Aihe: "Halpisgibsonit"
1 2 3 4 5 6
esprit de corps
20.03.2008 22:21:20
Mitenkään sen enempää asiaan puuttumatta, mä siltikin luulen, että G:llä ja ESP:llä on vähän eri kohderyhmä kuitenkin loppupeleissä.

Minkä takia ne sitten näkee ton vaivan? Antais mennä vaan perinteisillä tuotteilla.
Vähän niinku muumi.
bfoc
20.03.2008 22:21:51
Jousipyssyt saa ja pitää lähettää takaisin tukkurille. Ei jälleenmyyjää tietenkään millään sopimuksella velvoiteta ostamaan epäkuranttia tavaraa.

Niin sitä luulisi juu. Kommentoin tuota ylempää "laadusta riippumatta" -juttua.

Jos myytävä kama eroaa oleellisesti esitellystä se on normaalisti peruste kaikenlaiseen kivaan käräjöintiin summuuhun, ainakin Suomessa.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
bfoc
20.03.2008 22:25:28
Mitenkään sen enempää asiaan puuttumatta, mä siltikin luulen, että G:llä ja ESP:llä on vähän eri kohderyhmä kuitenkin loppupeleissä.

Eipä tollaset firmat kasva pysymällä siinä omassa viitekehyksessään. Kasvaakseen pitää laajentaa asiakaskuntaa laajentamalla tuotereppua tai osatamalla naapurmierkkejä ja kaikenmaailman Wurlitzereita ymsyms.

Samoin se ESP on tehnyt vintagemman näköistä rojua jossa on Lespan ja Telen näköistä kamaa. Eikös siellä itse Ronnie Wood heilu nettisivuilla Japanin kapula kourassa?
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
koponen
20.03.2008 22:28:04 (muokattu 20.03.2008 22:29:14)
Samoin se ESP on tehnyt vintagemman näköistä rojua jossa on Lespan ja Telen näköistä kamaa. Eikös siellä itse Ronnie Wood heilu nettisivuilla Japanin kapula kourassa?

Ronnie Wood on muuten soittanut ESP:llä 80-luvun puolestavälistä saakka. Ja Oiva Tumpeloinen on ihan oikeassa siinä että Gibsonilla ja ESP:llä on tosiaan ihan eri kohderyhmät. Overlappingia toki tapahtuu, mutta noin se suurilta osin on.
If it says Marshall on the front, you're good to go
bfoc
20.03.2008 22:34:04
Ronnie Wood on muuten soittanut ESP:llä 80-luvun puolestavälistä saakka. Ja Oiva Tumpeloinen on ihan oikeassa siinä että Gibsonilla ja ESP:llä on tosiaan ihan eri kohderyhmät. Overlappingia toki tapahtuu, mutta noin se suurilta osin on.

No tää on ihan kun sanoisi että mersulla ja volkkarilla on eri kohderyhmät jne. Kuitenkin kun katsoo uusia mallisarjoja niin pikkumersut on siellä isompien volkkareiden päällä aika pahasti.

Markkinatalous - ou beibe - ei anna yhdellekkään pörssiyhtiölle sijaa pysyä tukevasti omassa viitekehyksessään koska,

a) pitää kasvaa nopeammin kuin markkinat jotta osakkeenomistajat hymyilisi
b) naapurifirma tunkee kuitenkin sun tontille
c) kilpailijan piekseminen on ainoa ilo mitä nyky-yritysmaailmassa enää on
koponen
20.03.2008 22:40:41 (muokattu 20.03.2008 22:42:15)
No tää on ihan kun sanoisi että mersulla ja volkkarilla on eri kohderyhmät jne...

Voi äiti, tottakai niillä on, mutta overlappingia tapahtuu ihan kuten edellisessä viestissäni sanoin. Jaksatko jarnata samaa paskaa kun väitän pokkana että Gretschillä ja BC Richillä on eri kohderyhmät? Miten vertauksesi toimii jos automerkeistä valitaan RR ja Fiat? Joku järki näihin juttuihin, eikä vänkäystä pelkästä vänkäämisen ilosta.
bfoc
20.03.2008 22:53:25
Voi äiti, tottakai niillä on, mutta overlappingia tapahtuu ihan kuten edellisessä viestissäni sanoin. Jaksatko jarnata samaa paskaa kun väitän pokkana että Gretschillä ja BC Richillä on eri kohderyhmät? Miten vertauksesi toimii jos automerkeistä valitaan RR ja Fiat? Joku järki näihin juttuihin, eikä vänkäystä pelkästä vänkäämisen ilosta.

