![]() 17.03.2008 13:39:44 (muokattu 17.03.2008 13:45:21) | |
---|---|
Eipä ole vielä, kohtapuoliin vois alkaa löytymäänkin. Käytän komppisoundissa vielä Maxon OD808:sia boosterina, siinä ollaan jo todella lähellä sitä mun unelmasoundia. Joo mulla löytyy kans TS9 joka on modattu 808:ksi, tiukentaa saundia mukavasti. Ehkä suurin ongelma pieneen epäselvyyteen saundissa on nuo Greenback elementit... Onko sulla vielä tasuriputket ne alkuperäiset 5U4G tai mikä onkaan...? GZ34 vissiin vähän tiukentaisi myös? | |
![]() 17.03.2008 14:09:15 | |
Joo mulla löytyy kans TS9 joka on modattu 808:ksi, tiukentaa saundia mukavasti. Ehkä suurin ongelma pieneen epäselvyyteen saundissa on nuo Greenback elementit... Onko sulla vielä tasuriputket ne alkuperäiset 5U4G tai mikä onkaan...? GZ34 vissiin vähän tiukentaisi myös? Mulla on vielä tasureina noi vakiot, jenkeistä tosin tulossa noi GZ34:set, innolla niitä odotan. gear-A-holic | |
![]() 17.03.2008 14:10:44 | |
Mulla on vielä tasureina noi vakiot, jenkeistä tosin tulossa noi GZ34:set, innolla niitä odotan. Raportoi ihmeessä sitten. Ja tosiaan olisi mielenkiintoista kuulla miltä tuo kuulostaa EL34 lampuilla. | |
![]() 17.03.2008 14:32:20 | |
Miten vaikuttaapi 6L6-->>EL34-konversio Recton puhtaaseen kanavaan? Enempi näkkäriä vai paraneeko se? Itse en niin kovasti ole Rectojen puhtaasta kanavasta diggaillut... enempi tykkään Lone Starista. byt' v kurse volkov | |
![]() 17.03.2008 14:37:49 | |
Mulla on vielä tasureina noi vakiot, jenkeistä tosin tulossa noi GZ34:set, innolla niitä odotan. Näistä kyselin tuolla mesa huoneen allakin mutta kukaan ei oo vastaillu, laitahan vaikka sinne viestiä kun saat testattua, itseäkin kiinnostaisi. Viikonloppuna ajelin JJ EL34L putkilla omaa mesaa ja vakuutti kyllä ainakin vakio mesan vakio 6L6:siin verrattuna. Team Shocker! | |
![]() 17.03.2008 14:51:44 | |
Minkä kaapin kanssa testasit? Tuon nupin soundi kun on hyvin paljon kaapista ja elementeistä kiinni... sen verran monen rasian kanssa sitä on tullut testailtua. Mielestäni Trilogy kuoppaa aavistuksen keskialuetta ja juuri siksi Celestion V30 on oiva valinta sen kanssa. Samoin V30 pitää alakerran hyvin kasassa, vaikkakin Trilogy tuuttaa sitä reippaammin ulos kuin vaikkapa DSL ja TSL-sarjan Märshällit. Hmm...taisi olla H&K 4x12 V30 kaappi. En kylläkään ruuvaillut kovin pitkään. Omat kokemukseni Mesan F-sarjasta olivat pettymyksiä. Express on selkeästi parempi. F-sarja kuulostaa järjestäin kylmältä ja onpa niissä ollut vikojakin (helinöitä, polttaa sulakkeita yms. ylläriä kesken keikan). Oma F-50 ei ole temppuillut sitten ollenkaan, suorastaan peruskallio :) Mulle tuo F-50/Stiletto 4x12 -yhdistelmä lähentelee täydellistä. Loistocleanit ja särö kuin Mesan oppikirjasta. F-50 combo ei olekaan sitten ihan niin loistelias, mutta pesee mielestäni lähes joka combon. Onko tuossa JSX:ssä yhtä paska cleani mitä nuissa sisoissa jne..? Ehdottomasti parempi. Lottohevi on paskimmillaankin parasta | |
