![]() 21.04.2008 19:27:51 (muokattu 21.04.2008 19:28:39) | |
---|---|
Varmaankin oikein mainiosti. Wizard on ainakin hyvän kuulonen tuossa kaapissa. Itse kokeilin Wizardia v30:n kanssa, minusta liikaa middleä ja liian kireä soundi, tuo Swamp Thang voisi olla sopiva murisija Wizardin kaveriksi. Joo, Swamp Thangista ei varmasti alapäätä jää puuttumaan. Middlet ja treblet ei pitäisi mitään terävimpiä olla tuossa. | |
![]() 04.10.2008 00:38:39 | |
Jatketaanpas... Mitä elementtiä suosittelisitte? Etsin siis Vintage 30 -tyylistä soundia, mutta tehonkestoa pitäisi olla se 85w. 1x12 -kaappi siis kyseessä...Eminencet ja Celestionit kiinnostavat. Ohmit on vaan numeroita... | |
![]() 04.10.2008 10:24:31 | |
Vaikkakin V30 on saanut haukkuja m.netissä, onpi se minunkin mielestä perkuleen hyvä elementti nimenomaan bändisoittoon. Eihän se kaikkien midscoop-hevipetterien suosikki ole, mutta itse tykkään. V30:n alakerta pysyy läjässä vaikka tuuttais suht bassovoittoisella Trilogyllä hi-gain jyystöä lävitse. Aika harva elementti on siinä touhussa kuulostanut oikeasti hyvältä ja jaksanut vielä erotella. Eminencen The Wizardissa on paljon samoja piirteitä, mutta se on EQ-käyrältään erilainen... keskialuetta on mutta se ylämiddle on leikattu ronskisti pois, trebleä on reilusti ja bassoakin hieman V30 enemmän. Siispä... V30 hoitaa tiiviin alakerran ja keskialueen, The Wizard hoitaa kevyesti scoopimman, skarpin treblekkään soundin. Kahta en vaihda kaiutinosastolla... V30 ja The Wizard. Komeron logolla ei ole väliä, kunhan se on soiva rasia. Kyllä olen samoilla linjoilla!!! Itellä 2x12 kaappi varustettu V30:sillä,enkä oo keksiny ikinä siitä mitään valitettavaa. Ronkeli ei saa rinkeliä | |
![]() 04.10.2008 15:44:47 | |
Joo, ei minullakaan ole mitään valittamista V30:stä. "Se ylämiddlepiikki" on jotenkin alkanut foorumeilla elää omaa elämäänsä. Erityisesti bändisoitossa elementti istuu hienosti kokonaissointiin ja, mikä tärkeintä, se kuuluu läpi erottuvasti. Itselläni on pari viimeistä vahvistinta olleet Orangeja, joiden luonteeseen V30 istuu mielestäni oikein mainiosti. Sopivan "rakeinen" soundi, ärhäkkä muttei päällekäyvä. Ainakin omani, jota on soitettu nyt puolisentoista vuotta sisään säännöllisellä treenivolumella ja muutamalla keikalla, alkaa kuulostaa oikein hyvältä. Uuteen ulottuvuuteen soundi tosin nousi, kun hankin pariksi Celestion G12H30 (Heritage-sarjaa) -elementin. V30 + G12H -pari tukevat toisiaan erittäin luontevasti. Kamoista vielä sen verran, että mulla on kaksi Orangen 1x12 -kaappia. Toiseen rakensin itse puoliavoimen takalevyn, toinen on originaali suljettu. Ylempänä on puoliavoin G12H-kaappi, alempana suljettu V30-kaappi, ja hyvin toimii. Testailin myös neodyymielementtiä (G12 Century Vintage), mutta se ei ollut oikein sitä mitä hain; lopulta vähän liian samankaltainen kuin V30, vaikkakin ehkä hieman elävämpi/kirkkaampi/nopeampi attack. On muuten myynnissä tuo Century, joten ostakaapa halvalla pois! | |
![]() 04.10.2008 21:43:23 | |
Joo, ei minullakaan ole mitään valittamista V30:stä. "Se ylämiddlepiikki" on jotenkin alkanut foorumeilla elää omaa elämäänsä. Erityisesti bändisoitossa elementti istuu hienosti kokonaissointiin ja, mikä tärkeintä, se kuuluu läpi erottuvasti Samaa vähän tässä mietin. Mitenkähän porukat näitä testaa? Minulle ainoa oikea kohdesoundi on bändisoitto treeneissä/keikalla joka merkkaa. Yksin ilman bändiä soittaen soundi on ihan jotain muuta kunnes sitten drummer and band counts in....ja toi on ainoa mikä merkitsee. Bändisoitossa V30 on varsin varma valinta. Kotona yksin testaaminen on ihan turhaa..... sell your computer...buy a guitar
- tom petty | |
![]() 04.10.2008 22:04:59 | |
Samaa vähän tässä mietin. Mitenkähän porukat näitä testaa? Minulle ainoa oikea kohdesoundi on bändisoitto treeneissä/keikalla joka merkkaa. Yksin ilman bändiä soittaen soundi on ihan jotain muuta kunnes sitten drummer and band counts in....ja toi on ainoa mikä merkitsee. Bändisoitossa V30 on varsin varma valinta. Kotona yksin testaaminen on ihan turhaa..... Mulla ne V30:t oli Powerballin kanssa kyllä aivan hirvittävät, sekä yksin että bändin kanssa. Tulppien kanssa ne kyllä kuulostivat varsin makoisalta, mutta ilman... Kyllähän ne erottuvat hyvin soundimaailmasta, mutta onko se sitten ollenkaan hyvä asia kun itse saundi on jotain aivan hirveää? Varmaan muiden vahvistinten kanssa toimivat paremmin, mutta Engleille en todellakaan suosittele. http://www.mikseri.net/formation | |
