Johann Onn 02.08.2008 21:38:23 | |
---|
Testailin tänään Digitechin RP:n Metal Zone mallinnosta ja jos on vähänkin sinnepäin, niin: A) Jos drive oli yli kello 12:sta, alkoi mennä epäselvän surinan puolelle. B) Middlen säädöt vähänkin väärin ja kuulosti huonolta. Ja varsinkin, jos säröä on liikaa. C) Ainakin vahvarimallinoksesta (65' AC30), täytyi laittaa kaikki kello 12 ja gain nollaan, että sai alle mahdollimman neutraalin soundin. Muuten säätäminen meni liian vaikeaksi. Ei noilla mallinnoksilla, ainakaan Slipknot soundeja saanut, mutt henk.koht. koin sen vain positiiviseksi asiaksi. Eli ihan ok hevi- / metallisoundi, ainakin Eb-vireisellä Cort KX-5:lla. Joka on muuten on sitä LTD:tä halvempi soitin. |
sagge 02.08.2008 23:46:36 | |
---|
Ite oon kokeillu MD2. Siitä saa kaikkea kivaa säröä Thrashmetalliin saakka. Ei ehkä kuitenkaan mitää 666satan666 säröä... mutta kuka sellasta tarvii =)) |
Skeleton 28.08.2008 09:29:23 | |
---|
"Ei ehkä kuitenkaan mitää 666satan666 säröä... mutta kuka sellasta tarvii =))" Anteeksi vanhan topicin nosto, mutta pakko oli päästä kysymään, että mikä helvetti se semmoinen saundi on. Ja nyt kun kerta nostettiin niin kysytäänpä samassa ketjussa, että olisiko se Metal Zone pätevä vehe, kun itse soittelen Squierin bassoa Laneyn 30:sen bassovahvarin läpi, ja olen hankkimassa Yamahan Pacificaa. jota aion myös soittaa tuon saman compon läpi? Combo kykeni ainakin kämppiksen Ibanezilla toistamaan mainiosti. Eli ehdottakaa ja kertokaa, mikä säröpurkki bassolle JA kitaralle jota ajetaan bassocombolla. Musiikista: Soittelen metallia ja rokkia enimmäkseen. Muuten soitan ilman säröä. |
Ziggy Bubba 28.08.2008 10:55:54 (muokattu 28.08.2008 10:58:16) | |
---|
Joo, mutta ne soundimaailmat edustaa järkevää rässisaundia eikä... mm... Slipknotin saundeja. :) Jaa mitä ne sitten on, järjettömiä nu-metal soundeja vai? Kannattaa päivittää Slipknot-tuntemusta myös uudemmalla matskulla. Kuulostaa vähän siltä kuin bändin nykymeno ei ihan olisi tuttua. Minä alkaisin tuossa tilanteessa säästelemään seuraavaan vahvariin - siihen asti pärjäilisin tuolla Cubella ja päristimellä. |
Antti1 28.08.2008 11:00:11 | |
---|
Skeleton: mun mielestä bassolle ei ole vieläkään löytynyt hyvää säröpurkkia, kitaravahvareista saa huomattavasti parempaa pörinää bassovahvarin rinnalle. So. ei kannata ehkä ihan liikoja toivoa siltä soundilta, varsinkaan tuollaisen vahvarin läpi. MetalZone toimii metallin veivaamiseen ihan jees, mutta rokkiin taas ei välttämättä kovinkaan uskottava. En tiedä yhtään miten toimii, mutta MI Audion Tube Zone vois olla mielenkiintoinen vaihtoehto, sillä pitäisi käsittääkseni vähän miedompaakin soundia saada. OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
Dropped C 28.08.2008 15:09:16 | |
---|
Ite tykkäsin Metal Muff:sta enemmän kun Medal Tsounista. Suosittelen kokeilemaan, on enemmän säätömahdollisuuksiakin. Itsellä on Nanoversio ja kyllä sekin toimii, tosin vaffarin (Laney VH100R) oma särö on kyllä silti parempi mielestäni, jopa himaolosuhteissa. "El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed" |
Skeleton 28.08.2008 19:14:13 | |
---|
Säröä olen hankkimassa lähinnä siksi, kun aion soittaa kitaraa ton bassocombon läpi. Siinähän ei luonnollisesti säröä ole. Eli se särö olisi siis pääosin kitaraa varten. Aloin tuossa miettimään, että olisiko Metal Muff turhan hieno vehe, kun vahvistimena on tosiaan se 30 wattinen Laneyn Hardcore? Käytettynä ei kyseistä vehettä nyt ollut. |
PuNkKi 28.08.2008 19:16:26 | |
---|
Ite tykkäsin Metal Muff:sta enemmän kun Medal Tsounista. Suosittelen kokeilemaan, on enemmän säätömahdollisuuksiakin. Itsellä on Nanoversio ja kyllä sekin toimii, tosin vaffarin (Laney VH100R) oma särö on kyllä silti parempi mielestäni, jopa himaolosuhteissa. itse taas tykkään huomattavasti enempi Metal Muff:in säröstä kuin Laneyn VH100R:stä. tosin, Laneystä ei ole kuin about parin tunnin kokemus.. mutta, siltikin.. Metal Muff on kyllä mielestäni yksi parhaista speduista raskaampaan musiikkiin.. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Dropped C 28.08.2008 20:16:52 (muokattu 28.08.2008 20:18:07) | |
---|
Niin makuasiahan tämä.... Mutta tosiaankin kannattaa kokeilla sitä Metalli Muhveroo. Itsellä se nanoversio valitettavasti taisi jäädä pölyttymään himaan, mutta huono ei sekään ole. Reeniksellä jos kitaraa soittaisin, niin en tuollaisia edes harkitsisi, vaan korkeintaa OD-spedua. Mutta eipä näillä taidoilla kitaraa paljon reeniksillä soitella, hyvä jos vähän bassoo.... "El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed" |