![]() 30.07.2007 00:29:45 (muokattu 30.07.2007 00:32:04) | |
---|---|
Offaria: Tietääkö kukaan mikä ENGL:n Slow Hand on nuppejaan? Kitaraopella on tuollainen, enkä noista mitään ole kuullut. Taitaa olla joku Limited Edition malli? Hyvältä saundaa kyllä siihen nähden että on ENGL. Sori :) Pikaisella googletuksella vastaukseksi tulee pari osuvaa kohdetta, joissa maininta Blackmore nupista nopealla vilkaisulla ja Saksan kielen osaamattomuudella. Eli ilmeisestikin juuri Blackmore jollain modilla tai ilman? EDIT: http://www1.gitarrebass.de/magazine/9809/engl.htm Samanlaisia nuppeja ilmeisesti mutta eroavat vain pääteputkissa. Voisi olla kiva testata noita slow- ja fast handeja. ENGL-friikki | |
![]() 30.07.2007 00:39:16 | |
Pikaisella googletuksella vastaukseksi tulee pari osuvaa kohdetta, joissa maininta Blackmore nupista nopealla vilkaisulla ja Saksan kielen osaamattomuudella. Eli ilmeisestikin juuri Blackmore jollain modilla tai ilman? EDIT: http://www1.gitarrebass.de/magazine/9809/engl.htm Samanlaisia nuppeja ilmeisesti mutta eroavat vain pääteputkissa. Voisi olla kiva testata noita slow- ja fast handeja. Täytyy kitaraopea syksyllä tentata kun tunnit taas alkavat. On sillä siinä edessä ollut laadukasta lootaakin että ei sillä, hyvältä on saundannu. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? | |
![]() 30.07.2007 00:42:02 (muokattu 30.07.2007 00:42:37) | |
Tuli jotain ihan omaa selitystä... Offaria: Tietääkö kukaan mikä ENGL:n Slow Hand on nuppejaan? Kitaraopella on tuollainen, enkä noista mitään ole kuullut. Taitaa olla joku Limited Edition malli? Hyvältä saundaa kyllä siihen nähden että on ENGL. Sori :) Off... Heti kun mainitsit tuon nupin niin mieleeni tuli eräs henkilö jolta tuo löytyy. Heti kun sanoit että hän on sun kitaraopesi niin tiesin ketä tarkoitit :-D Tarkistin vielä että oot Jkl:stä ja sain varmistuksen, heh. E: Mä siitä joskus siltä kyselin, en muista enää mitään. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Oi maamme juoppola synnyinmaa. | |
![]() 30.07.2007 00:46:26 (muokattu 30.07.2007 00:47:26) | |
Off... Heti kun mainitsit tuon nupin niin mieleeni tuli eräs henkilö jolta tuo löytyy. Heti kun sanoit että hän on sun kitaraopesi niin tiesin ketä tarkoitit :-D Tarkistin vielä että oot Jkl:stä ja sain varmistuksen, heh. E: Mä siitä joskus siltä kyselin, en muista enää mitään. Ahosen Tommihan se joo on. Kyllä kaverilta muutenkin hyvää laitetta löytyy. Kokemusta ja taitoa, tietää jo tähän mennessä mikä saundaa hyvältä. Täytyy sitä tosiaan tentata sitten myöhemmin ;). Ootko Tommin oppilaita/entisiä oppilaita vai miten. Kaveriahan on kyllä tehnyt paljon duunia musiikin parissa ja omia levyjäkin julkaissu ilmeisesti muutamia. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? | |
![]() 30.07.2007 00:54:19 | |
