Aihe: Putkivahvistinta mättöön
1 2 3
Louhimo
08.03.2008 15:24:02

Joo, eiköhän tämä riitä tältä erää, sain kuitenkin uutta tietoa asiaa koskien joten tavoitteet täyttyivät! Yleisö kiittää..
Vauhti korjaa virheet!
oiva tumpeloinen
08.03.2008 15:28:45
Vainoharhaisimmille tiedoksi, että vastaukseni ei liittynyt millään tavlla soundi- tai musiikkimieltymyksiini. 350 eurolla ei vaan saa parin tonnin vehkeitä, se on kylmä tosiasia. Tämä menee vähän samaan sarjaan kuin "oon soittanut kitaraa 4 kuukautta ja bodomit ja slayerit pitäs saada menemään puhtaasti ja uskottavasti" - samasta suhteellisuudentajusta on kyse.

Mutta jos "jokseenkin uskottavaa" hevisoundia olet vaikka, kallistuisin tuolla budjetilla ehkäpä käytettyyn Line6 POD2:een (~80-90e), johonkin käytettyyn trankkupäätteeseen (max 100e) ja käytettyyn 2x12-kaappiin (voi nippa nappa irrota 160-170 euroon).

Tuohon päälle pitäisi vielä keksiä kanavanvaihdin. Muuten samanlaista kokonpanoa etsisin itsekin tuolla budjetilla. Sinänsä olen kyllä samoilla jäljillä tässä puhutusta budjetista ja mielikuvista, mitä sillä pitäisi aikaansaada.
Twinkle
08.03.2008 19:13:43
Vainoharhaisimmille tiedoksi, että vastaukseni ei liittynyt millään tavlla soundi- tai musiikkimieltymyksiini. 350 eurolla ei vaan saa parin tonnin vehkeitä, se on kylmä tosiasia. Tämä menee vähän samaan sarjaan kuin "oon soittanut kitaraa 4 kuukautta ja bodomit ja slayerit pitäs saada menemään puhtaasti ja uskottavasti" - samasta suhteellisuudentajusta on kyse.

lukemansa sisältöä ymmärtämättömille tiedoksi, niin aloitusviestissä ei yritetty hankkia mitään erityisiä vehkeitä vaan tietyn tyylisiä soundeja. Ja siinä kun preferenssit on sanottu ja resurssit annetaan, niin niillä mennään siihen suuntaan kuin on pyydetty. Pakko vielä todeta, että muusikoiden.net on se vihoviimeinen paikka josta lähtisin oikeasti hakemaan neuvoa suhteellisuudentajun kehittämiseen.
Louhimo
08.03.2008 19:49:41

lukemansa sisältöä ymmärtämättömille tiedoksi, niin aloitusviestissä ei yritetty hankkia mitään erityisiä vehkeitä vaan tietyn tyylisiä soundeja. Ja siinä kun preferenssit on sanottu ja resurssit annetaan, niin niillä mennään siihen suuntaan kuin on pyydetty. Pakko vielä todeta, että muusikoiden.net on se vihoviimeinen paikka josta lähtisin oikeasti hakemaan neuvoa suhteellisuudentajun kehittämiseen.

Oho! Harva mua näin hyvin täällä ymmärtää! :P
Vauhti korjaa virheet!
Twinkle
08.03.2008 19:57:06
Oho! Harva mua näin hyvin täällä ymmärtää! :P

ei se ollut ees vaikeeta kun ihan vaan lukee vaan mitä siihen viestiin on kirjoitettu eikä yritä kasata mitään suurempaa viisautta yksinkertaisen asian päälle.
oiva tumpeloinen
09.03.2008 00:14:46
ei se ollut ees vaikeeta kun ihan vaan lukee vaan mitä siihen viestiin on kirjoitettu eikä yritä kasata mitään suurempaa viisautta yksinkertaisen asian päälle.

Sä kyllä varmaan itsekin tiedät, mikä ongelma tässä oikeasti on. Halutaan jotain tiettyä ja sille asetetaan tietyt rajoitteet. Täällä ne rajoitteet on yksinkertaisesti kovin usein liian rajoittavia. Mut sitä ei koskaan haluta ymmärtää. Nuo sinunkin mainitsemat vaihtoehdot nousee budjetin yli (vaikka halvin ei toki paljoa). Täällä on aina suossa, sanoi mitä vain. Jos kehoittaa säästämään lisää, se on perseestä. Mut jos sanoo, että tuolla budjetilla ei löydy, niin sekin on perseestä. Mut silti se vaatimuslista pitäis täyttää. Tuolla budjetilla mä ensimmäisenä päästäisin irti tuosta aloitusviestin oikein alleviivatusta putkivahvarivaatimuksesta. Tuolla budjetilla on vain pakko tinkiä jostain.
Louhimo
09.03.2008 00:31:22 (muokattu 09.03.2008 00:47:06)

Nojoo näinhän se on, mutta eipä tuo reilun 50e ylitys nyt vielä hirveästi kirpaise, jos esim tuota Bugeroa alan testailemaan. Ja en aloituspostissa tuonut myöskään esille sitä, ettei tuo 350e ole se ehdoton "raja" jota enempää ei ole varaa sijoittaa vaan lähinnä toin sen esille tuollaisena hintaluokkana, ettei nyt ensimmäisenä tosiaan ehdoteta sitä aitoa peaveyn 5150:aa joka maksaa ties mitä.

