Aihe: Hyvä kaappi metallimusaan?
1 2 3
Mr. Speed
23.09.2008 12:26:35
Lainataampa uudestaan ketjua. ENGL Standard 412 siis aloitti pieremisen jo suhteellisen kevyillä säädöillä. Nyt sitten oon uutta kaappia hankkimassa.

Elikkä onko V30 kuinka standardi ton Recton kanssa? Vai mahtaisiko joku Swamp Thang + Wizard toimia hyvin? Oon jo Heavy Machinerya hätistellyt, muttei vastausta ole vielä tullut. 412 kaappi on hankintalistalla, mutta onko se iso fyysinen koko must Recton kanssa?
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. Ostakaa hyväkuntoinen RG 2570 Prestige + keissi! Katso ilmoitus torilla!
kimurantti1
23.09.2008 13:54:06 (muokattu 23.09.2008 14:13:17)
Elikkä onko V30 kuinka standardi ton Recton kanssa?

No Recto on aika tummasoundinen vahvistin, enkä siis lähtisi parittamaan sitä hirveän tummasoundisten elementtien kanssa. V30:ssä ainakin yläpäätä riittää.
Terry Pantheras
07.01.2009 13:52:30
Tähän vielä... Celestioneja saa nykyään niin halvalla tilattua Brittein saarilta, että elementtien vaihtoa ei kannata ajatuksena hylätä. Pari V30:siä tulee Suomeen n. 120 eurolla, rahteineen.

JuSu

Mistäs nettikaupasta celestioneja voi halvalla tilailla Briteistä?
Höpsis töppöseen!
Antti1
07.01.2009 14:03:44
Mistäs nettikaupasta celestioneja voi halvalla tilailla Briteistä?

En tiedä nykytilanteesta, mutta Lean business myi halvemmallakin jossain vaiheessa.
Terry Pantheras
07.01.2009 14:08:16
En tiedä nykytilanteesta, mutta Lean business myi halvemmallakin jossain vaiheessa.

Ok, kiitti! Tuoltahan noita vielä näköjään saapi: kahteen ja puoleen sataan euroon 4x12 G12H:ta:

http://www.lean-business.co.uk/esho … cPath=14_15&sort=20a&page=3
Höpsis töppöseen!
Karhukoira74
30.09.2010 10:36:06

Onpas vanha ketju....eipä haittaa =)

Jeesh...eli Krankin Rev Series1:n alle kaappia....lähinnä kumpi noista Krankin omista. Tetsaamaan en ole päässy, mutta noita elementtejä kun olen tutkinu niin Krankenstain alkaisi tuntua ehken paremmalta...Perus Rev-kaappi Legendeillä taitaa olla aika lähellä Mesa Rectoa 4x12..?

Kokemuksia, mielipiteitä?
-So many assholes, so few bullets-
Mr. Speed
30.09.2010 13:12:24
Karhukoira74: Onpas vanha ketju....eipä haittaa =)

Jeesh...eli Krankin Rev Series1:n alle kaappia....lähinnä kumpi noista Krankin omista. Tetsaamaan en ole päässy, mutta noita elementtejä kun olen tutkinu niin Krankenstain alkaisi tuntua ehken paremmalta...Perus Rev-kaappi Legendeillä taitaa olla aika lähellä Mesa Rectoa 4x12..?

Kokemuksia, mielipiteitä?

Riippuu millasta soundia tahtoo. Legendit on aika erilaiset elementit verrattuna Rectumin V30:siin, joten ihan samalta ne ei soundaa. Samoin Mesa on syvempi, vaikkakin on Krank myös iso. itse kähtisin ehkä kokeilemaan Mesa-linjaa. Testaamallahan tuo parhaiten kyllä selkiytyy.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. http://www.youtube.com/watch?v=VmZ35VCV978
Karhukoira74
30.09.2010 14:32:46

Mr. Speed: Riippuu millasta soundia tahtoo. Legendit on aika erilaiset elementit verrattuna Rectumin V30:siin, joten ihan samalta ne ei soundaa. Samoin Mesa on syvempi, vaikkakin on Krank myös iso. itse kähtisin ehkä kokeilemaan Mesa-linjaa. Testaamallahan tuo parhaiten kyllä selkiytyy.

