![]() 26.11.2019 12:58:18 | |
---|---|
Black Zombie 82: Eli. Ensin meinasin ostaa säröpedaalin, mutta en ostanut, kun sanottiin, että MIKÄÄN säröpedaali ei toimi transistorivahvistimen kanssa. Ei sanottu, vaan päinvastoin ja tuli vinkkejäkin säröpurkeista. Turhauttaa Kyllä. | |
![]() 26.11.2019 14:14:15 (muokattu 26.11.2019 14:46:37) | |
Laulava Kylätohtori: Eiköhän ne jotenkin saa balanssiin säädettyä kanavakohtaisella volumella tai jotenkin. Väittäisin kans että kyllä saa... Mikä mustang -versio kyseessä? I'm so broke I can't pay attention | |
![]() 26.11.2019 18:03:23 (muokattu 26.11.2019 18:05:40) | |
Black Zombie 82: Muuten ihan jees, MUTTA nro II: Clean tulee PALJON lujempaa Q särötetty soundi. Eli tästä footswitchistähän ei ollut mitään hyötyä. Kuitenkin joutuu *unkkaamaan kitaran volumepotikkaa. Kun just nimenomaan siksi halusin joko footswitchin tai säröpedaalin, että EI tarvitsisi säätää kanavaa eikä volumea mistään potikoista. Ehkä se on vaan todettava, että nämä soittohommat ei ole mua varten. Ainakaan sähkökitarahommat. Pitänee tyytyä vaan siihen akustisen näppäilyyn sängyn reunalla tai lopettaa koko soittoharrastus. Turhauttaa tällaiset vastoinkäymiset. Jos jo tuohon ongelmaan kaatuu homma, niin ehkä tämä harrastus ei ole sulle. Kitaran volumella säätely on hyvä oppia, siitä on paljon hyötyä vaikka yksinkertainen kikka onkin. Volumet saa kyllä säädettyä suht tasoihn jos vaan puhtaalla että särökanavalla on omat volume säätönsä. Sellaista vahvaria ei taida ollakaan josta ei tarvitsisi säätää joskus volumeja? Säröpedaalit kyllä toimii ihan minkä vahvistimen kanssa, mutta jotkin vain niistä toimii paremmin kuin toiset. Vähän sama asia kuin esim. sä tykkäät vaikka ketsupista makaronilaatikon päällä, mutta esim. munakkaan päällä se ei toimi. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 26.11.2019 21:19:42 (muokattu 26.11.2019 21:25:29) | |
Joo, olin taas hätähousu. Siinä mun vahvarissa on kolme erilaista cleania. Se yksi tulee liian kovalla säröön verrattuna, mutta löysin sellaisen, joka tulee paremmin balanssissa. Vaikka mulla on ollut tuo styrkkari jo monta vuotta, niin se on liian hieno kaltaiselleni yksinkertaiselle hepulle. Luulin että se on p*ska, muttta se johtuikin vaan siitä, etten osannut käyttää sitä. Enkä osaa vieläkään täydellisesti. Säröpedaalit kyllä toimii ihan minkä vahvistimen kanssa, mutta jotkin vain niistä toimii paremmin kuin toiset. Vähän sama asia kuin esim. sä tykkäät vaikka ketsupista makaronilaatikon päällä, mutta esim. munakkaan päällä se ei toimi. Joo, kyllähän ne toimii tai ''toimii''. Mutta olen ymmärtänyt, että tavalliset säröpedaalit eivät tuota toivotunlaista soundia transistorivahvistimen kanssa. Mutta sitten on tietysti niitä putkivahvistinta mallintavia speduja, jotka käsittääkseni ovat tarkoitettu toimimaan transistorivehkeiden kanssa(?). mopar: Mikä mustang -versio kyseessä? Fender Mustang 1 V2 20 w (kait) | |
![]() 27.11.2019 01:07:19 | |
Black Zombie 82: Joo, kyllähän ne toimii tai ''toimii''. Mutta olen ymmärtänyt, että tavalliset säröpedaalit eivät tuota toivotunlaista soundia transistorivahvistimen kanssa. Mutta sitten on tietysti niitä putkivahvistinta mallintavia speduja, jotka käsittääkseni ovat tarkoitettu toimimaan transistorivehkeiden kanssa(?). Fender Mustang 1 V2 20 w (kait) Mikään pedaali ei ole tarkoitettu millekään tietylle vahvistintyypille, se on ihan omasta mieltymyksestä kiinni mitä haluaa käyttää milläkin. Mallintavat spedut toimii ihan hyvin putkilla että ilman. Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 27.11.2019 08:36:43 | |
