JarnoH 18.04.2008 11:05:22 | |
---|
Saanko minäkin olla soundistressitön, vaikken Thunder-mies olekaan? Olen huomannut että mitä oranssimpien kamojen läpi soittelen, sitä täsmällisemmin pään sisällä kaikuva ääni toistuu vahvistimesta. Tiedä sitten kuinka pitkään tätä kestää, mutta tällä haavaa kyllä on aika naurettavan tyytyväinen olo saundin suhteen. Oransseissa kamoissa on kyllä omaperäinen ja jotenkin takuuvarmasti aina korvia hivelevä soundimaailma. Sitä kuumetta odotellessa. Röytäen eteenpäin. |
atimoc 18.04.2008 11:09:58 | |
---|
Saanko minäkin olla soundistressitön, vaikken Thunder-mies olekaan? Sä tarvit sitten Thunderverbin, ellei löydy jo :) Jumaliste siinä on kyllä makeesoundinen peli. "I think that technique is the tool to express what you have to say, just like vocabulary and grammar. If all you have to say is 'fuck you, blah blah', well, you don't need a lot of words." -Stéphan Forté |
Kivijalka 18.04.2008 11:38:54 | |
---|
Sä tarvit sitten Thunderverbin, ellei löydy jo :) Jumaliste siinä on kyllä makeesoundinen peli. Jaa, että soittokama voi olla sekä oranssi että Thunder? Täytyy olla täydellinen saundi siinä! :D I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
s8na 18.04.2008 12:12:04 | |
---|
Aika tuttu tunne tuo soundistressi, toisaalta aika usein hommassa on itsellä sitä että on ehkä soittanut liikaa tai soitto ei vain kulje sillä hetkellä. Tälleen amatöörinä on aina todettava et kamat on sitä mihin rahat riittää, ei pysty itselleen kuiteskaan himokalliita vahvareita ja kitaroita mitenkään perustelemaan saati sitten maksamaan niitä. Tällä hetkellä ressaa kun boostaan laneytä Turbo RAT:illa ja vaihtiksena bad monkeyllä. Ratti kuulostaa munakkaammalta mutta jotenkin sen kanssa demppi on tuhnu. Monkey taas antaa mukavammat demppaukset mutta on kokonaisuudeltaan hieman ohuempi soundissa. Haluis molemmat yhessä! |
päänahka 18.04.2008 12:46:33 | |
---|
Noni, siellä on toinen onnellinen ja soundistressitön Thunder-mies :) Mutta teilläpä ei ole Thunderissa presenceä ja mulla on. Herää ihan uudella tavalla henkiin. Kohta on varmaan reverb myös, nupissa siis. Up and down, that's how energy stays alive. |
Detox 18.04.2008 14:07:16 | |
---|
Tuo Gibson V on ihana hardrockissa mutta raskaammassa metallissa se ei oikein toimi. Ne gibsonin tehdas mikitkään ei vältämäti mene yksiin vaihtoterän kanssa. Nupin saundihan yleispyöreästi on aika terävä ja jollain tapaa "moderni", niin mikkien päivitys saattaisi kirkastaa äänimaailmaa. Ei ainakaan tehdasmikeillä, kokeiltu on. No hyvin on kokeiltu, ei voi muuta sanoa. Kyllä ne mikit on ihan passelit hevanderiinkin kunhan vaan jaksaa käyttää aikaa vahvarin ja muiden kammojen säätöön. Ei todellakaan kannata heti ekana mennä vaihtamaan noita mikkejä pois. Tietenkin ne vaihtamalla voit saada parannusta saundiin mutta sinuna sijoittaisin rahat tärkeämpään kohtaan ketjussa: kunnon kaappi (Mesa ;) Mesa 4 Life! |
Detox 18.04.2008 14:15:55 (muokattu 18.04.2008 14:18:22) | |
---|
ei varsinaista "soundistressiä" ole.. mutta.. kyllä kieltämättä toisinaan vituttaa kochin twintonen säröt joka toinen päivä niistä tykkää.. joka toinen päivä sitten ei. no, onneksi on ehx.. :D Itseasiassa putkivahvistimet voivat kuullostaa välillä erilaisilta johtuen putkien kulumasta jne. Tämä ei tietenkään ole toivottavaa mutta pakollinen paha putkista puhuttaessa... Onneksi en itse kärsi saundistressistä... Monesta muusta "ulkomusiikillisesta" asiasta kylläkin Mesa 4 Life! |
Terry Pantheras 18.04.2008 15:34:43 (muokattu 18.04.2008 15:38:54) | |
---|
Kokeilepa vaikka BBE:n Sonic Stompia tai Sonic Maximizeria, jos ei riitä valuuttavarat uusien kamojen ostoon. Sen pitäisi palauttaa soundiin se, minkä kaiutinelementit tuhoaa, mikäli olen oikein ymmärtänyt. Eli käytännössä se lisää erottelevuutta, selkeyttää ja kirkastaa soundia ja tiukentaa tai muhkeuttaa/laajentaa alapäätä. Tai sitten halutessaan ihan päinvastoin. Kyseessä ei siis ole mikään varsinainen EQ, vaan se lisää harmoonisia kerrannaisia, mitä ne ikinä ovatkaan... :D Itse koin sen niin, että ihan kuin olisi ottanut maton pois kaapin edestä (tai käynyt suihkussa viikon festarireissun jälkeen) ja alapään säätövara laajeni metrikaupalla. At my worst, I'm at my best. |
lapio 18.04.2008 15:46:40 | |
---|
Ei ainakaan tehdasmikeillä, kokeiltu on. Heh... itse jouduin vaihtamaan miedomman mikin lento-v:hen rokkihommia varten, kun oli liian hevy se gibsonin 500:nen. Hyvin sillä slayeria kyllä veivasi. Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä.