![]() 17.03.2008 14:58:38 | |
Miten vaikuttaapi 6L6-->>EL34-konversio Recton puhtaaseen kanavaan? Enempi näkkäriä vai paraneeko se? Itse en niin kovasti ole Rectojen puhtaasta kanavasta diggaillut... enempi tykkään Lone Starista. No siis ei toi puhtaissa Lone Starille pärjää, mutta kyllä se säätämällä jo hyväksi saa. En osaa oikein sanoa kummalla (6L6/EL34) puhtaat on paremmat, mutta särö on EL34:lla niin paljon parempi että valintani on ne. gear-A-holic | |
![]() 17.03.2008 15:03:36 | |
Miten vaikuttaapi 6L6-->>EL34-konversio Recton puhtaaseen kanavaan? Enempi näkkäriä vai paraneeko se? Itse en niin kovasti ole Rectojen puhtaasta kanavasta diggaillut... enempi tykkään Lone Starista. Tässä tapauksessa Roadster olisi oikea valinta. Siinä on ne Lonestar kliinit. Mä nakkaan myös jotain omituista putkitusta tuohon peliin. Laitan arviota, kun projekti on valmis. Aka. Dino and 6077dino | |
![]() 17.03.2008 15:14:51 | |
Tässä tapauksessa Roadster olisi oikea valinta. Siinä on ne Lonestar kliinit. Mä nakkaan myös jotain omituista putkitusta tuohon peliin. Laitan arviota, kun projekti on valmis. Auts, hinta on vain meikäläiselle turhan suolainen. 2K olisi jotenkin vielä pystynyt perustelemaan, mutta 3K on jo turhan paljon. Roadster on kyllä mielenkiintoinen, etenkin kun pidin Lone Starin puhtaista ja tuo Recto-osasto toimisi varmasti meidän hevitouhuissa. Se vain, että Trilogyssa on myös mielestäni hyvä puhdas, hyvä crunch ja Lead-kanavakin toimii vielä... etenkin kun kompuralla vähän pakkaileepi. Ilmeisesti pitää soittaa Levariin ja käydä Mikkoa ja Roadsteria ahdistelemassa :) byt' v kurse volkov | |
![]() 17.03.2008 15:39:05 | |
Miten vaikuttaapi 6L6-->>EL34-konversio Recton puhtaaseen kanavaan? Enempi näkkäriä vai paraneeko se? Itse en niin kovasti ole Rectojen puhtaasta kanavasta diggaillut... enempi tykkään Lone Starista. No höh.. Millaset ne kliinit on? Nyt pitäs päästä testaamaantuo recto, trilogy, powertone ja ehkä vh100r.. pieni kaasu päällä!! Jos jokin asia kuulostaa uskomattomalta, se usein on juuri sitä. | |
![]() 17.03.2008 16:36:55 | |
Auts, hinta on vain meikäläiselle turhan suolainen. 2K olisi jotenkin vielä pystynyt perustelemaan, mutta 3K on jo turhan paljon. Roadster on kyllä mielenkiintoinen, etenkin kun pidin Lone Starin puhtaista ja tuo Recto-osasto toimisi varmasti meidän hevitouhuissa. Se vain, että Trilogyssa on myös mielestäni hyvä puhdas, hyvä crunch ja Lead-kanavakin toimii vielä... etenkin kun kompuralla vähän pakkaileepi. Ilmeisesti pitää soittaa Levariin ja käydä Mikkoa ja Roadsteria ahdistelemassa :) Roadsterin hinta kotimaassa on uutena lähempänä 2k:ta on kuin kolmea. Säädettävää riittää mutta kun hiukan perehtyy niin yllättävän helposti alkaa päästä alueelle. All you really need is your imagination... And a Tele... | |
![]() 17.03.2008 20:26:24 | |
