Joees 02.04.2008 23:11:11 | |
---|
Niin jos suomeksi saisi kuulla tuon faktan, kun tuo tekniikkapuoli on vähän hakusessa ihan suomeksikin. Toivottavasti joku osaa referoida, mä en. En ole ikinä osannut. Enkä jaksa/halua suomentaa koko tekstiä, hehheh. Ei tuo vaikeeta tekstiä ole. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Porky 02.04.2008 23:18:52 | |
---|
No mutta eihän tuo moista, enempi oilisi kiinnostanut oikein tekijämiesten klipit kerran vahvistimet rinnan olivat. Iso tuska ottaa talteen molemmat. Helpompi hypettää perään. |
Kiinankeisari 02.04.2008 23:26:39 | |
---|
www.bogneramplification.com/customshop/Pcboard.htm tuossa oli kans hyvää juttua, kieltämättä. vaikka olikin jo vähän PCB-tavaran puolustuspuhe tuo (ihmekö tuo kun pitää THD:nkin saada niitä vahvistimia kaupaksi). tuossa Aikenampsin jutussa tuli musta paremmin esille se "molemmissa puolensa"-juttu. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Porky 02.04.2008 23:34:38 | |
---|
Mä olen huomannu poijjaat, että tossa internetissä on niin kovin paljon luotettavaa infoa että oikein päästä ottaa. Sama vahvistin hiirilevyllä tai letkulla samaan hintaan, niin hiiripojat lutkuttais letkua niin että Nina Hartleykin olis kateellinen. |
Joees 02.04.2008 23:35:36 | |
---|
www.bogneramplification.com/customshop/Pcboard.htm tuossa oli kans hyvää juttua, kieltämättä. vaikka olikin jo vähän PCB-tavaran puolustuspuhe tuo (ihmekö tuo kun pitää THD:nkin saada niitä vahvistimia kaupaksi). tuossa Aikenampsin jutussa tuli musta paremmin esille se "molemmissa puolensa"-juttu. Tai Bognerin ;-) Anyway, mä oon jo tovin aikaa sitten päättänyt jotta ihan sama kunhan soundi toimii ja on suht luotettava. En jaksa stressata itseäni moisilla seikoilla. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Dr. Muff 03.04.2008 08:20:13 | |
---|
Eikai noiden point-to-point-vehkeiden luotettavuus ole merkittäväsi parempi, jos ne on hyvin tehtyjä. Osassa vahvistimista esim putket ovat suoraan piirilevyllä, myös kalliimmissa peleissä kuten Engleissä ja Mesoissa ja sen uskoisin olevan hieman huonompi ratkaisu, kuin kiinnittäminen chassicseen. Aloittajalla näköjään jo hyvä käsitys tarjonnasta, joten siitä vaan testaamaan. Vanhat marsut, hiwattit ja oranget toimivat varmasti. Mun vahvareista paras on Hiwatt Dr 103. Käsittämättömän rikas puhdas, mutta vähän ongelmallinen siinä mielessä että pienellä volalla se on todella napakka ja nopea, ei helppo ja sileä kuten hyvät fenkut. Toimii kuitenkin hyvänä alustana pedaaleille. Järjettömästä headroomista johtuen ei mene tukkoon. Mulla oleva -69 superbass (malli 1992) on myös ihana, mutta eri juttuihin. Vähän samat ongelmat siinäkin, paljon puhdasta tehoa. Asiallisesti tehdyllä mastervolalla saa kyllä ihmeitä aikaiseksi tuossakin tapauksessa. Yksikanavainen JCM kasisatkuni on myös paras vahvistin juuri siihen soundiin. Lähtee kohtuulliset Blackmoret, mutta myös särökkäämmät jutut kuten gunnari-tyyliset säröt. Vaatii tosin avaamista, muuten ei oikein laula. Helpoin mun vahvareista on THD Bivalve, jonka matala teho tekee siitä varsin helpon pelin, putkia vaihtelemalla saa soundin kuriin, mutta toisaalta käyttämällä tehokkaita (esim 6550) putkia tehoa riittää aika pitkälle. Sekin ottaa varsin hyvin pedaaleja vastaan. Jos pitää toimia hiljaa niin nuo vanhanliiton pelit voivat osottautua ongelmallisiksi. Ehkäpä kannattaa tutustua minkälaisia 'parannettuja' versioita noista klassikoista on tarjolla putiikkipuolella. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
koponen 03.04.2008 08:40:44 (muokattu 03.04.2008 08:55:02) | |
---|
If it says Marshall on the front, you're good to go |
4-T 03.04.2008 18:51:39 | |
---|
Mitenkäs Marshallin Vintage Modern. Saako siitä 800 tai jmp:n saundia ulos. |
Guildfinger 03.04.2008 19:37:00 | |
---|
Lisään: Impact, White, Laney, Sound City, Ampeg...ja vähän fixausta yleensä jossakin vaiheessa. |
baba o riley 03.04.2008 19:43:37 | |
---|
White = perus Matamp. Niitä valmistettiin n. 200kpl eräälle myyjälle pohjoisenglannissa joskus 70-luvulla white nimellä. |
Mikael 03.04.2008 19:49:32 | |
---|
White = perus Matamp. Niitä valmistettiin n. 200kpl eräälle myyjälle pohjoisenglannissa joskus 70-luvulla white nimellä. White on super! Inhimillisyys on hyve. |
baba o riley 03.04.2008 19:56:11 | |
---|
Mulla oli testissä aikoinaan white-nuppi, ihan ok. En kuitenkaan ostanut sitä, harmittaa vähän, ulkonäkö on makee :) |
svilo 03.04.2008 20:33:22 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
baba o riley 03.04.2008 22:04:39 | |
---|
sun kannattaa hommata noihin bass-boost treble precence ja volaan ne orkkis isot nupikat. samat taitaa olla orangessa. toi on siis matampin gt-120 kone ja white northille kai valmistettu. jännää että niitä on suomes näin ollen ainakin kaks, ja luultavasti kolmekin. |
baba o riley 03.04.2008 22:06:35 | |
---|
tohon on muuten olemas pirun makee white kaappikin, en ole livenä kylläkään koskaan itse nähnyt. |