Aihe: Yngwien plekut
1 2 3
Tender
31.05.2008 17:31:37 (muokattu 31.05.2008 17:31:57)
Onko nopee?

Pakkohan sen on olla koska se on ynkän kustomi!!!!111yxyxyx

Vois ihan pirruuttain kokeillakkin jotain tuommosta ynkkämaista plektraa. Nyt on pääasiassa tullut jazz 3 soiteltua.
On se jännä...
Mirk0
31.05.2008 17:54:48
http://www.jimdunlop.com/index.php? … ip&id=13&pmh=products/picks
Sharppia prkl. Ton kun heittää yleisöön ni eturivillä pitää varoa ettei jää kasvoihin/kaulaan/sun muualle kiinni. :D
JOPPA
31.05.2008 21:47:07
Mun mielestä kyl tommosena ihan "normaalikokoisena" 1.5mm on kyl liikaa. Mä tykkään tosi paljon niist Jim Dunlopin Nylon USA plektroist. Jos tarkkoja ollaan vielä 0.73mm. Ja onhan ne Dunlopin Jazz plektratki ihan kivoi - siis ne mustat ku niillähän soi paremmin jos heviä soittaa =D
Hyvien kitaristejen ei tarvitse harjoitella. Se on taidottomien hommaa.
Painajaismainen
31.05.2008 23:04:12
Ja onhan ne Dunlopin Jazz plektratki ihan kivoi - siis ne mustat ku niillähän soi paremmin jos heviä soittaa =D

Mut punaiset on nopeempia!
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Kivijalka
31.05.2008 23:11:30
Mut punaiset on nopeempia!

Onko niissä erivärisissä nyt mitään eroa? Itse olen Jazz III XL-lätkiä nyt kurittanut ja huvittaisi ostaa ihan vaihtelun vuoksi niitä punaisiakin (jos paikallinen kaubamaja vain niitä myisi).
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
Painajaismainen
31.05.2008 23:13:26
Onko niissä erivärisissä nyt mitään eroa? Itse olen Jazz III XL-lätkiä nyt kurittanut ja huvittaisi ostaa ihan vaihtelun vuoksi niitä punaisiakin (jos paikallinen kaubamaja vain niitä myisi).

Mustat on bläkmetallisteille ja punaiset über-tiluttajille.

Eivaan mustat Jazz III:set joihin olen törmännyt, ovat olleet "huokoisempaa" materiaalia. Punaiset ovat kestäneet pidempään.
"Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka
Detox
01.06.2008 12:01:42 (muokattu 01.06.2008 12:08:09)

http://www.jimdunlop.com/index.php? ... oducts/pip&id=13&pmh=products/picks
Sharppia prkl. Ton kun heittää yleisöön ni eturivillä pitää varoa ettei jää kasvoihin/kaulaan/sun muualle kiinni. :D

Niin joo muistelen että itse Yngwiekin taisi kauan kauan sitten kokeilla valkoista sharppia mutta taisi tykätä enemmän tavallisista malleista. Tai sitten hän sai haasteita yleisötä ja luopui kyseisistä "tappovälineistä" ;)

Mun mielestä kyl tommosena ihan "normaalikokoisena" 1.5mm on kyl liikaa. Mä tykkään tosi paljon niist Jim Dunlopin Nylon USA plektroist. Jos tarkkoja ollaan vielä 0.73mm.

Nailonit on todella lerppuja... tolla soittelee akkaria ja sointurenkutusta kyllä mukavasti. Tulee sellanen perkussiivinen lisä saundiin - kokeilkaa ihmeessä!

Mustat on bläkmetallisteille ja punaiset über-tiluttajille.

Eivaan mustat Jazz III:set joihin olen törmännyt, ovat olleet "huokoisempaa" materiaalia. Punaiset ovat kestäneet pidempään.

Mustat ovat kovempaa materiaalia (=jäykempiä) kuin punaiset. Punaiset kuluessaan jäävät hieman reunoiltaan rosoiseksi. Ominaisuus, josta toiset tykkää, toiset ei.
Mesa 4 Life! Soittosämple...
Sensonic
01.06.2008 15:12:47
Niin joo muistelen että itse Yngwiekin taisi kauan kauan sitten kokeilla valkoista sharppia mutta taisi tykätä enemmän tavallisista malleista. Tai sitten hän sai haasteita yleisötä ja luopui kyseisistä "tappovälineistä" ;)

Ynkkä alkoi käyttää noita paksumpia 1,5 mm Dunlopin plekuja auto-onnettomuutensa jälkeen. Se ei käyttänyt turvavyötä ja paiskautui tuulilasin läpi. Seurauksena oli aivoihin tullut verihyytymä, joka halvautti osaksi oikean puolen. Kun kuntoutus oli ohi, äijä opetteli soittamaan uudestaan ja tällä kertaa tuolla 1,5 mm:n plekulla. Aikaisemmin hän oli käyttänyt hieman ohuempia plekuja.

Mustat ovat kovempaa materiaalia (=jäykempiä) kuin punaiset. Punaiset kuluessaan jäävät hieman reunoiltaan rosoiseksi. Ominaisuus, josta toiset tykkää, toiset ei.

Mustien paksuus on 1,38 mm, punaisten 1,18 mm.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
Kivijalka
01.06.2008 15:26:22
Mustien paksuus on 1,38 mm, punaisten 1,18 mm.

Eivätkös nuo mene kärjenmuodon mukaan?

Tip Styles:
Round-1.10, Semi-1.18, Sharp-1.38
Red Nylon (N) or Black Stiffo Nylon (S)
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
Sensonic
01.06.2008 15:48:36
Eivätkös nuo mene kärjenmuodon mukaan?

Tip Styles:
Round-1.10, Semi-1.18, Sharp-1.38
Red Nylon (N) or Black Stiffo Nylon (S)

No niinpäs olikin. Muistin väärin.

Plekuista puheenollen olin vaikean päätöksen edessä, kun tilasin plekuja omalla nimmarilla varustettuna. Kyseisellä firmalla oli paksuista plekuista ainoastaan paksuudet 1,2 ja 1,5 mm. No koska 1,5 mm on aika jööti (tuli aikanaan soitettua niillä), niin valitsin paksuudeksi 1,2 mm. Kaipa se on ihan OK paksuus, kun on tottunut soittamaan noilla 1,38 mm:n Jazz III:lla.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)