Kun nyt tälle linjalle lähettiin, niin riittääkö tässä tapauksessa pelkkä putkien vaihto (ja kytkimen asennon vaihto) ilman bias-säätöjä, jos Mesan putkia ostaa? Riittää. Kokeilin eilen muutaman kitaran ja Rectifier-kaapin läpi tollasta Dual Rectifieriä EL-34:lla(vakio tasurit)ja parannus säröpuolella on huomattava. Edellä niitä parannuksia soundissa jo mainittiinkin. Se yleinen soundin tiukentuminen ja keskialueen paruntuminen tuovat erittäin positiivisen muutoksen soundiin. Buusteri on silti edelleen välttämätön ja huvituksen vuoksi kokeiltiin sitä Bad Monkeytä ja Maxonin OD-808:ia. Ero on valtava ja Bad Monkey herätti lähinnä säälin tunteita 808:n tuutatessa. Käyttökelpoista soundia tuntuisi löytyvän huomattavasti 6L6-versiota enemmän. Puhtaasta soundista en saanut oikein ratkaisua aikaiseksi. Jotenkin sekin tuntui paremmalta ja sellaista heleyttä tuli lisää soundiin. Mitään pikkurosoja ei edes kokeiltu. Mikkipuolella passivit toimivat aiempaa paremmin ja molemmat tuntuivatkin hyviltä. 6L6:sten kanssa pidin aina aktiiveista enemmän, niiden tiukentaessa soundia. Pitää käydä kokeilemassa sitä uudestaan, kunhan tasurit ja uudet etuset on vaihdettu. Roadsterhan on säröltään lähellä Road Kingiä(6L6 puoli) ja se soundaakin aivan erilaiselta, kuin Rectifier. Rectifierin särö on raaempi ja siinä on hurjasti räyhää, josta joko pitää, tai ei. Roadsterin(Road King) särö on pyöreämpi, ei niin repivä, kun Recton. Diezel Einstein(käytetty tai muuten edellinen nuppi), Orange Rockerverb, Rectifier tai Roadster EL-34:lla, Marshall JVM tai DSL ja ENGLin Savage voisivat olla toimivimmat vaihtoehdot. Savagesta uupuu se ärsyttävä sirisevä yläpää, joka Powerballissa ja Fireballissa häiritsee. Invaderista en henk.koht. tykännyt. Savagessa on tyly, kuivahko soundi, joka on todella toimiva hevissä. So many assholes... So few bullets. | |
![]() 17.03.2008 20:44:48 | |
Mesan rect-o-verb? Siis tätä uudempaa sarjaa. Monipuolinen ja mielestäni täyttää nuo asettamasi ehdot pl. hinta uutena taitaa olla yli 2000e. Anyway, vastaavaa löytynee nuppinakin, mutta ko. comboa voin omien kokemuksien perusteella suositella. Ainakin omaan makuun toimi pelottavan hyvin kaikilla osa-alueilla. Pelottavan siksi että ei olisi varaa heittää liki 2000e vahvistimeen, mutta polttelee mesa kyllä kovasti, lähinnä juuri tuon säröpolitiikan takia (siis mitenkään dissaamatta niitä cleaneja). Tietty jos mesan ominaissoundi ei miellytä, niin alkaisin katsoa VHT:n suuntaan. Ehkäpä Ultra Lead? Joku muu varmaan osaa kertoa enemmän esim. tuosta ultra leadista, tai vaikkapa tuosta uudesta Sig X:stä, josta itseasiassa on viime aikoina ollut keskustelua tällä samaisella alueella. Sisältääpä se keskustelu jonkinlaista näyte clippiäkin. Omat kokemukset ovat sen verran vähäisiä oman pittbullin ulkopuolelta, notta en uskalla muiden VHT:den puolesta täysillä liputtamaan, mutta mututuntuma muutamien testikertojen perusteella