Metalkallo: Mikään pedaali ei ole tarkoitettu millekään tietylle vahvistintyypille, se on ihan omasta mieltymyksestä kiinni mitä haluaa käyttää milläkin. Mallintavat spedut toimii ihan hyvin putkilla että ilman. Kyllä. Toki mallintavissa saa signaaliin töötättyä mukaan kaikki mahdolliset mallinnokset, myös etu- ja pääteasteputkimallinnokset jolloin putkinuppi saattaa värittää saundia liikaa, mutta nimenomaan saattaa, ei välttämättä. Lopputulos voi olla vallan käyttökelpoinen, juurikin niistä omista mieltymyksistä kiinni. Testaushommia, interwebsin videoiden perusteella voi saada hieman suuntaa että mitenkä se signaali muokkautuu. Ja monessa mallintavassa saa valittua mitkä mallinnokset ovat päällä. Loputon suo, mutta hauskahan sitä on tarpoa. | |
![]() 27.11.2019 10:25:31 | |
Black Zombie 82: Eli. Ostin footswitchin mun Fender Mustang-mallintavaan vahvistimeen. Ensin meinasin ostaa säröpedaalin, mutta en ostanut, kun sanottiin, että MIKÄÄN säröpedaali ei toimi transistorivahvistimen kanssa. Noh, särö Q särö. MUTTA: Muuten ihan jees, MUTTA nro II: Clean tulee PALJON lujempaa Q särötetty soundi. Eli tästä footswitchistähän ei ollut mitään hyötyä. Kuitenkin joutuu *unkkaamaan kitaran volumepotikkaa. Kun just nimenomaan siksi halusin joko footswitchin tai säröpedaalin, että EI tarvitsisi säätää kanavaa eikä volumea mistään potikoista. Ehkä se on vaan todettava, että nämä soittohommat ei ole mua varten. Ainakaan sähkökitarahommat. Pitänee tyytyä vaan siihen akustisen näppäilyyn sängyn reunalla tai lopettaa koko soittoharrastus. Turhauttaa tällaiset vastoinkäymiset. =( Minä olen ollut siinä käsityksessä että Mustangissa voi tehdä itse presettejä mitä kytkimellä vaihtaa, eli eikö silloin voi presettien volatasotkin muokata? | |
![]() 27.11.2019 21:25:35 (muokattu 27.11.2019 21:30:12) | |
Tuohon vola hommaan preseteissä niin esim itsellä on Blackstar IDcore20 jossa 6 eri mallinnosta, clean, crunch, higain jne. Näiden kesken on huomattava volume ero, näihin 6 eri presettiin voi tallentaa gainit, eq, efektiasetukset jne ja kun "kanavan" valitsee joko nupista tai jalkakytkimellä niin asetukset löytyy muuten mutta volume ei vaihdu eli se täytyy itse säätää kulloiseenkin presettiin kohdalleen Tietokoneen kautta kun muokkaa presettejä laajemmin niin niihin tallentuu myös volapotikan asento joka oli tallennushetkellä mutta presettiä valitessa ei vola muutu, varmaankin volapotikan fyysinen asento ajaa presetin arvon yli toisin kuin muissa säätimissä Sitä en sitten tiedä onko tämä joku bugi vai ominaisuus. Ehkä hyvä näin, muuten voisi lurahtaa housuun ei toivottuja asioita jos hiljalleen soittelee ja valitsee presetin jossa onkin volume arvo tallennettu isoksi, etenkin noilla isommilla IDcore malleilla, 60w tai 100w lähtee jo mökää sen verran että voi säpsäyttää :) | |
![]() 27.11.2019 22:41:20 (muokattu 27.11.2019 23:08:21) | |
samiko: Minä olen ollut siinä käsityksessä että Mustangissa voi tehdä itse presettejä mitä kytkimellä vaihtaa, eli eikö silloin voi presettien volatasotkin muokata? En tiedä voiko. Kyllähän sitä varmaan voi, tai voi olla voimattakin, mutta ainakaan minä en voi. Koska en osaa. Kyllä Fender Frontman 15 W olis muuten kaikkein paras, mutta siinä ei ole mahdollisuutta footswitchille. Toisaalta siihenhän voisi liittää jonkun säröpedaalin, esim. Digitech Heavy Metal Destruction. Yhdellä kaverilla oli aikoinaan sellainen setti, ja ainakin tuli heavy-soundi. | |
