muihin saman tyylisiin laitteisiin) ja tämä kuuluu soundissa ja dynamiikassa. Onko sinulla EL34, 6L6 vai KT88 versio? Lisäksi, suosittelen hankkimaan, jos ei jo ole, alkuperäisen VHT:n 4x12" kaapin Celestionin V30:llä. Tarkoitan mallia, jossa kaappi on jaettu välilevyllä kahteen erilliseen 2x12" osioon. Tämä yhdistelmä on se alkuperäinen VHT soundi. Ja mieluiten se KT88 versio vahvistimesta.

En tiedä, mutta epäilen, että kompressorilla yrität puskea henkeä VHT:en, joka oikeasti tarvitsisi uudet pääteputket ja biasoinnin. Olen varmaan väärässä tässäkin asiassa.. B/

Adios!
komero
12.10.2008 09:09:59
En olisi aloittanut tätä ketjua jos olisin tiennyt miten veemäistä tätä on lukea. Siis yhden kirjoittajan takia, oli trolli tai ei.

Mutta kiitoksia teille muille hyvistä vinkeistä.
gtrhead
12.10.2008 09:14:18
Juzzits,

Nyt lähinnä alkoi harmittamaan, ettei kukaan voi olla noin tyhmä ja ylimielinen yhtä aikaa - yleensä ne on vaan jompaa kumpaa. ;)

Puhutko tässä itsestäsi kolmannessa persoonassa? Ainakin kuvaus osuu hyvin yhteen, enkä tiedä ketä muuta tässä yhteydessä voisit tarkoittaa..
komero
12.10.2008 09:21:01
Voiko tätä ketjua laittaa lukkoon? Tai no, voihan tässä keskustelu jatkuakin, mutta tuskin siitä on iloa seuraavalle jolle sanotaan "käytä hakua" ja joka löytää tämän ketjun. Luultavasti alkaa vaan harmittamaan. Tosin ekalla sivulla on asiaa ihan mukavasti.
LesPaul70
12.10.2008 09:38:26
Voiko tätä ketjua laittaa lukkoon?

Lätkit vaan varoitusta, niin kyllä se sieltä tulee aikanaan. Veikkaisin muidenkin laittaneen sen verran varoitusta, että kahleet kolisevat jo.
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
J.Hollström
12.10.2008 10:17:42
Höhö. Kovaa kamaa. Nyt gtrhead on muuttanut Tampereelta Turkuun. Taitaa olla vitsimiehiä. Tai naisia.
Painajaismainen
12.10.2008 10:26:03
Nyt gtrhead on muuttanut Tampereelta Turkuun.

Ojasta allikkoon, mutta eipä silti sympatioita heru. Melkoista settiä tämä ketju, oikein viihdyttävää luettavaa.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Antti1
12.10.2008 11:01:15
Höhö. Kovaa kamaa. Nyt gtrhead on muuttanut Tampereelta Turkuun. Taitaa olla vitsimiehiä. Tai naisia.

Hehjoo, toivottavasti emme tapaa koskaan hänen kanssaan tuolla Turun synkillä kujilla. Saattaisi mennä vaikka keskustelemiseksi kompression merkityksestä. ;)
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
jpjanhun
12.10.2008 11:15:44

kun gtrhead on noinkin asiantunteva ja agressiivinen niin olisi tietysti mukava kuulla häneltä jokin soittosample..voisi hieman tuoda tuollaista lisäuskoa hänen kommentteihinsa. gtrheadhan voisi kokeneena ammattimiehenä varmaan käden käänteessä äänittää jonkin soittopätkän. menisikö vaikka säkkijärven polkka holdsworth - tyylisellä tatsilla? tuosta soitosta sitten nopeasti kuulisi kuinka paljon soittokokemusta on takana.
Antti1
12.10.2008 11:22:58
kun gtrhead on noinkin paljon hankkinut hienoa kamaa, niin mä toivoisin vähän kuvia niistä. Ihan tosissaan tällä kertaa, jos ne oikeasti löytyvät. Kamarunkkailijana romut kiinnostavat. :)
Diezel huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=775
Kiinankeisari
12.10.2008 16:53:27
itsekkin mielelläni kuulisin sämplen tosta kymppitonnin two-rockista, toivon erityisesti dynamiikkaa :)

hyvin te pojat vedätte.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)