laitteista on sitä että kaikkeen taipuuvat. Tyytyväinen olen ollut tuohon omaanikin, todellakin (juurikin tuo monipuolisuus on iso +), mutta tuo ei suoraan aivan modernimpaan menoon sovellu. Sikäli vaan kun mahdollisuus VHT:n vaffareita on testata, niin älä kävele (onnesi?) ohi. Hintaluokka itäisi sattua myös melko kohdalleen. EDIT: lisäilyä. Ultra Leadiä ei saa kahdella tonnilla edes todella käytettynä. Toisekseen noitten VHT:eiden, varsinkin UL:n soundi on ääritiukka, ei löysempi kuin Englin. UL on todella äärimmäinen vahvistin, joka ei todellakaan ole kaikille sopiva peli. Toisaalta jos taidot ovat korkealla tasolla ja haluat äärimmäisen tiukan metallisoundin, niin eiköhän sellainen 3300 eurolla irtoa. Mulla on VHT Pittbull Classic, CLX:n(eli Ultra Lead EL-34:lla) edeltäjä. CLX:ää tehdään vain tilauksesta ja se UL:iäkin kalliimpi. Pittbull Classic olisi täydellinen vahvistin ketjun aloittajallekin, mutta noita ei montaa Suomesta löydy, joten saatavuus voi olla ongelma. Loistava puhdas, 2 kanavalla rouheat rokit(ja vahvistimen omalla buustilla kunnon hevit) ja 3 kanavalla tylyimmätkin mätöt löytyvät samasta paketista, ilman ulkoisen buusterin tarvetta. Myös efektiluuppi on erittäin hyvä. EL-34:set tekevät vahvistimesta helposti soitettavan ja räyhäkkäämmän, kuin KT-88:sit. Vahvistin soundaa hieman "tutummalta", kun KT:eilla varustettu versio. Mahtavia molemmat. Toi sun Pittbullhan on enemmänkin blues ja rocki-kone ja hyvä sellainen, mutta noi isommat VHT:t on tylyjä pelejä. So many assholes... So few bullets. | |
![]() 17.03.2008 21:51:44 (muokattu 17.03.2008 21:56:24) | |
Ultra Leadiä ei saa kahdella tonnilla edes todella käytettynä Tullut vissiin tuijoteltua liikaa noita ebayn hintoja. Kuten sanoit, suomessa ei varmasti tuohon hintaan liiku. Ja tosiaan, omat käyttökokemukset rajoittuvat pitkälti jenkkireissuilla testaamiin vaffareihin VHT:n jälleenmyyjällä, joten sen puoleen en ole paras niistä sanomaan. Sen verran kuitenkin on tullut testittyä, seurattua ja kuulosteltua että mielipiteen uskallan niistä sanoa. Hyvä kuitenkin että tarkensit mikä vahvistin ketjun aloittajalle noista parhaiten voisi sopia. Toi sun Pittbullhan on enemmänkin blues ja rocki-kone ja hyvä sellainen, mutta noi isommat VHT:t on tylyjä pelejä. Näin kirjoitinkin että ei modernimpaan (moderni meinaa mulle ääritiukkaajaraskastametallisoundia tjsp.) menoon tuolla pääse. Tällä perusteella ketjun aloittajalle en tätä ko. laitetta suositellutkaan. Mutta puhtaista aina rässiin saakka tuo on palvellut ja hyväksi allaround-vahvistimeksi sen tuolla alueella olen todennut. Mulle toi meinaa monipuolisuutta. EDIT: fiksailua Don't worry, be heavy | |
![]() 17.03.2008 22:10:50 | |