Jeesh.....Recton kaappi nyt löytyy, ainakin kohta kun saa haettua treenikselle....mutta ihan mielenkiinnosta Krankkia voisi harkita Krankin alle. Ja saisi ollakin ehken erilainen soundiltaan mitä Recto. Ainakin musamaailmassa tuo Rev ja Krankenstain kaappi ovat saman hintaisia....ja niissä keskenään on vissiin eroa soundissa jonkun verran kuitenkin. Mitä Eminencen sivuilta kattelin noita Texas Heateja vs. Legendit.
Karhukoira74
10.10.2010 23:12:06

Jeesh....aikamoista kaappitestausta takana (kuten myös nuppisouta), treeniksellä oli jos jonkunnäköistä viritystä. Varsinaisesti testiin haettiin Marshallin Kerry King, ja "asiantuntevasti" olivat laittanu 1960 Vintage-yläkaapin siihen kaveriksi....noh, aika vintage sound jos nyt miten analysoisi. Oli kun kaappi ois ollu jossain patjan tai mattopinon alla. Tarpeeksi kun avasi nuppia niin toki löyty ääntäkin, mutta puuroinen oli. Jännä oli, kun bassoa avasi nupista, niin 0-3 asennoissa oli vaikutusta ja kaikki mitä meni yli niin eipä juuri erottanut korva. Henk.koht. en ymmärrä tuollaisen kaapin tarpeellisuutta mihinkään.

Sitte kauan himoitsemani Mesa Recto 4x12 slanted. Marsultakin lähti matot pois päältä ja ääni parani, mutta ei rectokaapista ole Marsun kaveriksi....jotenkin vaan...jäi soundista puuttumaan just "se". Mesan Dual Rectifier tykkäsi kyllä kaapistaan, samoin Peaveyn XXX...joka suorastaan heräsi henkiin XXL-kaapin jälkeen (elementit Blue Marvel). Kaveri oli iloinen sanoin "ei tää nuppi olekaan rikki". Samoin kävi Krankin Rev1:n kanssa....widdu että soundi tuli silmille ja munille ja isona =)))) Tämä oli itelle positiivisin yllätys ja suun veti hymyyn kun ekan voimasoinnun iski ilmoille. Krank tykkää Mesasta. Se oli itelle yllätys...jooh, ja pettymyskin ehkä...että Dual ei kuullostanutkaan niiiiiin hyvältä kun odotin. Itse asiassa, soittelin treenit kuten ennenkin....Randallin KH-120 -trankkusetistä käsiin jääneen kaapin kautta, koska se vaan kuulosti paremmalta. No okei...en kyllä Dualia yhtään ruuvannu, vaan samalla asetuksella vedin mitä Randallinkin kautta olen soittanu, saman tein kyllä Krankinkin kanssa. Täytyy tuo Mesan pyhä yhteys vielä yrittää säätää kohdalleen.

Tuo Randallin kaappi kyllä ihmetyttää ja naurattaa ja vaikka mitä ja siltä väliltä. Oikeesti semmosen halpissetin kaappi, ja toimii ihan helevetin hyvin sekä Mesan, Krankin että Peaveyn kanssa. Soundi on murinaa. Elementithän tuossa on Celestion 50s Rocket. Ja kyllä se noissa elementeissä se salaisuus piilee...ei tuo V30 turhaan ole lähes joka hiivijampan pömpelissä. On se vaan niin hyvä...erotteleva, selkeä, äänekäs ja tiukka. Tuo 1960 oli ihan pieru piimäkirnussa (peruselementit GT12-75).

Enää kun saisin Krankin Krankenstain-kaapin testattua, niin sitten miulle riittäs noitten kanssa. Kahta en vaihda, Mesan Dualia ja Krankin Rev1:a. Eikun neljää, Mesan Rectokaappia ja Randallin Hammetin Kirkkikaappia =D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)