![]() 20.07.2007 19:50:22 | |
---|---|
Ostan sitten se RAT:n ja boostaan sillä vahvarin omaa säröä. Olisko tuo hyvä idea? | |
![]() 20.07.2007 19:51:24 | |
Ostan sitten se RAT:n ja boostaan sillä vahvarin omaa säröä. Olisko tuo hyvä idea? Kyllä, jos sinulla on hyvä putkivahvistin olemassa niin kannattaa sen säröjä käyttää. Kyllä ne voittaa jotkut diodipörinät. :) Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio. | |
![]() 20.07.2007 20:37:13 (muokattu 20.07.2007 20:43:01) | |
Ostan sitten se RAT:n ja boostaan sillä vahvarin omaa säröä. Olisko tuo hyvä idea? Eiköhän siitä RATista jotain iloa aina ole :) Sun vahvarista lähtee aika kivat säröt jo itsestään, joten eipä siihen varmaan paljon tarvi lisää. Joku vois jopa sanoa että kannattais säästää pedaalirahat kitaran ja kaapin päivittämiseen mutta RAT on tietty aina hyvä olla olemassa, taikka Bad Monkey :) | |
![]() 20.07.2007 20:42:43 | |
Joo pitähän tuo kaappikin päivittää. Ajattelin sitten syksyllä. Kitarasta en tiedä ellei sitten joku tee oikein hyvää vaihto tarjousta hyvään kitaraan. | |
![]() 20.07.2007 20:58:46 | |
Dime distortion vaikuttaa kotona testattuna aika rouhealta. Bändin kera en oo vielä kerinnyt kokeilemaan, mutta lupailee kyllä hyvää. Mulla on tänän mennessä toiminut hyvin styrkan oma särö (TM60) putkihuutajalla boostattuna. Kitarana on tosin ollut EC 1000 ja Ibanez baritoni, mutta kummiskin... www.hatedivision.com | |
![]() 20.07.2007 21:02:55 | |
Ostan sitten se RAT:n ja boostaan sillä vahvarin omaa säröä. Olisko tuo hyvä idea? Ei välttämättä, oman vahvistimeni särösoundin kanssa RAT ei toiminut, low gain asetuksilla ei mielestäni mikään paras boosti, koska se RAT-soundi puskee sieltä esiin melko vahvasti. Toimii huomattavasti paremmin puhtaan (tai pikkuroson) vahvistin soundin päälle, ja tarvittaessa low gain overdrivellä boostattuna... Minun mielestäni. ;) "I wish life could be Swedish magazines." | |
![]() 21.07.2007 00:56:56 | |
Mikit voi vaihtaa, kitaroita on helpompi modata kuin kilpa-autoa... Nyt saat kyllä luvan perustella _miksi_ se Eli mitä eroa on ns. täysin rungossa kiinni olevalla vintage-tremololla ja kiinteällä tallalla thrash-musiikkia soitellessa? Vai voisiko olla, että tämä tallaongelma häiritseekin enemmän mielikuvien kuin käytännön tasolla? Jos vintage-tremolosta tekee kiinteän ruuvaamalla sen kiinni runkoon, ei varmaan vireongelmia tulekaan. Eihän se silloin ole käytännössä tremolo, vai? Jos puhutaan tremolosta sen kait tulis olla myös kammettavissa ilman ruuvimeisselin apua. Jos perussäädöissä olevaa vintagetallaista (sellasta mitä voi kammeta) kepukkaa kyydittää thrash-tyylillä saapi viritellä paljon useammin kuin stop-barilla varustettua tai lukkokammellista. Vire ei vaan pysy kun joka mätöllä kampi antaa periksi hieman ja vire palaa satulasta riippuen palaa enempi tai vähempi kohdalleen. Tätä ongelmaa ei stop-bar ratkaisussa tule niinkään esiin, kun stop-bar ei anna periksi ja floyd-härvelissä lukko on yleensä suoraan satulan "takana" jolloin tallan taakse "jumiin" jäävää kieltä ei juuri ole. Ongelmaa voi tietysti pienentää vaihtamalla satulan luistavampaan tai hinkkaamalla sinne lyijykynää tai tekemällä muita kikkoja. Mielikuvista ehkä sen verran että täällä on soitettu 21 vuotta kitaraa Hendrixstä Black Sabbathiin, Tuomari Nurmiosta Anthraxiin ja Sex Pistolsista Slayeriin. Autotallissa