darkus 05.04.2008 20:16:40 | |
---|
Kuulostaa hyvältä. Miten se soitetaan? Myydään Epiphone Sg Vintage loistokeppi! |
kondensaattori 05.04.2008 20:24:41 | |
---|
Eikös rupeakin saa olla sooloissa hieman enemmän. |
Sam Hotman 05.04.2008 20:26:27 | |
---|
Toi on ainakin pomminvarma ratkaisu. Kaverini osti tuollaisen ja on melkeimpä liiankin tehokas. Tuo boostaa parhaimmillaan soundia 30dB kovemmaksi. Mites tuo boostaa eri taajuuksia? Nouseeko siis kaikki yhtä paljon? "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir |
kunnasja 05.04.2008 21:10:12 | |
---|
EQ:lla saa soundin paremmaksi... Mutta "The Pointti" on että pitää jättää buustausvaraa ...esim 6 dB:tä. Soolosoundi saa tosiaankin bändin kanssa soittaessa tulla tuplasti kovempaa kuin komppisoundi. Kannattaa tehdä myös ns. "unison-soundi" jolla vetelelee sit jos on kahden kitaran tai synan yhteissoittoa, tai jos soittaa samaan aikaan ku laululla on jotain sanottavaa. Itse olen käyttänyt aikaa tämän oppimiseen 15 vuotta, se ken haluaa helpolla päästä, voi nyt ottaa opikseen ;) |
baba o riley 05.04.2008 22:24:51 | |
---|
noin 15 vuotta men hiwattinkin hankintaan, mutta kyllä headroomia sit riittääkin, ja soundi säilyy ja vola nousee micro ampillä. :) |
sepisti 06.04.2008 13:21:52 | |
---|
Toi on ainakin pomminvarma ratkaisu. Kaverini osti tuollaisen ja on melkeimpä liiankin tehokas. Tuo boostaa parhaimmillaan soundia 30dB kovemmaksi. Jep, sure... every day. Oukei! Vetelen ihan kylmästi kliinit Marsusta ja säröt pedaalista kliinin päälle. Volumea vaan tarttee lisää. Sooloihin nimenomaan. Ja nehän säröllä kulkee kun heviä soitetaan. Ihan perus JCM-800 kyseessä. FX-looppia ei siis ole tässä mallissa. Kuuleman mukaan FX-loopissa esim. Micro-amp toimii hyvin jos halutaan lisää volumea. Mun käsittääkseni systeemi toimisi millä tahansa vahvistimella. Eli säätää vahvarista puhtaan soundin niin kovalle, kuin uskoo soolossa tarvitsevansa. Sitten ottaa sen särön sieltä purkista, ja pitää levelit ihan pienellä ja sillä gainilla sitten se särö. Tämän jälkeen kun purkista lähtee "hiljainen", mutta särötetty signaali, se viedään nyt vaikka sitten siihen GE-7:ään. Tämän levelillä sitten voimistetaan se signaali soololle sopivaksi, eli periaatteessa normaalille tasolle, mitä se oli ennen säröpedaalia. Voin olla väärässäkin:) Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
black-dog 06.04.2008 13:41:35 | |
---|
ite käytän digitech bad monkeyta tähän joskus. toimiii jos ei lisäsärö haittaa Watch my back sano kyttyräselkä |
adretlan 06.04.2008 13:42:03 (muokattu 06.04.2008 13:42:50) | |
---|
En ole itse ainakaan koskaan kaivannut soolobuustia. On todella raivostuttavaa kuunnella bändiä jonka kitaristin soitosta ei kuule pihaustakaan ja sitten sooloissa kitara hyppää yhtäkkiä silmille. Yleensä kun kitaristi käyttää soolobuusteja, tulevat komppiosuudet ihan liian hiljaa. Omassa bändissä ainakin sovitukset on tehty niin ettei soolobuusteja tarvitse. Eikä niitä sovituksia edes ole mietitty niin että kuuluukohan tämä soolo nyt. Ne vaan toimii ilman turhia 10desibelin buusteja. On kivaa olla kalamies#35 >-)))> |
Sam Hotman 06.04.2008 14:24:41 | |
---|
ite käytän digitech bad monkeyta tähän joskus. toimiii jos ei lisäsärö haittaa Ei mulla vaan apina nosta volumea ollenkaan. Enemmän säröä ja tiukkuutta tulee soundiin. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir |
Wespa 06.04.2008 14:27:10 | |
---|
Ei mulla vaan apina nosta volumea ollenkaan. Enemmän säröä ja tiukkuutta tulee soundiin. Et vain osaa. Gaini pienelle ja level melkein täysille niin johan nousee volakin, tai sitten sun apinassa on jotain vikaa. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Swan 06.04.2008 14:30:24 | |