Riittää. Kokeilin eilen muutaman kitaran ja Rectifier-kaapin läpi tollasta Dual Rectifieriä EL-34:lla(vakio tasurit)ja parannus säröpuolella on huomattava. Edellä niitä parannuksia soundissa jo mainittiinkin. Se yleinen soundin tiukentuminen ja keskialueen paruntuminen tuovat erittäin positiivisen muutoksen soundiin. Buusteri on silti edelleen välttämätön ja huvituksen vuoksi kokeiltiin sitä Bad Monkeytä ja Maxonin OD-808:ia. Ero on valtava ja Bad Monkey herätti lähinnä säälin tunteita 808:n tuutatessa. Käyttökelpoista soundia tuntuisi löytyvän huomattavasti 6L6-versiota enemmän. Puhtaasta soundista en saanut oikein ratkaisua aikaiseksi. Jotenkin sekin tuntui paremmalta ja sellaista heleyttä tuli lisää soundiin. Mitään pikkurosoja ei edes kokeiltu. Mikkipuolella passivit toimivat aiempaa paremmin ja molemmat tuntuivatkin hyviltä. 6L6:sten kanssa pidin aina aktiiveista enemmän, niiden tiukentaessa soundia. Okei, kiitoksia tästä. Pitänee seuraavaks ostaa kokeiluun nuo EL-34:t ihan kiinnostuksesta. Tasurina mulla on aina käytössä ollut diodit ihan siitä syystä että oon mieltänyt niiden antavan vähän tiukemman tatsin. Ilmeisesti myöskin vähän jotain muuta boosteria kuin tuota sd-1:stä kannattais kokeilla, sillä tuntuu tulevan hieman ylimääräistä sirinää mukaan soundiin vaikka tiukentaakin muuten mukavasti. Liekö se tilanne tämmönen sitten esim. bad monkeynkin kanssa? Vai millanen on ero verrattuna tuohon ylistettyyn 808:iin? lalalaa | |
![]() 17.03.2008 23:20:08 (muokattu 17.03.2008 23:20:34) | |
Okei, kiitoksia tästä. Pitänee seuraavaks ostaa kokeiluun nuo EL-34:t ihan kiinnostuksesta. Tasurina mulla on aina käytössä ollut diodit ihan siitä syystä että oon mieltänyt niiden antavan vähän tiukemman tatsin. Ilmeisesti myöskin vähän jotain muuta boosteria kuin tuota sd-1:stä kannattais kokeilla, sillä tuntuu tulevan hieman ylimääräistä sirinää mukaan soundiin vaikka tiukentaakin muuten mukavasti. Liekö se tilanne tämmönen sitten esim. bad monkeynkin kanssa? Vai millanen on ero verrattuna tuohon ylistettyyn 808:iin? Nimenomaan se sirinä häviää OD808:n kanssa, Bad Monkeyn kanssa se on läsnä. Myös 808 boostaa enemmän signaalia kuin esim. Bad Monkey eli Levelin ei todellakaan tarvi olla tapissa, ja se tietysti tuo soundiin enemmän liikkumavaraa. gear-A-holic | |
![]() 17.03.2008 23:47:51 | |
Miten vaikuttaapi 6L6-->>EL34-konversio Recton puhtaaseen kanavaan? Enempi näkkäriä vai paraneeko se? Itse en niin kovasti ole Rectojen puhtaasta kanavasta diggaillut... enempi tykkään Lone Starista. Veikkaisin, ihan muiden vahvistimien kokemuksien perusteella, että puhtaissa soundeissa otetaan hieman takapakkia, mutta särösoundiin saadaan enemmän mehua ja tiukkuutta. Allekirjoittanut ainakin tykkää säröissä kovasti EL34:sta, kun taas puhtailla ja pikkurosoilla 6L6:t on rautaa. Tietysti vahvistindesigni vaikuttaa tähän huomattavasti, mutta keskimäärin näin on homma mennyt. Threadin aloittaja ei maininnut, että pitäisikö nuo soundit olla jalkakytkimellä vaihdettavissa, vai riittääkö, että niitä voi vääntää vähän potikoiden asentoa viilaamalla tai kitarasta