Aihe: Marshall hakusessa..
1 2 3
9292
11.07.2008 09:26:12

Eikös nuo Vintage Modernit olis samoissa hinnoissa JCM2000-sarjan kanssa... sellasta katselisin ennemmin. TSL-60 -nuppi oli itellä aikasemmin, puhtaat siinä oli jopa hyvät, mutta säröpuolelta jäi aina jotain puuttumaan...

niinpä näyttäisi olevan juu.. Mutta irtoaakohan tuosta tarpeeksi säröä myös kunnon rokkiin ja metalliin? Tässäkin järki mukana, eli grave diggeriä ei ole tarkoitus soittaa, vaan riittää kun säröä riittää esim. metallican rankimpiin biiseihin.
duc
11.07.2008 09:43:58 (muokattu 11.07.2008 09:44:43)
niinpä näyttäisi olevan juu.. Mutta irtoaakohan tuosta tarpeeksi säröä myös kunnon rokkiin ja metalliin? Tässäkin järki mukana, eli grave diggeriä ei ole tarkoitus soittaa, vaan riittää kun säröä riittää esim. metallican rankimpiin biiseihin.

Tuohon metallipuoleen taitaa joutua boostaamaan jollain pedaalilla, mutta rokkipuolen pitäs toimia oikein mallikkaasti. En ole kyllä ite tuollaista testannut :( Youtubesta varmaan löytyy kaikenlaista esimerkkivideota....
9292
11.07.2008 09:49:05

Tuohon metallipuoleen taitaa joutua boostaamaan jollain pedaalilla, mutta rokkipuolen pitäs toimia oikein mallikkaasti. En ole kyllä ite tuollaista testannut :( Youtubesta varmaan löytyy kaikenlaista esimerkkivideota....

Näinpä. Jos tarkoitus olisi soittaa raskaampaa rokkia ym. niin minusta olisi huomattavasti järkevämpää ostaa semmoinen vahvistin, mikä sopii sellaiseen musiikkiin. Olen kuunnellut myös noita tsl:n ääninäytteitä ja kyllä ne ihan mukavilta kuulostivat. Kyllä siitäkin vahvistimesta saa mitä luultavimmin pienellä vaivannäöllä ihan mukavat soundit pihalle
duc
11.07.2008 10:00:14
Näinpä. Jos tarkoitus olisi soittaa raskaampaa rokkia ym. niin minusta olisi huomattavasti järkevämpää ostaa semmoinen vahvistin, mikä sopii sellaiseen musiikkiin. Olen kuunnellut myös noita tsl:n ääninäytteitä ja kyllä ne ihan mukavilta kuulostivat. Kyllä siitäkin vahvistimesta saa mitä luultavimmin pienellä vaivannäöllä ihan mukavat soundit pihalle

No ite vaihdoin TSL:n Bugeraan, enkä ole katunut. Puhtaat oli Marsussa paremmat, mutta metallipuoli Bugerassa aivan ylivoimainen. Rokkisäröt tuntus lähtevän hyvin tuosta OCD:stä sitten... Jonkulaisia kompromisseja joutuu tekemään jos noita kaikkea kolmea soundimaailmaa lähtee samasta vahvistimesta hakemaan. Ellei sitten budjetissa ole Roadsterille tms. tilaa.
9292
11.07.2008 10:04:22

No ite vaihdoin TSL:n Bugeraan, enkä ole katunut. Puhtaat oli Marsussa paremmat, mutta metallipuoli Bugerassa aivan ylivoimainen. Rokkisäröt tuntus lähtevän hyvin tuosta OCD:stä sitten... Jonkulaisia kompromisseja joutuu tekemään jos noita kaikkea kolmea soundimaailmaa lähtee samasta vahvistimesta hakemaan. Ellei sitten budjetissa ole Roadsterille tms. tilaa.

