Aihe: Kitara ja vahvistin n. 1500e
1 2 3 4 5
Sam Hotman
09.05.2008 20:50:32
Osta RR5, jos et floikkaa tarvitse. Itsellä oli kanssa pähkäily noiden kahden välillä, mutta ostinkin sitten Jenkki Kellyn :)
''Fuck the Alliance! Fucking die you fucking emo cocksuckers!!'' - CorpseGrinder
vaasankitaristi
09.05.2008 21:50:35
kertokkapas sitten millainen tuo bugeroiden crunch-kanava on?
onko kevyt rokkiroso, vai saako siitä hyvät komppaus säröt raskaampaankin soitantaan?
jackdaniels
09.05.2008 23:16:03
Ei helvetti.
Miten voi olla näin vaikea päätös, että otanko RR24 vai RR5?????????
kuinka tärkeä etu on floikka ja 24 nauhaa? kummassakin hyvä tatsi minun mielestä, mutta en osaa päättää. Auttakaa

RR5:
http://www.thomann.de/fi/jackson_rr5bk_egitarre.htm
RR24:
http://www.thomann.de/fi/jackson_rr24_rhoads_sw.htm

Miten ois jackson kevin bond
vaasankitaristi
09.05.2008 23:26:47
Niin.
Kitara hankinta tulee aikaisintaan heinäkuussa.
Mutta vaffari olisi tarkoitus ostaa jo tässä piakkoin, siispä kysyn, että kun noissa bugeroissa on tuo crunch kanava, niin onko se sellainen kevyt roso-särö, vai saako siitä hyvät komppisäröt ihan tiukimpaan junttaan asti?

ja PS. Onko Jackson RR5 sitten parempi valinta kun soitan melkein kaikkea musiikkia, missä kitaraa käytetään, vaikka kuuntelen ja soitan pääosin vain Hardrockkia ja Heviä, niin joskus tulee reviteltyä oikein kunnolla Wanhan kunnon 60-70 luvun Rockin ja etelän Boogien mukana :). tykkään myös joskus soitella "kauniita" cleani juttuja, jotka vissiin ei taivu RR24:sella. En muuten edes hirveästi floikkaa kaipaa. Miten sitten RR5:tosen laatu?

kevin bond on paskin vaihtoehto noista mulle.
Lue kiitos topickin viimeisimmät viestit, ennen kuin kommentoit.
jackdaniels
09.05.2008 23:55:44
kevin bond on paskin vaihtoehto noista mulle.
Lue kiitos topickin viimeisimmät viestit, ennen kuin kommentoit.

Joo ei ne "kauniit" clean jutut kyllä taivu bondilla
Snapo
10.05.2008 00:23:54
http://www.thomann.de/fi/jackson_rr5_bk_damaged.htm

rr5 pienellä lommolla varustettuna, ja hinta tippuu heti 100e
vaasankitaristi
10.05.2008 00:40:32
Joo ei ne "kauniit" clean jutut kyllä taivu bondilla

eipä niin

täytettä
vaasankitaristi
10.05.2008 00:41:22
kertokaas nyt vähän siitä bugeran crunch kanavasta
jackdaniels
10.05.2008 06:09:43
eipä niin

täytettä

Mut bondiin voi asennuttaa kaulamikin, tuollaa torilla oli myynnissä yks sellanen mihin oli värkätty kaulamikki
vaasankitaristi
10.05.2008 09:04:00
no voihan sen asennuttaa melkein mihin vaan kitaraan.
RR5 on hienompi ja siinä on heti kunnon mikit kiinni.
jackdaniels
10.05.2008 21:23:05
no voihan sen asennuttaa melkein mihin vaan kitaraan.
RR5 on hienompi ja siinä on heti kunnon mikit kiinni.

Hienompi? hä no makuasia
vaasankitaristi
10.05.2008 22:22:20 (muokattu 10.05.2008 22:29:05)
unohda nyt jo koko juttu......
Taitaa Jackdanielssilla olla joku pakkomielle kevin bondeja kohtaan :)

edit
Mutta en ole saanut vielä vastausta siihen, että millainen bugeroiden crunch kanava on?
Onko se enemmän sellainen Rock-blues roso, vai saako siitä hyvät komppi säröt rankempaankin.
Tykkään nääs, että on yks kanava cleaneille, yks komppaukselle ja vähintään yks sooloiluun, ettei tarvi kompata ja sooloilla samoilla asetuksilla. Kyllä sekin tietty käy, mutta on se mun mielestä tuollain parempi.
Nacher
10.05.2008 23:59:16
unohda nyt jo koko juttu......
Taitaa Jackdanielssilla olla joku pakkomielle kevin bondeja kohtaan :)

edit
Mutta en ole saanut vielä vastausta siihen, että millainen bugeroiden crunch kanava on?
Onko se enemmän sellainen Rock-blues roso, vai saako siitä hyvät komppi säröt rankempaankin.
Tykkään nääs, että on yks kanava cleaneille, yks komppaukselle ja vähintään yks sooloiluun, ettei tarvi kompata ja sooloilla samoilla asetuksilla. Kyllä sekin tietty käy, mutta on se mun mielestä tuollain parempi.

