Aihe: Peavey bandit 112 vs. Line 6 Spider 75
1 2 3
McNulty
29.05.2008 20:46:22
nyt kun mulla on toi bandit niin osaako joku kertoa mikkä olis hyvät säädöt millä sais parhaimmat säröt?

Kukaan muu kuin sinä itse ei tiedä mitkä ovat sinulle hyvät säädöt ja säröt. Siispä kannattaa lähteä siitä että käännät EQ-potikat klo12-asentoon ja lähdet siitä eteenpäin. Jos on liian tumma soundi, niin lisäät trebleä. Jos middleä on liikaa tai liian vähän niin säädät sitä jne. Gainia sitten oman maun mukaan...

Elä nyt vaan sano että meidän pitää vielä tulla soittamaankin sinun puolesta? Hieman oma-aloitteisuutta ja pitkäjänteisyyttä siihen opetteluun. Ei meistä kukaan ole oppinut kamojen kanssa puljailua yhdessä yössä.
Lancelot
29.05.2008 21:36:51 (muokattu 29.05.2008 21:51:28)
Vähän offtopic.. Valveking 100W "toimii" yhtälailla kotisoitossa kuin esim. 20W H&K edition tube. Clean osastolla H&K selvästi parempi mutta säröillä VK aukesi paremmin, jo pikkuvolalla soi todella mukavasti. Tosin onhan kyseessä vähän eri luonteiset vahvistimet. Banditilla olen myös soitellut ja siinä on kyllä hyvä särö trankuksi mutta kyllä eron huomaa Valvekingin eduksi mielestäni. Varsinkin buustaamalla lead kanavaa irtoaa melko agressiivinen ja tiukka saundi. VK kuullostaa kyllä putkivehkeeltä.

Valvekingiä dissataan turhaan usein sillä perustein että ollaan liikkeessä testailtu ja lyhyen säätämisen jälkeen todettu huonoksi. Myös halvan hinnan ja Made in China leiman myöten sitä on helppo dissata. Aikoinaan kun hommasin sen ekaks putkivehkeeks ni hetki meni sen kanssa opetellessa ennen ku löysi miellyttävää saundia.

Kamat on täälläkin mennyt vaihtoon tiuhaan tahtiin ja menossa on 3. putkivehje mutta silti VK:stä on jäänyt varsin positiivinen fiilis.

E. säätö
Antti1
29.05.2008 22:59:16
Valvekingiä dissataan turhaan usein sillä perustein että ollaan liikkeessä testailtu ja lyhyen säätämisen jälkeen todettu huonoksi.

Meikäläisellä ainakin juuri päinvastoin. Lyhyellä testailulla vaikutti hintaisekseen lupaavalta. Soundi kuitenkin alkoi sitten tositoimissa tympimään erittäin nopeasti ja siitä ei pitkällisenkään säätösession jälkeen ole saanut mitään luksusta irti.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
jonneh
30.05.2008 07:55:56

pystyykös sitä mitenkään sätä kun sitä post gainia vääntää hitusen verran niin sitä ääntä rupee tulemaan niin hiton kovaa. miks se post gain on nii herkkä? pystyykö säätämään?
Antti1
30.05.2008 11:15:57
pystyykö säätämään?

Eipä oikeastaan. Sitä voisi mun mielestä kutsua nimellä huonosti toteutettu master volume. Tietty joskus saattaa vaikka ite potikassa olla jotain häikkää, jolloin se ei toimi ihan halutulla tavalla. En osaa tästä sanoa mitään, kun ei pääse kuulemaan sitä sun härveliäs.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
PuNkKi
30.05.2008 11:18:59
ehkä vähän myöhästä kertoa mutta:

kannattaa randallin uusimpia trankkuja testata.. aika mainioita pelejä..
en tarkota nyt näitä rg-sarjaa.. se uudempi.. en nyt muista mallia..
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
Billsner
30.05.2008 18:21:33
miks se post gain on nii herkkä?

Sulla pitää kysyä sitä Peaveyltä.

pystyykö säätämään?

Jos väännät pre-gainia pienemmälle niin se ei ole "niin" herkkä, mutta samalla särön määräkin pienenee. Onhan tuo vähän aluksi opettelua sen post-gainin kans saada se sopivalle tasolle kotisoittelua varten, mutta äkkiä sen oppii. Itellä pre-gain on täysillä ja post-gain on melkein ykkösen kohdalla kotisoittelussa. Särö on modern-asennossa ja metallia soitan.
Wrapped in plastic
jonneh
15.07.2008 21:27:14

mitäs se meinaa sielä vahvarin takana oleva säätövipu mistä pystyy valita Loose, Medium ja Tight?

Millasen kaapin tohon pystyy liittämään? sen 100wattisen mitä se lupaa kaapin kanssa?
Hevillä ei hävitä!
Billsner
15.07.2008 21:35:20
mitäs se meinaa sielä vahvarin takana oleva säätövipu mistä pystyy valita Loose, Medium ja Tight?

Se muuttaa äänensävyä. Kokeile.

Millasen kaapin tohon pystyy liittämään? sen 100wattisen mitä se lupaa kaapin kanssa?

Mikätahansa 50w (tai yli) 8 ohmin kitarakaappi. Bandit pukkaa ulos 80w, mutta lisäkaapin kanssa se pukkaa ulos 100w.

Luithan manuaalin?
http://www.peavey.com/assets//literature/manuals/00583640_3.pdf
Wrapped in plastic
jonneh
15.07.2008 21:53:57

Se muuttaa äänensävyä. Kokeile.

Mikätahansa 50w (tai yli) 8 ohmin kitarakaappi. Bandit pukkaa ulos 80w, mutta lisäkaapin kanssa se pukkaa ulos 100w.

Luithan manuaalin?
http://www.peavey.com/assets//literature/manuals/00583640_3.pdf

joo olen koittanut enkä ole paljoa eroa huomannut äänessä.
ja manuaalin oon lukenu (tai ainaki yrittäny) mutta ei oikee tuo englannin kieli suju. :)
mutta joo kattelenpa tässä sopivaa kaappia jahka ostais.
Hevillä ei hävitä!
Billsner
15.07.2008 22:19:13 (muokattu 15.07.2008 22:19:32)
joo olen koittanut enkä ole paljoa eroa huomannut äänessä.

Sulla on ilmeisesti uusin malli tuosta Banditista kun kolme eri asentoa löytyy kytkestä. Itsellä on tuosta vanhempi malli. Eron kyllä huomaa kun laittaa midscoop metallisäröt ja vaihtaa tightilta looseen.

ja manuaalin oon lukenu (tai ainaki yrittäny) mutta ei oikee tuo englannin kieli suju. :)
mutta joo kattelenpa tässä sopivaa kaappia jahka ostais.

Suosittelen suljettua kaappia (esim. http://www.thomann.de/fi/laney_gs112ve_new.htm). Tulee alarekisteriä mukavasti lisää.
Wrapped in plastic
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)