Ahosen Tommihan se joo on. Kyllä kaverilta muutenkin hyvää laitetta löytyy. Kokemusta ja taitoa, tietää jo tähän mennessä mikä saundaa hyvältä. Täytyy sitä tosiaan tentata sitten myöhemmin ;). Ootko Tommin oppilaita/entisiä oppilaita vai miten. Kaveriahan on kyllä tehnyt paljon duunia musiikin parissa ja omia levyjäkin julkaissu ilmeisesti muutamia. En oo oppilaita enkä entisiä. Käväsin tossa talvella siellä tsekkailemassa mestat ja turisemassa kitarakamoista kaikkea. Piti mennä toistekin jammailemaan ja testailemaan kamoja. Mutta kummankin kiireiden vuoksi se sitten jäi. Liekö enää muistaakaan :-) Anyway, kävin nuo mestat tsekkaamassa mahdollisia tulevia äänityksiä varten. Rumpujen osalta lähinnä. Hyvältä mesta vaikutti. Onhan sillä hyvää rompetta joo. Mun piti viedä tuo mun Budda ja Ruokangas sinne niin olisi voinut testailla eroja noitten Buddien kesken hyvinkin. Vaikka mulla on vastaavanlainen 30w combo joskus ollutkin, niin olisi kiva ollut vetää ihan samoissa sessioissa kummallakin :-) Samaten oli kiinnostunut tuosta mun Ruokankaasta, kun vähän spesiaalimpaa hässäkkää on se :-) Loafers Musiikkia sulle ja mulle Oi maamme juoppola synnyinmaa. | |
![]() 30.07.2007 01:02:03 (muokattu 30.07.2007 01:02:24) | |
Anyway, kävin nuo mestat tsekkaamassa mahdollisia tulevia äänityksiä varten. Rumpujen osalta lähinnä. Hyvältä mesta vaikutti. Joo. Ihan hyvä tasoselta mestalta tosiaan vaikuttaa. Kohtuu hintanen vielä muistaakseni. En muista oonko ihan väärässä, mutta joskus taisi olla mahdollisuus käydä äänittämässä jossain läheisessä ladossa tai jossain vastaavassa isossa tilassa. Voisi olla jylhä saundi. Voin kyllä puhua ihan puuta heinääkin. Kysy Tommilta jos päädyt siellä äänittää. Onhan sillä hyvää rompetta joo. Mun piti viedä tuo mun Budda ja Ruokangas sinne niin olisi voinut testailla eroja noitten Buddien kesken hyvinkin. Vaikka mulla on vastaavanlainen 30w combo joskus ollutkin, niin olisi kiva ollut vetää ihan samoissa sessioissa kummallakin :-) Samaten oli kiinnostunut tuosta mun Ruokankaasta, kun vähän spesiaalimpaa hässäkkää on se :-) Juu, samantyyppistä laitetta näyttää teiltä tosiaan löytyvän. Kyllä varmaan haluaa kaikkia laatupelejä testailla mitä käsiinsä saa;) Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? | |
![]() 30.07.2007 01:05:51 | |
Joo. Ihan hyvä tasoselta mestalta tosiaan vaikuttaa. Kohtuu hintanen vielä muistaakseni. En muista oonko ihan väärässä, mutta joskus taisi olla mahdollisuus käydä äänittämässä jossain läheisessä ladossa tai jossain vastaavassa isossa tilassa. Voisi olla jylhä saundi. Voin kyllä puhua ihan puuta heinääkin. Kysy Tommilta jos päädyt siellä äänittää. Oli juu, en tiiä onko vielä. Kai tuo sivuiltakin löytyisi jos on vielä mahdollisuutena moinen. Se olisi kyllä varsin cool rummuille. Vaan voisi hintakin tulla aika rankasti ylös ;-D Me ollaan köyhiä paskoja. Paitsi laulaja, se on duunissa. Juu, samantyyppistä laitetta näyttää teiltä tosiaan löytyvän. Kyllä varmaan haluaa kaikkia laatupelejä testailla mitä käsiinsä saa;) Kyllähän kaikki rompe on testiin tullutta! Eipä tuota kokemusta noista rojuista kuitenkaan liikaa pääse tulemaan. Jos joskus kiinnostaa mun rojuja testailla niin ilmottele. Yritetään järjestää homma! Loafers Musiikkia sulle ja mulle Oi maamme juoppola synnyinmaa. | |
![]() 30.07.2007 01:34:50 (muokattu 30.07.2007 01:40:58) | |