No eipä ole roadsterille tilaa ei. Kuitenkin ehkä kallistuisin tuohon marsuun. Marshallsoundi kun on aina marshallsoundi.. Näistä asioista on hirveän vaikea sanoa, että mikä on parhain. Jokaisella kun on omat korvat
duc
11.07.2008 10:12:57
No eipä ole roadsterille tilaa ei. Kuitenkin ehkä kallistuisin tuohon marsuun. Marshallsoundi kun on aina marshallsoundi.. Näistä asioista on hirveän vaikea sanoa, että mikä on parhain. Jokaisella kun on omat korvat

Jees, ei se TSL huono peli ole. Kolme kanavaa saa siitä edullisesti ja hyvin monipuoliset säädöt on siinä vielä. Noita Marshall-soundejakin on niin monia... ei se kyllä JCM800:a vastaa, mutta harvapa niin tekee.
9292
11.07.2008 10:14:26

Jees, ei se TSL huono peli ole. Kolme kanavaa saa siitä edullisesti ja hyvin monipuoliset säädöt on siinä vielä. Noita Marshall-soundejakin on niin monia... ei se kyllä JCM800:a vastaa, mutta harvapa niin tekee.

Kyllä se houkuttaisi. Ei olisi kovinkaan pahan hintainen kun englannista tilaisi
oiva tumpeloinen
11.07.2008 10:42:30
No, jos tälle linjalle lähdetään, niin myisköhän oiva mulle takas Jubilee 2553 settinsä? :)

Kyl se läjä taitaa täällä vielä pysyä. Tai ainakin kaikki se, mitä siitä on jäljellä. =)
Peku911
11.07.2008 11:19:44
"Yleinen" mielipide on sen puolella, että putkesta lähtee sitä parempi soundi mitä kovemmalla. Eli itse kyllä pistäisin kytkimen 25asentoon, ainakin kotona ja aika todennäköisesti myös treeneissä. Ainakin omassa marsussa toi 50w tuntuu olevan melkein aina liian paljon...

No en tiedä, mutta tuo jubilee on kyllä siitä ihmeellinen marsu, että hyvin hönkii pienilläkin volyymeilla.. Ei räjähdä sen master volume 1 jälkeen silmille, vaan nousee sillai sopivasti, että on säätövaraa hyvin. Ja kyllä minusta 25 watin puolella soundiin tulee joku ero kun vertailee 50 wattiin... En tiedä. Voi olla että ero on vain omassa päässä..

Nyt aamulla testailin taas ja rupesihan sieltä löytymäänkin hyvää cleania, mutta tuon pienen volan pienennöksen todella vaatii.. Mutta sen jälkeen kyllä on minulle ainakin hyvät cleanitkin. Kiitokset vain neuvoista.
Grabel
12.07.2008 13:37:38
Lopuksi kehotan vielä kipaisemaan kioskille ja ostamaan viikonloppulukemiseksi viimeisimmän Guitar Playerin, sillä siinä oli iso juttu Slashistä, eli ainakin haastattelu ja jonkun sortin kamalista.

Tässäpä tuossa Guitar Playerissa (June 2008) esitettyä Slashin kamalistaa vahvistimien ja kaappien osalta (lista oli sivun mittainen kaikkine tilpehööreineen ja en jaksa kirjoitella ihan yksityiskohtaista tietoa, mutta tämä varmaan kiinnostaa silti monia):

DIRTY SOUND:
One 100-watt Marshall JCM Slash 2555 Signature Model head run in parallel with one 100w Marshall Vintage Modern head - each driving a Marshall 4x12 straight cabinet. Soolo ym. boostina: MXR/Custom Audio Electronics Boost/Overdrive pedal

CLEAN SOUND:
Two 100-watt Marshall Silver Jubilee heads (modattu KT88 putkille) set clean, driving two Marshall 4x12 straight cabs stacked atop the two dirty Marshall (+ tarvittaessa sekalaista boostia chorusta jne..)

