Aihe: Mitkä kielet stratoon?
1 2 3
Jucciz
30.09.2008 14:58:06
Eikö semmoset oo aika kireet ainakin normi E-vireessä?

Ei. Ihan normaalit mun mielestä, joskus suorastaan vähän löysät, mutta suurimman osan ajasta jees. Kympeillä ei pysty soittamaan, ysit nyt ei ole edes kielet vaan jotain ihan muuta.
weelie
30.09.2008 15:54:20
Ei. Ihan normaalit mun mielestä, joskus suorastaan vähän löysät, mutta suurimman osan ajasta jees. Kympeillä ei pysty soittamaan, ysit nyt ei ole edes kielet vaan jotain ihan muuta.

Mä soittelen kympeillä, mutta mielestäni paksut kielet eivät ole tarpeellisia, jos vain osaa niillä ohkasilla soittaa! Esim. Mark Knopfler ja Jim Campilongo soittelevat tuollaisilla ysi-siimoilla, eikä ole valittamista saundin tai soiton suhteen (no ainakin minulla, fäni kun olen).
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
Karipiirto
30.09.2008 18:19:46

Joo no kait tuossa on kielen pituus se mikä sen tekee vai? Itellä on kymppisetti les paulissa ja E-vireessä meni niin kireäksi että oli pakko pudottaa alemmas kun bendit meni niin hankaliksi.
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
jra
30.09.2008 18:28:19
Joo no kait tuossa on kielen pituus se mikä sen tekee vai? Itellä on kymppisetti les paulissa ja E-vireessä meni niin kireäksi että oli pakko pudottaa alemmas kun bendit meni niin hankaliksi.

Oudolta kuulostaa. Itsellä on kaikki kitarat normi-E-vireessä. .11-setit Teleissä ja Starto-tyyppisessä, mutta Gibson-skaalaisessa ES-335 -kopsussa taas .12-setti, eikä ole kovinkaan raskas soittaa. LP:ssä on .11-setti ja tuntuu jopa hieman liian ohuelta. Yllättävän paljon vaikuttaa LP-tyyppisessä myös se kuinka jyrkän mutkan kielet tekevät tallapalojen yli.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Karipiirto
30.09.2008 19:24:28

Joo en tiedä. Aina olen käsittänyt niin että paksumpien kielten ero ohuempiin on se että matalilla vireillä kielet ei lerputa mutta nyt tuntuu että oon taas ihan pihalla. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)