Apaas 11.05.2008 00:48:51 | |
---|
Joo, piuhat kannattaa tarkastaa heti alkuunsa. Toiseksi tulee mieleen että olisiko mahdollista kokeilla sillä kaverin engl:llä esiintyykö samaa ongelmaa? Kiersikö mikit ennen kuin modasit mikkeihin 18v jännitteen? Onkos tuon Randallin etuasteessa putkea? Eräässä pikkukombossa merkittömän etuasteputken vaihtaminen parempaan poisti häiriöäänet. Tämmösiä tuli näin alkuun mieleen. Kiitoskiitos sinullekkin.Tuota nuin,minusta se on täysi trankku.Ei hybridi...Voiko siellä olla yksi pieni putki,vaikka sitä ei missään selosteessa mainita?Kiertää enggelilläkin,sillä minä täällä kyselen,kaikki testaukset on tehty ja kamoista se oikein enää minun järjellä ole kiinni...Kitaran sisällä johdot on jo eri asia.Ei kiertänyt silloin ennen sitä 18v vaihdosta,mutta ei se kyllä heti silloinkaan muuttunut.Soittelin sillä suoraan linjaan podin läpi pitkään(ei ollut noisegate päällä) ja sama to800 boostaamassa podia...Ihmejuttuja nämä.Mmuttamutta.Ensitöiksi maanantaina otan silmän ja kolvin käteen ja tarkastan juotokset. Millaista piuhaa voitte kokemuksella kitaraan suositella vaihdettavaks,jos niin pitkälle joudun menemään. Mitä? |
sepisti 11.05.2008 00:49:08 | |
---|
Putkipeleissä on enemmän tuota mastervolume-ideaa kun joku haluaa repiä sen päätesärön irti yöllä kerrostalossa tai jotain. Vähän OT, mutta ei kait putkivahvistimessa sitä päätesäröä millään mastervolumella saa esiin kerrostalovolumella. Ei sitä päätesäröä käsittääkseni tule muutakuin luukuttamalla sitä vahvistinta lähellä maksimitehoja. Keinokuorma on sitten erijuttu, tai etuastesärön aikaansaaminen hiljaisella volumella. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
bfoc 11.05.2008 00:55:23 | |
---|
Vähän OT, mutta ei kait putkivahvistimessa sitä päätesäröä millään mastervolumella saa esiin kerrostalovolumella. Ei sitä päätesäröä käsittääkseni tule muutakuin luukuttamalla sitä vahvistinta lähellä maksimitehoja. Keinokuorma on sitten erijuttu, tai etuastesärön aikaansaaminen hiljaisella volumella. Siksi tuossa oli tuo "tai jotain". Olen palstaa lukiessani tulkinnut tuon mastervolan edestauttavan päätesärön löytymistä siedettävällä volalla. Voin olla toki ihan väärässäkin juu. Näin omakoti-asujana en moisista välitä. Ei kun halfstack täysille ja tulpat korviin. Kuulee naapurin rautalankamieskin joskus kunnon musaa. (Ts en osaa soittaa, korvaan puuttuvan taidon volumella ja irvistyksellä) Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Apaas 11.05.2008 01:00:54 | |
---|
Joo.Minä pääsin järkeilyn päähän.Soitin ennen Podilla PA:han.18v jännitettä.Mutta,podissa oli noisegate,joten se söi kierron. Nyt ostin randallin,ei noise gatea,joten 18volttia kiertää pirusti.Otin toisen patterin pois,kierto jatkuu,mutta siellä on nyt se koko asennus neppareineen ja johtoineen ja juotiksineen siellä välissä kuitenkin.Jos se aiheuttaa kierron. En pysty itse parempaan,pysty sinä? Mitä? |