CABINET MICS:
Live: Heil PR-30 (soundiin sekoitettu myös Palmer PDI-05 speaker emulaattoria)
Studio: Shure SM57 (toinen elementin edessä, toinen pari jalkaa kaapin takana)

BACKUP HEADS:
100-watt Marshall Vintage Modern

SPEAKERS:
Celestion Vintage 30
Teininä oli aikaa, mutta huonot kamat - vanhempana on hyvät kamat, mutta ei aikaa..
Arabian Lauri
15.07.2008 08:15:57
Hmm.. tämä marsuketju näyttäisi olevan vielä elossa joten postaankin tänne.. Minua ovat alkaneet nuo marsut myös kiinnostaa ja budjetin puolesta tämä jcm2000 sarja.. uutena voisin ostaa ja haluaisin kuulla nyt mielipiteitä DSL:n ja TSL:n vastakkain panemisesta.. kumpi niistä on parempi soundeiltaan? tarkoituksena olisi vetää rujoa rokkia ja ehkä myös jotain raskaampaa.. Soolot saisivat irrota.Kliinit niissä taitaa olla molemmissa ihan "ok", mitä nyt olen kuullut. Ja tosiaan saa kertoa omat näkemykset nupeista ja comboista.

Mulla oli pari vuotta TSL601-combo, hyvin toimi niin teknisesti kuin saundipuolellakin. Hommasin siihen lisäkaapin jotta en jää treeniksellä kovakätisen rumpalin jalkoihin. Tuon päivityksen jälkeen homma toimi suorastaan loistavasti. Lisäkaappi vain mukaan jos oli kuuluvuusongelmia, yleensä niitä ei keikoilla tosin ollut, sillä lavavolyymi pitää pitää maltillisena. Mielestäni lisäkaappi on hyvä keksintö kun sen voi suunnata toiseen suuntaan kuin itse kombon tai kiikuttaa kauemmas yms.

Käytin vahvistimesta enimmäkseen sitä pienempää sarökanavaa ja boostasin sitä tarvittaessa Bad Monkey-spedulla, mikä pelasi mielestäni ihan ok. Boostaaminen onnistui myös niin että laitoin efektilenkkiin lyhyen piuhan ja laitoin fx-mixistä lenkin isolle. Kun vaihtospedusta laittoi sitten lenkin päälle, pompsahti volume sopivasti. Noin mulla oli kaksi soolosaundia käytössä: se "ruskeampi" ilman apinaa ja sitten se mekaanisemman kuuloinen apinan kanssa.

Kliinistä kanavasta pidin myös, mutta en sitä kuitenkaan pänditouhuissa juurikaan tarvinnut. Isommalla säröllä oli vähän sama kohtalo.

Saundiklippiä löytyy www.mikseri.net/backfire

Ekassa stygessä ajoin soolot apinalla, kaikua lisättiin jälkeenpäin, muutoin saundi on TSL:n oma. Pändin toinen kitara soi JCM900:n läpi.

Nykyisin paketti on myynnissä kitarapajassa, johon sen kiikutin pari viikkoa sitten vaihdokkina. Joku saa siitä vielä hyvän seläntappajan.
"Some people are like Slinkies... not really good for anything, but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs."
Kalm
15.07.2008 09:42:26
Putkia vaihtamalla saa muutettua vahvistimen luonnetta jonkun verran.
Kaikkein vaikein asia mihkä mä olen ton vahvarin kanssa törmännyt on särökanavan ja cleen kanavan tasapaino. Aina tuntuu että toinen jää jalkoihin.

Komppaan. Ykkösputkeksi kannattanee myös kokeilla jotain miedomman sorttista kynttilää (itsellä nyt 12AU7), jolloin Gain-säädöstä tulee huomattavasti rauhallisempi ja puhdas vs. lead-kanavien gainisäätökin on paremmin balanssissa.
Play it loud, mutha!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)