![]() 06.10.2008 09:21:43 (muokattu 06.10.2008 09:22:32) | |
Olen viime aikoina tehnyt hieman äänityksiä, ihan noin himassa omaksi iloksi. Siinä olen todennut Vintage 30:n hyväksi puoleksi sen, että se kuuluu. Mikä yksinäisessä kitarasoundissa kuulostaa hieman kuivan kirpakan pistävältä, toimiikin yhdessä muiden instrumenttien kanssa erinomaisesti - eikä enää ota korvaankaan. Näin ollen V30 pysyy. :) Eli ainain Orangen kanssa toimii mukavasti. Ilmankos sitä käyttävät. A waist is a terrible thing to mind. | |
![]() 06.10.2008 10:02:14 | |
Mulla ne V30:t oli Powerballin kanssa kyllä aivan hirvittävät, sekä yksin että bändin kanssa. Tulppien kanssa ne kyllä kuulostivat varsin makoisalta, mutta ilman... Kyllähän ne erottuvat hyvin soundimaailmasta, mutta onko se sitten ollenkaan hyvä asia kun itse saundi on jotain aivan hirveää? Varmaan muiden vahvistinten kanssa toimivat paremmin, mutta Engleille en todellakaan suosittele. Mulla on ENGL Blackmore ja 2x12 ENGL E212VH -kaappi, V30-elementeillä. Toimii ja hyvin toimiikin. Minkä kaapin kanssa voimapalloa soittelit kun V30:t oli käytössä? Kaapeissa on eroja.. -Frankster | |
![]() 06.10.2008 11:29:47 (muokattu 06.10.2008 11:30:07) | |
Minulla taas on kokemukset Engl Savage + Carvin Legacy 4x12" V30:illä ja se yhdistelmä tuntuu ehkä vähän turhan riipivältä. Silloin kun soundi on tarpeeksi kirkas, niin sointi on vähän turhan terävä, mielestäni aavistus pehmeyttä yläkertaa ja ylämiddleen parantaisi yhdistelmän sointia huomattavasti, ainakin kevyemmässä soitossa. Muuten V30 kyllä tuntuu pysyvän tosi hyvin läjässä ja erottuu hyvin bändistä vaikkei luukuttaisi kovin lujaa. Suunnitelmissa onkin oman 2x12" skoben rakentaminen, elementeiksi olin ajatellut Wizardeja, mutta pitääkö nyt sittenkin harkita Governoria... Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen | |
![]() 06.10.2008 15:22:57 | |
Mulla on ENGL Blackmore ja 2x12 ENGL E212VH -kaappi, V30-elementeillä. Toimii ja hyvin toimiikin. Minkä kaapin kanssa voimapalloa soittelit kun V30:t oli käytössä? Kaapeissa on eroja.. -Frankster Framuksen 2x12. Komppisaundi olis sinällään vielä ihan toimiva, mutta soolot aivan hirveää riipimistä. http://www.mikseri.net/formation | |
![]() 06.10.2008 15:37:16 | |
Olen viime aikoina tehnyt hieman äänityksiä, ihan noin himassa omaksi iloksi. Siinä olen todennut Vintage 30:n hyväksi puoleksi sen, että se kuuluu. Mikä yksinäisessä kitarasoundissa kuulostaa hieman kuivan kirpakan pistävältä, toimiikin yhdessä muiden instrumenttien kanssa erinomaisesti - eikä enää ota korvaankaan. Näin ollen V30 pysyy. :) Eli ainain Orangen kanssa toimii mukavasti. Ilmankos sitä käyttävät. Samaan tulokseen olen minäkin tullut. Eipä tuo "huono" soundi ole koskaan muuten, kun yksin soitellessa haitannut. Bändin kanssa toimii kyllä hyvin. On kivaa olla kalamies#35 >-)))> | |
![]() 06.10.2008 19:58:17 | |
Framuksen 2x12. Komppisaundi olis sinällään vielä ihan toimiva, mutta soolot aivan hirveää riipimistä. Kuten sanottu, kaapeissa on eroja. Olen kokeillut Blackmorea myös Mesa/Boogien 2x12 -kaapin läpi, V30 -elementit siinäkin oli. Soundi oli kuitenkin hieman erilainen kuin ENGLin omassa kaapissa. Kaapissa (elementeistä riippumatta) saattavat korostua jotkin taajuudet jotka sitten voivat mennä ikävästi ristiin vahvistimen ominaisluonteen kanssa. Tämän takia preferenssi on mulla että nupille se kaappi jonka valmistaja on sille tarkoittanut. Poikkeuksiakin on toki, mutta tuosta mä haluan lähteä. Mutta toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Joku molemmista ja joku isästä. Tähän sitte se musti-palli-makuasia -heitto :) -Frankster | |
![]() 10.10.2008 17:33:59 | |
Itelle tulossa nyt Framuksen 2x12 v30:silla. Näyttää useammallakin kaappi ollut, miten olette kaappia pitäneet, avoimena vai suljettuna? Ja nuppina siis Peavey Valveking Ikinä ei tule soittovermeet olemaan sellaiset, ettei niitä haluaisi joskus vaihtaa.. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)