Oli juu, en tiiä onko vielä. Kai tuo sivuiltakin löytyisi jos on vielä mahdollisuutena moinen. Se olisi kyllä varsin cool rummuille. Vaan voisi hintakin tulla aika rankasti ylös ;-D Me ollaan köyhiä paskoja. Paitsi laulaja, se on duunissa. Joo, se on totta. Kaipa sitä sielläkin melkosen hyvät saundit saa nauhalle laitettua. Luulisi ainakin että Tommi ei ihan paskoihin saundeihin itsekään tyydy. Enkä usko teidänkään tyytyvän:) Kyllähän kaikki rompe on testiin tullutta! Eipä tuota kokemusta noista rojuista kuitenkaan liikaa pääse tulemaan. Jos joskus kiinnostaa mun rojuja testailla niin ilmottele. Yritetään järjestää homma! Kiitti, täytyy pitää korvan takana. Kattoo koska tulevaisuudessa saa rahaa tarpeeksi todella hyvään kitaraan. Tuo Ruokangashan on yksi todella hyvä vaihtoehto. Silloin on kyllä kaikki testimahdollisuudet tervetulleita. Nyt alkaisi vaan liikaa kaasuttaa tollaset vehkeet;) Mutta kiitos tästä, reilu meininki! Edit: By the way. Tsekkasin sun romulistan. Mistä oot tuon Hot Caken hommannu ja mihin hintaan? Itteäkin tuo kyseinen laita on kovasti kiinnostunut, voisin tuon Distortion plussan laittaa vaihtoon, se ei ole ihan sitä mitä haen. Tommin oon kuullut tuota kuumaa kakkua plexin kanssa soittavan pienillä volumeilla ja kyllä saundaa erittäin hyvältä. Mitäs tuo Strobostomp myös, ootko ollut tyytyväinen? Onko paljon laadukkaampi laite esim. verrattuna tähän perus Korgin DTR-1000:n? Onhan niillä kyllä hintaeroakin. Mietin että laadukkaan räkkimallisen virittimen ostoa voisi harkita, vaikka muuten en räkkivehkeitä käytäkkään. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? | |
![]() 30.07.2007 19:03:03 | |
Noniin, sovinpas kaupat Mailbagin kanssa Fireballista ja Lanikan kaapista sitten loppuun. Keskiviikkona pitäisi hakemaan lähteä, odotan innolla :). Ja tosiaan, kaapin voi aina vaihtaa ja uskon, että tuolla tulen toimeen nyt vuoden ilman mitään valittamista, koska edellinen vahvistin on Hughes & Kettnerin 100w combo, josta ei oikeastaan ilman pedaalia saanut minkäännäköistä hyvää ääntä ulos. Efektitkin olivat aivan kauheita. Rock The Hell! | |
![]() 30.07.2007 19:04:59 | |
Ja tosiaan, kaapin voi aina vaihtaa ja uskon, että tuolla tulen toimeen nyt vuoden ilman mitään valittamista, koska edellinen vahvistin on Hughes & Kettnerin 100w combo, josta ei oikeastaan ilman pedaalia saanut minkäännäköistä hyvää ääntä ulos. Efektitkin olivat aivan kauheita. Toivotaan, varmaan pelaa ihan kohtuu hyvin ainakin. Toisaalta huono kaappi + nuppiyhdistelmä voi kuulostaa ainakin yhtä huonolta kuin huono saundinen combokin. Nuppi on ainakin vissiin aika asiallinen. Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? | |
![]() 30.07.2007 19:34:52 | |
