![]() 09.03.2008 12:13:07 | |
---|---|
Offtopic: Järjestetäänkö näitä kimppatilauksia useinkin? Onko näistä esim. tulevista tilauksista jotain infoa jossain? Voisi jatkossa kiinnostaa muakin. Mä en ymmärrä tätä nussutusta et näiden tilausten järjestäjä vetäis jotain välistä. Tuskin hän tällä harjoittaa mitään liiketoimintaa. Mun puolesta sietääkin saada pienen vaivanpalkan niin kauan kun pitää pelin rehtinä. Eikä hän mielestäni ole vielä mitenkä ylistänyt niitä v*tun mikkejä muutoin kuin hinnalla, joka kyl on ihan riskinoton arvoinen mielestäni. Kimmpatilauksille on oma huone | |
![]() 10.03.2008 00:09:02 | |
Tohon varsinaiseen kysymykseen on muuten hankala vastata. Vaikka puhuisin vain itsestäni, niin joka kerta se on kokeiltava. Vielä hankalampi on suositella toiselle. Molemmat ovat hyviä vaihtoehtoja. 85 pyöreämpisoundinen ja enemmän bottnea. Edellinen kitara, jossa kyseisiä mikkejä vaihtelin, oli ESP Horizon CTM(joka muuten nyt on Suomen kovimmalla kitaristilla:). Siinä oli 81 tallassa ja en ollut aivan tyytyväinen siihen, joten peruskikka ja 85 tallaan. Hetken vaikutti aika hyvältä, mutta kohta alkoi 81 taas kiinnostamaan enemmän tallassa. Tällä hetkellä se 81 vaikuttaisi taas paremmalta kyseisessä kitarassa. Olen itsekin yrittänyt tehdä yleistyksiä noiden sopivuudesta erilaisiin kitaroihin, mutta aika haastavaa se on. Varsinkin, kun useimmat soittavat eri vahvistimilla, kaiuttimilla jne. kuin itse. Se Wylde-setti on tosiaan hyvä valinta, koska molemmat vaihtoehdot on niin helppo kokeilla. Itse tosin pidän 81:stä enemmän kaulassa. Ja puhtaisiin on saatavilla paljon parempiakin mikkejä, mutta ihan mukavasti ne kuitenkin senkin homman hoitaa, molemmat. 85 toimii puhtaissa mielestäni paremmin. Musta tuntuu, että se Warpigin 81:seen vertaaminen on lähinnä markkinointikikka. 81 on tänä päivänä useille tuttu mikki(tai monet ainakin luulevat tietävänsä miltä se kuulostaa), joten on hyvä verrata siihen ja kertoa tehneensä passiivisen vastaavan, mutta luonollisesti paremman(WP, D-Activator). Yhteistä molemmilla tiukkuus, mutta siinä se sitten lähinnä onkin. Itse pidän WP:n molemmista versioista ja kun seuraavan kerran vaihdan tallamikkiä, todennäköisyys on suuri, että valitsen jomman kumman version siitä. So many assholes... So few bullets. | |
![]() 10.03.2008 21:36:25 | |
Edellinen kitara, jossa kyseisiä mikkejä vaihtelin, oli ESP Horizon CTM(joka muuten nyt on Suomen kovimmalla kitaristilla:) Kuka? ;) Ja puhtaisiin on saatavilla paljon parempiakin mikkejä, mutta ihan mukavasti ne kuitenkin senkin homman hoitaa, molemmat. 85 toimii puhtaissa mielestäni paremmin. Ja kitarasta (taikka erillisestä pedaalista) volumea pudottamalla puhtaat saundit ovat ihan mukiinmenevät on hyvä verrata siihen ja kertoa tehneensä passiivisen vastaavan, mutta luonollisesti paremman(WP, D-Activator). Yhteistä molemmilla tiukkuus, mutta siinä se sitten lähinnä onkin. Itse pidän WP:n molemmista versioista ja kun seuraavan kerran vaihdan tallamikkiä, todennäköisyys on suuri, että valitsen jomman kumman version siitä. Oletko testannut itse D Activatorin (ja/tai D Activator-X -mallin) ja D Sonic:in? Tekis mieli itse testata noita muttei oikein ole varaa hankkia noita kaikkia testiin ainakaan kerralla, joka tietenkin olisi suotavaa... Mesa 4 Life! | |
![]() 10.03.2008 23:10:58 | |