Kerros nyt ne kohderyhmät sit kun olet niin niistä tietoinen, OK?

Ja miksi sitä overlappingia tapahtuu jos kohderyhmät on jaettu ja niihin ei kannata pyrkiä, hä? Molempien merkkien tendenssi on ollut viimeaikoina juuri tuohon overlap-osastolle pikemminkin kun etääntyä toisistaan. Se oma markkinasegmentti on jo niillä kaluttu ja piste. Kukaan ei varmaan ole niin naiivi että kuvittelisi em firmojen hylkäävän täysin oman juttunsa ja kopioivan naapurin tuoteportfolion suoraan, vai?

Rich ja Grectsch saattaa olla hiemasen kauempana toisistaan kun Giba ja ESP mutta ei kai ole ihan mahdoton ajatus että joku psykobillymies kokeilee jossain bigsbyllistä hollowbodydaggeria. En mä sitä ainakaan Kerry Kingin käsissä näkisi ennen Horton Heatia tms.

RR - Fiat on vertailuna ehkä eri luokkaa kun Volkkari ja Mersu mutta, jos vastaavaa analogiaa aikoisi miettiä niin 600€ Melodymaker ja 400€ Harley Benton voisi olla yksi esimerkki siitä miten perinteisesti kalliimpi ja edukkaampi merkki lähenevät toisiaan hinnan puolella.
M Hossa
20.03.2008 23:02:46 (muokattu 26.03.2008 22:49:59)
Muusikoiden.net
bfoc
20.03.2008 23:04:06
On teillä ainakin korkealentoisia sanoja. :)

Bullshit-bingot on pelattu joo. Vaatii vielä 4-5 bissee että korporaatiojargon putoaa pois päältä ja alkaa puhumaan taas ihmistä.
koponen
20.03.2008 23:06:36 (muokattu 20.03.2008 23:07:27)
Kerros nyt ne kohderyhmät sit kun olet niin niistä tietoinen, OK?

Mieti nyt itse ketkä on ESP:n mannekiineja ja ketkä soittaa G:llä. Mieti mihin porukkaan nämä soittajat vetoaa. Siitä näet suoraan sen kohderyhmän, joka tuotteella valmistajan mielestä on. 'Nuff said...
2randpo
20.03.2008 23:19:07

Sanoisko vaikka, että better thoughts through thinking eli kyllä bfoc taitaa olla aika pitkälle oikeassa, sillä brändeistähän nyt näköjään (yllättäen) puhutaan ja silloin täysin osuvan analogian tarjoaa evoluutioteoria. Eli tuskin millään oikeasti kasvamaan pyrkivällä brändillä on periaatteellisena ideaalina mikään muu kuin heikompien kaataminen ja oman kasvun varmistaminen. Näin se vaan menee.
"I'm a very highly educated man -- And to keep my brains beneath my hat, I plan;"
bfoc
20.03.2008 23:19:44
Mieti nyt itse ketkä on ESP:n mannekiineja ja ketkä soittaa G:llä. Mieti mihin porukkaan nämä soittajat vetoaa. Siitä näet suoraan sen kohderyhmän, joka tuotteella valmistajan mielestä on. 'Nuff said...

Niin jos uskoo siihen mainosmieshommaan. Ja mun puolesta esim Kirkki ja Hetfield voisi olla ihan kummankin firman mannekiinejä. Ja ne muut ESPläiset, ehkäpä olen liian vanha mutta en tunnista puoliakaan. Giballa vetää myös monet "uudet" hiivimiehet joten en näe siinäkään juuri eroa.