on vintagetremololla, floikalla ja kiinteällä tallalla varustettua roinaa ja testattuna on aika monta repullista muitakin kuin omia soittokaluja. Väitän että minun mielikuvat tässä tilanteessa pohajutuvat jossain määrin itseaiheutettuun tietoon tiettyjen soittimien sopivuudesta tiettyyn musiikkiin. Kyllähän Metallicaa soittaa vaikka nylonkielisellä nuotikokitaralla mutta ei sitä kovin moni levyltä ostais. Juu, kyllä tuon Rootin kitaravalinnan tiedostin tuota kirjoittaessa. Tiesit ja vatoin parempaa tietoa horisit. Eh? Tämä kyllä kumoaa lähinnä teikäläisen argumentteja: "onnistuu se thrashi stratollakin jos vähän mikkiä vaihtaa!" "Tai onnistuu se ralli DTM-autollakin!" ;) Onko starto enää strato jos vaihtaa vintagetallan muuhun tai niittaa sen paikalleen ja pistää mikit uusiksi? Koska omana lakkaa olemasta omena kun sitä syö? Jos noita luuttuja rakentaa käyt kats uusiksi useammaltakin osin vois jossain vaiheessa kuvitella että se soitin ei enää ole se sama minä se tuli tehtaalta ulos... Tarkoitin tuolla tele-heitolla tätä yleistä kommenttia, jonka mukaan jotakuinkin "hyvä kitara sopii mihin vaan". Tähän en sentään usko; vuosikerta-Telellä ja sen alkup. mikeillä lähtee grindaus todennäköisesti parhaimmillaankin vain keskinkertaisesti (jos niinkään). Niin mä kait olen koko ajan sanonut? Varmaan biisin pari ilman vireongelmia soittaa ja makuuhuoneessa enemmänkin. Silti jos ihan aidosti thrashia soittaa, on hyvä olla sellaiset soittopelit jolla siitä saa thrashin kuulloista. Tämä vääntö menee vähän aiheesta ohi... Täältä tähän. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. | |
![]() 21.07.2007 01:28:19 | |
Jos vintage-tremolosta tekee kiinteän ruuvaamalla sen kiinni runkoon, ei varmaan vireongelmia tulekaan. Eihän se silloin ole käytännössä tremolo, vai? Jos puhutaan tremolosta sen kait tulis olla myös kammettavissa ilman ruuvimeisselin apua. Pakko kait jatkaa, ei voi mitn :).. Eli siis vanhanajan tremolo sopiikin thrashiin, kunhan sillä ei "kampea"? Tämä selvitti minulle näkemyksiäsi paljon, kiitos. Ja voihan sen tallan ruuvata kiinni runkoon JA käyttää ainakin kevyesti kampea - ainakin perinteinen komppisoitto ja jopa liidi onnistunee, ellet toisin todista ;) Tiesit ja vatoin parempaa tietoa horisit. Eh? Tiesin ja puhuin varsinaisista teleistä, en telen muotoisista modeista, eh! Olen kuunnellut Slipknotia about ekan levyn julkaisusta lähtien, vaikka usko bändiin onkin välillä horjunut, möh. Onko starto enää strato jos vaihtaa vintagetallan muuhun tai niittaa sen paikalleen ja pistää mikit uusiksi? Koska omana lakkaa olemasta omena kun sitä syö? Jos noita luuttuja rakentaa käyt kats uusiksi useammaltakin osin vois jossain vaiheessa kuvitella että se soitin ei enää ole se sama minä se tuli tehtaalta ulos... Jos perus-stratosta tekee ns. fat-stratin, se ei mielestäni olennaisesti muuta sen olemusta (ainakaan miksikään muuksi kitaraksi). Vintage-tallaa kun ei ole pakko vaihtaa, ellei halua tilalle sitä floikkaa jolla temppuilla. Tämän keskustelun aloittajakin halusi varmasti lähinnä toimivaa "thrash-kapulaa", ei sen saralla 100% katu-uskottavaa kirvestä. Silti jos ihan aidosti thrashia soittaa, on hyvä olla sellaiset soittopelit jolla siitä saa thrashin kuulloista. Leppä- tahi lehmusbody lienee tuohon tarkoitukseen sopiva, hyvä humbucker vaan tallassa niin johan lähtee. Itse