bfoc 11.05.2008 01:04:54 | |
---|
Joo.Minä pääsin järkeilyn päähän.Soitin ennen Podilla PA:han.18v jännitettä.Mutta,podissa oli noisegate,joten se söi kierron. Onko Podi tallella? Jos sitä käyttäisi noisegatena kepin ja nupin välissä. En tiedä pystyyko ja toimiiko kun en ole munuaismiehiä lain. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Apaas 11.05.2008 01:09:50 (muokattu 11.05.2008 01:13:39) | |
---|
Onko Podi tallella? Jos sitä käyttäisi noisegatena kepin ja nupin välissä. En tiedä pystyyko ja toimiiko kun en ole munuaismiehiä lain. Tarkotat varmaan särön ja nupin välissä?Kitara--->Wahi---->OD--->Podi--->Ransu?nuiko?Kävi mullakin mielessä äske et sen podinhan vois laittaa tosiaan noisegatea vaille bypassiks siihen väliin...Kiitos!Jos se tappais kiertoa. Kokeilen.Kerron maanantai-iltana klo 21.00. Ole paikalla. Mitä? |
bfoc 11.05.2008 01:16:49 | |
---|
Tarkotat varmaan särön ja nupin välissä?Kitara--->Wahi---->OD--->Podi--->Ransu?nuiko?Kävi mullakin mielessä äske et sen podinhan vois laittaa tosiaan noisegatea vaille bypassiks siihen väliin...Kiitos!Jos se tappais kiertoa. Juuri näin. Kokeile ennnen efektejä ja niiden jälkeen. Wahin ja särön väliinkin sen voi tietty tunkea, mutta tokkopa on hyötyä. Riippuu aina mistä kohtaa sitä noisea haluaa suitsia. Raporttia odotellessa... Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Apaas 11.05.2008 01:19:18 | |
---|
Vielä se et mun pitää opetella käyttää sitä noisegate-toimintoo.Aivan uusi mulle.ei se mitään.Mä opettelen.On se vaan jännä kun EMG:n pitäs vähentää kiertoo eikä ujeltaa puolet kovempoo kun passiivi Mitä? |
bfoc 11.05.2008 01:26:04 | |
---|
Vielä se et mun pitää opetella käyttää sitä noisegate-toimintoo.Aivan uusi mulle.ei se mitään.Mä opettelen.On se vaan jännä kun EMG:n pitäs vähentää kiertoo eikä ujeltaa puolet kovempoo kun passiivi Hittoko nuista tietää. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Apaas 11.05.2008 01:30:44 | |
---|
Minä en tiiä mistää mitää meen nukkumaan.perkele kiertää varmaan unetkii Mitä? |
imppa86 11.05.2008 02:46:45 | |
---|
mulla ton to800 kanssa rupes oma keppi kiertää kans aikalailla...hyvä pedaali muuten! |
Apaas 11.05.2008 09:43:54 | |
---|
mulla ton to800 kanssa rupes oma keppi kiertää kans aikalailla...hyvä pedaali muuten! Kyllähä se hyvän soundin antaa boostina.Mutta kun enggelimiehen bad monkey kiertää samallalailla.. Mitä? |
anssopikasso 11.05.2008 09:58:09 | |
---|
Jännä homma. Itellä ennemminkin aina passiivit ujeltanu kovempaa kuin aktiivit. Mites tuo randalli sitten, meinaan kun kaverilla on sellainen ja se on tahtonut aina treenitilanteissa kiertää ihan miten sitä ihtiään tahtoo huvittaa. "Paskaa voi syödä vain niin paljon ennenkuin alkaa oksettamaan."
-Maelstorm @ M.Net |
Twinkle 11.05.2008 10:06:13 | |
---|
Olettaisin että ongelma on tuossa pedaalissa tosiaan, jos levelit on kympillä niin kyllähän tuon luulisi jonkun verran kiertävän. Vähentää sitä leveliä ja kompensoi muilla keinoilla, niin ehkäpä se ulina vähenee. |
Ziggy Bubba 11.05.2008 10:10:52 (muokattu 11.05.2008 10:12:04) | |
---|
Olettaisin että ongelma on tuossa pedaalissa tosiaan, jos levelit on kympillä niin kyllähän tuon luulisi jonkun verran kiertävän. Vähentää sitä leveliä ja kompensoi muilla keinoilla, niin ehkäpä se ulina vähenee. Enpä usko. Tuo TO800 on kuten tubescreamerit sun muut kaltaisensa, aikas pienitehoinen vehje - just tuolla tyylillä saa tuupattua vahvaria sopivasti. Moneen kertaan eri speduilla ja vahvareilla testattu. Apaas taisi tosiaan aiemmin vielä mainita, että kaverin passiivimikeillä varustettu kitara ei kiertänyt samalla tavalla. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
Twinkle 11.05.2008 10:17:16 | |
---|
Apaas taisi tosiaan aiemmin vielä mainita, että kaverin passiivimikeillä varustettu kitara ei kiertänyt samalla tavalla. Jaa niin... noh, tuossa tilanteessa kun kerran välineitä on niin kannattaisi aloittaa se ongelman purkaminen komponetti komponentilla. Jos aktiivipeli ulvoo enemmän, niin sitten tosiaan niissä mikeissä on jokin hämminki, esim. tuolla soitinrakennuksessa joku tarjosi rakennevikaa. |
Apaas 11.05.2008 10:27:53 | |
---|
esim. tuolla soitinrakennuksessa joku tarjosi rakennevikaa. Joo siellä tosiaan jätkä sano et oli kiertäny lespa emgeillä,musamaailmassa olivat laitteneet kuminpalan rungon,ja mikin väliin vähentämään resonointia.Tuota pitää kokeilla. Mitä? |
Marzi 11.05.2008 12:28:09 | |
---|
Niin sitä pitikin kysymäni, et minkälainen se ESPisi on? Ja onko kierto normaalin kierron kuuloista vai sellaista sietämätöntä korkeaa vinkunaa? Ja syttyykö se soittaessa myös, vai vain silloin kun et soita? Soundia (särön määrää) ja volaa säätämällä pitäsi saada kierto loppumaan. Muista, että aktiivit tuuppaa ihan eri voimalla kuin passiivit, eli et tarvitse yhä paljon gainia. Särö toki lisääntyy kun vaihdat tehokkaammat mikit kitaraan, mutta se myös kompressoituu enemmän, eli riippuen särön luonteesta, voi olla että sen määrä ei tunnu lisääntyvän, ja käännät lisää gainia, jolloin saatkin tavallaan kompressorin output gain-tyyppisen meiningin aikaan. Eli särö kompresssoitu liikaa soittaessa ja kun lopetat soittamisen, vola etuasteessa pompsahtaa->kiertää. Aktiivimikit on jo itsessään kuin boost-pedaali verrattuna passiiveihin, varsinkin noi 18V-hommat. No yhyy. |
Moimies 11.05.2008 13:33:45 | |
---|
Ei voi johtua mikeistä ainakaan. Itselläni toisen kitaran tallassa EMG 85, toisessa 81 ja kummallakin kiertää tuntuvasti vähemmän kuin SD Customilla tai SD Invaderilla jotka ovat olleet tuossa kepukassa jossa nyt 85. Nyt kunno rähinät pystyy. |
Marzi 11.05.2008 14:20:07 | |
---|
Sillä mäkin tota ihmettelen, ko ite oon käyttäny EMGejä vaihtelevasi jostain vuodesta -96, eikä koskaan oo ollu mitään ongelmia. Päinvastoin, häiriöitä on vähemmän ym. Passiivimikkien kanssa toi ainainen mikkien ylimikrofonistuminen on ollut ongelma ja vinkunan lähde. Tykkään siitä tiukkuudesta minkä noilla saa aikaan oikeiden vahvistimien kanssa. Mun musaan noi istuu paremmin kun mitkään mut mikit. No yhyy. |