Edit: By the way. Tsekkasin sun romulistan. Mistä oot tuon Hot Caken hommannu ja mihin hintaan? Itteäkin tuo kyseinen laita on kovasti kiinnostunut, voisin tuon Distortion plussan laittaa vaihtoon, se ei ole ihan sitä mitä haen. Tommin oon kuullut tuota kuumaa kakkua plexin kanssa soittavan pienillä volumeilla ja kyllä saundaa erittäin hyvältä. Mitäs tuo Strobostomp myös, ootko ollut tyytyväinen? Onko paljon laadukkaampi laite esim. verrattuna tähän perus Korgin DTR-1000:n? Onhan niillä kyllä hintaeroakin. Mietin että laadukkaan räkkimallisen virittimen ostoa voisi harkita, vaikka muuten en räkkivehkeitä käytäkkään. Jappa jou! Hot Caken ostin käytettynä aikanaan kun tuli vastaan. Se on mun ekoja pedaaleita mitä oon ikinä hommannut. Sekä se myös se joka mulla tulee aina kulkemaan mukana, oli sille käyttöä tai ei :-) Custom Soundsillahan(www.custom-sounds.com) noita on myynnissä - aina toisinaan. Ei ilmeisesti ihan liikaa tule noita myyntiin. Kannattaa sieltä kysellä mikä on tilanne. Se on kyllä hemmetin pätevä laitos, diggaan ihan huolella siitä. Strobostomppiin olen ollut kovinkin tyytyväinen. Tarkkuus riittää kovinkin mainiosti intonaation säätämiseen. Keikoilla tuo on pätevä kun se on siinä muiden rojujen joukossa, saa nopeesti tsekattua vireen. Ja hämärässähän tuo on vallan mainio, näkee varmasti mitä se sanoo :-) Tosta Korgista mulla ei oo kokemusta, joten en osaa vertailla sen kummemmin. Tällä kuitenkin virittää vallan mainiosti Buzz Feitenin systeemillä varustet ritsatkin. Ja bassot menee siinä samalla mainiosti. Tuolta Petersonin sivuiltahan löytyy kaikki mitä tosta vermeestä löytyy. Kannattaa tsekata. Ennemmin mä tämän otan kuin räkkivirittimen, tää ei oo mikään järkyttävän isokaan. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Oi maamme juoppola synnyinmaa. | |
![]() 30.07.2007 19:45:17 | |
Pienoista threadinkaappausta havaittavissa ;). | |
![]() 30.07.2007 19:53:45 | |
Täysin aiheeseen liittyväähän tuo on ;D. Noh, minä olen selvittänyt kysymykseni, käyttäkää threadia niin kauan kunnes lukkoa tulee. Kiitos kaikista vastauksista! Rock The Hell! | |
![]() 30.07.2007 23:22:18 (muokattu 30.07.2007 23:25:36) | |
Jappa jou! Hot Caken ostin käytettynä aikanaan kun tuli vastaan. Se on mun ekoja pedaaleita mitä oon ikinä hommannut. Sekä se myös se joka mulla tulee aina kulkemaan mukana, oli sille käyttöä tai ei :-) Custom Soundsillahan(www.custom-sounds.com) noita on myynnissä - aina toisinaan. Ei ilmeisesti ihan liikaa tule noita myyntiin. Kannattaa sieltä kysellä mikä on tilanne. Se on kyllä hemmetin pätevä laitos, diggaan ihan huolella siitä. Jees, mitä itse olen tuota spedua kuullut ja siitä lukenut lisäksi, niin kyllähän se todella mainiolta vehkeeltä vaikuttaa. Ilmeisesti istuu aika monen näköisen vaffarin eteen, ja monen näköiseen toimeen. Saa hoidettua niin volumen nostot, pienet overdraivit, kun paksummat fuzzitkin. Tänään kävin Musikantista noita kyselemässä. Ja kun hetki juteltiin, niin Eero ilmoitti, että voisivat tuollaisen mahdollisesti tonne muutenkin tilata testiin. Sen jälkeen minä sitten käyn sen todennäköisesti sieltä poistamassa;) Jonninverran alle Custom Soundsin listahintojen alle lupaili myyvänsä. Pyysi loppuviikosta käymään katsomassa tilannetta. Voi olla, että lähtee tuo tilaukseen saman tien. Ei kuitenkaan reilu parisataa mikään kauhean kova hinta, kun noista Bossinkin säristimistä pyydetään jopa vajaata 150 euroa. Voi olla että lähtee tuo MXR:n dist+ vaihtoon, ei oikein ole sopiva laite mun käyttöön. Strobostomppiin olen