-aaro |
PuNkKi 18.04.2008 17:09:56 | |
---|
Itseasiassa putkivahvistimet voivat kuullostaa välillä erilaisilta johtuen putkien kulumasta jne. Tämä ei tietenkään ole toivottavaa mutta pakollinen paha putkista puhuttaessa... Onneksi en itse kärsi saundistressistä... Monesta muusta "ulkomusiikillisesta" asiasta kylläkin näinpä. pitänee kokeilla jos emg 81/85 hiukan "parantaisi" soundia... ei noi gibsonin mikit oikeen innosta enään Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
punainenettan 18.04.2008 17:20:39 (muokattu 18.04.2008 17:21:20) | |
---|
näinpä. pitänee kokeilla jos emg 81/85 hiukan "parantaisi" soundia... ei noi gibsonin mikit oikeen innosta enään Sama.Tänään kävi yks jätkä testaamassa Krankin ostoaikeissa ja sillä oli kitarassa 81/85. Oli muuten paljon parempi metallisoundi nuilla emg:llä mitä nuilla mun Gibsonin mikeillä (490R/498T). Jos jokin asia kuulostaa uskomattomalta, se usein on juuri sitä. |
PuNkKi 18.04.2008 17:22:39 | |
---|
Sama.Tänään kävi yks jätkä testaamassa Krankin ostoaikeissa ja sillä oli kitarassa 81/85. Oli muuten paljon parempi metallisoundi nuilla emg:llä mitä nuilla mun Gibsonin mikeillä (490R/498T). jep. elikkä mulla on kohta gibsonin mikit myynnissä:) Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. |
Crimsomnia 30.04.2008 21:35:46 | |
---|
Tota noin, olen katsellut keskustelua noista V30-elementeistä samalla kun olet katsellut uusia kaappeja. Syntyy tällainen käsitys, että ko. elementit tuuppaavat ylämiddlejä esiin vähän turhankin paljon. Tämä on myös ongelma, koska varsinkin seisaaltaan n. 3 metrin päässä kaapista soittaessa käy korviin sattumaan hyvin nopeasti. Samassa kohtaa rinnan korkeudella soundi on ihan jees. Mitä kaappeja sitä nyt sitten kannattaisi katsella, kun soundin pitäisi säilyä sellaisena ettei siitä kuulostaisi puuttuvan mitään vaikka häiritsevät ylämiddlet ja kuminat olisikin karsittu pois? EQ:n säätäminen on vähän niin ja näin kun joko middlejä on liikaa, tai sitten kuulostaa pahviseinän takaa soitetulta. |
PappaSF 30.04.2008 21:50:59 | |
---|
...rahat tärkeämpään kohtaan ketjussa: kunnon kaappi (Mesa ;) Tänään kävin hankkimassa uuden sähkiksen ja testailin Mesa Boogie Expressiä, että miellytti korvaan ja kyllä löytyy niin cleanit kuin kunnon raskaammatkin soundit tuosta ja vielä soundaa hyvältä ihan kotisoitto volyymeilläkin. Testasin myös Laneyn Lionheart L5T-112 ja ihan hyvä sekin mutta tuo Mesa kyllä mun korviin kuullosti hyvältä soundaten ja kuiskaten "osta minut" ;-) No kun rahaa säästän ja saan kasaan niin meikä ostaa tuon Mesan itelle. Testasin tuota Mesaa tällä uudella JS1200CA skitalla ja soundit oli "taivaasta" :-) |
LaXu 30.04.2008 22:48:10 (muokattu 30.04.2008 22:49:13) | |
---|
Tota noin, olen katsellut keskustelua noista V30-elementeistä samalla kun olet katsellut uusia kaappeja. Syntyy tällainen käsitys, että ko. elementit tuuppaavat ylämiddlejä esiin vähän turhankin paljon. Tämä on mielestäni pitkälti vahvistimesta kiinni. Esim. Diezelit ja Oranget ovat ihan hyvää pataa V30:sten kanssa eikä niissä minusta ole ollut mitään riipiviä ylämiddleja. Olen kyllä myöskin kohdannut vahvareita, jotka ovat kamala yhdistelmä V30:n kanssa. Esimerkiksi Stephenson LJ10 ja Orangen 4x12 kaappi olivat hirveä surinapesäke, kun taas samalla kaapilla Orangen vahvistin kuulosti kermaisen pehmeältä. Tilasin juuri Tubetown.de:sta 2x12 kaapin ja siihen aion laittaa yhdistelmän V30 + G12H-100. Tätä yhdistelmää kokeilin Diezelillani aikoinaan, tosin silloin ämyrit olivat eri skobeissa. Joka tapauksessa nuo tuntuivat sopivan hyvin yhteen - V30:sta rikasta keskialuetta ja G12H:sta helisevämpää yläpäätä ja matalampaa botnea. Toivottavasti tätä saan samankin kaapin sisällä. |
