Aihe: SG vs. Les Paul - Eroavaisuudet
1 2 3
maksu
05.12.2007 17:30:54
Meinaako täysi palautusoikeus sitä että mä OIKEASTI saan rahani takasin? Kellään tosta kokemuksia? Tolla vauhdilla kun ne tulee tänne, niin luulis menevän melkein kuukaus lähettää takasinki :D Eivaan, joudun kuitenki ilmeisesti maksamaan toimituskulut tänne ja takas, joka tekeekin sitten yhteensä mukavat 50e joka on jo iso seteli.
Joees
05.12.2007 17:35:40
Meinaako täysi palautusoikeus sitä että mä OIKEASTI saan rahani takasin? Kellään tosta kokemuksia? Tolla vauhdilla kun ne tulee tänne, niin luulis menevän melkein kuukaus lähettää takasinki :D Eivaan, joudun kuitenki ilmeisesti maksamaan toimituskulut tänne ja takas, joka tekeekin sitten yhteensä mukavat 50e joka on jo iso seteli.

Leikistikö luulit saavasi rahat takaisin? Monopolin rahoina? :-)

Mä tossa muutama vuosi takaperin sain vähän viallisen Big Muffin ja lähettelin sitä huoltoon/vaihtoon. Yhtäkään postikulua en maksanut, lähettämisestä takaisin enkä myöskään uusia postikuluja kun uusi vermes saapui.

Eikä niillä nyt niin kauaa kestä tulla, olettaen että kamaa on varastossa ja ei oo pahin ruuhka-aika. Niinkun tässä hiljalleen voisi kuvitella olevan. Tilattiin bändin kesken paljon rojua ja tulivat about viikossa kaikki mun käsittääkseni. Tosin mä en oo vieläkään omiani saanut kun ne on rumpalilla joka asuu tarpeeksi kaukana meikäläisestä... :-)
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Ziggy Bubba
05.12.2007 18:01:13

Ite ainakin uskaltaisin tuolta Thomannilta nykypäivänä kitaran tilata, jos vain hinta olisi selkeästi halvempi kuin Suomessa. Toisaalta noita Gibsoneita on viime aikoina ollut paljon erinäköisissä tarjouksissa kotomaassakin... Mutta jos just sen tietyn T-kaupan Lespan haluat, niin eikun tilaamaan - takaportti on aina auki. Kannattaa kyllä tutustua ainakin samankaltaiseen malliin, jotta kitaran yleiset ominaisuudet on tiedossa.
"I was a great drummer and now I'm nothing, just like Phil Collins!" -Bart Simpson
LesPaul70
05.12.2007 21:46:47 (muokattu 05.12.2007 22:00:57)
Vertauksena esim. kitarapajalla olevat SGt ja LPt. SG painaa n.3 kg ja kevyin "reiällinen" LP 3,29 kg.

Vaan nämä UUDET 2006/2007 Gibson LP Standardit eivätpä enää olekaan kevennysrei'llä kevennttyjä malleja vaan niissä on chambered body! Gibson muutti tuossa viime vuonna kevennyspolitiikkansa 9 reiästä ontoksi routattuun bodyyn. LP forumilla on näkynyt röntenkuvia moisista kammotuksista. Paino kevenee kummasti ja saundikin muuttuu jo aika paljon. Jotkut irvailevatkin jo niistä, että Stankut ovat nyt puoliakustisia.

Jos minä olisin nyt ostamassa Standardi-Lespaa, etsisin vuoden 2002-2005 mallin. Uudet ovat jo pilalle routattuja, eivät vastaa käsitystäni Les Paulista.
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
LesPaul70
05.12.2007 21:59:11 (muokattu 05.12.2007 22:05:00)
The Crawler -artikkeelini ( http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1154 ) kirjoitin näin:
"Soundillisesti Warpig-SG ja Crawler-Lespa ovat hieman samansuuntaisia, mutta sittenkin kuin yö ja päivä. Tai kuin SG ja Les Paul. Ero on nyt juuri sellainen kuin nähden kitaramallin välillä kuuluukin olla. SG on raaempi ja rokimpi, Les Paul on täyteläisempi, läskimpi ja muhkeampi. Eli kuten joskus aikoinaan kuvailin, SG on kuin hirsimökin hiomaton tukkiseinä, Les Paul on metrin paksuinen pankkiholvin betoniseinä."

Allerkirjoitan myös useiden muiden tähän ketjuun kirjoittamat kuvaukset. LP:n soundi on sivistyneenpi. Joskus SG:tä on myös luonnehdittu soundin(kin) puolesta Lespan ja Straton välimuodoksi - löytyy sekä mahonkista tummuutta että rokkisärmää. (Allekirjoitan senkin.)

E: Kaulapainoisuudesta: useimmissa aidoissa Gibson SG -malleissa ei pitäisi tulla ongelmaa. Epin malleissa tulee, johtuen lähinnä 1) hihnatappien paikoista ja 2) erilaisista puulaaduista (=erilainen balanssi). Joissakin Gibson-malleissakin taitaa tosin olla tuo "huono" hihnatapin paikka?
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
FensonGibder
06.12.2007 09:35:40
Ja niitä soittajia:
Les Paul: Jimmy Page, Gary Moore, Peter Green, Slash, Iron Maiden, Hetfield, Mark Knopfler, Vivian Campbell, Doug Aldrich, David Gilmour, Ace Frehley, Scott Gorham, Brian Robertson, Mick Box, John Sykes, Billy Gibbons, Don Felder

näiden ukkojen käsissä LP on näkynyt:
Joe Perry (Aerosmith), Zakk Wylde (O. Osbourne), Randy Rhoads, RIP (O. Osbourne), Steve Clark, RIP (Def Leppard), Mickey Moody ja Bernie Marsden (Whitesnake), Charlie Hargrett (Blackfoot), Tom Scholtz (Boston), Snowy White (Thin Lizzy), Myles Goodwyn (April Wine), Jeff Watson (Night Ranger)...
Ja SG: Eric Bloom ja Donald "Buck Dharma" Roeser (Blue Öyster Cult), Adrian Smith (Iron Maiden), Frank Marino, Mikko "Linde" Lindström (HIM)...

Näistähän puuttui itse Les Paul!
Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)