Kuka? ;) Ja kitarasta (taikka erillisestä pedaalista) volumea pudottamalla puhtaat saundit ovat ihan mukiinmenevät Oletko testannut itse D Activatorin (ja/tai D Activator-X -mallin) ja D Sonic:in? Tekis mieli itse testata noita muttei oikein ole varaa hankkia noita kaikkia testiin ainakaan kerralla, joka tietenkin olisi suotavaa... Pidetään se vielä toistaiseksi salaisuutena ja kasvatetaan followingia pikkuhiljaa:) Joo, mulla oli D-Activator parissa kitarassa. Hetki sitten ostin D-Sonicin ja myin sen jo eteenpäin. D-Sonic noista kahdesta selvä suosikki. Luonnollisemman ja musikaalisemman kuuloinen mun korvaan. D-Activator oli hengettömän oloinen tapaus. Molemmissa ulostuloa piisaa ja ovat aika tasapainoisia soundiltaan. Kummassakaan ei tuntuvat olevan mitään aluetta korostettu häiritsevästi. D-Sonic tuli mun suosikiksi DiMarzioista, mutta kun mulla on ollut noita käsinkäämittyjä mikkejä, niin noi liukuhihna-mikit tuppaa kuulostamaan hieman vaisuilta. Niistä uupuu "se jokin", vaikka ihan hyviä ovatkin. Olishan se luksusta hommailla useampia mikkejä kerralla kokeiluun, mutta yleensä se on rajoittunut lähinnä kolmeen, parhaimmillaan viiteen pariin kerralla. No, ehkä vielä joku päivä. So many assholes... So few bullets. | |
![]() 11.03.2008 21:13:48 (muokattu 11.03.2008 21:16:55) | |
Joo, mulla oli D-Activator parissa kitarassa. Hetki sitten ostin D-Sonicin ja myin sen jo eteenpäin. D-Sonic noista kahdesta selvä suosikki. Luonnollisemman ja musikaalisemman kuuloinen mun korvaan. D-Activator oli hengettömän oloinen tapaus. Molemmissa ulostuloa piisaa ja ovat aika tasapainoisia soundiltaan. Kummassakaan ei tuntuvat olevan mitään aluetta korostettu häiritsevästi. D-Sonic tuli mun suosikiksi DiMarzioista, mutta kun mulla on ollut noita käsinkäämittyjä mikkejä, niin noi liukuhihna-mikit tuppaa kuulostamaan hieman vaisuilta. Niistä uupuu "se jokin", vaikka ihan hyviä ovatkin. Voipi olla että tulee tsekattua tuo sonic ja activ x tässä lähitulevaisuudessa. Olishan se luksusta hommailla useampia mikkejä kerralla kokeiluun, mutta yleensä se on rajoittunut lähinnä kolmeen, parhaimmillaan viiteen pariin kerralla. No, ehkä vielä joku päivä. Kyllähän se tulee joka tapauksessa kalliiksi jos sitä sattuu löytämään jonkun uuden loitomikin joka pitää välttämättä saada kaikkiin kitaroihin. Mä olen jo edennyt sen verran että olen katsellut eBaystä ns. "testi kitaroita" joihin vois jälkeenpäin ostaa sit uusia mikkejä niin ettei tarttis omia työjuhtia heittää telakalle. Ei vaan löydy oikein laadukkaita vasurikeppejä :( EDIT: F-Musiikki ilmoitti juuri että myöskään Caparison ei toimita vasurimalleja :( Mesa 4 Life! | |
![]() 11.03.2008 21:55:40 | |
Kramerissa mulla oli aikoinaan 81 tallassa, en tykänny. Nykyään on Lukessa 85 tallassa, ihan paras. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other | |
![]() 12.03.2008 06:56:00 | |
Mä olen jo edennyt sen verran että olen katsellut eBaystä ns. "testi kitaroita" joihin vois jälkeenpäin ostaa sit uusia mikkejä niin ettei tarttis omia työjuhtia heittää telakalle. Ei vaan löydy oikein laadukkaita vasurikeppejä :( Riippuu siitä, mitä laadulla tarkoittaa. Vähän aikaa sitten oli jenkkien E-bayssa myynnissä punainen RG570 (vai oliko se 560?) -vasuri, jossa oli "valmiiksi" EMG:n mikkisatsi. No kuten arvata saattaa, niin kitaran arvohan nousi "taivaisiin", kun eri huutajat tarjosivat siitä aina vain lisää fyrkkaa. Sama juttu kävi vasenkätisen, Etelä-Koreassa valmistetun JEM Jr.:n kanssa. Joskus tuolta E-baysta voi kuitenkin saada joitain kitaroita ihan kohtuuhintaan. Itse huusin noin puoli vuotta sitten jenkkien E-baysta itselleni Etelä-Koreassa valmistetun Schecterin Omen-7 (tietysti vasuri) 256 USD:lla. Ei ollut mun mielestä paha hinta tuosta kitarasta verrattuna esim. Soundatan uusien vastaavien kitaroiden hintaan. Mulla vaan on se periaate, että jos kitaran Suomeen tuomisesta alkaa mennä tullia, niin sitten himmaan koko homman. Olin aika pitkään huutamassa vasuri LTD M-207:aa, olisi kiinnostanut saada sellainen kohtuuhintaan koska sitä ei enää tehdä, mutta hinta kohosi loppupelissä 321 USD:iin ja kitarassa ei ollut edes mikkikehyksiä, vaan mikit olivat kiinni teipillä. Ajattelin, että ei maksa vaivaa maksaa tuollaista summaa tuosta kitarasta... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Landola F6/Cut | |
![]() 12.03.2008 10:59:08 | |
Kyllä se EMG 85 kannattaa sinne tallaa laittaa, aluksi viperissä oli 81 tallassa ja 85 kaulassa, samana päivänä kun kitaran sain niin vaihdoin mikit toisinpäin ja rakastuin. hiljattain vaihdoin kyllä Duncanin invaderin tallaan, ja tuntuu että voittaja löytyi duncanista. eipä muuta. middle = muna | |
![]() 12.03.2008 13:10:39 (muokattu 12.03.2008 13:19:19) | |
Riippuu siitä, mitä laadulla tarkoittaa. Vähän aikaa sitten oli jenkkien E-bayssa myynnissä punainen RG570 (vai oliko se 560?) -vasuri, jossa oli "valmiiksi" EMG:n mikkisatsi. No kuten arvata saattaa, niin kitaran arvohan nousi "taivaisiin", kun eri huutajat tarjosivat siitä aina vain lisää fyrkkaa. Sama juttu kävi vasenkätisen, Etelä-Koreassa valmistetun JEM Jr.:n kanssa. No laadukkaalla en välttämättä kyllä juuri Ibanezia tarkoita. En pidä koko merkistä lainkaan... Joskus tuolta E-baysta voi kuitenkin saada joitain kitaroita ihan kohtuuhintaan. Itse huusin noin puoli vuotta sitten jenkkien E-baysta itselleni Etelä-Koreassa valmistetun Schecterin Omen-7 (tietysti vasuri) 256 USD:lla. Ei ollut mun mielestä paha hinta tuosta kitarasta verrattuna esim. Soundatan uusien vastaavien kitaroiden hintaan. Juu tuohan on mainio hinta. Itsellä meni juuri ohi ESP M-II Standard vasuri. Suomessa moiset ovat reilu 1500€ ja kolmasosa hintaan meni multa ohi kun muistin parilla tunnilla väärin huudon sulkeutumisajankohdan. Mulla vaan on se periaate, että jos kitaran Suomeen tuomisesta alkaa mennä tullia, niin sitten himmaan koko homman. Olin aika pitkään huutamassa vasuri LTD M-207:aa, olisi kiinnostanut saada sellainen kohtuuhintaan koska sitä ei enää tehdä, mutta hinta kohosi loppupelissä 321 USD:iin Niin tullia ei luonnollisesti tarvitse maksaa EU maista lähetetyistä tuotteista. ja kitarassa ei ollut edes mikkikehyksiä, vaan mikit olivat kiinni teipillä. Ajattelin, että ei maksa vaivaa maksaa tuollaista summaa tuosta kitarasta... Mutta eihän tuo ole välttämättä mikään huono juttu! Tietenkin tuo teippi kuulostaa hieman epäilyttävältä... Ei ne mikkikehykset todellakaan ole pakollisia. Kyllä ne vaikuttaa saundiin mutta ainakin se puu kuuluu paremmin saundissa jos mikit on suoraan asennettu kitaraan (direct mounted). Mesa 4 Life! | |
![]() 12.03.2008 21:13:09 | |
Kun näitä juttuja on lukenut niin monesti on sanottu että jos kitara muuten kirkassointinen niin 85 tallassa on "parempi", toki sekin on mielipidekysymys, mutta kumminkin... Sitten taas muilta spekseiltään tummempisoundisessa kitarassa 81 on omiaan, jälleen mielipidekysymys. Toiset tykkää, toiset ei. Itsellä pulttikaulaisessa kiinteätallaisessa rhoadsissa 85 tallassa ja toimii mainiosti. Runko oli muistaakseni leppää. Pirikuono. | |
![]() 12.03.2008 22:46:49 | |
Täällä kun näitä EMG:n aktivisteja on näinkin runsaslukuisesti paikalla, niin pistetään härskisti ilmoittaen, että haluaisin vaihtaa päikseen oman 81:n 85:een. Pikaviestiä jos kiinnostaa. Jatkakaa vaan - en häiritse enempää... Ensin housut, sitten kengät. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)