---|
Et vain osaa. Gaini pienelle ja level melkein täysille niin johan nousee volakin, tai sitten sun apinassa on jotain vikaa. Ei kyllä vola nouse millään, jos BM on ennen särötettyä etuastetta. Särö vaan lisääntyy. |
Porky 06.04.2008 14:32:37 | |
---|
|
Wespa 06.04.2008 14:32:49 | |
---|
Ei kyllä vola nouse millään, jos BM on ennen särötettyä etuastetta. Särö vaan lisääntyy. No sitten on vissiin mun TS-9:ssä ja Edition Tubessa vikaa. Tai korvissa. No, eipä olis ensimmäinen kerta. :/ "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner |
Sam Hotman 06.04.2008 15:02:03 | |
---|
Et vain osaa. Gaini pienelle ja level melkein täysille niin johan nousee volakin, tai sitten sun apinassa on jotain vikaa. Kyllä on leveli täysillä ja gaini melkein nollassa, mutta ei se se volumea nosta. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir |
black-dog 06.04.2008 19:38:54 | |
---|
Kyllä on leveli täysillä ja gaini melkein nollassa, mutta ei se se volumea nosta. itellä se on ennen ds-1:stä ja se kyllä nostaa volaa ja paljon. DS:ssä on level klo 12 ja apinassa melkee täysilllä Watch my back sano kyttyräselkä |
esprit de corps 06.04.2008 19:42:16 | |
---|
Kyllä mullakin Bad Monkey volaa nosti jos gainit laittoi nollaan ja volan täysille. En sitten tiedä millä vehkeillä te vedätte ja miten niitä käytätte. Mutta eipä tuo välttämättä optimaalisin vaihtoehto silti siihen ole, micro ampilla minäkin liikkeelle lähtisin. |
kunnasja 06.04.2008 20:33:09 | |
---|
En ole itse ainakaan koskaan kaivannut soolobuustia. On todella raivostuttavaa kuunnella bändiä jonka kitaristin soitosta ei kuule pihaustakaan ja sitten sooloissa kitara hyppää yhtäkkiä silmille. Yleensä kun kitaristi käyttää soolobuusteja, tulevat komppiosuudet ihan liian hiljaa. Omassa bändissä ainakin sovitukset on tehty niin ettei soolobuusteja tarvitse. Eikä niitä sovituksia edes ole mietitty niin että kuuluukohan tämä soolo nyt. Ne vaan toimii ilman turhia 10desibelin buusteja. Niinno.... Jos nyt ajatellaan sitä tosiasiaa, että soolo yleensä volumellisesti ottaa laulun paikan, niin en pitäisi tuota buustausta turhana. Käypä kysymässä miksaajalta jättikö hän nostamatta soolokitaran tasoa, ja tuliko se nosto taas pari tahtia myöhässä kun ei biisi ollutkaan tuttu? |
Henkka370 06.04.2008 20:37:43 | |
---|
Kyllä mullakin Bad Monkey volaa nosti jos gainit laittoi nollaan ja volan täysille. En sitten tiedä millä vehkeillä te vedätte ja miten niitä käytätte. Mutta eipä tuo välttämättä optimaalisin vaihtoehto silti siihen ole, micro ampilla minäkin liikkeelle lähtisin. Gliineillä se kyllä nostaa tuolla volaa ihanreilusti, runsaan särön kanssa eipä juurikaan... Kitara on työkalu |
Yrms 06.04.2008 21:16:18 | |
---|
Ratkaisu on Behkun PB100! Hiukan hintavahan tuo on, mutta ei jätä pinteeseen. http://www.thomann.de/fi/behringer_pb100.htm Lisäksi se sopii ihan mille vaan soittimelle. Choice is yours. Taitaa tuo Behringerin leima olla liikaa monille :) No mutta, omasta laudastani tuo löytyy eikä valituksen sanaa löydy, toimii tarkoituksessaan, buusterina juuri niin hyvin kuin vaan voi. Lisäksi saa halutessaan lisää bassoja tai treblejä sooloihinsa, mutta ne voi jättää lisäämättä. Suosittelen PB100:a www.mikseri.net/blindways |
oiva tumpeloinen 06.04.2008 21:26:10 | |
---|
Mä en kyllä ymmärrä, mistä vahvarista loppuu headroom kesken puhtaalta kanavalta, jos säröt ajetaan erillisestä purkista. Ihan mikä tahansa lisäpotkua tuottava purkki käy siihen vaivaan. EQ voisi olla vieläkin se helpoin vaihtoehto, sillä kun voi niin kovin helposti säätää haluamiansa taajuuksiakin samalla. |