spidertrap 30.04.2008 23:05:01 | |
---|
Jaa soundistressi.Ite en moisesta välitä,tunnen kyllä yhen jolla se on.Itse en edes soundeihin kiinnitä niin paljon huomiota koska lähden siitä että hyvä kitaristi kuulostaa hyvältä soitti sitten millä soundeilla tahansa. |
Metal_Late 01.05.2008 13:17:48 | |
---|
joo kyl sen kaapin eron huomaa ainaki ku ennen oli 8" harley benton kombo ja nytte Hartke hybridi stakki jossa 4x8 kaappi , kyl sen eron ainaki samantien huomaa kuin munakas tuo kaappi on verrattuna komboon. |
Crimsomnia 06.07.2008 00:27:27 | |
---|
Okei, nyt alkaa vituttamaan tosissaan. Framuksen Dragonia ehdoteltiin jossain, joten pistänkö heti tulemaan vai pitäisikö kokeilla ensin kepillä jäätä? Sitten on tällainen juttu, että tässä noin reilun kahden metrin päässä kaapista soundin ylämiddlet vaihtelevat kuuntelukorkeuden mukaan todella rajusti. Lattianrajassa korviin sattuu, istumakorkeudella soundi on niin kuin pitää ja seistessä jostain siltä väliltä, mutta ei siltikään mitenkään miellyttävä. Homma korjaantuu presence-nappia vääntämällä alemmas, mutta samalla aiemmin manailemani punottujen kielten kumina lisääntyy. Presence täysillä kumina on siedettävän rajoissa. Vaihdoin lentoveehen kieletkin. Elixirin nanowebit Gibsonin tehdaskielten tilalle. Punotut kielet kumisivat ilman sähköjäkin soittaessa, mutta uudet kielet eivät auttaneet asiaan. Kokonaissoundi ehkä vähän kirkastui, ja samalla ne pahat ylämiddletkin lisääntyivät vähän. Asiaan liittyen pitää kanssa kysellä, että kannattaako mun yrittää säätää sekä komppi- että soolosoundia samaan pakettiin että voisi korkeintaan delayn päälle iskemällä soittaa molempien kitaroiden osuudet? Purplea ja Rainbowia vääntäessä tämä on vähän ongelmallista, kun rytmikitaralle sopiva särömäärä ei riitä enää kun pitäisi sahata sooloa. Highway Star on meikäläiselle sellainen ns. testibiisi millä kokeilen miten homma sujuu, ja kitarasoolon kohdalla tarvittaisiin rutkasti enemmän sustainia. Särökin on vähän niin ja näin, kun se mikä on rytmiosuudelle jo melkein vanhan liiton esihevin ylärajoissa ei välttämättä riitä sooloiluun. Osaan kyllä soittaa vähemmälläkin säröllä, mutta sitten se ei kuulosta enää siltä että olisi paljon minkäänlaista säröä käytössä. Pitäisikö kokeilla treble boosteria kun Blackmorellakin oli? Olen myös ajatellut, että jossain vaiheessa voisi ehkä vaihtaa Switchbladen johonkin marsuun, kun Marshalleilla soittavat kaikki ne keiden soundien perään tulee kuolattua. |
PappaSF 06.07.2008 00:33:51 | |
---|
Ei voinut tuota aikaisempaa kirjoitustani editoida mutt en ostanutkaan Mesaa vaan tuon Switchbladen ja ei ole kaduttanu tippaakaan vielä. Ois Mesakin hyvä ollu mutta tykkäsin vaan enempi Switchbladesta. |
WinterMad 06.07.2008 02:10:37 | |
---|
Mulla ei oo ollu pahemmin soundistressiä Triampin hankkimisen jälkeen, sitä ennen oli kokoajan. Sovtekin putket meinas vähän stressata jossain vaiheessa, mutta kun löin Svetlanat sisään niin ei ole ollut mitään stressiä. Korvakarkkia kaikilla osa-alueilla :) "luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero |