Aihe: Boss GT-8 soundiruuvaus ja turhautuminen
1 2 3
BBHendrixon
19.11.2008 11:57:21 (muokattu 19.11.2008 11:57:35)
Millaisessa asennossa käytätte sitä direct level säätöä, ja mikä se edes on?

Nimittäin ku kaikki pätsit mitä olen tehnyt ja netistä löytänyt kuulostavat kuin vahvistin soisi seinän takana. Todella utuinen ja miten sen nyt selittäisi, kaekkea muuta kuin selkeä ja kirkas. Ainut vaihtoehto tuohon olen löytänyt tuon direct level säädön joka sitten tekee soundista karmeaa siritystä, eikä missään pätseissä ole sitä laitettu edes yhtään. Line/phones-asetus on päällä niinkuin kaikkialla käsketään..

Eli: miten saan nätin jämäkän mättösaundin ilman tuota karmeaa siritystä?

Miten nuo input level ja outputit ja global eq:t pitäisi olla?

Tällä hetkellä vehje on laitettu suoraan marsun MG30:n inputtiin ja sen eq on 50% kaikki.

Niin, ja oon sellaillu kyl kaiken maailman brilliance oppaat sun muut mutku perkele..

Ootko kokeillut kytkeä laitteen näin:

Cable 1 - Guitar Out > GT-8 Input.
Cable 2 - GT-8 FX Loop Send > Amp Input.
Cable 3 - Amp FX Loop Send > GT-8 FX Loop Return.
Cable 4 - GT-8 Left(Mono) Output > Amp FX Loop Return.
Some men throw their gifts away on a life of mediocrity, great men throw everything they have into their gifts and achieve a life of success. Siitä oppia ;)
Ansokki
19.11.2008 12:19:20 (muokattu 19.11.2008 12:34:02)
Ootko kokeillut kytkeä laitteen näin:

Cable 1 - Guitar Out > GT-8 Input.
Cable 2 - GT-8 FX Loop Send > Amp Input.
Cable 3 - Amp FX Loop Send > GT-8 FX Loop Return.
Cable 4 - GT-8 Left(Mono) Output > Amp FX Loop Return.

Kokeilisin tuota valvekingiin, mutta kun minulta loppuu piuhat :(
Silläkö olisi ratkaisu ongelmaan? Käytetäänkö tuollon mitkä output selectia?
Oishan siel kyl niitä surkeita piuhoja niin vois tietty sillä kokkeilla ku kolme hyvää on jo..

E: Kokeilin vaan tul seuraava ongelma: Äänenvoimakkuuta ei voi säätää laiskaa vahvistimesta. Mistäs tää johtuu?
Jhooo
BBHendrixon
19.11.2008 12:45:15
Kokeilisin tuota valvekingiin, mutta kun minulta loppuu piuhat :(
Silläkö olisi ratkaisu ongelmaan? Käytetäänkö tuollon mitkä output selectia?
Oishan siel kyl niitä surkeita piuhoja niin vois tietty sillä kokkeilla ku kolme hyvää on jo..

E: Kokeilin vaan tul seuraava ongelma: Äänenvoimakkuuta ei voi säätää laiskaa vahvistimesta. Mistäs tää johtuu?

Jotkut ovat ratkaisseet ongelmansa ton virityksen avulla. Itse otan GT-8:sta pelkät efektit ja käytän volapedaalia. Varsinaiset soundit tulee muualta, joten en ole joutunut tuskailemaan piuhaviritysten kanssa.

Mieti output select loogisesti aina siltä pohjalta, mihin GT:n outputista tuleva piuha menee ja jos ei miellytä, kokeile muita vaihtoehtoja. Taas pitää korostaa sitä, että kyllä oma korva sen kertoo. Näiden laitteiden kanssa pitää olla kärsivällinen, se palkitaan kyllä. Itse pidän GT:tä yhä isona apuna, vaikka vintagea ym. kalliita pedaaleita laudasta löytyykin.
Some men throw their gifts away on a life of mediocrity, great men throw everything they have into their gifts and achieve a life of success. Siitä oppia ;)
BBHendrixon
19.11.2008 12:50:04 (muokattu 19.11.2008 12:50:33)
No toimiiko se ylipäänsä? Kuuluuko vahvarista mitään?
Ansokki
19.11.2008 12:52:19
Siis juu kuuluu, ja kuuluu iha tosissaa.. Ei saa pienemmälle muulla kuin pedaalilla mittee en mielellään käyttäs, ku muuttaa aika paljo saundia.
Jhooo
BBHendrixon
19.11.2008 12:58:55
Siis juu kuuluu, ja kuuluu iha tosissaa.. Ei saa pienemmälle muulla kuin pedaalilla mittee en mielellään käyttäs, ku muuttaa aika paljo saundia.

Se ohittaa sen vahvarin äänenvoimakkuuden säädön. Missä asennossa sulla on se takaa pyöritettävä output level?
Ansokki
19.11.2008 13:07:13
Se ohittaa sen vahvarin äänenvoimakkuuden säädön. Missä asennossa sulla on se takaa pyöritettävä output level?

Siinä missee on suositeltu, siinä vähä yli puolen välin.
Jhooo
BBHendrixon
19.11.2008 13:20:15
Siinä missee on suositeltu, siinä vähä yli puolen välin.

Ok, hyvä. No sitten voit kokeilla säätää GT:n looppiasetuksia. Siellä on ne branch out yms. vaihtoehdot. Lähtisikö sitä kautta toimimaan? Itse en voi kovin tarkasti nyt neuvoa, kun oon töissä, eikä oo GT:tä ihan käsien ulottuvilla.
Ansokki
19.11.2008 13:23:08
Ok, hyvä. No sitten voit kokeilla säätää GT:n looppiasetuksia. Siellä on ne branch out yms. vaihtoehdot. Lähtisikö sitä kautta toimimaan? Itse en voi kovin tarkasti nyt neuvoa, kun oon töissä, eikä oo GT:tä ihan käsien ulottuvilla.

Juu miepä kokkeilen tuossa vähä myöhemmin kuhan oon kokkaillu vähä sapuskoo mahan täätteeks! Se vois sieltä varmaa löötyä sit..
Jhooo
Ansokki
19.11.2008 14:18:58
Joo nyt kokkeilin nuita asetuksia ruuvailla, ja vain sillä normal asetuksella oli jonkin näköinen vaikutus volymeen, sillä sai äänen kokonaan kiinni ja vähän kovemmalle. Muilla asetuksilla ei ollut vaikutusta.. Että mites nyt tekis?
Jhooo
BBHendrixon
19.11.2008 14:43:36
Joo nyt kokkeilin nuita asetuksia ruuvailla, ja vain sillä normal asetuksella oli jonkin näköinen vaikutus volymeen, sillä sai äänen kokonaan kiinni ja vähän kovemmalle. Muilla asetuksilla ei ollut vaikutusta.. Että mites nyt tekis?

Äh, nyt pitää odottaa, että muutkin GT-8:n omistajat vaivautuvat paikalle. Siihen on kyllä joku ihan looginen selitys, mutta kun en oo tosiaan itse joutunut koskaan tollasen asian kanssa tuskailemaan.
Ansokki
19.11.2008 14:52:45
-Amps can have PARALLEL and SERIES fxs loops. A parallel loop mixes the fxs with the crude sound of your amp: it creates an awful comb filter fx with the GT (I mean: a very very short delay between wet and dry tone). So, AVOID to use a parallel loop. If its the only solution available on your amp, set its mix pot full up and pray to avoid the comb filtering syndrome;

Tämmöst löysin Boss gt-centralin foorumeilta. Valvekingin manuaali sanoo siinä olevan Buffered FX-loop. Mikähän seo, oisko osuutta asiaan?

Sit tuol luki että vahvistimen valmistajasta ja tyypistä riippuen saattaa volumen säätö häipyä kokonaan johonka lääkkeenä sitten pedaali. Eli liekkö mitään tehtävissä sitte?

http://bossgtcentral.com/forum/showthread.php?t=11121
Jhooo
Sotaratsu
19.11.2008 16:27:55 (muokattu 19.11.2008 16:30:30)
-Amps can have PARALLEL and SERIES fxs loops. A parallel loop mixes the fxs with the crude sound of your amp: it creates an awful comb filter fx with the GT (I mean: a very very short delay between wet and dry tone). So, AVOID to use a parallel loop. If its the only solution available on your amp, set its mix pot full up and pray to avoid the comb filtering syndrome;

Tämmöst löysin Boss gt-centralin foorumeilta. Valvekingin manuaali sanoo siinä olevan Buffered FX-loop. Mikähän seo, oisko osuutta asiaan?

Sit tuol luki että vahvistimen valmistajasta ja tyypistä riippuen saattaa volumen säätö häipyä kokonaan johonka lääkkeenä sitten pedaali. Eli liekkö mitään tehtävissä sitte?

http://bossgtcentral.com/forum/showthread.php?t=11121

Niin eikös toi SERIES-FXlooppi tarkoita rinnan kytkettyä looppia. Eli siis osa vahvarin signaalista viedään suoraan loopin ohi, ja osa loopin kautta. Tämä aiheuttaa vaihesiirtoa kahden signaalin välille (siis sen joka menee looppiin ja sen joka ei), ja jos loopissa olevan efektin läpi tulee alkuperäistä signaalia, kuulostaa se todella kököltä kun se liitetään takaisin erivaiheessa olevaan signaaliin joka ohitti loopin...

Tulipas vaikeasti :D toivottavasti saatte jotain tolkkua tosta...

Ton buffered FXloopin olemuksesta ei täällä päässä mitään käryä

Toi volumen säätö häviää, jos vahvistimessa ei ole varsinaista mastervolymeä. Tällöin pääte on aina täysillä, ja etuaste ohjaa volaa. Nyt jos ohitetaan etuaste, niin päätehän huutaa aivan täysillä... Kokemusta ilmiöstä omalla setupilla. Pitää vaan laittaa GT-8 takaa se volyymitrimmeri riittävän pienelle. Ei ainakaan mulla kuulosta mitenkään erityisen paskalta (tosin treenivolat on meillä aika järkyttävät:D )
Hevihemmot kirkuu. Mihinkäs niitä sattuu?
Ansokki
20.11.2008 19:21:35
Nojjuuu nytkun yhen illan päätin vehjettä ihan kunnolla rassata niin johan alko tiukkuutta löytyä. Viritin vehkeen ihan normaalisti kitaran ja vahvarin väliin ja tein taikoja sillä custom-preampilla. Output select oli combo returnissa. Tosi tiukat ja mureat säröt irtos :)

Vaan oletteko onnistunut vehkeellä saamaan semmosta ihme ääntä kun ylänauhoilla esim venyttää niin kuuluu hyvin hiljaa semmone iha avaruusääni? Semmonen ihme digitaalinen ujellus, en oikei ossaa kuvailla.. Mitenkähän tuota sais estettyä?
Jhooo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)