Jos ottaa ihan oikeasta maailmasta esimerkin, ykköskitaraa etsiessä kokeilein Lespan Voodoota ja Studiota, MM:n Petrucci signaturea, Fenkun jenkkistratoa ja Ecilipseä (ja paria kymentä muutakin soitinta). Päädyin Voodoohon. Muuten kaapissa on Washburnin floikkakeppi, Giban metallikielinen ja merkitön nyloanakkari, hyvähkö stratokopio ja LTD:n baritoni. Lisää pitäis saada varapeli tuolle lespalle ja baritonille ja uutena tuttavuutena joku hollowbody.

Mut mulla onkin omia ajatuksia ja ostan kitaran tarpeen mukaan enkä sen mukaan mihin viitekehykseen haluan itseni lukea, duh.
koponen
21.03.2008 00:06:48 (muokattu 21.03.2008 00:06:59)
Mut mulla onkin omia ajatuksia ja ostan kitaran tarpeen mukaan enkä sen mukaan mihin viitekehykseen haluan itseni lukea, duh.

Ei kyse ollutkaan sinusta tai minusta, sillä kaksi ei tee vielä kovin kummoista kohderyhmää ;) ESP:llä vetää lasten sankarit ja G:llä aikuisten sankarit. Näin se vain on ja kumpainenkin tekee ensiluokkaisia soittopelejä omalle kohderyhmälleen.
VFK
21.03.2008 00:18:00
Suomessa kauppiailla on tasan kahdenlaiset suhteet Gibsoniin. On Gibson Dealereita jotka pitää tietyn määrän kitaroita hyllyssä ja sitten niitä jotka ei pidä. G:n akustisissa on ihan sama homma ja edes tietyn sähkismäärän varastointi ei vielä tee G akustisten diileriä. Tukholman varastossa kukaan valikoi G, tai muunkaan merkkistä tavaraa sen mukaan kenelle se on menossa. "Gibsonin euroopan pää" ei myöskään ole missään tekemisissä jälleenmyyjien kanssa, vaan hoitaa ainoastaan suhteita valmistajan ja eurooppalaisten tukkureiden välillä.

Henkilökohtaisesti olen jutellut parin kauppiaan/sisäänostajan kanssa, jotka omaavat hieman toisenlaisen näkemyksen asiaan. Ihan tavalliset ihmiset näitäkin asioita hoitavat ja henkilökohtaiset suhteet(esim. musiikkimessuila solmitut jne.)näyttelevät kuitenkin pientä osaa tässäkin palapelissä. Pääasiassa olet oikeassa, mutta poikkeuksiakin on. Toiset saavat esim. kaikkia Gibsonin Guitar Of the Weekejä, toiset eivät mitään ja sama homma toistuu tietyissä erikoismalleissa. Samoin pientä valikoimista saattaa olla mahdollista suorittaa isoissa tilauksissa. Luonnollisesti Ruotsiin kannattaa pitää välit kunnossa.
So many assholes... So few bullets.
M Hossa
21.03.2008 00:18:06 (muokattu 26.03.2008 22:46:24)
Muusikoiden.net
koponen
21.03.2008 00:24:19 (muokattu 21.03.2008 00:29:28)
Pääasiassa olet oikeassa, mutta poikkeuksiakin on. Toiset saavat esim. kaikkia Gibsonin Guitar Of the Weekejä, toiset eivät mitään ja sama homma toistuu tietyissä erikoismalleissa.

Niin. Gibson sähkisten dealereille tarjotaan näitä malleja, muille ei. Kaikki viralliset dealerit on ihan samalla viivalla tässä hommassa. Sopimus on sopimus ja se pitää molempiin suuntiin. Jos joku väittää olevansa etuoikeutetussa asemassa, valehtelee. Usko minua kun satun tietämään tämän aika tarkkaan :)
koponen
21.03.2008 00:31:55 (muokattu 21.03.2008 00:33:10)
Sankareiden sankarit taasen vetää Äffällä.

Kyllä! Ja supersankareiden sankarit vetää fender telegibsonilla.
M Hossa
21.03.2008 00:35:29 (muokattu 26.03.2008 22:50:13)
Muusikoiden.net
koponen
21.03.2008 00:43:11
Höh...ei saa olla samaa mieltä.

Saapas!

Virhe! Tyhmä kirjoitus!
M Hossa
21.03.2008 00:46:40 (muokattu 26.03.2008 22:46:35)
Muusikoiden.net
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)