Boostaamalla sopinee varmaan metallimättöönkin se crunchi. Ilman voi olla vähän liian kevyt. Lisäksi eikös tuo crunch ole periaatteessa clean kanavan toinen moodi? En edes tiedä, voiko sitä vaihtaa pedaalilla crunchin ja cleanin välillä.
KUNU
11.05.2008 00:16:58
ja PS. Onko Jackson RR5 sitten parempi valinta kun soitan melkein kaikkea musiikkia, missä kitaraa käytetään, vaikka kuuntelen ja soitan pääosin vain Hardrockkia ja Heviä, niin joskus tulee reviteltyä oikein kunnolla Wanhan kunnon 60-70 luvun Rockin ja etelän Boogien mukana :). tykkään myös joskus soitella "kauniita" cleani juttuja, jotka vissiin ei taivu RR24:sella. En muuten edes hirveästi floikkaa kaipaa. Miten sitten RR5:tosen laatu?

Aivan jäätävää tekstiä. Nyt otat vain tuolista kiinni ja istut alas tukevasti.

Koko aiheen ajan sanot että et tarvi hyviä kliinejä ja nyt sitten sanot että sulla on tapana soitella "kauniita" kliinejä. Noh joka tapauksessa, hyvät kliinit saat aikaa sekä RR5:lla että R24:lla, takaan sen. Vahvistimesta se saundi on pääosin kiinni.
Sanoit tuossa että kummassaki kitarassa tuntuma on hyvä, eli oletko kokeillut kitaraa?
Itse sinuna ostaisin kitaran mikä tuntuu käteen hyvältä. Mikit ja vahvistin asiat voi hoitaa myöhemmin ja sitten alkaa säätämään sitä saundia. Mutta jos sulla on kitara millä ei ole hyvä soittaa niin ei soittamisesta tulee mittään.

Sinuna luopuisin tuosta RR-villityksestä ja harkitsisisin erilaisia vaihtoehtoja, koska tuo rungon muoto rajaa tällä hetkellä kovastikki sinun kitaravalikoimaa.

Itse katsoisin sinun tilanteessa vaikka tämän tyylistä keppiä: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=236204
Tuolla onnistuu kyllä soittaminen aivan varmasti, ja osat ovat viimisen päälle kunnossa. Tuo ESP:n thin U kaula istuu omaan käteen ainakin täydellisesti.
Mutta koska olet ostamassa vasta pari kuukauden päästä niin käytettyjä ehtii tulla ja mennä vielä paljon.
Mandarax
11.05.2008 10:18:49

En edes tiedä, voiko sitä vaihtaa pedaalilla crunchin ja cleanin välillä.

Niin minkä Bugeran crunch-kanava..? 6260, 6262, 333, 333XL..? Samankaltaisiaha nuo toki ovat, muttei suinkaan samoja laitteita keskenään. Itse käytän crunchia rokkirosoon - taipuisi tiukempaankin vaan ei ole tarvis. Neljä nappia laudassa eli clean, crunch, lead ja boost/fxloop riittää hyvin. Jos mättöä raavin, niin lead on komppi ja soolot buustataan luupilla.
Ensin housut, sitten kengät.
Moimies
11.05.2008 13:55:55
Sinuna luopuisin tuosta RR-villityksestä ja harkitsisisin erilaisia vaihtoehtoja, koska tuo rungon muoto rajaa tällä hetkellä kovastikki sinun kitaravalikoimaa.

Ei se mitään tuo muoto. Jos tykkää niin siitä ei kompromissata, en minä ainakaan. V/RR FTW.
Nyt kunno rähinät pystyy.
KUNU
11.05.2008 16:20:53
Ei se mitään tuo muoto. Jos tykkää niin siitä ei kompromissata, en minä ainakaan. V/RR FTW.

En väittänytkään että tuo RR mallin runko on huono tai huonon näköinen, vaan sitä että jos tuo malli on aivan ehdoton niin se sulkee pois monia muita hyviä vaihtoehtoja, koska RR malleja ei kovin montaa ole tuossa n.1000 euron luokassa, ja kaikki tuntuvat olevan jokseenki "samanhenkisiä".

Mutta jos ei tuosta luovuta niin onnea vain kitaran metsästykseen, mielestäni nuo kaksi esillä olevaa vaihtoehtoa ajavat kumpikin asiansa.
Velli
11.05.2008 16:43:44 (muokattu 11.05.2008 16:45:45)
RR24:n OFR-talla ei ole kovin kaksinen. Se valmistetaan taiwanissa tai jossain muussa kaukoidän maassa. Tallan materiaali ei ole yhtä hyvää kuin Schallerin Saksassa valmistamassa Original Floyd Rosessa. Pelkästään jo tästä syystä ottaisin itse RR5:n. Nuo RR-mallit ovat tosin muutenkin sen verran teinimeininkiä, että en ottaisi RR-mallia lainkaan.

edit. Hups, teinipojallehan tässä näköjään onkin kitaraa tulossa. Ei muuta kuin RR:ää kaulaan vaan!
Invader
11.05.2008 17:05:54
Nuo RR-mallit ovat tosin muutenkin sen verran teinimeininkiä, että en ottaisi RR-mallia lainkaan.

Voi itku. Pitääköhän laittaa oma RR myyntiin. Teini-iät ohi jo aikaa sitten..
Tai sitten ei..
Velli
11.05.2008 17:18:31
Voi itku. Pitääköhän laittaa oma RR myyntiin. Teini-iät ohi jo aikaa sitten..

Ööh, suosittelisin :D! No joo, ei mun mielipiteillä tarvitse olla muille väliä. Jokainen soitelkoot ihan millä haluaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)