Ja olen myös todellakin huomannut sen että sanoi mitä sanoi niin hyvää siitä ei seuraa :P
Vauhti korjaa virheet!
Twinkle
09.03.2008 02:01:50
Sä kyllä varmaan itsekin tiedät, mikä ongelma tässä oikeasti on. Halutaan jotain tiettyä ja sille asetetaan tietyt rajoitteet. Täällä ne rajoitteet on yksinkertaisesti kovin usein liian rajoittavia. Mut sitä ei koskaan haluta ymmärtää. Nuo sinunkin mainitsemat vaihtoehdot nousee budjetin yli (vaikka halvin ei toki paljoa). Täällä on aina suossa, sanoi mitä vain. Jos kehoittaa säästämään lisää, se on perseestä. Mut jos sanoo, että tuolla budjetilla ei löydy, niin sekin on perseestä. Mut silti se vaatimuslista pitäis täyttää. Tuolla budjetilla mä ensimmäisenä päästäisin irti tuosta aloitusviestin oikein alleviivatusta putkivahvarivaatimuksesta. Tuolla budjetilla on vain pakko tinkiä jostain.

Minun ehdotuksistani 2 menee yli budjetin, mutta pahimmillaankin vain 50 euroa. Aloittaja itse sanoi että on myös mahdollista joustaa ylöspäin, jonka jälkeen ne sopii budjettiin. budjetti aloitustilanteessa oli 350, ehdottamani nupikka 333 euroa.

Toisekseen, ongelma ei ole ne käytännön asiat kuten budjetin ylitykset jne. vaan semmoinen "hilpaise teini vittuun" -asenne. Aloitusviesti ei ollut minusta ainakaan mikään erityisen ehdoton siinä, että miten ongelmaa voi lähteä ratkaisemaan ja kyllä minusta tuntuu että se kysyjä ymmärtää pointteja jos ne perustelee ja esittelee järkevästi. Mutta ongelma on siinä, että jos sanoo että haluaisi esimerkiksi In Flamesin kaltaista soundia niin raati on sitä mieltä, että 5150 on ainoa tapa lähestyä moista kohdetta. Jos minä nyt ylitinkin sen budjetin noin 50 eurolla, niin kuitenkin se on selvästi järkevämpi ylitys kuin se plus 1200 euroa mitä tarvitaan siihen 5150:iin.

Kyllä minä sen tajuan, että 350 euroa on kohtuullisen vähän ja sillä joudutaan tyytymään kompromisseihin, mutta ainakin yritin ensiksi täyttää kysyjän vaatimuksia niillä perusteilla mitä hänellä on. Jos se ei ole mahdollista, niin sitten tarjotaan niitä vaihtoehtoisia ratkaisuja. Vastaajien puolesta jos ei ole muuta kerrottavaa kuin naljailla suhteellisuudentajusta tai jotakin muuta tarpeetonta, niin vähiten itseään kuluttaa ihan jättämällä vastaamatta.
Nacher
09.03.2008 02:37:44 (muokattu 09.03.2008 02:38:49)
Tasan ainoa vaihtoehto tuohon on se Bugeran 6260. Muita vaihtoehtoja ei juuri ole. ValveKing nyt ehkä, mutta tuo Bugera tuhannesti sitä parempi kuitenkin, ja juurikin modelattu tuon 5150 pohjalta. Silti tuo "120w putkivahvistin, jossa on hyvät mätöt, cleanit, kotisoundit ja keikkasoundit" on melkoista utopiaa @350e. Itse sain maksaa useampia tonneja saadakseni tuon kaiken.

Niin, ja tuo Bugera kuulostaa hyvältä vain luukutettuna. Vähän kuin 5150.
Twinkle
09.03.2008 02:46:04
Tasan ainoa vaihtoehto tuohon on se Bugeran 6260. Muita vaihtoehtoja ei juuri ole. ValveKing nyt ehkä, mutta tuo Bugera tuhannesti sitä parempi kuitenkin, ja juurikin modelattu tuon 5150 pohjalta. Silti tuo "120w putkivahvistin, jossa on hyvät mätöt, cleanit, kotisoundit ja keikkasoundit" on melkoista utopiaa @350e. Itse sain maksaa useampia tonneja saadakseni tuon kaiken.

Niin, ja tuo Bugera kuulostaa hyvältä vain luukutettuna. Vähän kuin 5150.

Niin, tuo 120 wattiahan ei ollut mikään kirjattu vaatimus, se oli 120 wattinen trankkubasso jonka kanssa piti pystyä soittelemaan tasaväkisesti. Ite olen soitellut Uraltone JR:llä tasaväkisesti 150 wattisen Peaveyn trankkukombon kanssa ja tehot on riittänyt. Kun Uralia ruokki mallintavasta tai pedaalista niin mökää ja soundia riitti kyllä.
sepisti
09.03.2008 17:53:36

Ei mitään erityisiä vehkeitä, mutta kuitenkin:

Näyttäisi siis siltä, että tilille on "kertynyt" sellaiset 350e ylimääräistä ja tarkoitus olisi nyt sijoittaa _putkivahvistimeen_, sellaista kun ei minulta vielä löydy.

Kyllä tässä nimenomaan putkivahvistinta oltiin hakemassa.

Ja jos ei oltu, miksei herra Louhimo vastannut näihin pod2-pääte ehdotuksiin, joilla todnäk lähimmäs vaatimuksia päästäisi tuossa hintaluokassa. No hyvä että kuitenkin apuja tuntui löytyneen. Sori oki ihan pakko.

Miksi musta Louhimo kuullostaa siltä, että sä olet hankkimassa putkivahvistinta vaan siksi, että putket on jotenkin siistiä.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)