Värinä 21.10.2008 12:31:33 | |
---|
Moi. Itselläni on nyt käynyt mielessä punotun g:n hommaaminen kielisettiin. Akustista kitaraa on tullut soiteltua reilut kymmenen vuotta ja sähkistä aktiivisemmin oikeestaan vaan jotain puolivuotta ja lötköstä tatsista pitäis päästä eroon. Samalla kävi mielessä, että jospa hommais samantien flatin setin. Tällä hetkellä soundiihanne on sellanen melko tumma cleani jazzmainen (joskin mistään jazz-soitosta ei minun taidoillani voi puhua). Alkoi mietityttämään noiden flattien bassotoisto ja sustain. Onko sustain huonompi kuin roundwoundeilla? Entä miten noiden alataajuuksien laita? Löytyykö sellasta jykevää bassotoistoa noista ollenkaan? Vahvarissani on pelkkä tonesäätö, joten puuttuvia bassotaajuksia ei kauheasti voi kompensoida. Tosin tarkoituksena olisi hyvin pian hommata joku eq-pedaali kylkeen, joten ongelma ei ole ihan mahdoton. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |
Muusikonrenttu 22.10.2008 01:05:19 | |
---|
Elixirin heavy kera punotun g:n oli vakiovaruste siihen asti että piti levylle jankata kitarasooloa. Sormet tohjona hypistelin seuraavalla kerralla kitarapajalla asioidessani saman firman medium-settiä. Eikä koko hiton biisiä edes tullut levylle! Setin vaihdon jälkeen oli kyllä tatsi turhan raskas punomattomalle g:lle mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa. On mulla humpparikitarassa vieläkin toi heavy. Se ärähtää hienosti. Ja virehän on D. Aika vintage.. |
Ze Kink 22.10.2008 14:20:25 | |
---|
Mulla oli joskus kitarassa viisi punottua kieltä. Kyseessä oli tosin seiska, ja vire oli F#BEADF#B. Normivireissä en tykkää kyllä punotusta G:stä ollenkaan, se on jotenkin niin tumppu. Bendailun hankaluus on tietysti aika iso juttu sekin. Jos soittaisin pelkkää simppelihköä riffittelyä, niin silloin paksu setti punotulla G:llä voisi kyllä toimia erittäinkin hyvin. Jos vire taas laskee vähän alemmas (C ja siitä alaspäin), silloin punottu G on ihan pakollinen; en mä D-kielenäkään koskaan käyttäisi punomatonta kieltä. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Jungleman 22.10.2008 17:38:43 | |
---|
Alkoi mietityttämään noiden flattien bassotoisto ja sustain. Onko sustain huonompi kuin roundwoundeilla? Entä miten noiden alataajuuksien laita? Sustainista en osaa sanoa oikein mitään. Käytän flättejä Jaguarissa ja Jazzmasterissa, joista kumpikaan ei ole minkään sustainhirviön maineessa. Tarpeeksi pitkään ne soivat omiin tarpeisiini - mutta minun mielestäni sustain on yliarvostettua. Alapää taas on aivan omaa luokkaansa. Olen kokeillut Jazzmasterissa myös roundwoundeja (DR Pure Blues 11-50, Snake Oil ME 11-48 -settejä nyt ainakin) eivätkä ne mitenkään pärjää fläteille jykevyydessä. Pyramid, Thomastik-Infeld, D'Addario Chromes, La Bella - merkistä viis, alapäätä riittää. Vain Fenderin Stainless Flatsit ovat osoittautuneet todellisiksi rimanalituksiksi useassakin mielessä. Tummaan, cleaniin, jazzmaiseen meininkiin kokeilisin heti flättejä. Ugh. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
JeeVes 22.10.2008 21:44:04 | |
---|
Ostin just itelleni mun Sheraton 2:seen Pydamidin setin punotulla G:llä. Katotaan miltä tulee soundaa. "Its time for love revolution" |
Värinä 22.10.2008 21:48:34 | |
---|
Sustainista en osaa sanoa oikein mitään. Käytän flättejä Jaguarissa ja Jazzmasterissa, joista kumpikaan ei ole minkään sustainhirviön maineessa. Tarpeeksi pitkään ne soivat omiin tarpeisiini - mutta minun mielestäni sustain on yliarvostettua. En mäkään mitään ääretöntä sustainia hae. Ajattelin vaan ettei soundi ihan heti kuole. Ettei siis mitään plönk efektiä tule. Eli siis että kieli soi. Alapää taas on aivan omaa luokkaansa. Olen kokeillut Jazzmasterissa myös roundwoundeja (DR Pure Blues 11-50, Snake Oil ME 11-48 -settejä nyt ainakin) eivätkä ne mitenkään pärjää fläteille jykevyydessä. Pyramid, Thomastik-Infeld, D'Addario Chromes, La Bella - merkistä viis, alapäätä riittää. Vain Fenderin Stainless Flatsit ovat osoittautuneet todellisiksi rimanalituksiksi useassakin mielessä. Tummaan, cleaniin, jazzmaiseen meininkiin kokeilisin heti flättejä. Ugh. Jees. Pitää käydä noutaan flätit siis. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... |