valitsen mieluiten tuplahumpparisen LP-tyylisen kapulan tuohon hommaan, mutta nähdäkseni humpparilla varustettu strato ajaa asian siinä missä esim. Ibanez RG tahi Jackson Dinky - kunhan se on käteen sopiva. Miksi ei fat-strat kuulostaisi samalta kuin nuo "virallisesti hyväksytyt" mallit? Jos kitaristilta löytyy hyvin soiva ja toimiva strato (sopivalla humpparilla varustettuna), en näe syytä miksi siitä ei thrash-jyrä irtoaisi. Vaikka itse tykkäät toisen mallisista kapuloista tuon kyseisen tyylin saralla, se ei meinaa sitä ettei näillä ei sitä "rässiä" irtoaisi. Soundipuolella suurempi tekijä on loppupelissä aina vahvari (plus säröt/efektit). Hyvää vääntöä, kiitos siitä :) You said a' what now? | |
![]() 21.07.2007 13:42:50 | |
Joku vois jopa sanoa että "kannattais säästää pedaalirahat ja alkaa säästämään toiseen kitaraan." Oma mielipide: Jos nyt joku päivä aikoo bändissä soittaa, pelkkä yks kitara voi käydä hankalaks. Jos siis tahtoo treenata myös kotona -> silloin sitä yhtä täytyy raahata edestakaisin. Vähän aikaa sitä ehkä jaksaa, mutt 2-3 viikossa, voi käydä pidemmän päälle puuduttavaksi. Ja varsinkin talven tullessa. En enää tänä päivänä itte veis Ibanezia mihinkään, vaan jonkun halvemmista. Paitsi en stratoa. | |
![]() 21.07.2007 15:33:29 | |
Haluttais nyt välillä soittaa jotain rankempaa musaa ja Laneylla ja stratolla Tätä ei ole kukaan vielä maininnut. VISUAL SOUND JH1 JEKYLL & HYDE Käytän Ibanezin TS.9 Tubescreameriä ja JEKYLL & HYDE. Pidän JEKYLL & HYDE selkeesti parempi äänisempi ja moni puolisempi TS9 ei ole kuin buusteriksi. Kokeiltu on monessa vahvarissa aina sama tulos. JEKYLL & HYDE huonopuli on sit hinta. Mutta siinä onkin Overdrive ja Distortion | |
![]() 21.07.2007 15:41:02 | |
Pakko kait jatkaa, ei voi mitn :).. Eli siis vanhanajan tremolo sopiikin thrashiin, kunhan sillä ei "kampea"? Tämä selvitti minulle näkemyksiäsi paljon, kiitos. Ja voihan sen tallan ruuvata kiinni runkoon JA käyttää ainakin kevyesti kampea - ainakin perinteinen komppisoitto ja jopa liidi onnistunee, ellet toisin todista ;) Ei oo mikään pakko jatkaa, ehe. Jos sen tallan blokkaa niin ettei se heilu, sitä voi käyttää thrashiin hyvinkin. Sillon siitä menee se tremolon idea IMO. Jos sitä käyttää normiasennossa vire kärsii helpommin kuin monilla muilla tallaratkaisuilla ja thrash muuttuukin HC-punkiksi tjtn. Tuskin mun tarvitsee mitään todistella, mutta tuolla autotallissa voin rässiä tuon straton epävireeseen näytösluonteisesti, ellei se ole viime viikkojen aikana kokenut Kahler-haltijan kostoa. Jos perus-stratosta tekee ns. fat-stratin, se ei mielestäni olennaisesti muuta sen olemusta (ainakaan miksikään muuksi kitaraksi). Vintage-tallaa kun ei ole pakko vaihtaa, ellei halua tilalle sitä floikkaa jolla temppuilla. Tämän keskustelun aloittajakin halusi varmasti lähinnä toimivaa "thrash-kapulaa", ei sen saralla 100% katu-uskottavaa kirvestä. Kysymys ei just nyt olekaan perus-stratosta. Jos tsekkaat ekan viestini, sanon tarkasti että tuo SRV ei liene se perinteisin thrash-keppi. Kyseessä lienee hyvinkin tarkasti profiloitu soittopeli enkä tiedä haluasinko omaan vastaavaan vaidella osia jos sellainen olisi, vai miettisinkä ehkä toisenlaista soittopeliä. Katu-uskottavuus ole mulle ikinä mikään tärkeä asia ollut. Pikemminkin soittimen toimivuus. Tuote fat-strat ideaa esittelin jo ihan ekalla sivulla jos