![]() 27.11.2019 23:43:26 (muokattu 28.11.2019 11:12:33) | |
Black Zombie 82: En tiedä voiko. Kyllähän sitä varmaan voi, tai voi olla voimattakin, mutta ainakaan minä en voi. Koska en osaa. Kyllä Fender Frontman 15 W olis muuten kaikkein paras, mutta siinä ei ole mahdollisuutta footswitchille. Toisaalta siihenhän voisi liittää jonkun säröpedaalin, esim. Digitech Heavy Metal Destruction. Yhdellä kaverilla oli aikoinaan sellainen setti, ja ainakin tuli heavy-soundi. Kyllä sinä voit ja osaat, muttet viitsi. | |
![]() 28.11.2019 00:00:01 | |
Black Zombie 82: En tiedä voiko. Kyllähän sitä varmaan voi, tai voi olla voimattakin, mutta ainakaan minä en voi. Koska en osaa. Aina voi opetella :) Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän. | |
![]() 28.11.2019 09:25:00 | |
Fulltone OCD on mun mielestä yksi monipuolisimpia od-pedaaleja. Tietenkään metallisimpiin sfääreihin tuokaan ei taivu, mutta säröä tuosta irtoaa huomattavasti enemmän kuin perinteiststä tube screamer -johdannaisista. Hyvänä puolena on myös soundin tiukkuus ja erottelevuus lähes kaikilla säröasetuksilla. Torilla on ollut välillä myynnissä vähän yli satkun hintaan. Omastani maksoin käytettynä 110 eur. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
![]() 28.11.2019 10:00:06 | |
Rämppy: Fulltone OCD on mun mielestä yksi monipuolisimpia od-pedaaleja. Tietenkään metallisimpiin sfääreihin tuokaan ei taivu, mutta säröä tuosta irtoaa huomattavasti enemmän kuin perinteiststä tube screamer -johdannaisista. Hyvänä puolena on myös soundin tiukkuus ja erottelevuus lähes kaikilla säröasetuksilla. Torilla on ollut välillä myynnissä vähän yli satkun hintaan. Omastani maksoin käytettynä 110 eur. Ja toimii sekä puhtaan että valmiiksi säröisen soundin päälle. | |
![]() 28.11.2019 12:03:16 (muokattu 28.11.2019 12:04:25) | |
Tuskin niitä volatasoja voi säätää tallennettavaksi. Koska voluumithan säätyvät aina silloin kun niitä säädetään manuaalisesti. En usko että voi tallentaa mitään volu-asetuksia. Koska silloinhan se menisi jo aivan järjettömäksi. Yks kysymys: miksi pitää olla monimutkaisia vahvistimia? Miksei voisi olla vaan yksikanavainen transistorivahvistin, piuha, säröpedaali ja kitara? Inhottaa kaiken maailman mallintavat ja putkivahvistimet. | |
![]() 28.11.2019 12:17:51 | |
Black Zombie 82: Tuskin niitä volatasoja voi säätää tallennettavaksi. Koska voluumithan säätyvät aina silloin kun niitä säädetään manuaalisesti. En usko että voi tallentaa mitään volu-asetuksia. Koska silloinhan se menisi jo aivan järjettömäksi. Yks kysymys: miksi pitää olla monimutkaisia vahvistimia? Miksei voisi olla vaan yksikanavainen transistorivahvistin, piuha, säröpedaali ja kitara? Inhottaa kaiken maailman mallintavat ja putkivahvistimet. Vähän tulee sellainen olo, että trollaat, mutta vastaan kuitenkin. Säädä se presetin äänenvoimakkuus sillä volume-potikalla äläkä masterilla, sillä jälkimmäinen ei tietenkään tallennu. Tämän tsekkasin äsken manuaalista. Itse en kyseistä vahvistinta omista. Jälkimmäiseen vastauksena se, että jotkut esimerkiksi haluaa tosi erilaisia soundeja ja efektejä yhden napinpainalluksen päähän ja tää on paljon helpompi toteuttaa mallintavilla. | |
![]() 28.11.2019 12:52:35 | |