ollut kovinkin tyytyväinen. Tarkkuus riittää kovinkin mainiosti intonaation säätämiseen. Keikoilla tuo on pätevä kun se on siinä muiden rojujen joukossa, saa nopeesti tsekattua vireen. Ja hämärässähän tuo on vallan mainio, näkee varmasti mitä se sanoo :-) Tosta Korgista mulla ei oo kokemusta, joten en osaa vertailla sen kummemmin. Tällä kuitenkin virittää vallan mainiosti Buzz Feitenin systeemillä varustet ritsatkin. Ja bassot menee siinä samalla mainiosti. Tuolta Petersonin sivuiltahan löytyy kaikki mitä tosta vermeestä löytyy. Kannattaa tsekata. Ennemmin mä tämän otan kuin räkkivirittimen, tää ei oo mikään järkyttävän isokaan. Joo, tosiaan muistin itsekkin, että tuohan on lattiamallinen laite. Onhan se huomattavasti parempi kuin räkki. Räkin puolustus noihin muihin yleisiin oli parempi tarkkuus. Mutta tuo Strobo vielä 10 kertaa tarkempi kuin tuo Korg. Hintaahan sillä tietysti jonkin verran on, mutta käytettynä tuollaisen voisi itselleen hyvinkin sopuhintaan metsästää. Kiitokset kama-arvioista, ja muutenkin! Ja sori topiikki varkaus;) Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? | |
![]() 31.07.2007 01:01:15 | |
Joo nyt kyllä rönsyili herroilla pahan kerran. Tuon keskustelun olisitte voineet käydä ja yhä voitte jatkaa tuolla uusiutuvassa ketjussa. Ketjun aloittajalle. Kerrohan toki miten tuo mainittu Laneyn kaappi toimii kyseisen nupin kanssa. Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. | |
![]() 31.07.2007 02:53:11 | |
Joo nyt kyllä rönsyili herroilla pahan kerran. Tuon keskustelun olisitte voineet käydä ja yhä voitte jatkaa tuolla uusiutuvassa ketjussa. Ketjun aloittajalle. Kerrohan toki miten tuo mainittu Laneyn kaappi toimii kyseisen nupin kanssa. Shit happens kato. Uusiutuvassahan mä jauhan kokoajan. Ei se elämä oo niin nipoo, pääasia että käydään jossain ja ei availla turhia topikkeja. ;-D Ja aloittajaahan tää ei ilmeisestikään haitannut. Välirönsyt on jees kato. Mutta voinen lopettaa totaalisen offailun tähän. Loafers Musiikkia sulle ja mulle Oi maamme juoppola synnyinmaa. | |
![]() 31.07.2007 11:51:09 | |
Eipä tuo haitannut. Joo, pistän tosiaan palautetta heti huomenna kun setin saan kotiin. Yritän vaikka jonkinnäköstä ääninäytettä väkertää tuosta kunhan reenikselle kamat saan. Rock The Hell! | |
![]() 01.08.2007 21:31:07 (muokattu 01.08.2007 21:59:40) | |
Ah, nyt on Tulipallo meikäläisenkin makuuhuoneessa. Prkl, että on hyväsaundinen vahvistin (korva sano näin). Kaapista en uskalla tässä vaiheessa sanoa mitään muuta, kuin, että toimii ainakin makuuhuonevolyymeillä aivan hyvin. En vielä volyymia ole vääntänyt edes ykköselle, kun alkaa korvat jo huutamaan tulppia näin pienessä tilassa soitellessa. Noh, muutaman päivän päästä raijaan vahvarin reenikselle ja siellä saadaan se oikea luonne selville. En voi muuta kuin sanoa olevani tyytyväinen! Mailbagille propsit kaupanteon sujuvuudesta! Kiitos! Edit: Vielä kiusaisin ihan mielenkiinnosta näitä Fireballin omistajia, että millaisilla säädöillä soitatte ja minkälaista musaa? Rock the hell and kill 'em all.. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)