volaa säätämällä? Einsteinin kohdalla olen todennut, että siinä ei ole kaikkein optimaalisin tuo kanavien järjestely: ykköskanava on valittava linjalta puhdas/low-mid gain särö/high gain rytmisärö ja kakkoskanava on sitten aika pitkälti high gain soolosärö, joskin gain alhaalla siitä saa varsin mainion high gain rytmisärönkin, vähän pyöreämmällä tatsilla kuin ykköskanavan säröisin moodi. Muuten kyllä sanoisin, että Einstein sopii kuvaukseen mainiosti. Tosin jos viitsii jonkun aikaa odottaa (ja samalla säästää), niin vahvistinrintamallahan on tulossa vaikka mitä: - MI Audiolta on tulossa 4-kanavainen nuppi, jossa on about kaikki mahdollinen, hintaluokka varmaan jotain 2500€+. http://www.miamplification.com/ - Koch Supernova tarjoaa peräti 5 kanavaa, tosin hintakin on aika kova. - Rodenberg merkkisistä vahvareista näin pari kuvaa, ilmeisesti aika uusi tulokas. YouTubesta löytyy pari videota jotka ainakin minusta kuulostivat aika hyviltä. http://www.rodenberg-amplification.com/ - Egnater Tourmaster vahvarit (4 kanavaa ja vaikka mitä muuta) rantautuvat varmaan joskus kesällä Eurooppaan (niitä esiteltiin viikonloppuna Music Messessa). Nämä ovat klippien perusteella kyllä enemmän rokkivahvareita eikä mitään hevimyllyjä. Hintaluokka tulee varmaan olemaan jotain 1200-1500€ välillä. http://www.egnateramps.com - Bognerilta on tulossa Alchemist sarjan kaksikanavaiset vahvarit, ilmeisesti tonnin paikkeilla. http://www.bogneramplification.com/index_alchemist.html Jos ei roudausta pelkää, niin en laskisi pois myöskään useamman vahvarin hommaamista. Kaikki vahvistimet ovat jollain alueella mainioita ja toisilla taas kompromisseja, joten kaksi vahvaria jotka hoitavat oman tonttinsa erinomaisesti tarjoaisivat soundin puolesta kompromissitonta ratkaisua, joskin vaatinevat vähän kikkailua kaappien ja vahvarien vaihtojen välillä. | |
![]() 18.03.2008 00:25:42 | |
Ei hitto. Taitaa mennä EL34:t kokeiluun sitten Mesaan... Saiskohan muutaman tunnin soitetuista Mesan 6L6 tehdasputkista rahaa myydessä? Kuitenkin satasen näyttäis maksavan Thomannilla noi Mesan EL34:t. | |
![]() 18.03.2008 10:19:15 | |
Ei hitto. Taitaa mennä EL34:t kokeiluun sitten Mesaan... Saiskohan muutaman tunnin soitetuista Mesan 6L6 tehdasputkista rahaa myydessä? Kuitenkin satasen näyttäis maksavan Thomannilla noi Mesan EL34:t. Odota hetkonen niin saat multa ton Mesan EL34 nelikon. Mulle on tulossa jenkeistä koko nuppiin uudet putket, kun ostin semmosena settinä ne. Noilla on nyt soitettu varmaan alle 10 tuntia, eli ovat lähes uudet. gear-A-holic | |
![]() 18.03.2008 10:26:32 (muokattu 18.03.2008 10:26:48) | |
Egnaterin Tourmasteriin törmäsin jo tuolla Playback-europen sivuilla. hintaa on tuollaiset 1366e. Eli ei ollenkaan paha specseihin nähden IMO. Ja tässä linkki: http://guitare.playback-europe.com/egnater-tourmaster_4100-26391.html persemoi. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)