Black Zombie 82: Tuskin niitä volatasoja voi säätää tallennettavaksi. Koska voluumithan säätyvät aina silloin kun niitä säädetään manuaalisesti. En usko että voi tallentaa mitään volu-asetuksia. Koska silloinhan se menisi jo aivan järjettömäksi. Yks kysymys: miksi pitää olla monimutkaisia vahvistimia? Miksei voisi olla vaan yksikanavainen transistorivahvistin, piuha, säröpedaali ja kitara? Inhottaa kaiken maailman mallintavat ja putkivahvistimet. Mulla on trankussa kolme kanavaa ja perinteinen tonestäkki, pääasiassa käytän yhtä kanavaa ja potkin saundeja purkeilla. Yksinkertaista. | |
![]() 30.11.2019 03:00:47 | |
-Wildchild-: Noniin elikkäs olen myymässä pois omaa Metal zonea kun soundi ei oikein kiinnostanut enään. Nyt olis tarkotuksena saada Mt-2 tilalle uusi distortion, onko kenelläkään ehdotuksia? Tykkään soitella kaikkea Bodomista -> ZZ toppiin, eli monipuolinen säröpedaali joka menee hevimetalliin kuin rokkiinkin. Mulla on Peavey Valveking nuppi ja Framuksen 2x12 kaappi, ja viel tarvittaessa käytän Mxr:rrän Wylde od pedaalia. Hinta haarukka pedaalille vois olla joku 50-150e Käytettyjä saa ilomielin tarjota! Ilmoitelkaa! Hyvää pedaalia ei ole tehtykään. Olen kokeillut kaikki. Kesämökille ajattelin. Ainut särö minulle on Mesa Studiopreamp. Kaikki muu on lasten leluja,jotka ei pääse lähellekkään aitoa parillisten harmoonisten kerronnaisten juhlaa. celestion G12-S 20 vatt 1975, näitä 2 paria Carlsrbro Scorpion 2 kaappia. Nepä ne on. Kokeilin wgs Reaper molemmissa, aika sama oli, mutta aito on aito. | |
![]() 30.11.2019 10:50:12 | |
Metalkallo: Mikään pedaali ei ole tarkoitettu millekään tietylle vahvistintyypille, se on ihan omasta mieltymyksestä kiinni mitä haluaa käyttää milläkin. Noinhan se menee kyllä ja oma maku/ korvat tosiaan sen ratkaisee. Esim. Dallas rangemaster treble boosteria suositaan yleisesti ottaen lähinnä brittivahvistimien kuorruttajana, mutta olen kuullut niistäkin jonkun tapauksen, että joku tykästynyt Fender vahvarin kanssakin niitä käyttämään. Sääntöjähän näihin ei ole, vain suuntaa-antavia yleis suosituksia. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 30.11.2019 10:59:06 | |
Pelimonni: Hyvää pedaalia ei ole tehtykään. Olen kokeillut kaikki. Kesämökille ajattelin. Ehken ole ihan samaa mieltä tuosta, mutta makuasioista toki. Ainut särö minulle on Mesa Studiopreamp. Kaikki muu on lasten leluja,jotka ei pääse lähellekkään aitoa parillisten harmoonisten kerronnaisten juhlaa. Mesan studiopreampista ei kokemuksia, mutta mesa Mark III kyllä, jota säädin lähes 2 vuotta ja en saanut (osannut?) siitä sellaista soundia/tonea, jota kovin hain tai halusin. Ehken ollut vielä silloin vaan valmis mesa soundille, mutta ei ole tosiaankaan pois suljettu, ettenkö voisi vielä uudemman kerran ottaa revanssia, jos kohdalle osuu. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards | |
![]() 30.11.2019 11:20:18 (muokattu 30.11.2019 11:21:25) | |
Tappajabanaani: Säädä se presetin äänenvoimakkuus sillä volume-potikalla äläkä masterilla, sillä jälkimmäinen ei tietenkään tallennu. Volume ja master. No on siinä kaksi volumea, mutta kumpi on master. Ilmeisesti se oikanpuoleinen. Ja siinä toisessa lukee muistaakseni gain. En nyt ole ''himassa'', niin ei ole se vahvistin tässä vieressä. Veikkaan, että saattaa kestää kymmeniä vuosia että opin käyttämään tuota comboa, jos sittenkään. Liian monimutkaista kaltaiselleni ad/hd-potilaalle. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)