huomasit, mutta on eri asia haluaako joku raiskata perintö-SRV:n vai kannattaako niitä mikkejä vaihdella muihin luuttuihin, en tiedä. Jos tällä kitaralla ei ole niin tunnearvoa niin itse harkitsisin vaihtoa eduukkampaan perus-stratoon ja hiivikeppiin. Molempiin jäis se 700€ hilloa ja sopivalla jaolla isompia ihmeitä toivomatta saisi kohtuulaadukkaat pelit koko skaalalle bluesista thrashiin. Leppä- tahi lehmusbody lienee tuohon tarkoitukseen sopiva, hyvä humbucker vaan tallassa niin johan lähtee. Itse valitsen mieluiten tuplahumpparisen LP-tyylisen kapulan tuohon hommaan, mutta nähdäkseni humpparilla varustettu strato ajaa asian siinä missä esim. Ibanez RG tahi Jackson Dinky - kunhan se on käteen sopiva. Miksi ei fat-strat kuulostaisi samalta kuin nuo "virallisesti hyväksytyt" mallit? Itse en ole esittänyt missään vaiheessa kritiikkiä straton puiden sovaltumattomuuteen thrash-osastolla. Pikemminkin olen tuonut ilmi mielipiteen että tuosta Lanikasta voisi saada thrash-soundit paremmin vaihtamalla mikitystä (1.sivu) kun purkilla. Edelleen olen esittänyt kokemuksen tuoman epäluulon vintage-tallan toimivuudesta thrasissa edellyttäen että tallaa ei ole blokattu. Jos kitaristilta löytyy hyvin soiva ja toimiva strato (sopivalla humpparilla varustettuna), en näe syytä miksi siitä ei thrash-jyrä irtoaisi. Vaikka itse tykkäät toisen mallisista kapuloista tuon kyseisen tyylin saralla, se ei meinaa sitä ettei näillä ei sitä "rässiä" irtoaisi. Soundipuolella suurempi tekijä on loppupelissä aina vahvari (plus säröt/efektit). Hyvää vääntöä, kiitos siitä :) Mitään muuta en edelleenkään ole väittänyt. Jos lueskelet ketjua, suosittelin mikin vaihtoa ihan ekana koko ketjussa. Duh. Ja thrash on käsittääkseni aika tarkkkaa soitantaa vireen ja tempon jne osalta, jotenka tykkään ko sektorilla sellaisita kitaroista josita saa hyvän soundin (tod näk humbuckerilla) ja sellaisita jotka pitää vireensä kunnolla. Sinänsä kitaramallilla ei mulle ole mitään merkitystä kunhan kitara teknisesti ja soundillisesti kuullostaa uskottavalta kyseiseen genreen. Vääntö vaan jäisi vähiin jos keskutelut luettaisi kunnolla. Käsittäkseni mä olen suositellut mikkien (mikin) vaihtoa ja tuon vintagetallan vireenpidon varmistamista jotta thrash sujuisi ja sä olet taas sanonut että thrash sujuu jos tallan ruuvaa alas ja miettii humbuckerin laittoa. Jos siis koko tarinan lukee ylhäältä alas, me mielestäni ehdotellaan aika samoja lääkkeitä, vai olenko väärässä? Kysyms on vaan että jos jollain on kalliihko kitara joka on tehty enempi blues-rock jne -akselille, haluaako henkilö sitä mahdottomasti röytää. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. | |
![]() 21.07.2007 21:34:04 | |
Onko tuo Bad Monkey sitten hyvä boosti tähän thrashiin? | |
![]() 22.07.2007 00:12:11 | |
Ite ainakin sain varsin mukavia saundeja boostamalla Bad Monkeylla GH50L:n eessä. Lopulta päädyin kuitenkin siihen, että kun pitää saaha ruuvattua kliinejäkin niin jäi kuitenkin boostin käyttäminen siihen, kun pitäisi polkaista kaksi poljinta yhtä aikaa alas ja pyörittää volapotikkaa vielä vähemmäksi kanssa samalla. :D Jos pelkästään säröillä soittaa niin Bad Monkey eteen boostaamaan Laneyn säröjä ja se on siinä! | |
![]() 22.07.2007 10:52:28 | |
Osta pedaaliksi Digitech Death Metal, ja boositksi Bad monkey. :D | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)